Valleyboy 04.02.2007 21:19:02 | |
---|
Moi! Olen vuoden verran tässä kitaransoiton lisäksi harjoitellut koskettimilla soittamista ja päätyökaluni on ollut Rolandin RS-50, jonka eri piano- ja urkusoundeihin olen ollut tyytyväinen, mutta nyt tarvittaisiin enemmän elektro-tyyliin pystyvää vehjettä. Suurimmat vaikuttajat musiikkiini ovat Jarre, Vangelis, Kitaro yms. Analogimallintavia olen katsonut ja tärkeintä olisi saada suhteellisen helppo käyttöliittymä, eli mahdollisimman hyvin nupikoita väännettäväksi. Katselin tuossa viimeviikolla arvosteluja Novationin Xiosynthistä ja sen edeltäjästä X-stationista ja ne kuulostaisivat suhteellisen hyviltä vaihtoehdoilta. X-station kiinnostaa ehkä eniten enemmän suoraviivaisen editoinninsa kannalta. Aluksi ajattelin MicroKorgia, mutta matala polyfonia, pienet koskettimet sekä editointimatriksi eivät juuri kiinnosta. Pääasiassa haluaisin saada käyttööni hyviä padisoundeja ja joustavan arpeggiatorin. Toki olisi hauska ostaa jotain vielä makeampaa, mutta budjetti nyt on mitä on.. Vanhan Epin les-paulin myymällä käytettävissä oleva rahamäärä noussee noin 600-700 euroon Ainiin, softasynia en juuri tykkää käyttää.. konetta käytän mieluiten vain trackaamiseen ja biittien luomiseen. |
Jos pelkkä moduuli riittää niin torin puolella olisi Novation Nova 280e!! Ei todellakaan paha hinta, ja on kyllä erittäin monipuolinen vehje! Jeh. |
JPQ 05.02.2007 03:19:38 (muokattu 05.02.2007 03:20:13) | |
---|
Hirmu hardiahan ei novationista saa (vaikute tarpeesi tuntien tuskin tarpeenkaan) mutta jarrella ainakin ollut novation olisiko supernovan tai novan näppismalli tarkkaan en muista joku sininen kuitenkin. Erityisesti bassot ja pulputus sujuu novationilla padeihin ei tämä ksr mikä mulla ainakaan minusta taivu niin hyvin kun toivon. |
Leikari 05.02.2007 10:19:15 (muokattu 05.02.2007 10:26:25) | |
---|
Ko. käyttötarkoitukseen Novation Nova on halpa, siinä on kohtalainen polyfonia ja multitimbraaliominaisuudet + arpeggiaattori monipuolinen - - tsekkaapa torilta sekä huuto.netistä - - silloin tällöin niitä on myynnissä ja menevät törkeän halvalla. Minulla on ja tietynlaisiin juttuihin aivan loistava. Soundi on kuulas, mutta silti alimpia ääniä myöten vahva - siinä on tiettyä pyöreyttä ja VA:n kliinisyyttä - kuivia tai tummanpuhuvia soundeja ei siitä saa -- jos on tarviskaan, mutta eihän yksin millään pärjää. Oskillaattoreissa on riittävästi lähtökohtia, filtterit asiaan sopivan hyvät ... värittömyyttä voi joku kritisoida..., modulointimahdollisuudet ovat monipuoliset. KÄyttöliittymä on hyvä. Laitetta voi käyttää myös vocoderina sekä efektilaitteena ulkoisille soundeille - esim. kitaraa voi ajaa läpi ja muokata soundia! Soitetaan jamia! |
Leikari 05.02.2007 10:31:11 | |
---|
Soitetaan jamia! |
Valleyboy 05.02.2007 22:15:57 | |
---|
Kiitos kiitos vasatuksista ja vinkistä torille. Tarjouduin ostamaan kyseisen novan, ja nyt odotellaan vastausta |
jp8000 07.02.2007 10:41:00 | |
---|
|
JPQ 07.02.2007 20:18:38 | |
---|
Uskallan väittää, että Jarre ei ole ikinä käyttänyt novation supernovaa (jos onkin, sitä ei ole listattu noihin) http://www.jarrography.free.fr/jarre_studio.php tai http://mitglied.lycos.de/espacejarre/ täältä kohta instruments VÄittää voi aina kaikkea olen nähnyt keikka kuvassa sinisen novationin joten tämä tästä näissä sanoisin kait tanskan konserttia juuri edeltäneissä tai siinä tai sen jälkeisissä kuvissa joten. Ja jarren levyjen listoissa ei ole mainittu aina kait kaikkea..... |