ghettofox 02.02.2007 20:03:25 | |
---|
Oon tässä koulussa mutaman vuoden soitellu bassoa ja nyt on tilaus lähteny ekasta omasta bassosta. Oottekos te muut käyny jossain tunneilla ja kauanko ootte soittanu bassoa? Olisko kellään tietoa paljonko tunnit täällä Vantaan suunnalla maksaisi? |
tupac 02.02.2007 20:20:22 (muokattu 02.02.2007 20:21:47) | |
---|
En oo tuntiakaan käyny tunnilla ja soittanu oon apauttiarallaa 23 vuotta mutta hyvä perimä on auttanu ko suku on muusikoita pullollaan.Ihan uteliaisuutta vaan minkä kepin tilasit ? |
ghettofox 02.02.2007 20:23:38 | |
---|
|
bize 02.02.2007 21:24:10 (muokattu 02.02.2007 21:27:09) | |
---|
Oon tässä koulussa mutaman vuoden soitellu bassoa ja nyt on tilaus lähteny ekasta omasta bassosta. Oottekos te muut käyny jossain tunneilla ja kauanko ootte soittanu bassoa? Olisko kellään tietoa paljonko tunnit täällä Vantaan suunnalla maksaisi? Ite olen pitänyt kympillä tunteja ja kyllä varmaan joku muukin siihen hintaan pitää. 45 min. Minun mielipide tuohon asiaan on, että käy hyvän opettajan luona vaikka puoli vuotta että tekniikka lähtee terveeltä pohjalta kehittymään. Helpompaa on oppia alusta asti oikein, kuin myöhemmin opetella vääriä tottumuksia pois. "Mua vituttaa kaikenmaailman tumputtajat, joitten soundissa ei oo diskanttia ollenkaan." -unable |
ghettofox 03.02.2007 14:39:06 | |
---|
Entä tiiättekö mitään hyvää netti sivua mistä löytäis nuotteja ja opastusta alottelijalle? |
Jalmus 03.02.2007 15:10:52 | |
---|
Ite olen pitänyt kympillä tunteja ja kyllä varmaan joku muukin siihen hintaan pitää. 45 min. Minun mielipide tuohon asiaan on, että käy hyvän opettajan luona vaikka puoli vuotta että tekniikka lähtee terveeltä pohjalta kehittymään. Helpompaa on oppia alusta asti oikein, kuin myöhemmin opetella vääriä tottumuksia pois. Älä älä älä polje hintoja! Nelivitosen käypä ja vieläpä edullinen hinta on 15€! Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää. |
basisti-89 04.02.2007 10:06:56 | |
---|
Entä tiiättekö mitään hyvää netti sivua mistä löytäis nuotteja ja opastusta alottelijalle? Hommaa guitar pro 5 ohjelma. Se on sellanen ohjelma missä niinku kuuluu melko aidon kuuloset äänet ja sitten tabulatuureista näät soinnut jne. jokasoittimelle. Toi koko versio on maksullinen mutta silti se kannattaa hommaa. Ja tabulatuureja löytyy yllinkyllin osoitteista: http://www.ultimate-guitar.com/http://www.911tabs.com/+ google. Noilta sivuilta löytyy rutkasti myös tabulatuureja paperiversioina. Eiku tutustumaan. Apua soittamiseen löytyy googlaamalla ja kyselemällä ja juttelemalla muitten basistien kanssa. Musiikin opettajat koulussa auttaa varmasti mielellään. :) Soiton iloa! |
jevman 04.02.2007 10:51:09 | |
---|
|
Oan 04.02.2007 14:26:53 | |
---|
Hommaa guitar pro 5 ohjelma. Se on sellanen ohjelma missä niinku kuuluu melko aidon kuuloset äänet ja sitten tabulatuureista näät soinnut jne. jokasoittimelle. Toi koko versio on maksullinen mutta silti se kannattaa hommaa. GP-fileitä voi lueskella myös muilla ohjelmilla, esim. ilmaisella TuxGuitarilla http://www.tuxguitar.com.ar/home.html (ko. ohjelma ei ihan täysin tue kaikkia GP:n efektejä yms., mutta ihan riittävästi jotta biisejä voi opetella). Muuten, GP5:n mallintavat äänet ovat mun mielestä aika kauheat. Säädyllisillä midi-asetuksilla huomattavasti miellyttävämmän kuuloinen ja usein selkeämpi. "Hei, tää on ihan leikkiä vaan, ei pure. Ei irtoa taulusta ja kipitä sinne puremaan teitä."
- Armo Pohjavirta |
ghettofox 04.02.2007 17:50:06 (muokattu 04.02.2007 19:47:29) | |
---|
Kiitos todella paljon avusta! E: Osaisko joku vielä selittää miten noita tabuja luetaan? :) |
Tässä pieni esimerkki: G|-------------5---5- D|----------7----7--- A|---3---3----------- E|-3---3------------- Tuo on siis kuin otelauta... Eli tuo on kuin tavallista "lukemista" vasemmalta oikealle, ja aina näpätään sen kielen niin mones väli mitä tabi näyttää(taitaa olla vähän huonosti selitetty) Tuossa esimerkissä siis näpäytät ensimmäisenä E kielen(perusvireessä ensimmäinen kieli, se paksuin) kolmatta väliä, sitten toisen kielen kolmatta väliä, > Taas ekan kielen kolmas väli > kolmannen kielen seitsemäs väli > neljännen kielen viides väli Toivottavasti oli jotain apua :) |
ghettofox 05.02.2007 13:51:51 (muokattu 05.02.2007 13:56:23) | |
---|
Kiitos! Nyt tajuaa jo paremmin. eli Ekaks soitetaan G SITTEN C ja taas G jne..? |
Levin 05.02.2007 14:16:30 | |
---|
Kiitos! Nyt tajuaa jo paremmin. eli Ekaks soitetaan G SITTEN C ja taas G jne..? Juuri näin. "Ju äldre jag blir desto svårare är det att förlora." -Raimo Helminen |
Keny 05.02.2007 14:19:22 | |
---|
Iteoppinu sähköbasisti olen ja tuntiakaan siihen en ole ottanu ellei tietty hyvien basisti kolleegoiden neuvoja lasketa:) Musiikkia ja kontrabassoa olen kyllä opiskellu konservatoriossa. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
EdDu 21.02.2007 22:34:25 | |
---|
Eli oon alottelija basisti jol ei oo hirveesti rahaa ja pitäs hommata halpa perus nelikielinen kelpo basso.Suositelkaa jotain,jos tiiätte asian päälle jotain.Ja mitä mieltä ootte ibanezin jump-star bassopaketeista? |
Thefish 21.02.2007 23:55:25 | |
---|
(Älä älä älä polje hintoja! Nelivitosen käypä ja vieläpä edullinen hinta on 15€!) Nonni.Täällähän näitä tinkaajia on tupa pullollaan. Se neljävitonen on vielä hulvetin halpa hintaan 20€, eli ihan peruskamaa. Funtsi kauanko meni aikaa ennenkun otit haltuun kaiken sen mitä opetat. Suhteessa siihen, tää parikymppiä on karkkirahaa. Jos toi ei nyt lopu, niin se saa jatkua! |
bize 22.02.2007 10:26:40 | |
---|
(Älä älä älä polje hintoja! Nelivitosen käypä ja vieläpä edullinen hinta on 15€!) Nonni.Täällähän näitä tinkaajia on tupa pullollaan. Se neljävitonen on vielä hulvetin halpa hintaan 20€, eli ihan peruskamaa. Funtsi kauanko meni aikaa ennenkun otit haltuun kaiken sen mitä opetat. Suhteessa siihen, tää parikymppiä on karkkirahaa. Niin.. No ehkä jos joskus olen vielä pätevöitynyt pedagogi / tunnen todella pystyväni antamaan sille rahalle vastinetta. Ja toisaalta olisi pitänyt alusta asti sopia hinta korkeammaksi, vähän hassua olisi nyt yhtäkkiä alkaa vaatimaan enemmän. Ainahan toki voi vedota elinkustannusindekseihin.. Kun vaan miettii, 4,5 x 20 x 10 = 900 euroa vuodessa. No, maksaahan se jääkiekonkin harrastaminen huomattavasti enemmän. Tottahan se on että ei millään kympin tuntipalkalla täysipäiväisesti kukaan kehtaisi iltatöitä tehdä. "Mua vituttaa kaikenmaailman tumputtajat, joitten soundissa ei oo diskanttia ollenkaan." -unable |
Thefish 22.02.2007 10:45:35 | |
---|
Niin.. No ehkä jos joskus olen vielä pätevöitynyt pedagogi / tunnen todella pystyväni antamaan sille rahalle vastinetta. Ja toisaalta olisi pitänyt alusta asti sopia hinta korkeammaksi, vähän hassua olisi nyt yhtäkkiä alkaa vaatimaan enemmän. Ainahan toki voi vedota elinkustannusindekseihin.. Ei se ole siitä pedagogipätevyydestäkään kiinni, paitsi virallisella tasolla.Kysymys kuuluu kuinka suuren rahallisen arvon uskaltaa omalle osaamiselleen antaa. Jos meinaa ihan pelkästään opettamisella laskunsa maksella, niin tottahan silloin määrä korvaa laadun. Jos toi ei nyt lopu, niin se saa jatkua! |
absqua 22.02.2007 10:48:06 | |
---|
Ei se ole siitä pedagogipätevyydestäkään kiinni, paitsi virallisella tasolla.Kysymys kuuluu kuinka suuren rahallisen arvon uskaltaa omalle osaamiselleen antaa. Jos meinaa ihan pelkästään opettamisella laskunsa maksella, niin tottahan silloin määrä korvaa laadun. Fisu puhuu asiaa. Ei pidä myydä omaa työtään polkuhinnalla. Siinä tekee karhunpalveluksen sekä itselleen että muille samaa työtä tekeville. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
bize 22.02.2007 12:00:32 (muokattu 22.02.2007 12:03:36) | |
---|
Ei se ole siitä pedagogipätevyydestäkään kiinni, paitsi virallisella tasolla.Kysymys kuuluu kuinka suuren rahallisen arvon uskaltaa omalle osaamiselleen antaa. Jos meinaa ihan pelkästään opettamisella laskunsa maksella, niin tottahan silloin määrä korvaa laadun. Niin. Pitää ottaa tuo raha-asia uudelleen mietintään kunhan seuraavat oppilaat ilmaantuu. Nuorten aloittelijoiden kohdalla homma on kaikkein hankalinta, kuten Pirkka tuolla opettamisketjussa sanoikin. Se sählääminen on paljon stressaavampaa kuin vanhempien oppilaiden opettaminen.. Tuntuu että omalla soitannollisella osaamisella ei ole juurikaan merkitystä, lähinnä yleisillä (asenne)kasvatustaidoilla. Mulla oli kesällä itseäni pari vuotta vanhempi oppilas, joka oli tehnyt aiemmin tiskijukan hommia ja päättänyt sittemmin aloittaa bassonsoiton - homma oli oikeasti hauskaa useimmiten. Se kaveri treenasi tosissaan ja mietti mitä tunneilla puhuttiin. On ihan varmaa, että opiskelijalla ei olisi ollut varaa laittaa yhdeksääkymppiä kuussa pelkkiin tunteihin omasta pussistaan. Tämä ei siis ollut mikään vasta-argumentti tuota korkeampaa hinnoittelua kohtaan, lähinnä mietin vaan, että nekin tunnit, joista oli minullekkin todella paljon iloa ja hyötyä, olisivat jääneet pitämättä jos olisin suoraan lähtenyt normitaksoilla liikenteeseen. Taas näitä valintajuttuja, mieluummin ehkä opettaisin 10e/tunti harrastusmielessä vanhempia oppilaita, kuin soittamaan pakotettuja penskoja 20e/tunti. Optimi olisi tietenkin opettaa kohtuupalkalla esim. musaopistolla tai petulla, missä vaan oppilailla on omaa innostusta ja ajattelua. Noiden nuorimmaisten suhteen minun pitäisi varmaankin kehittää joko "rahat pois" -pokkaa tai motivoivan pedagogin taitoja / täysin erilaista lähestymistä hommaan. "Mua vituttaa kaikenmaailman tumputtajat, joitten soundissa ei oo diskanttia ollenkaan." -unable |