Aihe: muutama kysymys multiefektihärpääkkeistä esim ax1500g
1 2
Anonyymi muusikko
14.12.2003 15:47:47
eikä mistään zoomin muovirimpuloista.. oon ostamassa jotain efektilankkua, ja tieto on aika rajoittunutta. vehkeeni ovat joku Jacksonin keppi, Tech 21 vahvistin ja muutamia säröpedaaleja sekä wahi.

en tiedä oikeastaan kuin sen toneworksin ax1500g:n. mitä muita tällaisia vehkeitä kannattaa tarkastaa?
Ja pystyykö sellaisen laittamaan kitaran ja vahvistimen väliin, siis niin että miellyttää korvaa.. Vai täytyykö härpätin kytkeä suoraan stereoihin tai Pa:han tai kuulokkeisiin?
ja tekeekö niillä loppujenlopuksi mitään, vai tuleeko ostaneeksi vain lelun? eli onko käytännöllinen ja toimiiko keikallakin?
"Jos eukko ei ota paljaaltaan suihin, ni on siinä akassa jotain muutakin kieroa oltava"
Antti1
14.12.2003 15:49:44
Haluatko siitä säröjä, vai vain efektejä? Tarviitko jotain mallinnuksia? Entä presettien vaihdot? Joku MIDI-ohjattava laite kenties, vai valmis lankku kuten AX1500?
"Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy
D-Kay
14.12.2003 15:52:51

eikä mistään zoomin muovirimpuloista.. oon ostamassa jotain efektilankkua, ja tieto on aika rajoittunutta. vehkeeni ovat joku Jacksonin keppi, Tech 21 vahvistin ja muutamia säröpedaaleja sekä wahi.

Sulla on jo noin pätevän kuuloset laitteet, joten mihin tarvitset multiefektiä? Oletko varma, että tarvitsee jokaista multiefektissä olevaa efektiä? Jos et, suosittelen erillispedaaleita.
Ostetaan: mikkejä, pedaaleja, straton kaula yms. katso Tori.
Anonyymi muusikko
14.12.2003 20:47:48
Haluatko siitä säröjä, vai vain efektejä? Tarviitko jotain mallinnuksia? Entä presettien vaihdot? Joku MIDI-ohjattava laite kenties, vai valmis lankku kuten AX1500?

jaah, efektipuoli kiinnostaa, coorukset ja delayt ja flangerit sun muut, kun en oo niitten kanssa päässyt paljon pelaamaan. Techistä kyllä löytyy tyydyttävät särösysteemit, mutta lisä ei haittaa. Ja noista midisysteemeistä en tiedä yhtikäs mitään.

Sulla on jo noin pätevän kuuloset laitteet, joten mihin tarvitset multiefektiä? Oletko varma, että tarvitsee jokaista multiefektissä olevaa efektiä? Jos et, suosittelen erillispedaaleita.

Heh. No ehkä se olis semmonen mukava lelu. Mutta kun tuli nuo veronpalautukset ja jotain pientä kivaa tekis mieli hommata. Ja noita erillispedaaleita on jo muutama. Sehän tässä kiinnostaa että miten on noiden vehkeiden käytännöllisyyden laita. että onko ne humpuukia vai ihan käteviä vaikka keikalle.
"Jos eukko ei ota paljaaltaan suihin, ni on siinä akassa jotain muutakin kieroa oltava"
D-Kay
16.12.2003 13:57:30

Tuo AX1500G on ainakin aivan mahtava laite, itsellä on, en ole katunut...

Bändin toisella kitaristilla oli vanhempi versio tosta eli ax1000g. Aika halvan kuulosia ne efektit minun korvaani olivat, soundi parani selkeästi kun hankkiutui siitä eroon.
Ostetaan: mikkejä, pedaaleja, straton kaula yms. katso Tori.
Zarmo
16.12.2003 14:07:09 (muokattu 16.12.2003 14:07:52)

Minulla oli ennen Digitechin rp200. Olihan se ihan kiva ja ihan ok soundejakin, mutta ei se kuitenkaan niin hauska ollut. Myin pois, kun ei tullut käytettyä. Erilliset ourkit tuntuu jotenkin selkeämmiltä.
Don´t you know there ain´t no Devil That´s just God when he´s drunk - Tom Waits
ei muusikkoa raittiimpaa
16.12.2003 18:21:51
Bändin toisella kitaristilla oli vanhempi versio tosta eli ax1000g. Aika halvan kuulosia ne efektit minun korvaani olivat, soundi parani selkeästi kun hankkiutui siitä eroon.

Jeb, säästää vaan rahaa kun ei hommaa. Ainoa toimiva osa tuossa 1000g:ssä oli mielestäni delayt. chorukset ja flanget ja etenkin säröt todella kehnot.
JLM
17.12.2003 12:07:23

Bossin ME-50 kannattaa testata jos päädyt multiefektiin. Itse olen päätynyt ostamaan yksittäisiä pedaaleita osittain siitäkin syystä, että pysyy kertasijoitukset pienempinä. Multiefekteissä on muutenkin aina aika paljon sellaisia ominaisuuksia joita ei koskaan tule käytettyä.
Da Make
17.12.2003 14:39:06
Bossin ME-50 kannattaa testata jos päädyt multiefektiin.

Todella loistava vehje, kyllä harmittaa kun itellä on toi Korg AX 1500g. Bossissa on todella aidon kuuloiset säröt, eikä turhaa kaappimallinnusta. Se on myös helppo käyttöinen, koska ei ole turhia valikoita. Real Knob juttu. Huonona puolena voisin mainita pikkuriikkisen näytön: viritintä on hankala käyttää.

Suosittelen!
Cräx, Change, Ötöm!?
L_Laiho
18.12.2003 13:10:49
Mulla on toi boss Gt-3 se on näppärä verme.löytyy säätöö laidasta laitaan.kunhan jaksaa säätää.itte olen kysellyt epäselvii juttuja täältä ja saanut neuvoa.Ite pulitin siitä sikamaiset 350€ käytettynä,mutta on hintansa väärti!
?_LEgSA_?
Anonyymi muusikko
23.12.2003 15:42:49
mikähän mahtaa olla päivän hinta suomessa tuolla ax1500g:llä? ja voiko sitä huoleti soitella vahvistimen läpi?
Sammakko
23.12.2003 16:10:31

Mulla on toi boss Gt-3 se on näppärä verme.löytyy säätöö laidasta laitaan.kunhan jaksaa säätää.itte olen kysellyt epäselvii juttuja täältä ja saanut neuvoa.Ite pulitin siitä sikamaiset 350€ käytettynä,mutta on hintansa väärti!

jos ei digitaalisuus käy korvaan.
Böö!
Jackson Dinky
23.12.2003 18:47:45

en tiedä oikeastaan kuin sen toneworksin ax1500g:n. mitä muita tällaisia vehkeitä kannattaa tarkastaa?
Ja pystyykö sellaisen laittamaan kitaran ja vahvistimen väliin, siis niin että miellyttää korvaa.. Vai täytyykö härpätin kytkeä suoraan stereoihin tai Pa:han tai kuulokkeisiin?
ja tekeekö niillä loppujenlopuksi mitään, vai tuleeko ostaneeksi vain lelun? eli onko käytännöllinen ja toimiiko keikallakin?

Sullahan on muutama pedaali ja wahi?? Ei nuitten riesaksi vissiinkään mitään multihässäkkää kannata ostaa.. Mutta jos kumminkin haluat jonkun multilaitteen niin kannattaa kattoo liikkeistä tota Boss ME-50:tä. Ite en oo tarvinu mitään enää tohon.. Huvittais kyllä joskus oma pedal board väsätä.
Rusty Cooley
Anonyymi muusikko
23.12.2003 19:15:33
Sullahan on muutama pedaali ja wahi?? Ei nuitten riesaksi vissiinkään mitään multihässäkkää kannata ostaa.. Mutta jos kumminkin haluat jonkun multilaitteen niin kannattaa kattoo liikkeistä tota Boss ME-50:tä. Ite en oo tarvinu mitään enää tohon.. Huvittais kyllä joskus oma pedal board väsätä.

niin että, ostan nyt kumminkin sen korgin vehkeen.. tietääkö joku sitä hintaa? että kannattaako tompalta tilata vai kaupasta noutaa
Da Make
23.12.2003 19:48:22
niin että, ostan nyt kumminkin sen korgin vehkeen.. tietääkö joku sitä hintaa? että kannattaako tompalta tilata vai kaupasta noutaa

Käy hakee DLX musicista. Voin neuvoa säätmisessä (nimimerkillä: "kaikkea on kokeiltu"). Omani ostin 315€rkillä ja on se varmaan siitä vielä laskenutkin.
Cräx, Change, Ötöm!?
Stain
23.12.2003 22:56:19 (muokattu 23.12.2003 22:57:21)
Tuo AX1500G on ainakin aivan mahtava laite, itsellä on, en ole katunut...

Soitin n. vuosi sitten eräässä bändissä, jonka lead-kitaristilla oli tuo vehje. Aika åaskan kuuloisia soundeja siitä irtosi. Luulenpa ettei se tyyppi vaan osannut repiä siitä niitä soundeja, koska oli muutenkin aloittelija. Olisi pitänyt itse testata.
Planned a show Treasoned my roots Ice cream snow See you in June
North
24.12.2003 02:04:32 (muokattu 10.01.2004 17:53:34)
DLX:ssä AX1500G huutaa tänäpäivänä 300€.

EDIT:Se maksaa nykyään siellä sittenkin 235€.
Tupakoitsijoista kuolee noin puolet tupakan aiheuttamiin sairauksiin,mutta tupakoimattomat kuolee kaikki :)
Spiralmind
24.12.2003 05:00:40 (muokattu 24.12.2003 05:07:55)

Kaverillani oli toi. Vaihtoi sittemmin Zoom GFX-4:ään. On kuulemma parempi. Ite en tiä kun en ole hirveesti kerinnyt jälkimmäistä kuulemaan mutta empä kyllä ite hankkis kumpaakaan noista.

mikähän mahtaa olla päivän hinta suomessa tuolla ax1500g:llä?

N. 200:lla tai vähän päälle oon nähny käytettynä.

ja voiko sitä huoleti soitella vahvistimen läpi?

Tottakai voi soitella vahvistimen läpi (ja kannattaa kytkeä efektilooppiin eikä instrument inputtiin).

Mutta nuo multiefektien, kuten Korgin säröt on kyl aika onnettoman kuulosia Tech 21:een verrattuna. Että mitä sulle tosta jää käytettäväks on ne jokunen kaiku yms. efekti.

Sinuna ostasin jonkun vehkeen missä on pelkkiä efektejä (joissa ne on parempia), eikä ollenkaan noita mallinnuksia. Mitäs niitä nyt oli.. G-major... Intellifex...

Tai sitten ihan vaan erillispedaaleina.
"My lips are dry you gave me drugs to try Hold me when I die The sky has frozen to a wall We die we all" - Katatonia
Jirka
24.12.2003 09:38:24
Olen omistanut AX1000n, bossin GT-5:n ja GT-6, sekä testannut kaverilla ollut Bossin ME50. Omaa korvaa miellytti enemmän nämä Bossit. GT-5 oli aikansa yksi parhaista, varsinkin sen takia kun kaikki efektit oli mahdollista kytkeä päälle/pois ilman mitään rajoituksia (toisin kuin GT-6). No toki GT-6 mallinnukset ovat HUOMATTAVASTI kehittyneempiä kuin 5:n. ME50 on GT-6:n "karvalakkimalli", eli soundit on siinäkin hyvät. Tuo Korg ei kyllä minusta näille bosseille pärjää. Jos esim. laittoi kaikki efektit pois päältä ja yritti soittaa esim. vahvistimen omalla äänellä (tyyliin kitara ja piuha) niin välissä ollut lauta söi ikävästi soundia (mitä boss ei juurikaan tee). Korg on hyvä peli esim. silloin jos soittelee suoraan kuulokkeisiin tai vaikka tallentimeen, mutta jos käytössä on oma vahvistin, en sitä siihen suosittele. Toki näillä mainitsemillani laitteilla on myös hinta eroa, joten se kannattaa huomioida päätöstä tehdessä. Tässä omat kokemukset...
Niko Solehmainen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)