Aihe: Mörkövireet
1 2
Ze Kink
03.02.2007 22:50:00
Lisäsivät yhden ohuen kielen.

Olet väärässä.
RekoS
04.02.2007 13:03:06
riffit toki kuulostavat hevimmiltä kun virittää alas, mutta epäselvyys lisääntyy aina mitä alemmas mennään. Sen takia alhaisin vire (ja paras) mitä minä käytän on C#.
saastara
04.02.2007 13:05:06
riffit toki kuulostavat hevimmiltä kun virittää alas, mutta epäselvyys lisääntyy aina mitä alemmas mennään ja tästä syystä olen opetellut säätämään vahvistintani, ettei mene kaikki muroksi.
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
ballfish
04.02.2007 13:07:06 (muokattu 04.02.2007 13:07:14)
ja tästä syystä kuuntelen vain kasariheviä. Eipähän mene puuroksi. ;)
Jucciz
04.02.2007 13:09:48
Mun mielestä soiton "heviys" syntyy ihan muista tekijöistä kuin matalasta vireestä. Esim. jämäkkä tatsi ja hyvä time ovat aika tärkeitä tuossa. Otetaan nyt vaikka klassinen esimerkki, Metallican Master of Puppets. En usko, että monella on varaa väittää, ettei tuo soundaisi heviltä, vaikka onkin normaalivireessä soitettu. Soitto on vaan tosi jämäkkää ja tarkkaa ja siksi lopputulos on vakuuttava.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
RekoS
04.02.2007 13:13:33 (muokattu 04.02.2007 13:14:59)
ja tästä syystä olen opetellut säätämään vahvistintani, ettei mene kaikki muroksi.

Tottakai ihmiskorva kuule korkeat taajudet paremmin kuin matalat. Soitan lähes poikkeuksetta Gain 0-5. Mutta en tarkoittanut että ero olisi noin radikaali. En vain tykkää niin alhaisista vireistä. Kai mä saan pitää sitä virettä minkä haluun !!111 ;)

Mun mielestä soiton "heviys" syntyy ihan muista tekijöistä kuin matalasta vireestä. Esim. jämäkkä tatsi ja hyvä time ovat aika tärkeitä tuossa. Otetaan nyt vaikka klassinen esimerkki, Metallican Master of Puppets. En usko, että monella on varaa väittää, ettei tuo soundaisi heviltä, vaikka onkin normaalivireessä soitettu. Soitto on vaan tosi jämäkkää ja tarkkaa ja siksi lopputulos on vakuuttava.

ja tämähän pitää sanasta sanaan paikkansa.
ballfish
04.02.2007 13:14:03
Täysin samaa mieltä Juccizen kanssa. Matalilla vireillä sitä rankkuutta ei pidä hakea. Lopputulos on lähinnä mutaisen ja säälittävän kuuloista.
saastara
04.02.2007 13:16:44
Mun mielestä soiton "heviys" syntyy ihan muista tekijöistä kuin matalasta vireestä.

Tuskin kukaan rehellisesti luulee, että kuulostaa hevimmältä kun virittää kitaransa alas.. Toivon mukaan. :'(

Esim. jämäkkä tatsi ja hyvä time ovat aika tärkeitä tuossa.

Jumaleishön.. Pitääpä tarkistaa onko asia näin. :)

Otetaan nyt vaikka klassinen esimerkki, Metallican Master of Puppets. En usko, että monella on varaa väittää, ettei tuo soundaisi heviltä, vaikka onkin normaalivireessä soitettu.

Jeps.. Dollareiltahan tuo kuulostaa.

Soitto on vaan tosi jämäkkää ja tarkkaa ja siksi lopputulos on vakuuttava.

Jeps. Mutta eiköhän sen saa matallammallakin kuulostamaan vakuuttavalta jos perusvirekkin sujuu. :)
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Jake.e
04.02.2007 13:32:44
Älkää jaksako aina valittaa siitä jos joku tekee jotain eritavalla kuin te. Toinen tykkää tyttärestä toinen isoäidistä, sille ei voi mitään.
Jerk.
mailbag
04.02.2007 13:36:32
pelkkiä mielipiteitä tälläkin sivulla ;) itte tykkään todella tiukasta ja timessa olevasta soundista ja pidän sitä "rankkana" mutta niin pidän löysää, matalaa ja "laiskaa" murinaakin :)
J.Hollström
04.02.2007 13:51:46
Eihän noissa itse vireissä mitään vikaa ole. Yleensä vaan mitä matalampi vire, sitä paskempaa musaa pukkaa tulemaan. Minun mielestä.
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1
Jake.e
04.02.2007 14:21:47
Eihän noissa itse vireissä mitään vikaa ole. Yleensä vaan mitä matalampi vire, sitä paskempaa musaa pukkaa tulemaan. Minun mielestä.

Aivan kuten edellä sanoin mielipiteille ei voi mitään, mutta ei sovi osan keskustelijoiden tapaan tyrmätä toiseten mielipiteitä väärinä.
Jerk.
kimurantti1
04.02.2007 17:16:21 (muokattu 04.02.2007 17:24:41)

Toki joo, mutta kyllä tuo Velsan vääntämä mainio sooloskaba66:n tausta kuulstaisi varmasti paljon pliisummalta perus e-vireestä. Siinä kuitenkin mennään cissästä..

Asian voisi muotoilla musta niin, että matala vire ei ole ainoa tekijä, jolla saadaan rankan kuuloinen biisi. Kuitenkin tietty tatsi + soundi + äänivalinnat + rytmiikka + n muuta tekijää = rangan kuuloista. Mikään yksittäinen tekijä noista ei ole ehdottoman olennainen, mutta jos monta niistä ontuu, kipale ei enää kuulostakaan rankalta.

Mod.huom. Eiköhän tämä ole käsitelty jo n+1 kertaa.
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)