Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Schecter-kitarat
1 2 3 4 59 10 11 12 13
Olavi Virta jr.
02.02.2007 17:59:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kenelläkään kokemuksia Schecter-kitaroista? Itseäni on alkanut kyseinen merkki kiinnostaa, mutta ainakaan suomalaislta sivuilta ei kovin kummoista infoa löytynyt. En ole todellakaan mikään ammattilainen ja ennen kuin menen liikkeeseen kokeilemaan, olisi hyvä saada jotain tietoa kitaroista. Minkälaisia ovat soittaa, pitävätkö virettä jne..?
 
Erityisesti hintaluokka 300-500€ kiinnostaa.
 
Kiitos!
 
"Vaan kun suussa multa maistuu, on katkeruus jäänyt taa"
Thanatopsis
02.02.2007 18:04:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uskallan ainakin sen sanoa että Ibaneeseja ja Esp/ltd:tä paksummat kaulat noissa on ainakin. Hinta-laatusuhdetta on kehuttu myös siellä täällä.
 
Farewell happy fields. Where joy forever dwells.
Pehvanssi
02.02.2007 19:21:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Loikkaa tähän OT:ni kanssa: eli paljon on puhuttu siitä kuinka Schectereissä on hieman muita kaltaisiaan kitaroita paksumpi kaula, niin kuinka paksu se oikeasti on ihan millimetreissä sanottuna? Vaikka C-1 mallissa? Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, kun ei oo tietoa ja google ei tuottanut kunnollista vastausta.
 
ulipalsternak
03.02.2007 20:30:54 (muokattu 03.02.2007 21:00:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...paljon on puhuttu siitä kuinka Schectereissä on hieman muita kaltaisiaan kitaroita paksumpi kaula, niin kuinka paksu se oikeasti on ihan millimetreissä sanottuna?
 
En tiedä millimetreistä,mutta oma mielenkiinto Schecteriä kohtaan tyrehtyi juuri tuon kaulan vuoksi. Ei tuntunut käteen hyvältä. Siis tuo kaula. Jos olisi ollut kaula niin kuin Ibanezissa,niin olisin oitis hankkinut c-1 classicin.
 
Edit: hankin siis Ibanezin.
 
myrtonen
03.02.2007 20:45:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Schecter tuntuu kitaralta, toisin kuin useimmat Ibanezit. Jos on wizard-kaulaan tottunut, ei ehkä shehteeri ole se omin valinta. Itse olen tottunut "normaali"paksuisiin kauloihin, ja c-1:n kaula kävi käteen kuin nyrkki silmään.
 
No fat, low carbs!
ulipalsternak
03.02.2007 20:55:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Makukysymyksiä. Itse pidän esim. hoikasta naisesta. Joku toinen voi pitää pulleasta. Kuka mistäkin,kitaroissa,naisissa,autoissa,ruuissa,alkoholijuomissa,ym. ym. ym.
 
Harris
03.02.2007 21:11:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon kaikki ruokainen..
 
Kiinnostais tuo C-1 SheDevil ja PT. Soundatan hinnaston mukaan ei oo edes kauheen kalliita.
 
Eikös ne avannu just syksyllä myymälän siihen kampin kulmille?
 
Kipu on vaan sana!
Migo
03.02.2007 21:13:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon kaikki ruokainen..
 
Kiinnostais tuo C-1 SheDevil ja PT. Soundatan hinnaston mukaan ei oo edes kauheen kalliita.
 
Eikös ne avannu just syksyllä myymälän siihen kampin kulmille?

 
Kyllä, kyllä.
 
Niinpä..
Harris
03.02.2007 21:38:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Piru, pitää maanantaina lähtee kierrokselle stadin skitta puljuihin. Tili tyhjäks. Pari olutta alle niin ostoestot katoaa, ja eikun liikenteeseen...
 
Ja vaimo kiittää.
 
Kipu on vaan sana!
saastara
03.02.2007 21:52:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Piru, pitää maanantaina lähtee kierrokselle stadin skitta puljuihin. Tili tyhjäks. Pari olutta alle niin ostoestot katoaa, ja eikun liikenteeseen...
 
Miksi minä en ole koskaan tätä älynnyt?! Kaikki ostaminen menee minulla aina hirveäksi jahkailuksi ja empimiseksi.. Tuollahan siitä pääsee. :) Pitää laittaa kokeiluun. Pari olutta alle ennen shoppausretkeä niin johan soi kauniisti blues. :D Pelimiehen kielellä sitä saisi pienessä nosteessa kenties jopa alennusta hankittua.
 
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Migo
03.02.2007 21:55:24 (muokattu 03.02.2007 21:56:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi minä en ole koskaan tätä älynnyt?! Kaikki ostaminen menee minulla aina hirveäksi jahkailuksi ja empimiseksi.. Tuollahan siitä pääsee. :) Pitää laittaa kokeiluun. Pari olutta alle ennen shoppausretkeä niin johan soi kauniisti blues. :D Pelimiehen kielellä sitä saisi pienessä nosteessa kenties jopa alennusta hankittua.
 
Joo ja sitten seuraavana aamuna..."ai prkle, päähän koskee." Kääntää kylkeään ja näkee seinustalla mitä on tullut tehtyä. Itseni voisin hyvin kuvitella tähän tilanteeseen. Viimeisestä liikkeestä lentäis jo pihalle liian alkoholin käytön seurauksesta.
 
Ja vaimo kiittää.
 
Äääh, ostat vaimolle kukkia samalla. Siinä onkin sitten tekemistä, että tulee kotiin muutakin, kuin pelkät rangat.
 
Niinpä..
Juustonaksu
03.02.2007 21:59:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Piipahdahan meidän Schecter-huoneessa. Sieltä löytyy vähän sisäpiirin tietoa. :) Törkeää mainosta, mutta tällaisen takia koko Huone on perustettu. Kutsu tulossa.
 
Yleisesti ottaen: Schecterit ovat todella laadukkaita kitaroita, joissa hintalaatusuhde on enemmän kuin hyvin kohdillaan. Suosittelen testailemaan kaikkia mielenkiintoisia malleja.
 
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
Migo
03.02.2007 22:04:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkähänlainen toi uusi(?) Demon-malli on? Ilmeisesti kuusi ja seitsenkielisenä löytyy.
 
Niinpä..
Harris
03.02.2007 22:33:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Osto-oluet" on aina toiminu, varsinkin poikamies aikoina. Tuli joskus hommattua vahvistin, CD-soitin ja kaijuttimet sillä konstilla. Vapaa päivä töistä (maanantai), kello 12 päivällä, kolme tuoppia ja sitten liikkeeseen.
 
Tuolla kirjahyllyssä ne vieläkin on, ja aikaa on kulunut 10 vuotta.
 
Monet kerrat on kyllä osto-oluet luisunu päiväkänneihin, mut ne reissut on yleensä ollut kans vallan ikimuistettavia...
 
Kipu on vaan sana!
Kiinankeisari
03.02.2007 23:39:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari olutta alle niin ostoestot katoaa, ja eikun liikenteeseen...
 
oonpa kuullu juttua täällä päin vaikuttavasta musiikkiliikkeen omistajasta, jolla on tapana tehdä kauppoja niin sanotusti maistissa. joskus oon kyllä harkinnu että kyttään siinä kaupan ovella niin kauan kunnes juopunut myyjämies saapuu reissuiltansa ja tingin humalaiselta oikein kunnon alennukset, mutta on ainakin vielä jäänyt toteuttamatta tuo...
 
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
Juustonaksu
03.02.2007 23:41:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oonpa kuullu juttua täällä päin vaikuttavasta musiikkiliikkeen omistajasta, jolla on tapana tehdä kauppoja niin sanotusti maistissa. joskus oon kyllä harkinnu että kyttään siinä kaupan ovella niin kauan kunnes juopunut myyjämies saapuu reissuiltansa ja tingin humalaiselta oikein kunnon alennukset, mutta on ainakin vielä jäänyt toteuttamatta tuo...
 
Mulle tulisi ekana mieleen se bändikeskuksen jeppe... Sillä on aina niin hyvää läppää. :----D
 
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
Kiinankeisari
03.02.2007 23:47:32 (muokattu 03.02.2007 23:47:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle tulisi ekana mieleen se bändikeskuksen jeppe... Sillä on aina niin hyvää läppää. :----D
 
pohjanmaalla sijaitsee kyseinen ilmiö, ja haitarikauppa on hänelle rakasta :D
 
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
MrFunk
04.02.2007 12:22:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ostin reilu vuosi sitten Schecterin Hellraiserin ja en kertaakaan ole katunut, pikemminkin tulen tyytyväisemmäksi joka päivä.
 
Kaula ei ole itselle ainakaan liian paksu. Pitää vireen tosi hyvin... itselläni kiinteätallainen versio. Eikös floikallinen Hellraiserkin ole liikenteessä?
 
En usko että ikinä myyn mokomaa pois.
 
"Voi kuulostaa vähän oudolta jos olet yhden lyönnin jäljessä koko riffin ajan" - Minä
Tomi_R
04.02.2007 13:14:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ostin reilu vuosi sitten Schecterin Hellraiserin ja en kertaakaan ole katunut, pikemminkin tulen tyytyväisemmäksi joka päivä.
 
Kaula ei ole itselle ainakaan liian paksu. Pitää vireen tosi hyvin... itselläni kiinteätallainen versio. Eikös floikallinen Hellraiserkin ole liikenteessä?
 
En usko että ikinä myyn mokomaa pois.

 
Itsellä sama juttu! Omistin Ibanezin RG1527 Prestigen ennen Schecteriä, ja kyllä henkilökohtaisesti pidän Hellraiserin kaulasta enemmän kuin Ibanezin Wizardista. Itselläni siis tämä 7-kielinen versio.
 
Hellraiserin kaula on erittäin mukava ja todella nopea kaula, joka on kuitenkin itselle tärkeä asia koska soitan paljon nopeita melodioita, sweeppejä jne. Joten hitaaksi tätä kaulaa ei ainakaan voi kutsua. Kysytään vaikka Jeff Loomikselta ;)
 
Hellraiserissa kaulaliitos on mahtava, aivan kuin neck-thru kitarassa jolloin koko otelauta on käytettävissä helposti. Joudun käväisemään otelaudan ylärekisterillä melko usein, joten tämäkin helpottaa nopeasti soittamista.
 
Schecterin kaula vaatii aluksi pientä totuttelua, ja juuri tämän takia monet käyvät palstoilla haukkumassa niitä. Ei sen kanssa välttämättä pääse sinuiksi 5min kauppakokeilun aikana, mutta sitten kun siihen tottuu, niin se on mielestäni yksi mukavimmista kauloista.
 
Nämä ovat tietenkin mielipide asioita.
 
Tätät Schecterin kaulojen paksuutta on mielestäni paisuteltu ihan järjettömyyteen asti. Pidin kyllä RG1527:n kaulastakin erittäin paljon. Oli todella helppo soitettava, mutta kyllä itselle Schecterin kaula on mukavampi.
 
Kyseessä on todella laadukas peli! Itselläni ei ole ollut mitään ongelmia, on voinut keskittyä olennaiseen eli soittamiseen.
 
Pehvanssi
04.02.2007 13:23:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kuinka lähellä Sekterin kaulat on esim. Gibsonin slim taperia? Paksumpi/ ohuempi? Profiilihan on käsittääkseni C?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 59 10 11 12 13

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «