mugena 17.12.2006 20:59:04 | |
---|
Kirjan kansiteksti kertookin, ettei kirja ole suunnattu ihan vasta-alkajalle vaan heille, joilla on jo perusteet (lue bluesin ja rockin alkeet) hanskassa. Vaikutti oikein hyvältä paketilta. Pystytkö vähän selventämään, että minkälaiset tiedot pitäisi olla, että pääsisi tuohon kirjaan sisälle? Joe Pine (60's talk show host who sported a wooden leg)
"So, with your long hair, I guess that makes you a woman."
Frank Zappa's response
"So with your wooden leg, I guess that makes you a table." |
Jucciz 18.12.2006 23:22:57 | |
---|
Pystytkö vähän selventämään, että minkälaiset tiedot pitäisi olla, että pääsisi tuohon kirjaan sisälle? En omista itse kirjaa siis, mutta lyhyen silmäilyn jälkeen vaikutti siltä, että ko. teoksen hankkijalla olisi syytä olla peruskolmisoinnut ja bluesasteikko ainakin hanskassa - ja positiivinen asenne uusien asioiden oppimista kohtaan, lienee kaikista tärkein seikka. ;) En tarkoita, etteikö kuka tahansa voisi oppia tuosta ne asiat, mutta jos on vasta aloittanut soittamisen, kannattaa ehkä saada alkeet kunnolla hanskaan - tästä kirjasta on siinä vaiheessa enemmän iloa. Vähän sama kuin siinä vaiheessa kun pysyy pystyssä tai osaa jo jopa kävellä, on juokseminenkin helpompaa kuin "kylmiltään". |
Kampela77 19.12.2006 09:31:45 (muokattu 19.12.2006 09:36:03) | |
---|
Pystytkö vähän selventämään, että minkälaiset tiedot pitäisi olla, että pääsisi tuohon kirjaan sisälle? Kirjan alussa mainitaan "välttävät perustiedot rytmimusiikin teoriasta(esim. yleisimmät asteikot, intervallit ja sointujen muodostaminen)". Tuosta varmaan voi päätellä suunnilleen onko itsellä riitävät perustiedot ja jos ei ole, niin voi ostaa vaikka Tohtori Toonikan siihen rinnalle :). Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
Les Fender 20.12.2006 14:04:08 | |
---|
Onkos tätä joku löytänyt Tampereelta? "Living is easy with eyes closed!" |
npk 20.12.2006 14:12:53 | |
---|
Onkos tätä joku löytänyt Tampereelta? Itse tilasin aloitusviestissä mainitulta sivulta suoraan. Taisi olla seuraavana päivänä postilaatikossa. "Oh by the way, which one's Pink?" |
darrell 20.12.2006 14:15:39 (muokattu 20.12.2006 14:16:25) | |
---|
Itse tilasin aloitusviestissä mainitulta sivulta suoraan. Taisi olla seuraavana päivänä postilaatikossa. Kirja on jo mulla pukinkontissa, ... kuulemma ainakin pari kirjakauppaa ovat kysyessä myyneet 'eioota', eli alkaa loppua näin joulun alla kaupoista. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
Les Fender 20.12.2006 15:05:17 | |
---|
Kirja on jo mulla pukinkontissa, ... kuulemma ainakin pari kirjakauppaa ovat kysyessä myyneet 'eioota', eli alkaa loppua näin joulun alla kaupoista. Samaa myivät mulle:( Itse tilasin aloitusviestissä mainitulta sivulta suoraan. Täytyy tilailla, painos vaan lienee lopussa? http://www.unclebop.fi/show_product … ID=62ba82a923666060a52988fd495fde15 Tuolta saa muutaman euron halvemmalla, lopussa tosin sielläkin. Suosio on kyllä pelkästään hyvä merkki. "Living is easy with eyes closed!" |
Kiinankeisari 25.12.2006 12:35:49 | |
---|
no niin, eilen tuon opuksen sitten kaivoin lahjapaperista ja pääsin tarkemmin tutkailemaan: kyllä siinä soittamista ainakin riittää, ja vaikeusastetta on nimenomaan tuossa harmonian käytön ja sen tajuamisen osastolla: kirjan loppupuolella mennään jo tosiaan näihin bepop- ja melodisen mollin moodit-juttuihin, jotka ainakin itelle on ihan täyttä jazzia. että vaikeusastetta kyllä löytyy, mutta huolellisella perehtymisellä ja sitkeällä treenaamisella tuosta kyllä luulis löytyvän omaan soittoon vaikka kuinka paljon uusia ulottuvuuksia. suosittelen kaikille pentatonisiin likkeihin jämähtäneille kitaristeille, eli varskinkin itselleni! "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
Kasperi Tervonen 25.12.2006 13:43:09 | |
---|
suosittelen kaikille pentatonisiin likkeihin jämähtäneille kitaristeille Pukki ei nyt tuota ikävä kyllä tuonut, pitänee kai sitten itse hankkia jossain vaiheessa. :D "Mä haluisin joululahjaks ittelleni oman kitaran jos on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa" -Pekka Poro |
PjP 02.02.2007 13:54:49 | |
---|
Varaukseen meni kirjastosta. Teosta ollaan tosin vasta hankkimassa sinne ja mun edellä on 4 varausta! :D: D Kirjastostakin viedään siis käsistä! Make it Funky! |
velsa 02.02.2007 14:11:53 | |
---|
Riffin kautta 43 egee postikuluineen.....yks baari ilta vähemmän ni se on maksettu!!!!! Kauas on pitkä matka........ |
mammukka 04.02.2007 08:10:18 (muokattu 04.02.2007 08:10:57) | |
---|
Sain kirjan joululahjaksi peräti nimmarilla, josta kiitos isälleni. Täytyy sanoa että osa kappaleista on vähintäänkin haasteellisia mutta onpahan ainakin tekemistä. Kirja sisältää CD:inä Hynnisen säveltämistä etydeistä kaksi versiota; maestron kera ja pelkkä säestys (joka sekin hyvin laatukasta kamaa huippujen soittamana). Hyvä tapa harjoitella on muuttaa kappaleet koneelleen mp3-muotoon ja laittaa esim. nuendoon niin että yksi stereoraita sisältää valmiiksi soitetun kitaran sekä säestyksen ja toinen pelkän säestyksen. Näin ollen pystyy helposti laittamaan soololle jomman kumman raidan kuullakseen Hynnisen soiton tai pelkästään omansa. Jonkun tietyn hankalan kohdan harjoitteleminen onnistuu helposti loopilla eikä tarvitse renkalata CD-ltä toiselle kuullakseen miten se biisi tosissaan meni. Menee nyt mainostamisen puolelle mutta kirja on kerrassaan erinomainen hankinta ja se sisältää myös mukavan annoksen käytännön teoriaa ja harjoitteita. Biisit ovat myös hyviä. Jes! |
Riffin kautta 43 egee postikuluineen.....yks baari ilta vähemmän ni se on maksettu!!!!! Ei mun tapauksessa. Nollasta ku on niin vaikee vähentää. ;) |