Aihe: Engl vs. Krank vs. Peavey
1 2
Ben_D
04.02.2007 11:06:11 (muokattu 04.02.2007 11:07:31)

Jostain olin muistaakseni lukenut et toi Blackmore olis aika lähellä savagea mutta suppeammilla säädöillä? Pitääköhän paikkaansa?

Osittain varmaan pitää paikkansa, mutta mun mielestä Savagessa mursaavampi soundi. Osaan sikäli verrata, että meidän toisella kitaristilla on Blackmore. Powerball taitaa kuulostaa studiossa paremmalta kun livenä tai kämpillä.
http://www.fiercemetal.org
Skebaristi
04.02.2007 12:13:37 (muokattu 04.02.2007 12:14:56)

Täältä löytyy Engl Powerball. Kaikkia noita vaihtoehtoja olen kokeillut ja eniten olen tykännyt Powerballista. Valintaan tietty vaikuttu aika paljon tuo Englin monipuolisuus. SISO jäi hyllyyn varsin kehnojen clean-saundien takia. Krank oli ihan ok, mutta ei minun makuun.

Jos pelkkää hevimättöä soitat, niin peavey voisi olla ihan hyvä valinta. Taitaa olla myös halvin noista.
"Sillä ei ole mitään merkitystä. On fiksusti tai ei. Bannia tulee aina." -Johtaja
Nacher
04.02.2007 12:51:46 (muokattu 04.02.2007 12:54:15)
Itsellä kanssa vähän tämä käsitys, että Powerballista kyllä taikoo narulle aika murskaavat soundit, mutta livenä se saattanee jäädä kirkkaamman/purevamman Savagen jalkoihin esim. Blackmoressa ja Savagessa on tosiaan hyvin samankaltainen soundi, mutta Savagessa siinä on vain enemmän munaa. Gainia lähtee irti runsaammin, kuin myös botnea, ja jotenkin Blackmore tuntui vertailussa hitusen ohuelta. Hyvin sekin hevit hoitaa, mutta jos oikeasti maku on siellä ääriraskaassa mätössä, niin ehkä Blackmore jää hitusen riittämättömäksi välistä.

Hitto kun olisi kunnon äänityskamat, niin voisi tehdä vähän clippiä tuosta Invaderista. Siinä on kyllä varsin maukas murina. Tietenkin jos tykkää luukuttaa kaikki muut kumoon, niin Invaderissa kanssa tuntuu päätteestä irtoavan tuota vääntöä aivan eri tavalla, kuin noista "pienemmistä" ENGLeistä. Masteri kahteentoista, ja kaikki rumpalia, basistia sekä toista kitaristia myöten voivat lähteä kotiin ;).
Werihukka
04.02.2007 12:58:12 (muokattu 05.02.2007 01:26:59)

Englin Powerballin olisin ostanut, jos en olisi Mesan Triple Rectoa löytänyt hyvään hintaan.

Powerballissa on kyllä maukas soundi kaikin puolin. Sellainen tietty luonne löytyy siitä soundista. Sitten kun vielä kitaran mikeistä löytyy alapäätä sen kanssa niin ai että. :) (SD Invader, namimaiskis)
Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä!
Lancelot
04.02.2007 13:10:08
Kuinkas noi Englit toimii pikkuvolalla? Onko keinokuorma välttämätön vai riittääkö puhtia esim. kotisoittelussa?
saastara
04.02.2007 13:11:45
Kuinkas noi Englit toimii pikkuvolalla? Onko keinokuorma välttämätön vai riittääkö puhtia esim. kotisoittelussa?

Vaikka Englit leimahtavatkin henkiin pienen avaamisen jälkeen toimivat ne yllättävän hyvin pienillä volilla.
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Nacher
04.02.2007 13:23:39
ENGLit toimivat oikein hyvin kotisoittelussa. Toki niissä on silloin vähemmän botnea ja enemmän yläpääsirinää, mutta mitään keinokuormaa ne eivät tarvitse. Soundi niissä kuitenkin tulee niin vahvasti etuasteesta, ettei sitä päätettä tarvitse avata kuin vähän.
pekurides
04.02.2007 16:31:15

Englin Powerballin olisin ostanut, jos en olisi Mesan Triple Rectoa löytänyt hyvään hintaan. Siinä on kyllä maukas soundi kaikin puolin. Sellainen tietty luonne löytyy siitä soundista. Sitten kun vielä kitaran mikeistä löytyy alapäätä Powerballin kanssa niin ai että. :) (SD Invader, namimaiskis)

Mesa näemmä hyvissä voimissa, mikäs siin oli vikana ,pelkkä putki vai?
Tunteella päin vittua.
Werihukka
05.02.2007 01:25:53

Mesa näemmä hyvissä voimissa, mikäs siin oli vikana ,pelkkä putki vai?

Kappas. Tuli sössittyä tuo kirjotus :)

Siis Mesa ei ole vielä päässyt tulille, kun thomannilta ei oo vastattu mihinkään minun kirjottamiin viesteihin reiluun kuukauteen. Ei sillä, etteikö siitä lähtisi loistava soundi. :)

Tarkoitus oli tuossa edellisessä viestissä kehua Powerballia...
pekurides
05.02.2007 01:37:26

Kappas. Tuli sössittyä tuo kirjotus :)

Siis Mesa ei ole vielä päässyt tulille, kun thomannilta ei oo vastattu mihinkään minun kirjottamiin viesteihin reiluun kuukauteen. Ei sillä, etteikö siitä lähtisi loistava soundi. :)

Tarkoitus oli tuossa edellisessä viestissä kehua Powerballia...

Jumankekka kuukauden olet joutunut kärvistellä!!!
en minä vaan kestäisi, eiku uutta putkea vaan kehiin ja jos savu nousee niin takuun piikkiin takaisin!

Kyllähän noi niin kestäviä laitteita ettei ne voi kuljetuksessa hajota vaikka vähän pyörisivätkin.
muistan vuosia sitten kun kitarapajan heppu kehuskeli että joka mesa testataan muutamalla moukarin.iskulla ennenkuin menee kauppaa:)
Tunteella päin vittua.
Werihukka
05.02.2007 02:07:11

Jumankekka kuukauden olet joutunut kärvistellä!!!
en minä vaan kestäisi, eiku uutta putkea vaan kehiin ja jos savu nousee niin takuun piikkiin takaisin!

Kyllähän noi niin kestäviä laitteita ettei ne voi kuljetuksessa hajota vaikka vähän pyörisivätkin.
muistan vuosia sitten kun kitarapajan heppu kehuskeli että joka mesa testataan muutamalla moukarin.iskulla ennenkuin menee kauppaa:)

Ei siinä tosiaan luultavimmin mitään muuta vikaa ole, kun se tasuriputken lasi vaan päässyt tärähdyksessä irtoamaan/hajoamaan.

En kyllä ymmärrä mikä siellä thomannillakin oikein mättää. Täytyy luultavimmin ostaa putki jostain muualta sitten ja pyytää niitä lähettämään vielä yksi, kun kerran jo lupasivat.

Mutta kunhan saan Mesan pelittämään, niin täytyy sitten ääninäytettä väsäillä. :)
mailbag
05.02.2007 02:15:02
ootko soitellut thomannille, itte venaisin sieltä vastausta korkeintaan 5 päivää ja sitte tukkapöllyä jos ei vastausta kuulu
Juunsku
06.02.2007 11:04:17

Multa ääni 6505+:lle.. Oon muutamia ENGL:ä testinyt sillon kun aloin nuppia laittaan ja ne oli aika korvia riipiviä. Mulla kyl vaikuttaa sekin et oon peaveylle ollu merkki uskollinen jo 6vuotta. Jotain ENGL ääninäytteitä netistä kyl kuolailin mut käytäntö ( laitteet ) tuntui eri asialta.

Mun mielestä 6505+ taipuu niin heviin ku rokkiin. Jossakin threadissa oli mainittu et ku etuasteputket ( tai jotku putket ) vaihdettiin joihinki tiettyihin putkiin niin joku Fender trOOt fanittaja oli sanonut et onpas helv.. hyvät puhtaat soundit...

Mut testaamalla se selviää mistä itse pitää!!
Huumori on yksi elämän elin ehdoista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)