Aihe: Engl vs. Krank vs. Peavey
1 2
RedRain
03.02.2007 21:53:54
Uutta vahvistinta olisin ostamassa tämänhetkisen jcm900:n tilalle ja tällä hetkellä vaihtoehdot oon saanu rajattua seuraaviin: Peavey 6505+, Engl Powerball ja Krank Revolution. Metallin soittoon vahvistin on tulossa ja soundillisesti haetaan modernia "mättösäröä" Soilworkin, Disarmonia Mundin ja Dark Tranquillityn linjoilla. Jos joku levy täytyy mainita mikä lähimpänä ihannesäröäni olisi niin tällä hetkellä semmonen olis Decapitatedin Organic Hallucinosis.

Noista oon kunnolla päässyt testaamaan vasta Peaveytä, joka tosin oli normaaliversio ilman plussaa. Testikaappina oli kylläkin marsun 1960 4x12", joka ei kuulemani mukaan ole mikään paras vaihtoehto kyseiselle nupille (eikä noille muillekkaan vaihtoehdoille), joten luultavasti uutta kaappiakin joutuu harkitsemaan. Engliä oon muutaman samplen verran kuullut ja varsin mainiolta vehkeeltä kuulosti. Krank tuli tutuksi Arch Enemyn Live Apocalypse DVD:n myötä.

Nytpä siis kysynkin täältä käyttökokemuksia ja suosituksia yllämainituista nupeista ja niihin hyvin sopivista kaapeista ja myös jotain muuta infoa mitä noista kannattaisi tietää.

Enlighten me. :)
Lancelot
03.02.2007 21:56:58
Vähä offtopiccia mut jos ois rahaa ni ostaisin Engl Savagen. Hurahdin täysin sen ääninäytteisiin..
Ben_D
03.02.2007 22:01:55 (muokattu 03.02.2007 22:04:30)

Vähä offtopiccia mut jos ois rahaa ni ostaisin Engl Savagen. Hurahdin täysin sen ääninäytteisiin..

Olen täysin hurahtanut ENGL Savageen kun vihdoikin sellaisen sain 1,5 vuotta sitten. No more other amps. Ottaisin mielummin Blackmore mallin kun Powerballin, jossa tuntuu olevan lead kanavilla joka asennossa liikaa gainia.
http://www.fiercemetal.org
pekurides
03.02.2007 22:13:44

Testaamallahan tuosta selviää:)

Kaapista sen verran että jos V30 ei ole ehdoton suosikkisi niin Krank tekee helvatun hyviä kaappia.
(mielestäni paljon paree kuin engl vintage omaan makuun ja piivin kaapit ei vakuuta ollenkaan.)
Tunteella päin vittua.
RedRain
03.02.2007 22:27:06
Kaapista sen verran että jos V30 ei ole ehdoton suosikkisi niin Krank tekee helvatun hyviä kaappia.

Revolution 4x12"?

Mulla kun ei noista eri kaapeistakaan kovin paljoa tota tietoutta ole niin mitenkäs toi soundi sitten käytännössä eroaa esim. V30, V60 ja noiden Krankin Eminence V12 Legendien välillä?
Ben_D
03.02.2007 22:27:45

Testaamallahan tuosta selviää:)

(mielestäni paljon paree kuin engl vintage omaan makuun ja piivin kaapit ei vakuuta ollenkaan.)

Jos sattuis päätymään Savageen niin testaaminen näillä leveysasteilla toisinaan vaikeata kun laitetta ei välillä ole missään.
pekurides
03.02.2007 23:14:15

Jos sattuis päätymään Savageen niin testaaminen näillä leveysasteilla toisinaan vaikeata kun laitetta ei välillä ole missään.

Näinhän tuo on, sitä joutuu clippien mukaan välillä muodostamaan jonkinnäköistä mielikuvaa laitteista, mutta kyllähän clipeistäkin saa jotain osviittaa.

Jep, 4x12 revo. kaappi eminence v12 tötteröillä tuuttaa aika mukavaa hönkää:) itsellä oli tuossa joku aika sitten uusi kaappi hankinnassa ja kiersin aika monta stadin puljua räkki kainalossa viritellen useampaa kaappia kiinni ja Krankki oli muhevin.
Tunteella päin vittua.
pekurides
03.02.2007 23:22:50

Revolution 4x12"?

Mulla kun ei noista eri kaapeistakaan kovin paljoa tota tietoutta ole niin mitenkäs toi soundi sitten käytännössä eroaa esim. V30, V60 ja noiden Krankin Eminence V12 Legendien välillä?

Mielestäni (v60 ei kokemusta) V12 tasapainoisempi ja pehmeämpi kuin V30 joka aika radikaali törtsä eq,asetusten suhteen. (syvä basso mutta riipivä yläkerta ja honottava keskialue toimii varmasti toisten vehkeiden kanssa mutta... makuasioita:)

Vaikee suoraan verrata eri kaappeja ja elementtiä, pitäisi olla samassa kaapissa eri elementit niin sitten... mulla nyt 2x12 kaapissa v30 ja 4x12 v12 ja tuo 4x12 v12 hakkaa sen v12x2 pöntön 600-0! tosin kaapin rakenteet myöskin aivan eri tasoa:)

Niitä pitäisi vaan päästä kokeilemaan eri seteillä kun joku yhdistelmä toimii toista paremmin... niin ja taitaa sekin hiukan vaikuttaa mihin korva tottunut... eli ei ole helppoa:)
Tunteella päin vittua.
Nacher
03.02.2007 23:50:15
ENGL Savagea minäkin tukisin ohi Powerballin. Tai no, riippuu halutaanko ihan helvetin tiukka ja repivä riffisärö (Savage) vai paksuin mahdollinen, modernin mätön kitaravalli (Poweball). Savagelle ENGL Standardikaappi lienee hyvä pari.
mailbag
04.02.2007 00:36:52
hmm eikö englin richie blackmore signature kelpaa? loistava vahvistin ja irtoaa tonnin pintaan
Nacher
04.02.2007 01:01:13 (muokattu 04.02.2007 01:04:11)
Savagea pääsee testaamaan Soundstoressa. Invaderia ei about missään, paitsi Jyväskylän musikantissa, josta omani ostin. Invader on huomattavasti enemmän monipuolisuuteen satsaava peli, joten se ei taistele ihan samassa liigassa, kuin nuo 6505:set, krankit ja mättöENGLit. Jos tarkoitus on vain saada yksi julmetun väkivaltainen mättösärö ja ehkä ok-cleani, niin Invaderin kanava/nuppiviidakko menee vähän haaskuulle. Eri homma sitten, jos haluaa vetää kaiken rokista tappoheviin samalla nupilla, kuten minä.

Edit : Ja itse olen kuullut niin paljon lokaa noista Krankeista, että suhtautuisin niihin aika varauksella. Kaappi voi olla ihan hyvä, tosin hiton ylihintainen, kun käyttää Eminencen halpisselementtejä ja maksaa silti tonnin tms (?), mutta nuppeja jaksetaan haukkua vaikka miten. Itse en ole tosin koskaan päässyt noita kokeilemaan.
bfoc
04.02.2007 09:00:03
Revolutionia voi testata Musamaailmassa. Krankkia riittää ja jonkinasteiset Kleenitkin sieltä sai irti (ehe). Tuli pitkästä aikaa sellanen oikein räyhäkäs olo kun kokeilin mutta liian kallis heräteostos mulle... Tarkasti en lähtenyt testaamaan kun pääpaino oli testata käsissä ollutta kepukkaa.

Dime-setä tykkäsi ainakin. Väitti että on ainoa putkivehje missä jytinä riittää hänen tarpeisiinsa.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
Ben_D
04.02.2007 09:16:29 (muokattu 04.02.2007 09:21:29)

Dime-setä tykkäsi ainakin. Väitti että on ainoa putkivehje missä jytinä riittää hänen tarpeisiinsa.

Niin sanoisin minäkin jos saisin dollareita kehumisesta + uusia styrkkareita...Dime sitäpaitsi ei soittanut Revolutionilla, vaan omalla Krankenstein mallillaan. Omasta mielestä Krank Revolutionit ovat korvia riipivää skeidaa...en löytänyt testatessani laitteesta yhtään järkevää ahtojunttasoundia. Krankensteinia en ole kokeillut.
bfoc
04.02.2007 09:28:07
Niin sanoisin minäkin jos saisin dollareita kehumisesta + uusia styrkkareita...Dime sitäpaitsi ei soittanut Revolutionilla, vaan käsittääkseni omalla Krankenstrein mallillaan. Omasta mielestä Krank Revolutionit ovat korvia riipivää skeidaa...en löytänyt testatessani laitteesta yhtään järkevää ahtojunttasoundia.

Käsittääkseni käsität väärin. Guitar Worldin mukaan Dime löysi Krankin ja osti Revon ja käytti sitä. Krankenstein-soittelut jäi siis vähemmälle.

http://www.krankamps.com/Dime/GuitarWorldAd.htm

Mulla on sen 30 minuutin testin jälkeen korvat vielä riipimättä. Pitänee mennä joskus kokeilemaan uusiksi. Muissa threadeissa olikin näköjään käsitelty hieman ko murikan säätämistä. Ei ilmeisesti helpoimmasta päästä.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
Ben_D
04.02.2007 09:37:35

Käsittääkseni käsität väärin. Guitar Worldin mukaan Dime löysi Krankin ja osti Revon ja käytti sitä. Krankenstein-soittelut jäi siis vähemmälle.

http://www.krankamps.com/Dime/GuitarWorldAd.htm.

Samapa tuo...Damage Plan oli melkostaa skeidaa soundejaan myöden, IMO. Pantera olikin jo sitten juttu erikseen. Ton jutun mukaan Krankenstein on hotrodattu versio Revolutionista....huh...voin vain kuvitella, miltä kuulostaa kun supersirinään lyödään lisää sirinää.
bfoc
04.02.2007 09:51:31
Samapa tuo...Damage Plan oli melkostaa skeidaa soundejaan myöden, IMO. Pantera olikin jo sitten juttu erikseen. Ton jutun mukaan Krankenstein on hotrodattu versio Revolutionista....huh...voin vain kuvitella, miltä kuulostaa kun supersirinään lyödään lisää sirinää.

Anyway ketjun aloittaja tuntui noilla vahvistinvalinnoilla olevan juuri gainikkaampaa metallihärveliä vailla. Krankki on just sellanen. Aika monessa kirjoituksessa vihjailtiin että Powerball & muut ehdotukset on liian kovagainisia, mutta jos hemmo on ne kolme esivalinnut niin mun näkökulmasta on turha tilla sen vintage-Voxin tai Marshallin plenksin kanssa tyrkylle vaikka kuinka tykkäis itse?

Itse en vaihtaisi Marsua Krankkin ja muita en ole kokeillut. Tällä tontilla TSL on ihan tarpeeksi monipuolinen ja purkeista loput. Tosin mä olenkin sitä outoa porukkaa jonka mielestä Gibson ja Marshall voi kuullostaa hyvältä.
Guitaristi
04.02.2007 09:58:51

Minun puolestani lähtee ääni 6505+:lle. Olen kyllä omistanut vehkeen vasta alle vuoden mutta ainakin hevitouhuihin se on omiaan. Lähtee raskas, tiukka ja ISO särö joka ainakin omaan makuun toimii todella hyvin. Suosittelen kyllä sitä peaveyn omaa 6505-kaappia tuon kanssa. Lähtee tajuttoman jykevä ja murskaava soundi. Kun täällä nyt tosta ENGL:in Ritchie Blackmore-mallista höpistiin, niin minun mielestäni se oli kyllä aika huono. Säröt ohuet ja sirittävät, ei voimantunnetta nimeksikään. Mutta testaamalla selviää, mikä sinulle sopii parhaiten.
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
Ben_D
04.02.2007 10:18:59

Kun täällä nyt tosta ENGL:in Ritchie Blackmore-mallista höpistiin, niin minun mielestäni se oli kyllä aika huono. Säröt ohuet ja sirittävät, ei voimantunnetta nimeksikään. Mutta testaamalla selviää, mikä sinulle sopii parhaiten.

Oletko testannut rikkinäistä laitetta...5150 perushyvä.
Lancelot
04.02.2007 10:23:34 (muokattu 04.02.2007 10:42:51)
Jostain olin muistaakseni lukenut et toi Blackmore olis aika lähellä savagea mutta suppeammilla säädöillä? Pitääköhän paikkaansa?

E. On kyl kiva kuolata noite Enkeleitä! Ne kaikki vaan kuullostaa niin hiton hyvälle. Powerballin näyte henk.koht. lämmittää mukavasti sydäntä!!http://rocksolidamps.com/mp3_player.php?ii=40&id=131
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)