Aihe: Gretschien omistajia?
1 2 3 4
Tomtom
12.12.2003 11:56:17
Löytyykös täältä moisten omistajia? Itse menin ja hankin joululahjaksi Tennessee Rosen- Sulo Vilen - tyyppisesti, kun halvalla sain. Yritin vertailla hintoja suomessa, mutta ei tahdo oikein mistään löytyä, T- kaupassa oli jotain, mutta ei esim. tätä Tennesseetä. Listahinta on tietty aika muhkea.

Olis mukava tietää, minkälaista musaa soitatte ja myös näitä "minkälaiseen musaan taipuu"- juttuja..

Heittäkääpä viestillä Gretsch-henkilöt, niin saadaan jotain vaihtelua tähän Tokai-Epi-Gibson-Iba-Strato vääntöön!
www.dhline.net
Enska
12.12.2003 12:15:39
Soitappas Anssi Kelalle ja kysele siltä noista Gretscheistä.
Vittu tää ole mikään Kari Vepsä!
Tomtom
12.12.2003 12:41:04
Joo, Anssi varmaan kommentois jotain tosi mahtavaa..Mä luulisin kuitenkin, että suomessa on muitakin kun Anssi ja minä. En oo ihan varma haluanko tulla kategorisoiduksi samaan kastiin.."mulla" ei oo ees kahta rumpalia livenä.
www.dhline.net
madclass
12.12.2003 18:09:44
Jarmo Saari ainakin taitaa soitella välistä Gretschillä. Maailman nimistä Brian Setzerillä on aikamoinen valikoima. Kunnon rockabilly soundit siitä saa, eller hur? Ollappa itselläkin semmoinen, kohta iskee himo...

Hei mikä skitta groovy eyesin kitaristilaulajalla on? veikkaanpa gretschiä...
Soita sitä mitä siinä ei ole. -Miles Davis
Blue Moon
12.12.2003 18:14:16 (muokattu 12.12.2003 18:18:09)

Jussi Raulamon kitara on merkiltään Klira. Taitaa olla itäsaksalainen? Ja käsittääkseni 50-luvun loppupuolelta. Ja niitä taitaa olla kaksi kappaletta, vai onko se toinen keikalla käyttämänsä eri merkkiä?
- It's been a long time coming -
Volle
12.12.2003 18:15:33 (muokattu 12.12.2003 18:15:59)

Ainakin kitara, jota se esitteli TV-Tampereen (!) ohjelmassa, oli joku 1940-50 -luvun saksalainen orkesterikitara, johon oli laitettu mikki. Voi toki olla, että sillä Gretchikin on.

edit: ja taas löytyi nopeampia...
Pidän yleisesti naisista, varsinkin yleisistä naisista.
reijoteppo
12.12.2003 18:23:03
Jussi Raulamon kitara on merkiltään Klira. Taitaa olla itäsaksalainen? Ja käsittääkseni 50-luvun loppupuolelta. Ja niitä taitaa olla kaksi kappaletta, vai onko se toinen keikalla käyttämänsä eri merkkiä?

Se toinen on Hofneri. En nyt juur muista vaan sen vuosimallia.
reijoteppo
12.12.2003 19:02:11
Ainakin kitara, jota se esitteli TV-Tampereen (!)

(!), No voi saaperi!
Sam
12.12.2003 23:25:29
Heittäkääpä viestillä Gretsch-henkilöt, niin saadaan jotain vaihtelua tähän Tokai-Epi-Gibson-Iba-Strato vääntöön!

Joel Hallikainen, Valkoinen Gretsch... (oli pakko heittää :)
Takavuosina Boycot kitaristi Hombre Laitinen? käytti myös valkoista Gretschiä.
Pauli
12.12.2003 23:46:45

Löytyykös täältä moisten omistajia?

Onneksi olkoon hankinnasta!

Mä soitan 6120 Nasville-mallista Gretschiä ja aika vähän tulee Fendereitä soitettua nykysin. Mun mielestä on muuten ihan hyvä, että Gretsch-soittajia on vähän vähemmän, erottuu joukosta ja saa käännettyä huomion soittotaidoista hienoon kitaraan.

Kyllähän Gretschit moneen taipuu, säröjen kanssa saa tietty vähän onttokoppasen kitaran kanssa varoa. Mulla se toimii hyvin rootsmusassa, varmaan parhaimmillaan se on Kantrissa ja Rockabillyssä. Ja kyllä tällä Bluesitkin hyvin taittuu.

Ainoo ongelma on se, että nyt pitäis saada toinen 6120. Ja kolmas. Niin, ja silver jet. Ja se tulee kalliiksi.
NoCo
14.12.2003 17:41:21
6128-57 lp on. Monipuolinen peli kun vielä on bigsby saapi vähän vibraa. Hyvin pysyy vireessä kammesta huolimatta.

Mikkeinä tahtoisin humpparit, mutten kehtaa tähän laittaa. Saattaapa olla kohtapuolin myynnissä.

Mukava tuo on kädessä.
d-e
14.12.2003 18:09:39
Mulla on Double Anniversary vuodelta 59.Hyvin soi vieläkin...
Tuolla suuressa maailmassa Gretsch on aika suosittu skeba
sillon kun otetaan valokuvia,mm. Bonosta on pönötyskuvia
Cadillac Green 6120:n kanssa.Setsuurin yks esikuva Eddie
Cochran luotti isoon G:hen,Gene Vincentin eka kitaristi Cliff
Gallup pudotti kävyt kuusista lespaul-tyylisellä Duo-Jetillä...
Kossu
16.12.2003 12:52:15 (muokattu 16.12.2003 13:04:03)
Grescheissähän on ollut sellainen pikku ongelma että ne olivat loistoaikoinaan aivan jumalattoman kalliita, joten niitä ei tänne päin liiemmin matkannut edes silloin kun kaikilla poppareilla piti olla samanlainen kitara kuin Gerge Harrisonilla (6122 Country Gent) ja kaikilla studiomuusikoilla samanlainen kuin Chet Atkinsilla (6120 Chet Atkins).

70-luvun alussa 50-luvun White Falcon maksoi enemmän kuin kuin 50-luvun Les Paul koska kaikilla super tähdillä piti olla Crosby Stills Nash & Young kitara.

70-luvun kuluessa Gretschien hinnat romahtivat ennekuin uusi aalto ja britti-pop tulivat ja saivat suosion taas nousemaan.

Ja kyllä Gretscheillä on rankempaakin kamaa heitetty: Cult, Johny Thunders ennenkuin kasvoi kiinni TV-modeliin, Neil Young ennekuin kasvoi kiinni 54-Les Paul Customiin, Clash aina satunnaisesti (lähinnä Strummer), Billy Zoom (X:stä ja satunnaisesti Blasterseita) sai aivan jumalattoman soundin 56-Silver Jetistä, Cramps ja 6120 ovat erottamattomia, Pretenders Scott ja 6119 (upea yksilö!) ja tietenkin AC/DC jonka komppisoundi ei tule vain SG:stä vaan myös 6131:stä - just to name few, ja nämä eivät vain näyttäydy Gretschien kanssa videoilla vaan todellakin soittavat niillä.

Suomessa Pistepirkot (Corvette), Clifters (Viking), mutta kyllä ne ovat aina olleet täällä enemmän haaveita kuin todellisuutta.

Kaikkein hienoimpia kitaroita ehdottomasti.

Minulle kelpaisi vaikkapa jokin halvempikin malli, vaikka Monkees Model tai linnunsilmä aukoilla varustettu 20:th anniversary limited.

PS: onko se Anssin 6120 aito 50-luvun peli?, En voi sietää miehen musiikkia, mutta täytyy siinä jotain hyvää olla jos on moiseen sijoittanut - sen täytyy olla kallein kitara jota kukaan Suomessa kuljettaa mukana keikoilla.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
weelie
16.12.2003 13:34:32 (muokattu 16.12.2003 13:34:50)
...sen täytyy olla kallein kitara jota kukaan Suomessa kuljettaa mukana keikoilla.

Mäkin olen ihmetellyt miksi mies Gretshillä rämpyttää. Olen tullut siihen tulokseen että kun ei kummemmin osaa soittaa ja on rahaa, niin silloin kai pitää ostaa kalliita kitaroita taitojensa pönkittämiseksi.
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
skebajaba
16.12.2003 13:41:07
ballssin/nykyisin flaming sideburnsin kitaristilta peevolta löytyy kans joku gretschi kait ja hofnereitahan sil taitaa kans olla...
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
Tomtom
16.12.2003 14:20:04
No alkohan sitä porukkaa löytymään... Joo, siis kyllähän nuo "suuret "starat on tiedossa, mua kiinnosti nimenomaan me tavalliset kuolevaiset. Toi oli hyvä kommentti Paulilta tuo, että saa kiinnitettyä huomiota pois soittotaidosta, tätähän tässä haetaan.. ;)

Jos muistan oikein, niin taisi olla Foo Fightereiden Grohlilla White Falcon jossain kappaleessa ainakin videolla, olisko ollu Monkey Wrench vai mikäsenyton.
www.dhline.net
reijoteppo
16.12.2003 14:27:26
Olette unohtaneet Kari Tapion aivan tyystin...
Jani The Rock
16.12.2003 18:22:40

Saatana, kun kerran olis ollut myynnissä tuplalovinen Duo Jet ja juuri silloin ei tietenkään ollut rahaa... Mun mielestä juuri nuo tuplaloviset Jetit on kaikkein hienoimpia Gretschejä (jotain White Penguinia ja White Falconia tietenkään unohtamatta). Todella moni meitsin suosikkikitaristi veivaa juuri Gretschillä, mainittujen lisäksi täytyy vielä heittää Reverend Horton Heat ja Tiger Armyn Nick 13. Jossain vanhassa Guitar Playerissä on btw hyvä juttu Billy Zoomista, joka juttelee Gretscheistään ja niistä modeista joita hän on niihin tehnyt.
Lowriding appeals to bad dudes.
Gypsy
16.12.2003 18:39:55
Sylvain sylvain soitti white falconilla.

Tässä kuitenkin hienoin Gretschi

http://www.gruhn.com/features/penguin/EG2875.html

Reissuekin kelpais
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)