Aihe: Suomalainen kitarakirja
1
takape
16.12.2006 11:20:14
Oooteko huomanneet kirjakaupasta Suomalaista kitarakirjaa. Tekijöinä Ala-Kuha, Himanen ja Koivuniemi. Löytyy mm. kitaran rakennuksesta, huollosta, säätämisestä ja soittamisesta juttua valokuvineen.
Aakoo
16.12.2006 14:08:32
Oooteko huomanneet kirjakaupasta Suomalaista kitarakirjaa. Tekijöinä Ala-Kuha, Himanen ja Koivuniemi. Löytyy mm. kitaran rakennuksesta, huollosta, säätämisestä ja soittamisesta juttua valokuvineen.

Satuin kuulemaan tästä televisiosta kun istuin kettiössä syöttämässä vauvaa.. Selailin nettiä ja löysin tän: http://www.alfamer.fi/naytatuote.asp?haku=S211
takape
16.12.2006 14:12:40
Juurikin samaista kirjaa tarkoitin, paketissa odottelee jouluaattoa ;)
Progressiveland
16.12.2006 15:03:00

vaikuttaa mielenkiintoiselta! vois melkeen itekin hankkia tuollaisen(tai sitten mennä suoraa äijän pajalle notkumaan ja ihmetteleen,kun asuu porukoilta n.10km. :P ).. ala-kuha muuten on suht jumala noitten kitaroiden väsäämises,ikinä pahaa sanaa keneltäkään kuullu.jotain kauniina päivänä kun olen iso ja rikas niin vois teettää kitaran j.a-k:lta
kai tähän jotai älykästä olis voinu laittaa mutta kun ei kykene http://www.mikseri.net/artists/paskojavitseja.50197.php
Arzzi
16.12.2006 15:51:09
Kävin tossa kaupungilla kirjakaupassa niin huomasin kanssa kirjan ja plarailin vähän läpitte...

Itse soitinrakennuksesta oli noin 50 sivua asiaa, ihan näppärä tietopaketti tuntui olevan. Lisäksi oli Mokoman kitaristin joku haastattelu, mikä itseä ainakin kiinnosti.
Sitten oli se beisiksi kitaransoiton alkuunpääsemisestä.. Ihan kai hyvä paketti, ainaki jos on alottelees vasta..

Mutta oli kyllä kerrassaan suolainen hinta! En kyl viittisi maksaa siihen nähden et Akateemisesta kirjakaupasta sai Ralph Denyerin Suuren kitarakirjan hintaan 25,90€

Jänniä muuten noi hinta-erot kaupoissa.. Jos ois Akateemisesta tilannu Hiscockin Make your own electric guitar kirjan ni hinta olis ollu 47.5€ kun taas Suomalaisessa saman kirjan tilaaminen maksoi 25.30€ Sopii veikata kummasta tilasin ;)
ejhfi
18.12.2006 15:41:40

Juurikin samaista kirjaa tarkoitin, paketissa odottelee jouluaattoa ;)

Juuri niin - hyvää joulua mulle t: "mä" :)
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
rikuhi
02.02.2007 23:10:03
Kirjaa muuten löytyy 19,90 hintaan www.adlibris.com -sivuilta hakusanalla Suomalainen kitarakirja. Adlibris on nettikirjakauppa.
rikuhi
02.02.2007 23:21:19
Mitä virheitä löysit?
charvette
03.02.2007 16:28:55
Onko kukaan tilannut tuolta Adlibriksesta - itselle outo paikka?
Tilaisin ko. kirjan mutta en arvaa antaa korttini tietoja etc.
niskel
03.02.2007 19:20:49
Olikohan juuri tämä kyseinen kirja, jossa vahvistin osiossa neuvottiin pääteputkien vaihdon yhteydessä vaihtamaan myös vaiheenkääntäjä...
Anodit loimuaa punaisena ja rautalanka soi!
SirElwood
03.02.2007 19:24:42
Onko kukaan tilannut tuolta Adlibriksesta - itselle outo paikka?
Tilaisin ko. kirjan mutta en arvaa antaa korttini tietoja etc.

Itte oon tilannut monta kertaa kys. paikasta, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia.
Sanetium
03.02.2007 19:52:21 (muokattu 03.02.2007 19:54:28)
Mutta oli kyllä kerrassaan suolainen hinta! En kyl viittisi maksaa siihen nähden et Akateemisesta kirjakaupasta sai Ralph Denyerin Suuren kitarakirjan hintaan 25,90€

Itse olen lukenut kummatkin kirjat, sekä tuon suomalaisen että Denyerin kirjoittaman. Denyerin kirjassa on kyllä enemmän asiaa tiivistettynä ja siitä on apua osaavammillekin kitaristeille. Mutta suomalaisessa kitarakirjassa on muun muassa näiden neljän kitaristin haastatteluja, joita on ihan mukava lueskella. Ja asiat on selitetty er-rittäin selkeästi, jopa minä ymmärsin. Ralph Denyerin kirjassa asiat piti lukea paikka paikoin moneen kertaan kun ei vain tajunnut...

Liekö tuo sitten omaa tyhmyyttä. No, yleisesti olen sitä mieltä että kaikki kirjat maksavat kaupoissa liikaa. Mutta suosittelen tätä suomalaista kitarakirjaa sen selkeyden puolesta.

Kun nyt tämä aihe on tässä soitinrakennuksen alueessa, katsotaan sitä osaa kirjasta tarkemmin. Suomalaisessa kirjassa käsitellään paljon kitaran ja basson rakentamista ja säätämistä. Denyerin yksilössä käsitellään sitä vain sivuaiheena muiden joukossa.

EDIT. Parantelin kirjoitusta.
charvette
03.02.2007 20:21:01
Kunhannykkysyin ... tilattu on kirjoittajalta keppi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)