Aihe: Ensimmäistä putkivahvistinta hankkimassa
1 2 3
Buffa D
31.01.2007 23:36:45
Tuleekos muuten tuon Engl Screamer nupin mukana footswitchi vai pitääkö erikseen tilailla?
persemoi.
vmak
01.02.2007 08:09:21
ne elementithän sen äänen lähinnä tuottaa ei se itse kaappi niinkään. noissa mesoissa ja muissa maksaa sitten se merkki ihan järkyttävästi

Sillä kaapilla on aika paljon merkitystä, toki mesassa ja muissa voi se merkki maksaa, mutta miksi ihmiset kuitenkin sitten ostavat Mesoja ja muita, jos halvalla saa yhtä hyvää? En minä ainakaan paria tonnia ylimääräistä pelkästä merkistä maksaisi.
ööh.. ..joo
JuSu
01.02.2007 08:28:10
miksi ihmiset kuitenkin sitten ostavat Mesoja ja muita, jos halvalla saa yhtä hyvää?

Tässä asiassa on kaksi puolta. Toisaalta jengi menee retkuun ja ostaa jotain Mesaa yms, kun eivät tiedä asioista: 'Tää on Mesa, tää on varmasti paras...'

Toisaalta, tuolla tyylillä ei yleensä mennä täysin pöpelikköönkään. Usein tunnettu merkki on laadun tae. Siitä sitten vaan pitää maksaa vähän ylimääräistä.

Halvimmalla pääsee, kun jaksaa kunnolla perehtyä asioihin, kysellä, etsiä ja testata huolella. Laatumerkeilläkin saattaa olla alakanttiin hinnoiteltuja tuotteita, käytettynä voi tehdä löytöjä, halpismerkeiltäkin saattaa löytyä aivan käyttökelpoisia vehkeitä. Ja vähiten rahaa loppupeleissä kuluu, kun tietää mitä hakee ja mitä saa. Ei tule hutilaukauksia. Toisaalta, käytettyjen markkinoilla voi ostaa vehkeitä melko huoletta vaikka testimielessäkin. Yleensä niistä saa omansa pois, jos ei ole tehnyt huonoja kauppoja alunperin.

JuSu
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
vmak
01.02.2007 11:34:47
Tässä asiassa on kaksi puolta. Toisaalta jengi menee retkuun ja ostaa jotain Mesaa yms, kun eivät tiedä asioista: 'Tää on Mesa, tää on varmasti paras...'

Tietenkin hyvillä valmistajilla voi olla myös se ongelma, että merkki voi hämätä. Mutta tarkoitinkin että kaapeilla on muutakin eroa kuin pelkät elementit.

Aivan oikeassa olet toki tuossa asiassa.
ööh.. ..joo
Exhausted
01.02.2007 14:01:50

Tuleekos muuten tuon Engl Screamer nupin mukana footswitchi vai pitääkö erikseen tilailla?

Minun käsittääkseni ei tule.
kojones
01.02.2007 14:09:53

Ei tule kyllä.
Saapihan noita hyvään hintaan Suomestakin, kysäisepä tarjous Jyväskylän Musikantista.
Buffa D
01.02.2007 15:26:59
Suorastaan röyhkeää ryöstämistä!

noeiny..
persemoi.
t_hautakivi
02.02.2007 15:38:21 (muokattu 02.02.2007 15:38:33)
Itse suosittelisin ihan Englin Screameria. Toimi paremmin tuollaiseen ei-kuolonmetalliseen high-gainiin paremmin kuin 6505. Combokin varmaan riittää, mutta budjettia näköjään on nuppikaappiin asti.

Itselläni on veljeltä ollut Screameri lainassa muutaman päinvän. Älyttömän hyvät saundit lähtee kyllä, varsinkin säröissä on hyvin munaa kun saa säädöt kohilleen. Cleanikin lähtee nätisti.
Vomitormentor
02.02.2007 18:14:43
Kokemusta Screamerilla soittamisesta löytyy ja omasta puolestani voin suositella.
Jucciz
02.02.2007 18:59:24 (muokattu 02.02.2007 19:00:50)
Kokemusta Screamerilla soittamisesta löytyy ja omasta puolestani voin suositella.

Nyt tarvitaan vähän tarkempia perusteluja. Pelkkä "soitin ja tykkäsin"-tyylinen kommentointi tuskin auttaa kysyjää.

Mullakin on Screamerista kokemusta ja itse en suosittelisi sitä rock-käyttöön. Hevikäyttöön siitä kyllä löytyi monenlaista sirkkeliä, mutta nimen omaan rokkikäyttöön tarjolla on paljon parempiakin vaihtoehtoja. Kannattaa testata ainakin Marshallit, Oranget, ENGL Classic Tube, kenties jotkut Koch:in mallit ja vaikkapa Hughes&Kettner Edition Tube, jota olen myymässä pois. Kipin kapin hakemaan. :)
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
kulmahiomakone
02.02.2007 21:30:40
Mullakin on Screamerista kokemusta ja itse en suosittelisi sitä rock-käyttöön. Hevikäyttöön siitä kyllä löytyi monenlaista sirkkeliä, mutta nimen omaan rokkikäyttöön tarjolla on paljon parempiakin vaihtoehtoja. Kannattaa testata ainakin Marshallit, Oranget, ENGL Classic Tube, kenties jotkut Koch:in mallit ja vaikkapa Hughes&Kettner Edition Tube, jota olen myymässä pois. Kipin kapin hakemaan. :)

Nyt tarvitaan vähän tarkempia perusteluja. Pelkkä "soitin, enkä voi suositella"-tyylinen kommentointi tuskin auttaa kysyjää.
Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam.
t_hautakivi
04.02.2007 14:19:54
Offtopic, mutta menköön.

Elikkäs tuo Screameri mulla veljeltä lainassa, enkä ennen ole pahemmin putkivahvistimien kanssa soitellut. Kysyisinkin, että miten virtojen kanssa mennään oikein. Stand by aluksi päälle, jotta putket lämpeää ja sitten poweri, tuo on selvillä. Mutta entäs, kun halutaan pitää taukoa soittamisesta, annetaanko powerin olla päällä ja laitetaan stand by nolla-asentoon? Ja kun halutaan lopettaa soitto, niin pistetäänkö ensin poweri, sitten odotellaan ja sitten stand by pois?

Jos nyt joku ymmärsi, niin voisi selventää. Kiitos.
Spasi
04.02.2007 14:44:45

Offtopic, mutta menköön.

Elikkäs tuo Screameri mulla veljeltä lainassa, enkä ennen ole pahemmin putkivahvistimien kanssa soitellut. Kysyisinkin, että miten virtojen kanssa mennään oikein. Stand by aluksi päälle, jotta putket lämpeää ja sitten poweri, tuo on selvillä. Mutta entäs, kun halutaan pitää taukoa soittamisesta, annetaanko powerin olla päällä ja laitetaan stand by nolla-asentoon? Ja kun halutaan lopettaa soitto, niin pistetäänkö ensin poweri, sitten odotellaan ja sitten stand by pois?

Muuten meni ihan oikein mutta ennen lopettamista kannattaa pitää stand by - asennossa ensin hetken ennen virtojen katkaisemista.
saastara
04.02.2007 14:47:27 (muokattu 04.02.2007 14:48:10)
Muuten meni ihan oikein mutta ennen lopettamista kannattaa pitää stand by - asennossa ensin hetken ennen virtojen katkaisemista.

Ei mitn. :'(
Lisää middleä ja vähemmän volumea. Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia.
t_hautakivi
04.02.2007 17:40:08

Hyvä tietää, kiitos!
bfoc
04.02.2007 19:03:53
Offtopic, mutta menköön.

Englin manuskasta luettuna tuo käynnistys menee just päin vastoin (muut vaiheet samalla lailla):
- Soittelua alettaessa ensin power!!! ja hetki odotusta, jonka jälkeen stand-by.
- Tauolle napataan stand-by pois tai päälle miten sen nyt ajattelee.
- Kun lopettaa, ensin stand-by ja hetken päästä poweri pois.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
mesa-
04.02.2007 21:22:58
Englin manuskasta luettuna tuo käynnistys menee just päin vastoin (muut vaiheet samalla lailla):
- Soittelua alettaessa ensin power!!! ja hetki odotusta, jonka jälkeen stand-by.
- Tauolle napataan stand-by pois tai päälle miten sen nyt ajattelee.
- Kun lopettaa, ensin stand-by ja hetken päästä poweri pois.

Ite aina kun oon aloittanut soittamisen, niin käynnistäny tuollain. Mut hyvä tietää et se on just päinvastoin :)
masterhat
04.02.2007 21:39:07
siis eikö powerit laiteta päälle jotta putkille saadan hehku, ja sitten kun putket ovat lämminneet, niin sen jälkeen painetaan stnad by-kytkin sellaiseen asentoon että ääntä alkaa kuulua.

ja sammuttaessa laitetaan stand by-kytkin sellaiseen asentoon että ääntä ei enää kuulu ja sen jälkeen laitetaan powerit pois??

Näin ymmärtääkseni ainakin Laneyn GH100l nupin kanssa, ja useiden muidenkin..
Head like a hole
Wahi
04.02.2007 21:52:05
En tajua miksi kaikissa vahvistimissa ei voi olla samanlaista 3-asentoista power kytkintä kuin Orangeissa. Off, Stand By ja Power. Erittäin yksinkertaista.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)