Aihe: Fender Strato 60th Anniversary vs. Tokai Custom Shop ST-50
1 2
Burre
01.02.2007 19:12:57 (muokattu 02.02.2007 00:22:22)
Niin tämmöisiä keppejä olen käynyt musaliikkeissä veivaamassa. Eli

http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … =tuotteet&pid=8159&sgid=307

ja

http://www.musamaailma.fi/bandikama … uotteet/155/161/st_50_gsr_ctm.phtml

Ja olisikin mielenkiintoista kuulla Mnettiläisten mielipiteitä kyseisistä kitaroista.

Eipä muuta..

EDIT: typo
rosberg
01.02.2007 21:30:09
aika erilaisiahan noi on. tatsi on eri judanssi, mutta tsekkaa molemmat käteen.
kylmä fakta on kyllä se, että japsi-usa -kopio tokai menettää matkalla arvoaan vähän enemmän kuin tuo fenderi. tiedät kyllä minkä minä ostaisin. hahahhaha!
veikkaan, että kitaraa kysyttäessä opistopojat tarjoavat jammua käteen.
rainmaker
02.02.2007 09:15:11
aika erilaisiahan noi on. tatsi on eri judanssi, mutta tsekkaa molemmat käteen.
kylmä fakta on kyllä se, että japsi-usa -kopio tokai menettää matkalla arvoaan vähän enemmän kuin tuo fenderi. tiedät kyllä minkä minä ostaisin. hahahhaha!

Todennäköisesti päätyisin herra rosbergin kanssa samaan vaihtoehtoon. Kyllä jos tuon hintaluokan keppiä ollaan ostamassa, niin lavassa ei todellakaan lue Tokai. Tai no, en kyllä puutu Tokain keppeihin missään hintaluokassa, olkoot miten hyviä tahansa :)
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
Dr. Muff
02.02.2007 09:26:44
1800e Tokaista? Huhhuh. Osta käytettynä niin saat samalla rahalla fenderin custom shopin. Tai pari-kolme kappaletta niitä hyviä 80l alun tokai-skittoja. Tolla rahalla saa jo vaikka mitä. Itse en kyllä tekisi valintaa pelkästään näiden kahden mallin välillä.
Keke Urlaub
02.02.2007 10:00:37

http://www.thomann.de/fi/fender_american_dlx_strat_ash_rw_bb.htm

Ton mä ostasin jos olisi löysää niin paljon.
darrell
02.02.2007 10:12:39
1800e Tokaista? Huhhuh. Osta käytettynä niin saat samalla rahalla fenderin custom shopin. Tai pari-kolme kappaletta niitä hyviä 80l alun tokai-skittoja. Tolla rahalla saa jo vaikka mitä. Itse en kyllä tekisi valintaa pelkästään näiden kahden mallin välillä.

Ostetaan ensisijaisesti itselle kitaraa, ja sillä perusteella valitaan. Jos miettisin jälleenmyyntiarvoa, niin hulluksihan sitä tulisi suuren tarjonnan edessä. Kyllä ainakin minä tekisin kaupan siihen kitaraan, josta tuntuu, että tätä en myy ikinä, jolloin jälleenmyyntiarvolla ei ole merkitystä.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
juini
02.02.2007 10:30:26
josta tuntuu, että tätä en myy ikinä, jolloin jälleenmyyntiarvolla ei ole merkitystä.

Kokemus toki kertoo, että myydään kuitenkin!
p130
02.02.2007 11:01:01

Jos pitäisi 1000 - 2000 euroa pistää stratoon juuri nyt, niin harkitsisin vakavasti Rämpyn ´62 reissueta tai G&L Fullertonia torilta. (G&L:n hinnoista ei ole minulla oikein selkeää kuvaa, onko tuo pikkuisen ylihintainen? Loistava soitin sen joka tapauksessa täytyy olla.)

http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … amp;price_max=3000&x=17&y=8
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
bluehippie
02.02.2007 11:03:25
Käsittääkseni nämä custom-shop Tokait on kasattu Warmothin puuosista, tai ainakin kaula. Muutenkin näytti olevan jenkkiosat pelissä. Mistäs sitä tietää, vaikka nousisivat vielä arvoon arvaamattomaan tulevina vuosina? Itselläni on Warmothin osista kasattu strato, ja täytyy sanoa, että työn laatu on kyllä loistavaa, peittoaa monet jenkkifenkutkin.
Walrus
02.02.2007 11:28:37
Molemmat varmasti helkkarin hyviä kepakkoja mutta ihan jo pelkästään jälleenmyyntiarvon takia ottaisin Fenderin, vielä kun toi on 60-vuotisjuhlamalli niin se voi sitten joskus myyntipuheissa kuullostaa hyvältä jos sitä alkaa eteenpäin myymään.
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
MusaMasa
02.02.2007 11:29:46
Todennäköisesti päätyisin herra rosbergin kanssa samaan vaihtoehtoon. Kyllä jos tuon hintaluokan keppiä ollaan ostamassa, niin lavassa ei todellakaan lue Tokai. Tai no, en kyllä puutu Tokain keppeihin missään hintaluokassa, olkoot miten hyviä tahansa :)
Asiaa ja hyvä heitto! Kopio on aina kopio, ei siitä mihinkään pääse... Jos joku japsi pitäisi laittaa niin sitten esim. Yamahan sg tai jokin muu, mallit jotka on kehittellyt niiden omat insinöörit yms! Ei suoraa plagiointia. Mielipide tämäkin...
Life is for living! Only a Real Gibson is Good Enough.
Mustikkamuffinssi
02.02.2007 11:30:54 (muokattu 02.02.2007 11:33:02)
Noista kahdesta ottaisin Tokain ihan tuon vintagetremolon takia, mutta tuohon hintaan en kyllä kumpaakaan noista. Käytettyä fenkun custom shoppia katselisin, ja uutena ottaisin ehdottomasti Eric Johnsonin.
"Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää." kalamies#45 >-)))>
Dr. Muff
02.02.2007 11:44:54
Ostetaan ensisijaisesti itselle kitaraa, ja sillä perusteella valitaan. Jos miettisin jälleenmyyntiarvoa, niin hulluksihan sitä tulisi suuren tarjonnan edessä. Kyllä ainakin minä tekisin kaupan siihen kitaraan, josta tuntuu, että tätä en myy ikinä, jolloin jälleenmyyntiarvolla ei ole merkitystä.

Et varmaan minulle tätä kohdista, koska en millään tavalla ottanut kantaa jälleenmyyntiarvoon. Kokemus toki on osoittanut ettei semmoisia kamoja ole jota ei tulisi ennen tai myöhemmin myyneeksi. Jotkut erittäin harvinaiset kamat voivat olla poikkeus. Niinkun esimerkiksi Hiwattin nuppia tuskin olen koskaan myymässä.

Itse en ainakaan pysty pikatestillä, varsinkaan uusien kitaroiden tapauksessa jotka saattavat ja mitä suurimmalla todennäköisyydellä muuttuvat ajan mittaan, sanomaan onko tämä mun juttu vai ei. Aika näyttää, joten on hyvä pitää ovet auki moneen suuntaan.
-Juice-
02.02.2007 11:54:46 (muokattu 02.02.2007 12:00:11)
http://www.thomann.de/fi/fender_american_deluxe_strat_rw_3sb.htm
Jos fenderin haluat, niin osta toi. Etuna tuohon 60th anniversary- malliin verrattuna on vintage noiseless- mikit ja schallerin lukittavat virittimet. Toimii! Saat halvemmallakin, kuin tuohon soitin-laineen hintaan. Muista tinkiä! Noiden single coil deluxe- mallien hinnat taitavat pyöriä Suomessa siinä 1300-1400e kieppeillä...

EDIT: ainiin, onhan tuossa deluxessa myöskin S-1 kytkin jolla saa perinteisestä poikkeavia mikkikytkentöjä.
Certainly, in the topsy-turvy world of heavy rock, having a good solid piece of wood in your hand is often useful.
joukov
02.02.2007 12:54:14
Käsittääkseni nämä custom-shop Tokait on kasattu Warmothin puuosista, tai ainakin kaula.

Kertoisitko tietolähteesi?
Paul Stanley: Live To Win, KISS: KISSology The Ultimate KISS Collection Vol.1 1974 - 1977
beissi man
02.02.2007 13:48:13 (muokattu 02.02.2007 13:50:09)
Kertoisitko tietolähteesi?

Musamaailman sivulla ainakin lukee että custom shop telessä on warmoth kaula
http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/161/mm11051.phtml

Edit: Ja tossa stratossakin lukee spekseissä että USA made kaula niin siitä voi päätellä
joukov
02.02.2007 14:57:12
Musamaailman sivulla ainakin lukee että custom shop telessä on warmoth kaula
http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/161/mm11051.phtml

Edit: Ja tossa stratossakin lukee spekseissä että USA made kaula niin siitä voi päätellä

Voihan se olla Warmothin kaula tuokin, pitänee käydä kysymässä paikan päällä.
Paul Stanley: Live To Win, KISS: KISSology The Ultimate KISS Collection Vol.1 1974 - 1977
bluehippie
02.02.2007 15:17:51
Muistan jostain lukeneeni, etta Warmothin on. Varmempi todiste tästä taitaa kuitenkin olla kaularaudan säätö: Ainakin yhdessä hiplaamassani Tokain custom-shop-stratossa oli raudan hienosäätö kaulan sivussa (alemman soololoven paikkeilla), ja käsittääkseni ei juuri muut kuin Warmoth tee tällaisia.
Kuha
02.02.2007 17:48:31

Jaa mielipide;

No, Fender helpottaa huonoja päiviä ja tekee hyvät vieläkin paremmiksi.
Muistakaa venytellä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)