Aihe: Axis-pedaalit
1 2 3 4 5 6
U-rip
01.12.2006 19:10:20
se uunin lämpötila niille axis pulteille on 300 astetta, eli karvan verran enemmän kuin pitsan kans.
Ei siitä ainakaan paremmaksi mene...
Tasmaani
02.12.2006 11:33:30
Nyt on Asicsit uunissa, saas nähä kuin äijän käy.
Nolte
02.12.2006 18:57:25
Nyt on Asicsit uunissa, saas nähä kuin äijän käy.

Kannattaiskohan ottaa ne jo pois...? Miksi muuten paahdat lenkkareita uunissa?
Hyvät kamat - huono soittaja!
Rock N Roll children
03.12.2006 13:30:18
Näin on, Axiksilla tuntuu olevan aika hankalaa soitella hitaita tuplia, kyllä ne pikku reenaamisella on kuitenki lähteny meneen..
Mulle on pikkasen tullu kalppia sinne kantalaakerin kohdalle mutta soittotuntumaan ei ole mitenkään vaikuttanut.
Pitänee taas käyttää pedaali uunissa ja kiristellä ruuveja...

Uunissa? Mitä helvettiä ne uunissa tekee? :D:D
Rock N Roll children
03.12.2006 13:33:30
Axiksen ruuveissa on sellasta lukitusainetta että ne ei aukea ilman lämmittämistä.
Jos yrittää kylmänä särkee ne kuusiokolopultit.
Että eiku uuniin vaan ruuvit kireämmälle ja antaa jäähtyä. Sen jälkeen ei klappia enää ole.
Vähän aikaa pedaali on tahmean tuntoinen mutta pienen polkemisen jälkeen palautuu normaaliksi.

Tuo uunissakäyttövinkki on saatu Axiksen valmistajalta itseltään.

Onko tuosta hyötyä kaikissa pedaaleissa??
Tasmaani
04.12.2006 09:46:08
Kannattaiskohan ottaa ne jo pois...? Miksi muuten paahdat lenkkareita uunissa?

No tietysti siks että pääsee nopeempaa... Ens kesänä pitäis mennä maratooni alle kolmeen tuntiin nääs.

Mutta asiaan. Kikkahan toimi ihan no roplem, joskin sen verta kiire tuli, etten kerinny muita ruuveja säätää kun footboardin kantapalassa olevia kuus-kulmaisia (joka olikin pääsyy siihen, miksi uuniin ne työnsin).

Pikkuvinkkinä vielä: Ei kannata jättää mitään muoviosia (no shit) kiinni kun laittaa pedaalin uuniin. Itelläni unohtu VDL:n muovinen siipimutteri, joka rupesi kyllä olemaan ns. sulaa vahaa kymmenen minuutin jälkeen. :D

Noh, ei siinä mitään, sen alta paljastui ihan tavalllinen kuusiokulmaruuvi, joten säätö onnistuu edelleenkin.
grind
04.12.2006 12:13:00
No tietysti siks että pääsee nopeempaa... Ens kesänä pitäis mennä maratooni alle kolmeen tuntiin nääs.

Mutta asiaan. Kikkahan toimi ihan no roplem, joskin sen verta kiire tuli, etten kerinny muita ruuveja säätää kun footboardin kantapalassa olevia kuus-kulmaisia (joka olikin pääsyy siihen, miksi uuniin ne työnsin).

Pikkuvinkkinä vielä: Ei kannata jättää mitään muoviosia (no shit) kiinni kun laittaa pedaalin uuniin. Itelläni unohtu VDL:n muovinen siipimutteri, joka rupesi kyllä olemaan ns. sulaa vahaa kymmenen minuutin jälkeen. :D

Noh, ei siinä mitään, sen alta paljastui ihan tavalllinen kuusiokulmaruuvi, joten säätö onnistuu edelleenkin.

Kiristin kanssa tuon saranan tuossa jonkin aikaa sitten, kevyesti väänsin niin se vain naksahti liikkeelle. Tiukka kierre siinä silti oli, en jaksanut uudelleenlukituksen takia ruveta uunia lämmittelemään. Voihan se muilla olla tietty niin lujassa että se ei aukea ilman lämpöä, mutta näin mulla. Sarana ainakin pelaa kuin uusi, sivuttaisklappi hävisi.

Kotona olis semmonen xxxxl-koon juotoskolvi, sillä vois laittaa lämmön sitten paikallisesti jos jotain tarttee aukoa.
Tasmaani
04.12.2006 13:44:22
Kotona olis semmonen xxxxl-koon juotoskolvi, sillä vois laittaa lämmön sitten paikallisesti jos jotain tarttee aukoa.

Kyllä. Mulle tuli mieleen, että jonkusortin kuuma-ilmapuhallinkin ajaisi asian tässä tapauksessa varsin komiasti.
rumpali_
08.12.2006 13:03:07
axis-pedaalit on ihan hyviä ja soveltuvat ammattikäyttöön.. mutta jos et osaa tekniikkaa niin eise paljoa nopeuta polkemista vaikka sulla ois kuinka hyvät pedaalit.
meinl parhautta!!
pain shaped cage
31.01.2007 18:19:02
Kuinka kauan näitä axiksia sitten kannattaa pitää siellä uunissa?
Perro Stupido
01.02.2007 07:11:44
axis-pedaalit on ihan hyviä ja soveltuvat ammattikäyttöön.. mutta jos et osaa tekniikkaa niin eise paljoa nopeuta polkemista vaikka sulla ois kuinka hyvät pedaalit.

Ja tämä pätee kaikkeen muuhunkin välineharrastamiseen. Esim. jos et osaa pyöräillä niin ei paljoo auta vaikka olis kuinka hyvä pyörä tahansa. Mä tästä meenkin..
010011000100111101001100
grind
01.02.2007 07:29:45

Kokeilemalla tuon melkein selvittäis. Lähde siitä viidestä minuutista ja kokeile kiertyykö ruuvit kohtuudella, jos ei niin laita aina 2min lisää ja kokeile kunnes pelittää.
Ja ne VDL:än muovihatut tosiaan pois ennen uuniinlaittoa.
asa
01.02.2007 20:01:17

Axikset on omiaan rumpujen hiplaajille, jotka tarvitsevat/käyttävät triggeriä basarissa. Voin luvata että napsuu ja nopeesti, mutta mun soittoon ei soveltunut ollenkaan. En saanut minkäänlaista voimaa singleiskuihin, ja muutenkin tuntuma oli aivan arsesta. Tosin on mahdollista etten osannut tehdä kaikkia säätöjä sopiviksi, säädöt oli kaikki tehty valtavan hankaliksi.

Aika nopeasti vaihdoin Axikset Yammun suoravetoihin, enkä ole päivääkään katunut. Hyvät asetukset löytyi nopeasti ja HELPOSTI, nopeutta on ja voimaa vaikka pienelle kylälle.

16.01.2005 tuli moista puhuttua, ja nyt olen vannoutunut Axis käyttäjä :D

Mulla on Classic Black Longboardit, ja pitkällisen säätämisen ja totuttelun jälkeen aivan uskomattoman hyvät soittaa.

Siltikin olen edelleensitä mieltä että Yammun suoravedot ovat enemmän kuin hintansa väärti, ja voittaa monet hintaluokkansa pedaalit helpoist.
UP THE IRONS!
Zoso
01.02.2007 20:29:15
Onko täällä muitakin, jonka mielestä noiden täytyy olla rumimmat pedaalit ikinä? :)
Joystick
01.02.2007 21:29:13
Onko täällä muitakin, jonka mielestä noiden täytyy olla rumimmat pedaalit ikinä? :)

Ja ulkonäköhän se on se ratkaisevin tekijä pedaaleita valittaessa...
Live fast, die young! Symphony X - The Odyssey
Migo
01.02.2007 21:38:47

300c ja 8tuntia. Mieluitenhan näihin suositellaan pizzauunia, jolloin lämpötila on 450C.

Nojoo, huono vitsi...
Niinpä..
Deino
01.02.2007 22:03:01

300c ja 8tuntia. Mieluitenhan näihin suositellaan pizzauunia, jolloin lämpötila on 450C.

Maustetaan suolalla ja tarjoillaan heti.
ToMi88
01.02.2007 22:58:09

No ei tietenkään, mutta noi näyttää jotenkin niin naurettavilta.

no ei kyllä. Ehkä makeimmat pedaalit mitä tällä hetkellä löytyy. Oli joku toinenkin samanlaisella periaatteella toimiva spedu joka on kans komia ku sika pienenä.
Animosity
02.02.2007 12:40:41

Mulla on Classic Black Longboardit, ja pitkällisen säätämisen ja totuttelun jälkeen aivan uskomattoman hyvät soittaa.

NO nyt kun mainitsit niin millaiset säädöt herralta löytyy?

Omista löytyy kutakuinkin tämmöiset:

Nuijat(Iron cobra puu tai muovi): n.18 cm kalvosta ja niin pitkällä/korkealla kun ne saa.
Jouset: Melkein tappiin kiristetyt, pari kierrosta vajaa.
Variable Drive Lever: Hiukan puolivälin yläpuolella

Muuta: itse tehty toe spacer 0,50cm (puuta)
On elo täällä kurjaa, siis tuokaa mulle kaljaa...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)