Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Scorpions: Viiksihevin kuninkaat?
1 2 3 4 513 14 15 16 17
Mika Antero
12.12.2003 17:14:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ansaitsisivatkohan viiksihevin aateliset -eli Scorpions- jonkinlaisen kunnianpalautuksen? Bändiähän on hekoteltu jo 80-luvulta alkaen kaikkein naurettavimpina nahkahousuhevareina ja mahtipontisten uikutusballadien vääntäjinä. Olen tässä nostalgiamielessä kuunellut hyllyssäni olevia levyjä, eli
 
Virgin killer
Lovedrive
Animal magnetism
Blackout ja
Love at fist sting.
 
Nehän ovat ihan täyttä tavaraa ja hyvää heviä kaikki. Virgin killerillä ehkä hieman häiritsee liiankin pääosassa oleva soolokitaristi, mutta kyllä Uli Jon Rothin (Ulrich?) jossain määrin Hendrix-vaikutteinen soitto on ihan hauskaa kuultavaa. Tahti kuitenkin tuostakin vielä paranee ja kaikki nuo levyt ovat täynnänsä hyviä ja jopa monipuolisia hevirokkeja sekä muutamia mainioita balladejakin. Love at first sting on todellinen klassikko, sillähän ei ole kuin pari vähän heikompaa esitystä, eivätkä nekään umpisurkeita ole.
 
Still loving you on hieno biisi, mutta se kai tappoi ”aidon” Scorpionsin. Minulla ei ole kuin muutamia irtohavaintoja bändistä tuon Love at first stingin jälkeen, ja ne havainnot ovat olleet toinen toistaan pateettisemmista ja surkeammista balladeista. Mutta vuoteen –84 asti Scorpions oli hyvä hevibändi, viiksineen kaikkineen…
 
Olisiko aika Timo Tolkin pyytää Klaus Meine Stratovariuksen uudeksi laulajaksi…? Tai jos ei tuo pitkätukkainen kaljupää kelpaa, niin sitten vaikka Udo Dirkschneider.
 
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
Uli Con Carne
12.12.2003 17:55:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Roth on meikäläiselle se ainoa oikea Scorpions-soolokitaristi, Michael Schenker hyvänä kakkosena. Bändin tuotanto '72-'78 on jotain aivan uskomatonta, perkele kun menivät tekemään itsestään vitsin Jabsin tultua puikkoihin.
 
"I suppose you could tie a piano to your crotch, but would it be the same thing?" -Kim Thayil
ANTEMERIDIEM
BORN TO SHRED
Härski
12.12.2003 19:51:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon näissä asioissa Uli Con Carnen kanssa aina eri mieltä. Mun mielestä Scorpparit oli vuoden '78 jälkeen hyvä, sitä ennen aika kökköä. Oon sanonu tän aikaisemminkin, mutta sanon sen vielä kerran: Scorppareiden olis pitäny lopettaa Crazy Worldiin.
 
yellow
12.12.2003 19:54:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen digannut Scorppareista aina, lukuunottamatta kahta viimeisintä studiolevyä. Mutta esim.vuoden 1993 Face the heat on todella rajua tavaraa. Ja mielestäni Mathias Jabsissa ei ole mitään vikaa. Sen sijaan vikaa on siinä, että Scorppareita pidetään balladibändinä, pitkälti Still loving youn ja Wind of changen takia. Mutta raidat kuten Blackout, Dynamite, Alien nation ja Bad boys running wild ovat täyttä tavaraa.
 
fender-mies
12.12.2003 20:47:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi! Scorpions on loistava bändi!
Ei mitään vikaa.
Livenä olen bändin nähnyt Oulussa kuusrockissa 80-luvulla
(Blackout oli silloin uus albumi)
Loistavan keikan heittivät.
Lovedrive,Blackout,Lova at first sting,animal magnetism bändin loistavimpia levyjä,mielesträni.
Don`t make no promises(your body can`t keep)
 
duluoz
12.12.2003 20:55:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole kauheasti tutustunut nahkahousujen wanhoihin levyihin (enkä kyllä uudempiinkaan kun mitä ratiosta kuullu) mutta yks levy on jääny mieleen, siinä oli ainakin sellaset hauskat biisit kun "this is my song" ja "they need a million". jälkimmäinen muuten muistuttaa jonkun verran yhtä kingston wallin II-levyn biisiä kitaroiltaan, en nyt ihan muista KW:n biisin nimeä.
 
volvo740
12.12.2003 22:27:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä minustakin Scorpions on yksi niitä legendaarisimpia hevibändejä ever. Kultakausi minusta oli vuosina 1978-1990, eli Lovedrivesta Crazy Worldiin. Sen jälkeen olisivat saaneet lopettaa. Mutta bai tö wei, miksi bändiä sanotaan viiksihevin kuninkaiksi? Eihän niistä ollut ku Rudolf Schenkerilla viikset??
 
mie
12.12.2003 22:39:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Scorpions on kovin bändi minkä maa päällään kantaa, vaikka uusin levy olikin täyttä sontaa (rimmaa kivasti. Pitääpä ehdottaa tätä Klasulle, jos meinaavat vielä uusia biisejä).
Minun mielestäni äijien paras aika alkoi vasta 80-luvun puolivälissä, vaikka aikaisemmiltakin levyiltä löytyy parhaimistoon kuuluvia biisejä. Uli Rothista en kylläkään välitä ollenkaan. Ei sillä että tämä olisi huono, vaan että se ei jostain syystä iske.
Se on kyllä totta, että ukot näyttivät aika naurettavilta viiksineen ja nahkahousuineen, mutta musiikkia ovat aina osanneet tehdä. Tosin miehistön vaihdokset niin kovin usein eivät anna bändistä kovin hyvää vaikutelmaa.
Eikös porukka meinaa tehdä uuden levyn joskus lähitulevaisuudessa? Tällaisen käsityksen olen saanut.
 
Virhe! Turha tai liian huono kirjoitus!
mie
12.12.2003 22:43:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen sijaan vikaa on siinä, että Scorppareita pidetään balladibändinä, pitkälti Still loving youn ja Wind of changen takia. Mutta raidat kuten Blackout, Dynamite, Alien nation ja Bad boys running wild ovat täyttä tavaraa.
 
Tämä on minuakin vaivannut. Mutta radiossa kun ei soiteta muita kun niitä balladeja.
Listaan voisi lisätä Another Peace of Meat, Don't Make no Promises, Unholy Alliance....
 
Virhe! Turha tai liian huono kirjoitus!
Uli Con Carne
12.12.2003 22:55:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole kauheasti tutustunut nahkahousujen wanhoihin levyihin (enkä kyllä uudempiinkaan kun mitä ratiosta kuullu) mutta yks levy on jääny mieleen, siinä oli ainakin sellaset hauskat biisit kun "this is my song" ja "they need a million". jälkimmäinen muuten muistuttaa jonkun verran yhtä kingston wallin II-levyn biisiä kitaroiltaan, en nyt ihan muista KW:n biisin nimeä.
 
Fly To The Rainbow on levy ellei ollut kokoelma miltä kuulit, vuosi 1974, ja Roth puikoissa.
 
Omat suosikit ehdottomasti Fly To The Rainbow, In Trance ja Virgin Killer -lätyt.
 
Makuasioista ei kannata kiistellä, mie oon oikeassa ja muut väärässä. :)
 
"I suppose you could tie a piano to your crotch, but would it be the same thing?" -Kim Thayil
ANTEMERIDIEM
BORN TO SHRED
duluoz
12.12.2003 23:43:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fly To The Rainbow on levy ellei ollut kokoelma miltä kuulit, vuosi 1974, ja Roth puikoissa.
 
Omat suosikit ehdottomasti Fly To The Rainbow, In Trance ja Virgin Killer -lätyt.
 
Makuasioista ei kannata kiistellä, mie oon oikeassa ja muut väärässä. :)

 
Joo, nyt muistelenkin hämärästi että siinä kannessa olis ollu joku sateenkaarihässäkkä, eli toi Fly to the rainbow sopis hyvin kuvaan. Ellen sit muistele omiani...siis ton kannen suhteen? Aika erilaista settiä kuitenkin heitti vielä silloin...
 
Uli Con Carne
12.12.2003 23:53:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, se levy se on. On aika kaukana kasari-skorppareista tosiaan, ja Rothkin vielä hyvin kiinni Hendrixissä ennen kuin lähti tutkimaan klassista ja itämaisia vaikutteita enemmälti.
 
"I suppose you could tie a piano to your crotch, but would it be the same thing?" -Kim Thayil
ANTEMERIDIEM
BORN TO SHRED
Dinorocker
13.12.2003 15:33:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuleva albumi sakemanneilta on kuulemma Blackout-linjaa, parempi olla. Kova bändi.
 
1.M. Schenker(UFOn ja MSG:n ansiosta, lähinnä)
2.Roth(saa Ynkän hikoilemaan pelosta) ja Jabs....
 
Rudolf on kans ihan kapteeni.
 
CianMaXaa
-Mickill-
13.12.2003 16:12:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hehee aina kun puhutaa The Scorpionsista niin kaikille tulee hymy huulille. Sen verran huvittavan näköisiä äijiä ne on varsinkin tämä koppalakkien kuningas Klaus Meine! Mutta voi vittu että niillä on myös hyviä biisejä, ihan tapporiffejä.
Scorpparit rulaa.
 
ns. Scorpions - I'm Leaving you
 
Politix Are Nothing, Fucking Is Something.
pkangas
13.12.2003 16:59:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perekele.
Kyllähän se eka levy kolahtaa eniten näin vanhan liiton miehelle.
Lonesome crow on kunnon jytää Heepin ja Purplen hengessä.
:-)
 
Pk
kupteri
13.12.2003 18:43:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lyhyesti kommentteja...
 
Fly To The Rainbow, In Trance & Virgin Killer (2/5) - Hyviä biisejä muutamia, mutta levyt kokonaisuudessaan vähän vaisuja.
 
Taken By Force (4/5) - Tämä iski joskus 80-luvulla kovaa. Hyviä biisejä ja kokonaisuuskin kulkee.
 
Tokyo Tapes (live) (4/5) - Kokoaa koko Uli Jon Rothin ajan näppäräksi liveksi, tätä voi suositella jos haluaa tutustua vanhaan Scorpionsiin.
 
Lovedrive (4/5) - Läpimurtolevy, melkein kaikki biisit ollu livehittejä vuosikymmenet.
 
Animal Magnetism (2/5) - Make It Realia lukuunottamatta varsin välimallin levy (harmi).
 
Blackout (4/5) - Takaisin hittikimaraan :-)
 
Love At First Sting (5/5) - Lähes täydellinen levy, rokkaavia livebiisejä ja muutama tunnelmallisempikin pala.
 
World Wide Live (5/5) - Kokoaa edellisten levyjen hitit. Tää levy kuuluisi kaikkien levyhyllyyn :-) Erityisen hieno ainakin ittelle Coast To Coast instrumentaali, jossa Rudolf soittaa vaihteenvuoksi vähän sooloa.
 
Savage Amusement (4/5) - Soundi muuttuu vähän (kasarimeininki). Kokonaisuus aika vahva ja biisit hyviä.
 
Crazy World (4/5) - Vähän hevimpään suuntaan (hyvät soundit). Lällybiisi Wind Of Changea lukuunottamatta varsin hyvä kokonaisuus ja tätä on tullut kuunneltua paljon.
 
Face The Heat (3/5) - Vielä raskaampi, mutta nyt myös synkempi (paria poikkeusta lukuunottamatta). Biisien taso alkaa heitellä aika lailla.
 
Live Bites (3/5) - Edellisen liven jälkeen tulleita hittibiisejä, pari vanhaa ja muutama erilaisempi raita.
 
Pure Instinct (2/5) - Vaihteeksi kevyempi meininki, mutta biisit aika heikkoja (paitsi Wild Child ja pari hitaampaa).
 
Eye To Eye (0/5) - Jöötiä. Jossakin biisissä oli joku ihan hyväkin osa, mutta... kokonaisuus varsin surkea. Todella iso pettymys.
 
Moment Of Glory (3/5) - Ihan jees live sinfoniaorkesterin kanssa. Muutama biisi jopa varsin rok (Hurricane 2000 ja Big City Nights) ja instrumentaalit toimii. Lällybiisejä taas liikaa.
 
Acoustica ja Lonesome Crow on vielä tutustumatta.
 
Anyway, Rudolf Schenker on mulle ollu 80-luvulta asti kitaransoitossa idoli (viiksistä huolimatta! :-), tekee hyviä biisejä ja soittaa tiukat kompit. Saattaapi joskus soittaa muutaman soolonkin, ainakin pariin hitaampaan biisiin ja jo mainitsemani loistava Coast To Coast. Ja Jabs hoitaa muut. Niinhän tuo Scorpionsin tyyli onkin, että soolokitaristi soittaa lähes kokoajan jotain muuta, harvemmin molemmat komppaa samaa. Ja näin se oli silloinkin kun Uli Jon Roth oli kitarasankarina :-)
 
Friday Morning Waterloo kotisivut | mp3:sia
Mika Antero
13.12.2003 19:18:25 (muokattu 13.12.2003 19:19:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huh, onkos ne tehneet noin monta levyä First stingin jälkeen... Ja mitään muuta en ole kuullut kuin niitä Wind of change tyylisiä balladihirvityksiä.
 
Virgin killer on siis ainoa Rothin aikainen Scorpions jonka olen kuullut. Minusta se soolokitaristin ympärillä pyörivä tyyli on aika huvittavaa. Levy sinänsä on ihan mainiota perinteistä hevirokkia, mutta aivan liian soolokitaristikeskeistä. Biisit ovat vain välttämätön paha kitaroinnin taustalla. Ei kovin terve lähtökohta millekään bändille.
 
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
kupteri
13.12.2003 21:21:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huh, onkos ne tehneet noin monta levyä First stingin jälkeen... Ja mitään muuta en ole kuullut kuin niitä Wind of change tyylisiä balladihirvityksiä.
 
Onhan niitä muita hittejä sen jälkeenkin esim:
- Don't Stop At The Top
- Rhythm Of Love
- Passion Rules The Game
- Walking On The Edge
- Believe In The Love (hidas)
- Tease Me Please Me
- Crazy World
- Send Me An Angel (hidas)
- Alien Nation
- No Pain No Gain
- Wild Child
- When You Came Into My Life (hidas)
- You And I (hidas, eikä edes hyvä)
 
Ehtymään päin mitä pidemmälle on menty.
 
Virgin killer on siis ainoa Rothin aikainen Scorpions jonka olen kuullut. Minusta se soolokitaristin ympärillä pyörivä tyyli on aika huvittavaa. Levy sinänsä on ihan mainiota perinteistä hevirokkia, mutta aivan liian soolokitaristikeskeistä. Biisit ovat vain välttämätön paha kitaroinnin taustalla. Ei kovin terve lähtökohta millekään bändille.
 
Joo tuo Rothin ajan eka levyt on aika tuollaista, viimeinen sen ajan studiolevy eli tuo Taken By Force on ainakin mun mielestä jo paljon parempi. No, onhan se kun Roth teki paljon biisejä tuohon aikaan, niin tokihan sellainen kitarasankari ittelleen varaa kuninkaan osan :-) Jabsin aikana ne tiluttelut sun muut on enempi "taustaa" eivätkä sillä lailla häiritse. Rothin lähdön jälkeenhän suurin osa biiseistä on Schenkerin tekemiä, Jabs sitten vinguttelee tunteella sekaan eikä biisit perustu sille :-)
 
Friday Morning Waterloo kotisivut | mp3:sia
M-Juhana
13.12.2003 21:46:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Udo Lindeberg on ainoa saksalainen rokkari..niin ja sit Die Toten Hosen !
 
Who the fuck is Mick Jagger...
Velko
14.12.2003 11:21:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä kun en tykkää siitä laulajasta ensinkään. Ruma ääni on hänellä. Ei sen puoleen, en minä muutenkaan ole kasarimiehiä. Että ei iske!
 
Ihminen on vain värisokea pallokala elämän tiskialtaassa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 513 14 15 16 17

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «