Aihe: ~1100e nuppi hakusessa bluesstonerheavyrankaisumeininkiä varten
1 2
bliikki
01.02.2007 19:13:47 (muokattu 01.02.2007 23:49:38)
Melkoinen karkoittaja tuo topic, mutta ei voi mitään. Onnittelen jos selvisit tänne asti :)

Elikkä enemmän rock kuin hevi -putkinuppi olis hakusessa. Musiikkityylinä jotain tuommosta hyvin selkeää otsikossa mainittua, eli siis liikutaan ripauksen tumman bluesin värittämällä stoner rock-alueella, mutta mukana on myös rankempaa E-painotteista demppiriffittelyä. Otetaan esimerkeiksi vaikkapa vanhempi Danzig tai Monster Magnet, mutta mennään ajoittain vähän mätömpään suuntaan. Välillä taas vedetään aika puhdasta rokkia ja välillä saatetaan hiukan bluesahdella tai näppäillä cleaneissä tunnelmissa. Jos olet pihalla niin ei se mitään, en minäkään tajua.

Rouheissa merkeissä äijäillen pitäisi kuitenkin edetä. Alapää voisi olla tiukahko, yläpääkin selkeä ja ok puhdaskin olis kiva olla. Semmoinen jämäkämpi ja hiukan tummempi munakas soundi on ehkä parempi kuin fender-tyyppinen heleä. Kahdellakin kanavalla pärjännee hyvin jos särösoundi on vain riittävän selkeä joka puolelta.

Mutta budjetti on max 1200e kanavanvaihtohärpäkkeiden kera. 1200e:kin aiheuttaa pidemmän näkkärikuurin, että mieluusti halvempaa.

Olen katsellut seuraavia:
Engl Fireball, Screamer ja Blackmore (jos blackmoren löytää käytettynä)
Koch Twintone II
Laney VH100R

Nuo nyt on lähinnä semmoisia. Fireballissa mietityttää, että onko se liian hevi. Screamerista en ole kuullut oikein hyvää soundiesimerkkiä, Blackmore on liian kallis uutena.

Riittääkö Twintonessa hönkä? Mites tuo Laney mahtaisi sopia? Peavyihin mulla on joku ihmeen issue, vaikken ole koskaan niitä käynyt testaamassa. Nyt on mahdollisuus korjata tämäkin ongelma :P Olen tosin kuullut niiden kohtuu onnettomasta puhtaasta soundista.

Heittäkää muitakin ehdotuksia jos löytyy. Kiits!

Pitää lähteä testamaan jahka annatte ehdotuksia. Noita nuppeja nyt on vaan vähän huono luukuttaa niiden tarvitsemalla volalla.

PS. Sanottakoon vielä, että ainakin toistaiseksi kaappina on Marshallin 4x12 Lead 1982 ja kitarana Lespa Standard 498T ja 490R -humppareilla.

EDIT: Todettakoon, että siis stoner-pörinää ei ole hakusessa, vaan enemmänkin kohtalaisella gainilla varustettua junttasäröä selkeällä soundilla, jotta barree-otteissa ja näppäilyissä kuuluu hyvin myös alimmat kielet.
"Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?"
Joees
01.02.2007 19:30:19
Ei ihan osu hintahaitariin, eikä näitä toisaalta taida tällä hetkellä missään ollakaan mutta: http://www.custom-sounds.com/epages … c2274159fa3d3d0696+FI/products/1966

En oo testannu, joten enempää en osaa sanoa. Kunhan heitin vaan jotta jos eteen sattuu tulemaan niin kannattaa kokeilla.
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
Mattarn
01.02.2007 19:33:02 (muokattu 01.02.2007 19:37:10)

Osta käytetty, vanhempi Orange tai Ampeg v4. Joku Bassman, Laney, Hiwatt tai Sound City vois olla ihan jees. Periaatteessa mikävaan putkinuppi mistä löytyy paljon sitä headroomia. Sitten vaan hyvä fuzzi ja overdrive kyytipojiks.

Edit: Se Matamppi ois varmaan ihan unelma, tai Electric (http://www.electricamp.com/)
"You see, most blokes will be playing at 10. You're on 10, all the way up, all the way up... Where can you go from there? Nowhere. What we do, is if we need that extra push over the cliff...Eleven. One louder."
Spike
01.02.2007 19:34:00
Ei ihan osu hintahaitariin, eikä näitä toisaalta taida tällä hetkellä missään ollakaan mutta: http://www.custom-sounds.com/epages … c2274159fa3d3d0696+FI/products/1966

En oo testannu, joten enempää en osaa sanoa. Kunhan heitin vaan jotta jos eteen sattuu tulemaan niin kannattaa kokeilla.

Itsekin meinasin matampia ehdottaa. Hullu jyräsaundi.
Look! I can play E5! I must be a fucking Mozart!
Dropped C
01.02.2007 19:35:57 (muokattu 01.02.2007 19:37:19)
Tuo Laney VH100R ei ole mikään stonervahvistin, se on aika kireän ja leikkaavan kuuloinen, IMO. Hyvänkuuloinen kyllä ja rokki. Laney GH50L tai GH100L styrkkarit antavatkin sitten ilmeisesti jo paljon löysemmän särön.
Niq
01.02.2007 19:39:14

ENGL Fireball toimii kyllä ihan tajuttoman hyvin tuohon mainitsemaasi meininkiin. Screamer ei oo ihan niin hevi. Kaverin tulipallolla oon soitellu jonkun verran (ja kuunnellut joka treeneissä sen soittoa tuon läpi), mm. Gibson Explorerilla, jossa nuo samat mikit. Fuzzin ja jonkun säröboksin kanssa saa vielä kaivettua ihan uusia sävyjä tuosta vahvistimesta.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Dropped C
01.02.2007 19:46:54
Itsellä on Ampeg VT-60 kitaranuppi ja tämän kokemuksen perusteella voinen suositella Ampegin kitaranuppeja stonermedallin soittoon. Särö on hieman löysähkö ja vähän pöriseväkin, sitä lähtee silti ihan riittävästi, joskaan ei mihinkään turskamedalliin riittävästi. Tuota V4:sta en ole tyyppässyt, mutta luulisin että on vielä paljon mahtavamman kuuloinen k.o. musiikin soitteluun.
EnemyAce
01.02.2007 20:00:48
Carvin Legacy? Itsellä on MTS-3200 ja se potkii aika hyvin, tosi hyvä clean ja hevi irtoo kans mukavasti.
Kas kas, mikä hiiliproomu tuolla mennä puhkuu! Naamakin on kuin kuivalla kapakalalla!
Buffa D
01.02.2007 20:29:01 (muokattu 01.02.2007 20:29:26)
Millanen muuten ton MTS:än särö on? Löysää, kireetä, leikkaavaa..?

Ei nimittäin liiku ollenkaa pahoissa hinnoissa.
persemoi.
Juustonaksu
01.02.2007 20:29:47
Carvin Legacy? Itsellä on MTS-3200 ja se potkii aika hyvin, tosi hyvä clean ja hevi irtoo kans mukavasti.

En saanut tuosta yhtään hyvää komppisoundia perus crunchin lisäksi. Soolosoundit ovatkin sitten asia erikseen. :) Mielestäni siis ei hyvä ehdotus rouhean ja purevan komppisärön hakijalle. Englin kamat kannattaa testata, mutta on suuri todennäköisyys, että Fireball on jo liian hevi mainitsemaasi tyyliin. Itse suosittelisin testaamaan Orangen valikoimat, vaikkapa Rocker.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
oiva tumpeloinen
01.02.2007 20:44:06 (muokattu 01.02.2007 20:54:30)
Toi yhtälö on mun mielestä aika vaikea. Toisaalta mun mielestä "rankaisun" pitäisi olla tiukka kö mikä, mutta mun korvaan taas stoner-soundi on aika pörisevä. Mulle ei ainakaan tule suoraan molempiin tyyleihin sopivaa vahvaria tuolla budjetilla. Ja sitten siihen päälle vielä blyysit, niin aika vaikeeta on.

Orangea en kyllä henkilökohtaisesti lähtisi katsomaan. Ei vastaa minun käsitystä hevistä tai stonerista (eikä oikein rankaisustakaan). Englit taas kovin helposti on aika kireitä vahvareita. Eikä VH100R:kään mikään stoner-juttu ole. Näin siis mun mielestä, eikä perustu mitenkään vuosien tutustumiseen kyseisiin vahvareihin, joten voin hyvinkin olla väärässäkin.

E: mikä tyyli siitä sun JCM:stä puuttuu. Ne syö yleensä aika hyvin purnukoitakin, joten jonkin puuttuvan osan voisi saada siten kasaan.
harryk
01.02.2007 21:23:54

Pakko kommentoida täät tässä vaiheessa vaikka mieli ei tekisi. Jos joku haluaa kaikki nuo variaatiot äänimaailmaansa ja vähän lisää, on pakko mennä digitaaliselle mallinnuspuolelle. Siellä ei kyllä dynamiikasta sitten ole enää hajuakaan. Yllämainitussa kuvauksessa ei sanottu mitään siitä soitetaanko pelkkää riffi-pohjaista komppia parilla kielellä, lead sooloja ala gary moore etc. vai vaikkapa barrepohjaisia sointuja. Olisi hauska olla avuksi, mutta tällä määrittelyllä ei apuja paljoa irtoa. Olen soittanut eri bändeissä n. 25 vuotta ja rakennan nykyään myös ammattitason putkivahvareita, mutta jos joku tulee tuolla kuvauksella minulta vahvistimen tilaamaan, on pakko nosta "hands up" ja sanoa, ettei onnistu yhdellä pelillä. Kaikki muu onnistuu kyllä. t. Bluetone Harry
bliikki
01.02.2007 21:50:03
Toi yhtälö on mun mielestä aika vaikea. Toisaalta mun mielestä "rankaisun" pitäisi olla tiukka kö mikä, mutta mun korvaan taas stoner-soundi on aika pörisevä.

Totta puhut ja my bad, etten selventänyt asiaa, että soundin pitäis olla juurikin enemmänkin tuommoinen tiukka, eikä stonermainen pörinä. Me ei soiteta suoranaisesti stoneria, vaan hevimpää versiota siitä pääasiassa. Tarkotan rockimmalla soundilla sitä, että nyt ei haeta mitään raatelumusiikin murinaa eikä deathmetallisäröä. Sellainen aika hevi ja tiukka alapää, mutta murea että esmes barree-A on kiva vetästä kaikilla kielillä ja siitä tulee sellanen drinnng-soundi :)

Saan Sansampilla juuri tuollaisen valtaisan upean soundin kun pistän sen di-boksin kautta mikseriin ja soittelen kuulokkeitten kautta. Muuten nauhottaisin sen, mutta se menee nauhalle epämääräisenä mössönä enkä saa eq:lla sitä mitenkään kuosiin. Sansamp ei myöskään toimi mun Marsun kanssa oikein.

E: mikä tyyli siitä sun JCM:stä puuttuu. Ne syö yleensä aika hyvin purnukoitakin, joten jonkin puuttuvan osan voisi saada siten kasaan.

Siinä ei ole puhdas soundi juurikaan mun makuun ja jos käytän särökanavaa, niin sillä varsinaisella soundilla en tee mitään ja jos sitä boostailee, niin sitten onkin ripaska valmis kun pitäis vaihtaa sekunnissa cleaniks.
"Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?"
JR
01.02.2007 22:25:20

http://www.thomann.de/fi/randall_rm100m.htm

Eli randallin tai egnaterin modulaariset ratkaisut noilla vaatimuksilla, menee toki yli hintatason varmaan. Niin voit itse päättää minkä tyyliset kanavat haluat ja ollaan vielä putkivahvari puolella.. Esim kanava yksi voisit ottaa blackface tyylisen, kanava 2 recto tyylisen pörinän ja kanava kolmosen tiukemman bogner ecstasy tyylisen särön.

Tai sit mallintavaa jos pitää yhdellä pelillä tosiaan hoitaa monen eri tyyppisen vahvarin soundia.

Tosin en tiedä kuuloku tohon randall hintaan nuo 3 moduulia mukaan vai tuleeko siitä vielä paljon lisää..

Mutta jcm800 nupillaki luulis stoneria vetävän. Muita suosituksia: Laney se 100wattine olikos se nyt VHR? Tai vaikka B52 siin on tosi stoner soundi.
http://www.b-52stealthseries.com/AT100.html
"God speaks trough Dr.Phil & Ted Nugent"
tommiot
01.02.2007 22:53:42 (muokattu 01.02.2007 22:53:56)
Tosin en tiedä kuuloku tohon randall hintaan nuo 3 moduulia mukaan vai tuleeko siitä vielä paljon lisää..

Tuskinpa tulee mukaan mitään, sillä siinä lukee että modulit on (Optional).
N33m0
01.02.2007 23:07:11

Framus Dragon
slow music for slow people
pekurides
01.02.2007 23:30:54 (muokattu 01.02.2007 23:39:41)

Framus Dragon

...or Framus Cobra
(enemmän namiskoja hiukan tiukemmalla otteella ja oma lehmä nurkassa:)

Oikeasti jos marshallsaundi kuitenkin lähellä syräntä niin kuunteleppa näitä klippejä!!!

http://splawnguitars.com/sound_clips.htm

On muuten perkeleen hyvät saundit! rankasta rujoon ja siltä väliltä:)

http://splawnguitars.com/Oppressor%20A.mp3 = Rankaisua!!!
Tunteella päin vittua.
mungiisi
01.02.2007 23:32:08
Täältä ääni Blackmorelle. Taittaa nii bluesit ja stonerit kuin rankimmat metallitkin. Kallis uutena? Tuskin.
bliikki
01.02.2007 23:47:45 (muokattu 01.02.2007 23:49:25)
Ihan koviksia noi splawnguitarsin samplet kyllä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)