gibsoni 01.02.2007 09:52:00 | |
---|
Lähinnä putkisellaista (ei välttämättä) olen ajatellut hintamaximissa n. 1000 juroa. Toiveena olisi että murevan täyteläistä soundia löytyisi jo vähän hiljaisemmallakin vollella. Veivailen enimmäkseen Les Paul Customilla ja marshallmainen särösaundi miellyttäisi kovastikin mutta kun noita muitakin merkkejä ja malleja on niin vimosen paljon.. Vinkkejä ja käyttökokemuksia siis vailla, kiitos! |
Juzpe 01.02.2007 10:03:13 (muokattu 01.02.2007 10:35:23) | |
---|
Kevennys: Jos Juccizen Edition Tube on myynnissä niin osta se. Ja asiaan: Tuo H&K:n ET on mielestäni hyvä peli. Harmi etti ollu varaa ostaa tuota em. konetta pois. Tehoja on sellaset 20 wattia, kaks kanavaa yhteisellä EQ:lla. Pikkukeikoille, reeneihin ja kotisoitteluun hyvä peli. Soundeiltaan aikalailla neutraali, mutta toisaalta sitten toimii suht hyvin tilanteessa kuin tilanteessa. Jos taas enemmän heviosastolle mennään niin peaveyn SISO tai 6505 combo (60W) mahtunee käytettynä ainakin tuohon hintaluokkaan. Soundit on sitten aika 80-lukua. Käyttökokemuksia: Itselläni on ollut SISO-nuppi noin 4 vuotta, ja omiin käyttötarkoituksiini oiva peli. Puhtaat soundit eivät ole kovin kummoiset ja etuasteen putkikonfiguraatiota saattaa joutua muuttamaan säätövaran kasvattamiseksi. Perus hardrock/hevi särösoundit ovat kyllä juurikin kohdallaan, jos malttaa soitella pienemmillä gain-asetuksilla. Tarvittaessa ko. kone taipuu myös ihan rässimättöönkin. Bottom Line: Särösoundit hyvät ja suht monipuoliset, puhtaat elottomat, mutta menettelevät. ET:llä olen soittanut yhden keikan (luojan kiitos en joutunut turvautumaan omaan marsuuni) ja lukuisia jameja/reenejä. Soundien puolesta laaja-alainen ja raikas. Puhtaasta 80-luvulle. Ilman ulkopuolista purkkia ei nyt ihan mihinkään übermetalliin taivu, mutta on kyllä peruspoppiin, -rokkiin ja, -heviin sellainen mulineksi. Lisäksi kevyt roudata, mahtuu pieneen tilaan ja pienemmissä paikoissa ständille asetettuna toimittaa myös kitaramonitorin virkaa. E: kevennys #2: Bushnellin kiikarit on aika hyviä. Jos taas tähtäinkiikaria meinaat niin Zeissiin päätyisin. Rusettiluistelusta anaaliseksiin - Suomen nuorison seksuaalikäyttäytymisen kehitys 40- luvulta nykypäivään. |
Numb 01.02.2007 10:07:02 (muokattu 01.02.2007 10:07:55) | |
---|
Jos marshallmainen soundi miellyttää, niin ratkaisu on... Marshall! :) Les Paul, piuha ja Marshall. Se on siinä. Itse pistelen LP:llä ja Marshallin JTM30:llä, ja toimii kuin se kuuluisa junan vessa. Soundi tosin aukeaa oikeasti vasta kerrostalovolan tuolla puolen... Gattubi ö skugi, bing bang bong -Remu Aaltonen |
Jos marshallmainen soundi miellyttää, niin ratkaisu on... Marshall! :) Les Paul, piuha ja Marshall. Se on siinä. Itse pistelen LP:llä ja Marshallin JTM30:llä, ja toimii kuin se kuuluisa junan vessa. Soundi tosin aukeaa oikeasti vasta kerrostalovolan tuolla puolen... No niin, noinhan sen homman pitäisi toimiakin ja passaisi mulle enemmän kuin hyvin. Ei jaksa oikein enää sekoilla lisähärveleiden kanssa. Marshallin JTM30:ta ei vain taida joka putiikista löytyä noin vain hyllystä(?) Oisko vielä pistää vinkkiä missä päin myydään ja mihinköhän hintaan? |
Kitarasankari 01.02.2007 12:08:21 | |
---|
marsulta löytyy kyllä parempiakin kompoja siihen legendaariseen marsusoundiin kuin tuo jtm30. Kannattaa tsekkailla vaikkapa ihan jcm800-combot. Ja tuohon tonniin saattaisit onnistua löytämään ehkä jo jcm800/jmp-nuppia ja 2x12/4x12kaappia, kyllä rokkia raikais...jos ei sitten tuo 50w ole liian tehokasta. Tietty keinokuormia saa kaupasta :) Vain munalla poskille läpyttely pyyhkii pois jazz-hölynpölyn... |
wilo 01.02.2007 12:16:46 | |
---|
Terve! Jos tarttet himpun monipuolisempaa vahvaria, voisi oiva valinta olla koch studiotone. Uusi Thomannilta 900 pintaan. Studiotone on pikkunen ja näppärä, mutta siitä saa silti monenlaista saundia. Toimii kotikäytössäkin hienosti. Ittellä on semmonen ihan ykkösvahvarina. Studiotone tykkää myös pedaaleista. Ville |
P-Nut 01.02.2007 12:37:49 | |
---|
Itsekin olen tässä jo suht kauan haaveillut pienimuotoisesta putkicombosta ja Edition Tubea olen käynyt parikin kertaa testailemassa ja toisella kertaa pistin vielä vahvarin eteen Visual Soundint Route 66-pedaalin. Johan irtosi makeat särötkin ja kompuralla oli mukava kikkailla clean-soundinkin kanssa. Tuosta ainakin muodostui itselleni varsin hyvä ehdokas. Vielä pitäisi tuota Kochin Studiotonea ainakin testata. Welcome to jazz club...Grrrrreat |
pulliha 23.03.2007 19:17:33 | |
---|
Quueen Brian May ja Vox ac30 :P. mutta kyllä määkin marsun ottaisin |
Traditional 23.03.2007 19:40:51 | |
---|
hmm... siis keinokuormalla voi rauhoittaa vahvaria, mutta säilyykö saundi? Ja miten asennetaan? En viittinyt uutta aihetta aloittaa... Ja oma mielipiteeni Et:stä on: 1.vola vähän liian on/off 2.Ruma (mielipide) "eine makaronit oikeesti kasva puissa.
-Mähän sanoin että ne kasvaa maassa" minä |
Wespa 23.03.2007 19:51:44 | |
---|
1.vola vähän liian on/off Kokeilepas Fenkun Hot Rod Deluxea, ja tule sitten uudestaan sanomaan. ;) Mielestäni ET:ssä toimii volume ihan hyvin. Taitaa olla niin että yleisesti ottaen putkivahvareissa volume ei toimi ihan niin portaattomasti kuin trankkupeleissä. Näin siis ainakin omien havaintojeni mukaan. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
Jucciz 23.03.2007 20:08:47 | |
---|
Putkivahvistimen IDEA jo on se, että volume kasvaa täysiin mittoihin suhteellisen varhaisessa vaiheessa volumepotikan liikerataa: tämän jälkeen pääte alkaa säröytyä ja lopuilla volumepotikan liikeradasta kontrolloidaan päätesärön määrää: volume ei enää juurikaan kasva. Ainakaan Marshalleissa (etenkin Plexit, JMP:t ja JCM800) äänenvoimakkuus ei käytännössä enää lisäänny sen jälkeen kun volume on kakkosella tai kolmosella: ainoastaan särön määrä ja sustain kasvavat. |
jo_tu 23.03.2007 21:32:07 | |
---|
tuon juccizzen volumepotikan käyttäytymisen voin minäkin allekirjoittaa. omassa 2203:ssa on vielä tung-solit etusessa niin volumit alkaa olla "täysillä" jo ykkösen yli mentäessä. siis high-inputtia käytettäessä. ehkäpä jopa vähän liian hurjat mulle. pitäis vaihtaa miedompi ekaksi putkeksi... |