Aihe: Asiaa tavarantuonnista suomeen - part 1
1 2
Tindrum
29.01.2007 14:21:51
Jos virveli jenkkiläässä olisi ollut sen 441 dollaria (tässä tapauksessa käypä hinta siellä), olisi sille tullut rahteineen hintaa 441 virveli ja 60 dollaria rahtia. Siis nyt 501 dollaria. Sitten siihen alv 22%, tullia noin 3,6% (jo 631 USD) ja tullausmaksu 25 USD. Ollaan loppusummassa 656 USD. Tämä on siis 525 euroa. Jenkeistä tilatessa ei pääse helposti säästämään.

Toimitusajat ovat viikosta kahteen ja tullausruletti vie sitten nelisen päivää, kunnes paketti on omassa postissa.

Ja vielä pikkuisen fiilausta.
Lähtöhinta on siis kauppahinta + rahti.
Ensin päälle lasketaan tulli, joka rummuille ja -osille on 3,2% (ainakin 2006).
Sen päälle alv, 22%.
Sitten tulli muuttaa summan euroiksi, oman taulukkonsa mukaan (kts. tullin sivut kulloisetkin muuntokurssit). HUOM! tämä muuntokurssi EI OLE PÄIVÄN VALUUTTAKURSSI! Tariffi vaihtuu kuukausittain.

Erillistä tullausmaksua ei ainakaan itselleni tullut, sillä hoidin tullauksen itse.
m© Tiina Lymi on ihana.
hollmi-5
29.01.2007 17:07:27
Erillistä tullausmaksua ei ainakaan itselleni tullut, sillä hoidin tullauksen itse. Minun on pakko tullauttaa se niin, että tullin posti hoitaa homman. Muuten pitäisi itse ajella paikalle Se olisi kallista...
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Magiz
30.01.2007 11:21:23
Olet ostanut tuotteet Saksasta. Et U.S.A:sta. Olet ostanut EU-alueelta ja silloin tullaus ja rahti hoidetaan maahantuojan toimesta Saksassa.

no niinpä tietysti, aivan. tuo hinta kyllä silti ihmetyttää että vaikka kuinka saksasta tilaan, niin miten voi hinta olla silti reilusti halvempaa kuin suomesta.
Keep it Fresh
hollmi-5
30.01.2007 11:36:27 (muokattu 30.01.2007 11:37:05)
niin miten voi hinta olla silti reilusti halvempaa kuin suomesta. Maahantuoja Saksassa on parempi neuvottelija. Myyntikin on isompaa ja erät suurempia, joten alennusta tulee myös kuluttajalle. Jos ostaa rahtikontillisen tavaraa, ei rahtikuluja/setti tai käikäle tule kummoisesti. Laivarahti on edullista.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Ambassador66
31.01.2007 16:37:45
Kuinka muuten onnistuu tilaaminen tuolta samashiltä näin kotisuomeen? Onko kaupassa jotain erikoisjärjestelyjä tai vaaditaanko jotakin erityistunnuksia, että saan peltikullat suomeen asti?
kiitos hyvää, entä vaimollenne?
Ambassador66
02.02.2007 12:26:03
Kysyin asiaa heiltä, ja tuli vastaus, että "shippaaminen" ei onnistu nyt jenkkien ulkopuolelle. Kuitenkin, jos käyttää jotain yksityistä tavarankuljetusfirmaa, se onnistuu.. mut sinne taas pitää soittaa, muuten homma ei luonnaa.. V***U.
kiitos hyvää, entä vaimollenne?
Tindrum
02.02.2007 13:28:07
Kysyin asiaa heiltä, ja tuli vastaus, että "shippaaminen" ei onnistu nyt jenkkien ulkopuolelle. Kuitenkin, jos käyttää jotain yksityistä tavarankuljetusfirmaa, se onnistuu.. mut sinne taas pitää soittaa, muuten homma ei luonnaa.. V***U.

Eiks sitä noutoa sieltä kaupasta vois tilata täältä suomen DHL:ltä tai UPS:ltä?
Selität niille tän tilanteen, niin kyllä ne sen noudon hoitaa. Olen ainakin duunihommissa tehnyt niin. Antavat samalla sulle tarjouksen noudosta, kuljetuksesta ja tullauksestakin, jos haluat.
m© Tiina Lymi on ihana.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)