Aihe: Digivahvarit
1 2
had
31.01.2007 16:29:07 (muokattu 31.01.2007 17:17:13)
No joo, on testejä ja on testejä... Vähän ihmetyttää se seikka, että testissä oli eri valmistajien huippumallit - paitsi QSC:ltä jolta testattiin PLX-sarjan vahvistin, joka painii eri sarjassa ja mielestäni ei siis ole vertailukelpoinen tuon testin muiden vahvistimien kanssa. Tuonhan kertoo jo hintalappukin. Sopivampi olisi ollut Powerlight-sarjan vahvistin (PL4.0 tms). Muutenkin tuntuu, että tuo testi mihin valmistaja viittaa, on vedetty aika fiiliksellä. Sen verran sekavaa tarinaa on tarjolla.

Ihan vertailuksi seuraavassa linkissä on myös testattu vahvistimia: http://srforums.prosoundweb.com/index.php/mv/msg/884/5658/0/#msg_5658

No testejä toki löytyy vaikka minkälaisia, toinen puolesta ja toinen vastaan, mutta viimekädessä en voi vedota kuin omiin kokemuksiin ja aiemmin lueteltuihin asioihin, joista ainakin koko ja paino ovat ainakin niin absoluuttisia asioita, että asiasta ei tuskin tarvitse sen enempää vääntää. Uudet 4 -kanavaiset lappalaiset on kyllä hyvin kiinnostavia myös tässä suhteessa, mutta niilläkään ei saa 2 -unittiin 8 itsenäistä kanavaa :)

Onko kukaan nähnyt mitään tuoretta artikkelia, jossa olisi kaikki tuoreimmat digipäätteet? Esim. yllä olevassa linkissä oleva DIGAM:illa alkaa olla pikkuhiljaa jo 10 vuotta mittarissa kuten tietysti kuten muidenkin brändien malleilla. Tuskin nuo mitatut speksit ovat ainakaan huonommaksi muuttuneet uusien huippumallien kanssa(Esim. Powersoftin K-sarja).
- HAD -
miffe
31.01.2007 17:21:00
Onko kukaan nähnyt mitään tuoretta artikkelia, jossa olisi kaikki tuoreimmat digipäätteet?

No noita oikeita digipäätteitä siis on markkinoilla ainoastaan kourallinen. Tuossa mainitsemassasi testissäkin oli kaikissa muissa perinteinen AB-luokan pääteaste tai joku sen variantti.

Tuskin nuo mitatut speksit ovat ainakaan huonommaksi muuttuneet uusien huippumallien kanssa(Esim. Powersoftin K-sarja).

Jokainen voi tietysti itse tutkailla mittauksia:
http://www.powersoft.it/download_get.php?obj=598
http://www.camcoaudio.com/downloads/review_vortex_prod-partner.pdf
miffe, äänimies
Curvin
31.01.2007 19:55:21
Jokainen voi tietysti itse tutkailla mittauksia:
http://www.powersoft.it/download_get.php?obj=598
http://www.camcoaudio.com/downloads/review_vortex_prod-partner.pdf

Saiskos pienen tarkennuksen kumpi on mielestäsi hyvin toteutettu ja kumpi huonosti toteutettu mittaus?? tai onko kumpikaan vai onko vain mittausten esitystapa huono.Vois olla muittenkin helpompi miettiä että mitäs ihmettä. ;)

Tuon Camcon kyllä itsekin olen todennut ilman mittaustuloksiakin asialliseksi päätteeksi.
Jaa Jaa,... ,että Jaa Jaa...
Larssen
31.01.2007 21:57:34
Ihan vaan sivuhuomautuksena, sikäli jos hankintalistalla olis Digameita; www.fairlight.nl ja siellä sales ja sen alla super sales. Siis puoleen hintaan sais D-ja Q-sarjalaisia ja yksi 5000 on vielä jäljellä...jos nyt asia ketään kiinnostaa...
had
31.01.2007 22:15:32
Ihan vaan sivuhuomautuksena, sikäli jos hankintalistalla olis Digameita; www.fairlight.nl ja siellä sales ja sen alla super sales. Siis puoleen hintaan sais D-ja Q-sarjalaisia ja yksi 5000 on vielä jäljellä...jos nyt asia ketään kiinnostaa...

Hinnat varsin kohdallaan :) Tonnehan vois tehdä ihan kunnon attakin, jos olis hirveesti löysää rahaa :)
- HAD -
villekauhanen
31.01.2007 22:34:03
Älä jooko Ville puhu tuollaista absoluuttisena totuutena, olen täysin eri mieltä asioista seuraavin perustein:

Hifistinä ja pro-äänen parissa kanssa viimeiset 15 vuotta pyörineenä olen nähnyt jos jonkinlaista päätettä ja Powersoft:in Q2804:n (4*700w /4 ohm) on mielestäni parasta, mitä kokonaisvaltaisesti ajateltuna pääterintamalla mulle on ikinä tapahtunut

Dear mr. Had, älä jooko ota absoluuttisena totuutena jotain mun omaa mielipidettä jonka mä halusin tuoda yleiseen tietoon.

Ja toiseksi sä et tunnu olevan edes täysin eri mieltä. Sun mielestä Powersoftin styrkkarit ei edusta äänenlaadultaan mitään parhautta vaan "riittävän hyvää". Tossa ylläolevassa lainauksessakin sä puhut vahvistimien näkemisestä, et kuulemisesta ;-)))))

Sä edustat kyllä erikoisinta hifismin alalahkoa johon olen törmännyt. Sun spekseissä ei puhuta soundista mitään! Eli vahvistimen pitää olla halpa, kevyt ja pienikokoinen. Äänenlaaduksi kelpaa riittävän hyvä. Toi ei oo hifismiä. Toi on saituutta.

Mä en edelleenkään ole sitä mieltä että ihmisten pitäis vältellä Powersoftin vahvistimia. Ne voi olla joillekin sopiva ratkaisu. Jos kriteereinä on paino ja hinta. Tai se että montako kanavaa saa joihinkin räkki unitteihin. Mutta ihmisten pitää ymmärtää että vahvistimet vaikuttavat äänentoistoketjussa äänenlaatuun ja kuvaan PALJON enemmän kuin yleisesti mielletään.

Mä pyysin omassa aluperäisessä postissani että ihmiset jotka ovat ko. vahvistimesta kiinnostuneita tekisivät vertailevan kuuntelu testin. Ja jos äänenlaatu ei kiinnosta niin voi sen vahvistimen edelleen ostaa pelkästään hintalapun perusteella. Sehän on jokaisen ihmisen oma valinta mitä ominaisuutta painottaa minkä tahansa laitteen hankinnassa.

-v
had
01.02.2007 01:44:34 (muokattu 01.02.2007 12:05:20)
Dear mr. Had, älä jooko ota absoluuttisena totuutena jotain mun omaa mielipidettä jonka mä halusin tuoda yleiseen tietoon

Juu en, ootko itse tehnyt A/B -vertailua Powersoftien ja muiden yleisten merkkien välillä? Millaisia tuloksia tuli?

Ja toiseksi sä et tunnu olevan edes täysin eri mieltä. Sun mielestä Powersoftin styrkkarit ei edusta äänenlaadultaan mitään parhautta vaan "riittävän hyvää". Tossa ylläolevassa lainauksessakin sä puhut vahvistimien näkemisestä, et kuulemisesta ;-)))))

Sä edustat kyllä erikoisinta hifismin alalahkoa johon olen törmännyt. Sun spekseissä ei puhuta soundista mitään! Eli vahvistimen pitää olla halpa, kevyt ja pienikokoinen. Äänenlaaduksi kelpaa riittävän hyvä. Toi ei oo hifismiä. Toi on saituutta

Mainitsin seuraavaa:

"Enää en kaipaa päätteeltä mitään muuta, että siihen saa syötettyä tavaran suoraan digitaalisena ilman turhia AD/DA -muunnoksia" tai "...kuuntelemaan PA:sta vaikka Telarcin hifistelylevyjä"

Ymmärrät kai, mitä tällä asialla tarkoitan LQ2804:n yhteydessä? Saa lukea rivien välistä. Antakaa anteeksi, että unohdin luettelosta hyvän äänenlaadun. Lisäksi kai huomasit hymiön a) kohdan lopussa. Sen verran sallin tässä vielä itsesarkasmia, että jos kenen, niin mun pitäis tietää, että halpa hinta ja korkea laatu ovat käytännössä aina käätäen verrannollisia suureita... Se on asia, joka on vaan tiedostettava.

Määrittelen tarkemmin "riittävän hyvän äänen": Minun kohdalla se tarkoittaa sitä, että vahvistimen äänessä ei ole enää oleellista moittimista, se tekee sen työn hyvin mihin se on tarkoitettu, ei siis tarvitse olla mitään High End -kamaa... Mulla ei ole yhtään päätettä, jonka luettelisin High End -kategoriaan.

Sun viestistä taas saa sen kuvan, että olet lukenut "jostain", että nuo Powersofit kuulostavat huonoilta ja niitä ei pitäisi sen takia sinun mielestä käyttää. Mielestäni se ei vaan pidä ollenkaan paikkaansa.

Omiin kokemuksiin vedoten olen edelleen sitä mieltä, että en tosiaan ymmärrä, jos nuo Powersoftin päätteet eivät kelpaa tässä maassa esim. liveympäristössä työkaluiksi, koska ne tekevät oman tehtävänsä mielestäni kaikki tekijät huomioiden lähes ylivoimaisesti. Tosin uudet nelikanavaiset lapparit tekevät kyllä kovasti kampoihin ja eteenkin se tehokkain malli saattaa tarjota mielestäni jollekin enemmän, kuin Powersoftit. Lisäksi lappalaiset on kuulemani mukaan niin hyviä päätteitä, että niitä käyttävät harvoin edes harkitseva muita, 2 unitin korkeudesta huolimatta :) Kaikenkaikkiaan koska tilat ovat mitä ovat ja niille ei oikein voi juuri mitään, niin suosittelisin kaikkien kiinnittävän päähuomion kaiuttimiin, mikäli muu äänentoistoketju on suhteellisen terve. Ne ovat yleensä edelleen se heikoin lenkki, ei päätteet.

Jos nyt pelkästä saituudesta puhutaan, niin siinä tapauksessa en varmasti olisi ikinä omistanut ammattipuolelta esim. DBX, RME, Mackie, M-audio, Camco, Powersoft, Crown, Crest, QSC ,Yamaha ,Tascam, AKG ,Shure ,RCF, BMS -brändättyjä tuotteita saati sitten Neutrikin liittimiä. Halvempiakin löytyy.

Kerran tosin iski todellinen saituus, tilasin yhden T -alkuisen vahvistintuotteen ja otin konepellin aukin ennen virtojen laittoa yleisestä mielenkiinosta "mitä vähällä rahalla saa". Rahalla sai lähes tinasiltoja, katkenneita komponenttijalkoja + kolvipuuhastelua, että uskalsi laittaa virrat päälle. Pääte sai uuden omistajan jo muutaman viikon kuluessa, kun sitä uskaltanut itselläni pitää...

Mutta ihmisten pitää ymmärtää että vahvistimet vaikuttavat äänentoistoketjussa äänenlaatuun ja kuvaan PALJON enemmän kuin yleisesti mielletään.

Kaikki komponentit ketjussa vaikuttaa ja yksi shitti sen jo pilaa, joten koko ketjua pitää miettiä kokonaisuutena, mikäli haluaa hyvää äänenlaatua. Ongelmallisimpia kohtia tuntuu edelleen olevan se ilmamolekyylien liikkeen kerääminen sähköiseksi ja sen muuntaminen takaisin kuultavaan muotoon.

Mä pyysin omassa aluperäisessä postissani että ihmiset jotka ovat ko. vahvistimesta kiinnostuneita tekisivät vertailevan kuuntelu testin. Ja jos äänenlaatu ei kiinnosta niin voi sen vahvistimen edelleen ostaa pelkästään hintalapun perusteella. Sehän on jokaisen ihmisen oma valinta mitä ominaisuutta painottaa minkä tahansa laitteen hankinnassa

Tässä olen aivan samaa mieltä, että testatkaa ihmiset laitteita, mitä ne sitten ovatkin :) Joissain laitteissa tuntuu vaan olevan ainakin mulle paljon niitä ominaisuuksia, mitä niiltä haen. Mukavaa, jos ei tarvitse tehdä kompromisseja :)
- HAD -
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)