Aihe: Japsi Fender
1 2
irwing
03.05.2006 21:45:37
Olen tässä laittamassa Fenderin jazz bassoo, ihan fiiliksen takia. MUtta mielenkiintoni heräs japseihin; mistä tietää mitkä on japseja, mitkä amerikkalaisia ja meksikolaisia? Myyvätkö japsi fenkkuja esim Thomann?? Ekikkä, valaiskaapa asiaa, miten esim. voisin löytää Fenderin Jazz "Standar" Japsissa tehtynä??
Typhus
03.05.2006 21:47:19
http://www.soundstore.fi/ myy suomessa japsi fenkkuja.

Japsit erottaa siitä et niissä lukee et Crafted in Japan tai Made in Japan jossain ;)
irwing
03.05.2006 22:19:52
Noh, onko Japsi ja Mexico Fenkuilla laatueroa, kannattaakos Japsi hankkia??
Typhus
03.05.2006 23:20:00
Noh, onko Japsi ja Mexico Fenkuilla laatueroa, kannattaakos Japsi hankkia??

No ne riippuu yksilöistä... mut yleensä ottaen japsit on laadukkaampia.
itellä oli kerran kaverin japsi standard P-bass säädettävänä ja se oli kyllä helvetin hyvä!
Keny
04.05.2006 11:55:02
Yksilöitähän noi kaikki tietty on.Mulla vaan parhaat ollu japseja ja niissä on hinta aika sopiva.Mexicot ollu huonoja yksilöitä mitä oon testannu.Jenkit ok kamaa mutta kalliimpia ja niissäkin voi löytyä huonoja yksilöitä.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
irwing
04.05.2006 13:57:15
SoundStoresta Japsi Fenkut (standard jazz) oli loppu... saako suomesta muusta putiikista niitä kohtuu hinnalla??
rahvas
04.05.2006 15:55:19
Minun käsittääkseni ei saa kohtuuhinnalla eikä paljon muullakaan... Tietääkseni noita ei tuo maahan kuin ko. firma. Korjatkaa jos olen väärässä.
- Basso on meidän bändin munat. Mutta hevonen se on ruunakin. -
JoeHi
31.01.2007 18:34:57
Onko kukaan täällä kokeillut noita japsi-presareita? Uutta bassoa olen ostelemassa ja pitäis hieman tietää noista vehkeistä että minkälaisia on. Täällä on kyllä kehuttu noita Japanilaisia hyviksi. Sellainenkin ongelma on, että näyttää nuo presarit nettisivujen mukaan loppuneen Soundstresta kokonaan, eikä pääse käymään liikkeessäkään koska asun kaukana. Nuo presarit lähinnä kiinnostaa, mutta myös jatsarit olis mahdollisia.
Hughes
31.01.2007 18:44:27
Mulla on ollut nyt yhdeksän vuotta japsi-jasso kovassa käytössä eikä voi kuin kehua. Toki olen kokeillut muutamia hyviä jenkkejä ja ne pesee omani, mut on niissä hintaeroakin.
http://www.kolumbus.fi/optic/elbo/
Karlsson
31.01.2007 20:03:32
Onko kukaan täällä kokeillut noita japsi-presareita? Uutta bassoa olen ostelemassa ja pitäis hieman tietää noista vehkeistä että minkälaisia on. Täällä on kyllä kehuttu noita Japanilaisia hyviksi. Sellainenkin ongelma on, että näyttää nuo presarit nettisivujen mukaan loppuneen Soundstresta kokonaan, eikä pääse käymään liikkeessäkään koska asun kaukana. Nuo presarit lähinnä kiinnostaa, mutta myös jatsarit olis mahdollisia.

Soundstoressa jotain uutta MIJ presaria kokeilin ja hyvältä tuntui, tosin vierestä löytyi ei-niin-hyvä samanlainen. Että näissäkin kannattaa muistaa, että yksilöitä ovat.

Omassa käytössäni on 89 vuosimallin MIJ presari P/J-mikityksellä. Hemmetin hyvä.
"Oon vain KMT. Legenda jota yliarvostetaan liikaa" -KMT
"Kun emmä paskaa osta. Jätän kauppaan." -Niskamies
Mikko.R
31.01.2007 20:11:40
Sen verran mexicon fenkkujen lippua täytyy heiluttaa, että ainakin Reggie Hamilton Sig. jasso on ollut kaikinpuolin hyvä soitin. Kaikki toimii niinkuin pitääkin vaikka säätimiä löytyy jos jonkinlaista. Tää meniki sitte signature osastolle, mutta joo.
pdj
31.01.2007 22:01:45
Jep

Väittäisin aika kattavalla kokeilulla, että uudet japsit on jopa parempia ja tasalaatuisempia kuin jenkit.

Löysin itselleni ainakin hyvät työkalut japseista. Kokeilin jenkkejä, mutta niissä oli paitsi ilmaa hinnoissa myös monenmoista huomautettavaa viimeistelyssä (nyt puhutaan 2005-2007 bassoista)

PdJ
J.Hollström
31.01.2007 23:20:27
Onko kukaan täällä kokeillut noita japsi-presareita?

http://muusikoiden.net/keskustelu/t … t=139940&p=6824335&x=792581
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1
ganes-rocker
31.01.2007 23:28:57

just joku viikko sitte tuli jaappanin presari meikäläiselle.
soundstoresta tilasin ja kesti tommoset pikkuse vajaa 3 kuukautta ko se tuli mutta oon tyytyväinen.
tilasin sitte siihen nyt vähän lisävarusteitaki...jenkeistä.
työn jälki ja saundit on hyvät, mikit siinä on muistaakseni jenkki vintaget.
"Rock-hulluna on hyvä olla!" - Cisse Häkkinen
gartza
01.02.2007 03:07:38
Minäkin kävin Soundstoressa tsekkaamassa Jazzari-valikoimia. Kaikki oli Jaappanin malleja, joten jäi testaamatta millainen tatsi-ero on jenkki- ja japani-versioissa. Mulla on sellainen kuva että jenkit on ainakin painavampia (parempi puumateriaali?) ja soitettavuudeltaan raskaampia (paksumpi/leveämpi otelauta?). Oonko väärässä?

Olisko jollain Fender-konkarilla kokemusta mikä on oleellinen ero japsi/jenkkimallien soitettavuudessa, vai onko niissä edes eroa? Kevyt tatsi olis meikäläiselle aika tärkee juttu, kun ei oo mitkään lapiomiehen kourat...

Joskus vuosia sitten soittelin tosi "raskassoutuisella" Presarilla, ja siitä tuli ihan turha vastenmielisyys Fenkkuja kohtaan. Nyt on päällä tosi GAS jazzaria kohtaan, soundi ja muut jutut on niissä kohdallaan. Puuttuu vaan tietoa näistä eroista. Hintahaitarikin on melkoinen, jotain 700-1400 € uusista ei-vintageista.
bass & beer - that's my gear...
Keny
01.02.2007 08:12:51
Sen verran mexicon fenkkujen lippua täytyy heiluttaa, että ainakin Reggie Hamilton Sig. jasso on ollut kaikinpuolin hyvä soitin. Kaikki toimii niinkuin pitääkin vaikka säätimiä löytyy jos jonkinlaista. Tää meniki sitte signature osastolle, mutta joo.

Ainiin toi oli mexico.Toi vois kyllä olla hyvä ja vaatis testin paikan.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Karlsson
01.02.2007 08:30:09
Olisko jollain Fender-konkarilla kokemusta mikä on oleellinen ero japsi/jenkkimallien soitettavuudessa, vai onko niissä edes eroa? Kevyt tatsi olis meikäläiselle aika tärkee juttu, kun ei oo mitkään lapiomiehen kourat...

Jos ei nyt joku täysin laadunvalvonnan ohi päässyt kappale ole, niin "soitettavuus" on aika varmasti täysin säätämisestä kiinni. Eli kun tietää mitä tekee, niin noista saa ihan just niin helppoja tai vaikeita soittaa kun haluaa.
trackson
01.02.2007 09:19:43
Sam puhuu asiaa. Kannattaa kysyä liikkeestä, voisivatko säätää soittimen omia mieltymyksiä vastaavaksi ennen kokeilua ja ostopäätöstä.

Yleensähän kyse on vain kielten korkeuden säädöstä tai kielten vaihdosta ohkasempiin, jos keveää tatsia haluaa.
"Eniten järkeä kuluu suuriin typeryyksiin" - S. Paronen
Karlsson
01.02.2007 09:20:56
Sam puhuu asiaa. Kannattaa kysyä liikkeestä, voisivatko säätää soittimen omia mieltymyksiä vastaavaksi ennen kokeilua ja ostopäätöstä.

Yleensähän kyse on vain kielten korkeuden säädöstä tai kielten vaihdosta ohkasempiin, jos keveää tatsia haluaa.

Lisäisin tuohon vielä kaularaudan säädön, sillä on mielestäni ratkaiseva merkitys sen suhteen, miltä soitin tuntuu.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)