85423321 13.12.2003 17:28:02 | |
---|
Eikö olekin ärsyttävää kun monet MTV:n poppitähdet vaihtelevat tiuhaan tahtiin soundejaan oikeiden instrumenttien ja konejytkytyksen välillä? Tai siis eihän itse tähdellä ole mitään osuutta päätökseen, soundi vaihtuu useinmiten imagon mukaan. Ura saattaa alkaa esim. tanssipopilla, sitten seuraavaa videota varten päätetään, että tällä artistilla on "asennetta" ja tehdään rokkibiisi jne. Usein levy on sitten oikea musatyylien tilkkutäkki. Eihän tämä varsinaisesti minua häiritse kun en juuri poppia kuuntele, mutta hirvittää ajatella että samalla levyllä voi kuulla oikeita rumpuja ja typeriä rumpukoneita. "What do you call people who are afraid of Santa Claus? Claustrophobic."
-Unknown |
mooch 13.12.2003 17:43:04 | |
---|
no öh, en mä siinä mitään "pahaa" näe. on paljon tapauksia jollon hyväksyn konerummut, mutta kyllähän ne oikeat kannut sellaiset hakkaisi 100000 - 0. |
Jabbe 13.12.2003 17:45:22 | |
---|
Mikä tuossa nyt muka on ongelmana? Eikö se ole ihan sama, että millä sitä musaa tehdään jos musa on hyvää? Parempi noin, vähän vaihtelua hommaan.. Joo? |
85423321 13.12.2003 18:00:24 | |
---|
Jotenkin siinä vain haiskahtaa kaupallisuus ja laskelmointi. Yritetään myydä levy eri yleisöille eri singlejen avulla. "What do you call people who are afraid of Santa Claus? Claustrophobic."
-Unknown |
Mohla 13.12.2003 18:18:36 | |
---|
Joo. No, vaikka minustakaan varsinaisesti ei ole mitään pahaa sotkea koneita ja akustisia soittimia, niin kyllä tuo amerikan poppitähti meininki jossain määrin ärsyttää, kun saattaa kuulla yhden biisin joka kuulostaa kivalta kitara popilta, ja kun kuuntelee sitten muuta tuotantoa samalta artistilta, niin se onkin jotain hirveää B.Spears meininkiä. Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charlie McCharty |
Jabbe 13.12.2003 18:19:12 | |
---|
Jotenkin siinä vain haiskahtaa kaupallisuus ja laskelmointi. Yritetään myydä levy eri yleisöille eri singlejen avulla. Öh? Meinaatko että jos vaikka yhdessä biisissä on akustinen kitara ja toisessa särökitara, niin se on laskelmoivaa kaupallisuutta? Tai muutenkin, jos levy on soundeiltaan ja biiseiltään monipuolinen, niin se on laskelmoitua ja kaupallisuutta? Joo? |
85423321 13.12.2003 18:28:39 | |
---|
Joo. No, vaikka minustakaan varsinaisesti ei ole mitään pahaa sotkea koneita ja akustisia soittimia, niin kyllä tuo amerikan poppitähti meininki jossain määrin ärsyttää, kun saattaa kuulla yhden biisin joka kuulostaa kivalta kitara popilta, ja kun kuuntelee sitten muuta tuotantoa samalta artistilta, niin se onkin jotain hirveää B.Spears meininkiä. Hyvä. Oikeaa puhetta. Öh? Meinaatko että jos vaikka yhdessä biisissä on akustinen kitara ja toisessa särökitara, niin se on laskelmoivaa kaupallisuutta? Tai muutenkin, jos levy on soundeiltaan ja biiseiltään monipuolinen, niin se on laskelmoitua ja kaupallisuutta? Akustinen ja sähkökitara ovat molemmat ihan oikeita soittimia, mutta täysin synteettiset soundit kuuluvat minusta eri maailmaan. Ja vielä täsmällisemmin: synteettiset soundit, jotka jäljittelevät oikeita instrumentteja ovat kauhistus. "What do you call people who are afraid of Santa Claus? Claustrophobic."
-Unknown |
Nuuskamuikkunen 13.12.2003 18:30:23 | |
---|
Välillä vaikuttaa, aivan kuin niitä biisejä tehdään videota/vaatteita/imagoa varten, eikä toisinpäin. Joskus tietysti lainataan jotain vanhaa biisiä ja vähän ruuvataan sitä, ja tehdään siihen kiva musavideon, jossa silikonimöykky keikuttaa persettä. Kahvi on hyvää. |
Jabbe 13.12.2003 18:32:05 | |
---|
Akustinen ja sähkökitara ovat molemmat ihan oikeita soittimia, mutta täysin synteettiset soundit kuuluvat minusta eri maailmaan. Ja vielä täsmällisemmin: synteettiset soundit, jotka jäljittelevät oikeita instrumentteja ovat kauhistus. No tuskin kukaan käyttää samplerumpuja samalla tavalla kuin oikeita, vaan sit tehdään jotain erilaisia biittejä tai käytetään ihan erilaisia (esim. 808,909) soundeja. Kyllä noi sample/synarumpusoundit mun mielestä ihan jees oikein käytettynä. Eri asia sit soittaa vaikka heviä rumpukoneella, kun taas johonkin hiphoppiin toimii mainiosti. Joo? |
Sahanpurija 13.12.2003 18:56:23 | |
---|
Eri asia sit soittaa vaikka heviä rumpukoneella, kun taas johonkin hiphoppiin toimii mainiosti. Hoppi nyt on vaan vähän huono esimerkki kun niillä taustoilla ei juuri ole merkitystä. Keep your Eyes Wide Open, Moonchild.
We're going to Level Five to see One More Red Nightmare.
But first you must eat your Cat Food. |
Saturnina 13.12.2003 19:40:42 | |
---|
Täytyy sanoo, et ei nykyään tuu pahemmin katottua MTV:tä, niin en tiedä mikä exactly nyt niin raivostuttaa mutta... Yritetään myydä levy eri yleisöille eri singlejen avulla. Hmmm... Minä näkisin tämän paremminkin hyvänä asiana, siis että on monipuolisia singlejä. Jokainen ottakoon itse selvää, minkälainen koko levy on. En minä ainakaan halua ostaa levyä, jonka sisällön tietää jo yhdestä biisistä täydelleen... Tai muutenkin, jos levy on soundeiltaan ja biiseiltään monipuolinen, niin se on laskelmoitua ja kaupallisuutta? Oli se sitten kaupallista tai ei, musta on ihan hyvä laskelmoida silleen, että laittaa levylleen erityylisiä biisejä. Ainakin mulla sellaset levyt jaksaa pysyä hitteinä pitempään kuin tasapaksun yksipuoliset. Mä joskus unelmoin tekeväni levyn, jossa joka biisi on eri genree ja ihan täysin eri kuuloinen kuin ne muut =P Who is it that controls everything in the darkness
Happiness Sadness can no longer control
Who is it that lead you away from me
Joy Pain can no longer control
~ Silver Ash |
Blue Moon 13.12.2003 21:15:05 | |
---|
Sahanpurija: Hoppi nyt on vaan vähän huono esimerkki kun niillä taustoilla ei juuri ole merkitystä. Ai jaa? Mun mielestä ne taustat yleensä on juuri se kiinnostavin osa hopissa. - It's been a long time coming - |
Akustinen ja sähkökitara ovat molemmat ihan oikeita soittimia, mutta täysin synteettiset soundit kuuluvat minusta eri maailmaan. Ja vielä täsmällisemmin: synteettiset soundit, jotka jäljittelevät oikeita instrumentteja ovat kauhistus. Tästä olen eri mieltä. Ei tarvitse kuin kuunnella 22-Pistepirkon kahta viimeisintä studioplattaa (Eleven, Rally of Love), niin huomaa että konemaailmaa ja oikeita soittimia on mahdollista yhdistää erittäin maukkaasti. Kunhan vaan tekee sen tyylillä. Kuuluisia makusasioita, tosin... Hey silly, I got a fork. |
JulGubbe 13.12.2003 23:13:01 | |
---|
Love), niin huomaa että konemaailmaa ja oikeita soittimia on mahdollista yhdistää erittäin maukkaasti. Kunhan vaan tekee sen tyylillä. Kannattaa myös ehkä tsekata Nine Inch Nails: The Fragile. Koneiden ja akustisten soitinten yhdistäminen vaatii taitoa. Pelkkä koneilla tehty musiikki kuulostaa tyhmältä. Ja kaikki soittimet ovat koneita, koneen määritelmään nojautuen. I would've gotten away with
it too, if it hadn't been for those pescy kids and that dog! |
Sahanpurija 14.12.2003 00:29:48 | |
---|
Ai jaa? Mun mielestä ne taustat yleensä on juuri se kiinnostavin osa hopissa. Siinä tapauksessa kannattaa tutustua muihin musiikkityyleihin joita maailmassa kyllä riittää. Yleensä rap-"musiikissa" Ei panosteta taustoihin niin paljon kuin siihen puheeseen, johon koko laji perustuu. Keep your Eyes Wide Open, Moonchild.
We're going to Level Five to see One More Red Nightmare.
But first you must eat your Cat Food. |
Leikari 14.12.2003 19:58:24 | |
---|
Akustinen ja sähkökitara ovat molemmat ihan oikeita soittimia, mutta täysin synteettiset soundit kuuluvat minusta eri maailmaan. Ja vielä täsmällisemmin: synteettiset soundit, jotka jäljittelevät oikeita instrumentteja ovat kauhistus. mikähän "oikea soitin" pedalihässäkän läpi soitettu kitara on ?? entäs S+S -syntikkasoundit - nehän perustuvat samplattuihin aaltomuotoihin eri oikeiden soittimien ääniin? tunko väliä sillä on, että mistä ne soundit on peräisin. Laskelmoitua kaupallisuutta on, että esim. maksisingleiltä löytyy 4-5 eri musiikkityyliin nimettyä miksausta. Mitä vikaa siinä sitten on? Lattari kuuntelee lattariversiota, R&B yleisö omantyylistään, clubeilla on eri soundi jne. |
xulu 16.12.2003 12:04:08 | |
---|
AARGh! Maailman turhimpia keskustelun aiheita, ihan jokaisen oma asia mistä pitää mutta ärsyttää suunnatomasti tommonen suoraan rajaaminen että ei missään nimessä "oikeita" soittimia ja koneita sekaisin...Sitten yleensä kommentaina on että "ei se oo mitään soittamista kun koneet tekee kaiken" kertokaa mullekin jos löydätte jostain itsensä sekvenssoivia yms. koneita niin voisin huolia semmosen.En nyt jaksas hiveesti avautua mutta silti rasittavaa... If a man wishes to rid himself of a feeling of unbearable oppression, he may have to take to Hashish. ~Friedrich Nietzsche |
Pluto 16.12.2003 12:57:07 | |
---|
AARGh! Maailman turhimpia keskustelun aiheita, ihan jokaisen oma asia mistä pitää mutta ärsyttää suunnatomasti tommonen suoraan rajaaminen että ei missään nimessä "oikeita" soittimia ja koneita sekaisin...Sitten yleensä kommentaina on että "ei se oo mitään soittamista kun koneet tekee kaiken" kertokaa mullekin jos löydätte jostain itsensä sekvenssoivia yms. koneita niin voisin huolia semmosen.En nyt jaksas hiveesti avautua mutta silti rasittavaa... Aamen! Hey silly, I got a fork. |
Gandhi 16.12.2003 13:00:31 | |
---|
oikeita rumpuja ja typeriä rumpukoneita Olet selvästi perehtynyt konemusiikkiin. (off-topic-ininä-varoitus!) Ja noista MTV:n staroista... Harvoinhan koko kanavalla soi mitään, mitä edes voisi kuvitella ostavansa omaan levyhyllyynsä. Mutta, mutta...monikos teistä MTV:n poppia vihaavista kuuntelee jotain 69 Eyesia tai Niskalaukausta, Zen Cafea tai retro-henkistä nykyrokkia suttuisilla soundeilla? Aika moni varmaan ja hirveetä poppi-renkutusta sekin on. Ihmeellistä marinaa aina samoista jutuista...ja ihmettelen miten jaksan aina marisa vastaan (olen varmaan tyhmä...) Lopetan ennen kuin jatkan. |
Gandhi 16.12.2003 13:01:04 | |
---|
oikeita rumpuja ja typeriä rumpukoneita Olet selvästi perehtynyt konemusiikkiin. (off-topic-ininä-varoitus!) Ja noista MTV:n staroista... Harvoinhan koko kanavalla soi mitään, mitä edes voisi kuvitella ostavansa omaan levyhyllyynsä. Mutta, mutta...monikos teistä MTV:n poppia vihaavista kuuntelee jotain 69 Eyesia tai Niskalaukausta, Zen Cafea tai retro-henkistä nykyrokkia suttuisilla soundeilla? Aika moni varmaan ja hirveetä poppi-renkutusta sekin on. Ihmeellistä marinaa aina samoista jutuista...ja ihmettelen miten jaksan aina marista vastaan (olen varmaan tyhmä...) Lopetan ennen kuin jatkan. |