Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gibson burstbucker humpparit
1 2
Erkki Lapanen
30.01.2007 19:03:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu eli omaan(itsetehtyyn) lespaan tarvitsisi mikit. Kovasti kiinnostaisi laittaa ihan oikeat gibsonit siihen, onhan tuossa kaikki muuki kopioitu esikuvastaan. Joten nyt kaipaisinkin siis kommenttia eri burstbucker seteistä(1&2, 2&3, Proot) Tullu lueskeltua ja kuultua kommenttia ihan laidasta laitaan noista mikeistä, nyt haluaisinkin siis ihan omakohtasiin kokemuksiin ja vertailuihin perustuvia arvioita, ei siis tyylin "oon kuullu että nuo on ihan ok". Lespaan tosiaan mikit tulossa niin jos tuntee pakottavaa tarvetta niin saa toki ehdottaa jotain muitakin paremmaksi todettuja gibsonin tai myös jonkun muun valmistajan tuotteita. Kuitenkin jotenki kiinnostais nuo burstbuckerit eniten, siitä topicin nimi. Kiitos jo etukäteen, nyt vaan kommenttia kehiin.
 
fox
30.01.2007 19:50:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuitenkin jotenki kiinnostais nuo burstbuckerit eniten, siitä topicin nimi. Kiitos jo etukäteen, nyt vaan kommenttia kehiin.
 
Mitään suosituksia en oikeen osaa noista sanoa, ehkä sulla olis mahdollisuus käydä kokeilemassa liikkeessä vaikka jotain LP Standardia, uusimmissa (tai 03 jälkeen tehdyissä) on ymmärtääkseni ne Burstbucker Pro:t vakiona.. Ihan kohtuulliset Alnico V-magneettis-mikit..
Sitten tosiaan on alikäämitty 1, "se normaali" 2 ja ylikäämitty 3, eli jos sellasta "perinne-PAF" juttua ajattelet niin 1 & 2, jos vähän "kuumempaa" niin 2 & 3.
Itse oon tykästyny 57 Classic Plussa -pariin.. jotka taasen on vähän isommalla ulostulojännitteellä kuin normaalit 57 Classicit.
Eiköpähän noista joku kombinaatio löydy..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Dr. Muff
30.01.2007 21:01:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole samassa kitarassa testannut joten paha tyhjentävästi sanoa noista. Prot mulla oli -03 stankussa ja 1&2 setti nyt Historicissa. Nämä kitarat eroavat aika paljon akustiselta soinniltaan.
 
Burstbucker Prot onvatten hyvät. Jos jotain pahaa pitää kaivella niin omaan makuun ehkä hieman liian tiukat ja nopeat. Tykkään että kovaa pikatessa soundi vähän lyttääntyy.
 
Burstbucker 1&2 ovat erittäin herkulliset ja reagoivat soittoon makeasti. Tän hetkiset suosikkihumpparit. Erittäin hieno vintits tone joka säröttää makoisasti, myös puhtaat ovat top notch.
 
Les Fender
30.01.2007 22:47:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ootko tutustunut? http://www.gibson.com/Products/Accessories/Gear/Pickups/
Ääninäyttteitä ym. runsaasti. Itse tykkään myös classiceista ja classic plussista. Bbuckereista ei niin pal kokemusta. Mielenkiintoinen yhdistelmä ois classic/plussa kaulaan ja burstbucker 2, 3 tai pro tallaan.
 
"Living is easy with eyes closed!"
Imper
31.01.2007 03:34:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä oli Burstbucker Pro:t lespaulissa mutta ne oli just vähän turhan sliipatut ja nopeat tai jotain. Vaihdoin Lindy Fralinin humbuckereihin ja perussoundi pysyi suht samana, mutta soundii tuli lisää biteä ja just sellasta purevuutta, mikä burstbuckereista mun mielestä puuttui.
 
http://www.custom-sounds.com/epages … 159fa3d3d0688+FI/products/15002&2D1
 
Everyone is a per-son
veka2
31.01.2007 12:22:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli pari vuotta sitten muutaman viikon omistuksessani Epiphone Joe Perry Boneyard, jossa oli Burstbucker II kaulassa ja III tallassa, nimenomaan nämä alkuperäiset Gibsonin amerikoissa käämityt. Se kitara suorastaan ÄRJYI. Soundi miellytti meidän orkan pääkitaristia niin paljon, että hän osti kitaran samantien multa pois, ja minä hulluukissani tosiaan sen menin myymään, kun en ollut oikein varma siitä kitaran ulkonäön kauneudesta tai rumuudesta. Mikit sopii hyvin tonne Blues / A.O.R. -genreen, varmaan myös heviosastolle mutta eivät liene parhaimmillaan tilutuksessa.
 
Olen ajatellut saada myöhemmin samanmoisen kitaran ( Joe Perry) käsiini, mutta näyttävät olevan lopussa hovihankkijallani tällä hetkellä.
 
Varoituksen sana: Käsittääkseni burstbuckerit I-II-III ovat kaikki vahaamattomia mikkejä, ja siis ämyrin lähistöllä mourahtavat joskus vähän yllättävästikin. Toiset tykkää , toiset ei.
 
Burstbucker Pro-mallia en tunne.
 
Paby
31.01.2007 12:46:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli pari vuotta sitten muutaman viikon omistuksessani Epiphone Joe Perry Boneyard, jossa oli Burstbucker II kaulassa ja III tallassa, nimenomaan nämä alkuperäiset Gibsonin amerikoissa käämityt. Se kitara suorastaan ÄRJYI. Soundi miellytti meidän orkan pääkitaristia niin paljon, että hän osti kitaran samantien multa pois, ja minä hulluukissani tosiaan sen menin myymään, kun en ollut oikein varma siitä kitaran ulkonäön kauneudesta tai rumuudesta. Mikit sopii hyvin tonne Blues / A.O.R. -genreen, varmaan myös heviosastolle mutta eivät liene parhaimmillaan tilutuksessa.
 
Varoituksen sana: Käsittääkseni burstbuckerit I-II-III ovat kaikki vahaamattomia mikkejä, ja siis ämyrin lähistöllä mourahtavat joskus vähän yllättävästikin. Toiset tykkää , toiset ei.

 
Heh. Mä komppaan täysin. Tosi komea saundiset mikit on nuo bb2 ja bb3. Bb2 on aikasta hotti kaulamikiksi, mutta siinä on laaja saundipaletti volumea käyttäessä. Kolmosella irtoaa parhainta kasarihevi saundia ikinä.
 
Olen ajatellut saada myöhemmin samanmoisen kitaran ( Joe Perry) käsiini, mutta näyttävät olevan lopussa hovihankkijallani tällä hetkellä.
 
Mainos: Osta minulta pois mun Joe Perry, lähtee halvemmalla kuin omalta hovihankkijaltani, ja saa kovan laukun kanssa. Myyn kun onpi turhan kaponen kaula tässä, kitara ja mikit on muuten täyttä rautaa. Mainos off.
 
Soittotaito? Onko se jotain syötävää?
veka2
31.01.2007 13:42:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei varsinaisesti liity burstbucker-aiheeseen, mutta Epi Boneyardissa oli toinenkin soundillinen juju, eli humpparit on keskenään vastavaiheessa, jolloin mikkivalitsimen keskiasennossa pääsee volikoista säätelemään soundin alapään määrää. Tonepotikat kun leikkaavat vain yläpäästä pois, monasti vielä tumpulasti soundia heikentäen. Tein saman modin jammuuni kääntämällä etuhumpparin alta magneetin ympäri. johtimiahan ei kannata vaihtaa keskenään, kun napaisuuden vaihto tietää pörinöitä.
 
Ihan vaan vinkiksi tämän ketjun aloittaneelle D.I.Y. -rakentajalle...... :-)
 
Arabian Lauri
31.01.2007 14:03:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Burstbucker Prot on ollut Gibson Usan tekemissä Stankuissa vuodesta -02 lähtien. Ite olen BB Pro:illa nyt soitelut ja kovin olen tykästynyt niiden saundiin. Niiden vahvuus piilee mielestäni siinä että ne eivät ole kovinkaan kuumat mikit. Kiertoherkkiä ne eivät missään nimessä ole.
 
Olen soittanut paljon SD:n JB/Jazz-parilla (toki japsi-Tokaissa olivat kiinni) ja nämä Gibsonit mukautuvat soiton nyansseihin paremmin, korostavat myös jotenkin yläpäätä enemmän, jolloin käytän tone-potikkaa säätämään liiat sirinät pois. BB Pro:iden vaihtoa muihin en ole edes miettinyt. Suosittelen erityisesti musiikkityyliin bluesrock-rock-southern rock-classic rock. Olen oikein iloinen näistä mikeistä, kun saisin ne nyt vaan kiertämään edes jotenkin...
 
On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä!
fox
31.01.2007 16:33:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Burstbucker Pro-mallia en tunne.

 
Tuolla jotain infoo..
http://www.gibson.com/Products/Acce … ickups/BurstBucker%20Pro%20%281%29/
 
Mikkien vaiheenkäännöstä on paljon asiaa tuolla soitinrakennuspuolella, sieltä voi kiinnostuneet käydä lukemassa. Pelkkä magneettien kääntäminenhän siihen täyteen out-of-phase -juttuun ei riitä.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
p130
31.01.2007 17:12:21 (muokattu 31.01.2007 17:36:28)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikähän BurstBucker minulle tuli, BB2 piti ostaa, ja (muistaakseni, ainakin jotain tuonnepäin) BB #2-teksti löytyy mikin pohjasta, mutta myös AL V (=alnico 5) ja käämijän nimikirjaimet (joista ei saa selvää). Joku varhainen BBPro? "Perus" BurstBuckereissahan on alnico 2 magneetit?
 
Joka tapauksessa verrattuna '57 Classic plussaan erottelevuutta niin ylä- kuin alapäässäkin tuli lisää. Lyhyesti kuvaten LP Standardin tallamikkinä minun korviini '57 C+ on bluesmikki, BB Rock.
 
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
veka2
31.01.2007 18:01:36 (muokattu 31.01.2007 18:26:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikkien vaiheenkäännöstä on paljon asiaa tuolla soitinrakennuspuolella, sieltä voi kiinnostuneet käydä lukemassa. Pelkkä magneettien kääntäminenhän siihen täyteen out-of-phase -juttuun ei riitä.
 
Kyllä se mun korviin magneetin kääntäminen riitti tekemään ihan selkeän vastavaiheen siihen toiseen humppariin nähden.
 
Vai onko siellä rakennuspuolella viitteitä tähän yksikelaisten problematiikkaan á la straton keskimikki ? : " revrerse wound & reverse polarity " = vaihe ei käänny, mutta ulkoisessa pörinäkentässä plokkaa hurinoita reunamikkien kanssa, "normal wound & reverse polarity " = vastavaiheessa, mutta ei blokkaa ulkoisia hurinoita reunamikkien kanssa. Toisaalta humpparihan on aina humppari polariteetista riippumatta, eli ulkoiset huminat blokkautuu aina, siitä nimi "hum-bucking pickup".
 
No, enpä tiiä, taisin mennä itekki sekasin.... :-P Mutta noi BB II & III, joiden soundia saa pääkitaristin sormissa kuulla kun yhdessä soitetaan. Kuinka sitä kuvailisi..jos moni on ikäänkuin turbottanut les pauliansa alnico vitosilla ja/tai ylikäämitetyillä tms. yms. mikeillä, niin Perryssä pyöriii remmiahdin !
 
fox
31.01.2007 18:33:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä se mun korviin magneetin kääntäminen riitti tekemään ihan selkeän vastavaiheen siihen toiseen humppariin nähden.
 
Joo, kyllä se magneetin polariteetin kääntö jotain vaikuttaa, vaan se sähköisen polariteetin vaikutus on se "virallinen" o-o-p.. Mutta tosiaan tuolla soitinrakennuspuolella on hyvin paljon juttuja aiheesta kyllä. ;)
 
No, enpä tiiä, taisin mennä itekki sekasin.... :-P Mutta noi BB II & III, joiden soundia saa pääkitaristin sormissa kuulla kun yhdessä soitetaan. Kuinka sitä kuvailisi..jos moni on ikäänkuin turbottanut les pauliansa alnico vitosilla ja/tai ylikäämitetyillä tms. yms. mikeillä, niin Perryssä pyöriii remmiahdin !
 
Näin voinemme varmaankin todeta.. ;) Tosiaan itelle on omissa kepeissä tullu tuo 57 C + pari tutummaksi.. ja myös tuo viisseiska-plussa ja DiMarzion Bluesbucker..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
TvA
02.02.2007 09:59:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikähän BurstBucker minulle tuli, BB2 piti ostaa, ja (muistaakseni, ainakin jotain tuonnepäin) BB #2-teksti löytyy mikin pohjasta, mutta myös AL V (=alnico 5) ja käämijän nimikirjaimet (joista ei saa selvää). Joku varhainen BBPro? "Perus" BurstBuckereissahan on alnico 2 magneetit?
 
Ei varhainen, vaan ihan nykyinen Burstbucker Pro.
 
Tuo mikki on tallaversio BB Prosta, siitä tuo teksti #2:
 
www.securicom.fi/files/instr/burstbucker_2.jpg
 
Kaulaversiossa lukee #1:
 
www.securicom.fi/files/instr/burstbucker_1.jpg
 
...vapaa-ajan muusikko...
p130
02.02.2007 10:42:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei varhainen, vaan ihan nykyinen Burstbucker Pro.
 
Asia selvä, kiitoksia. Vaikka ei tullutkaan se mikki mikä piti, tuli silti hyvä! Sitäpaitsi pro on näköjään ainakin tompalla kalliimpikin ;)
 
http://www.thomann.de/fi/search_dir.html?sw=burstbucker
 
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Grabel
02.02.2007 14:27:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei varhainen, vaan ihan nykyinen Burstbucker Pro.
 
Tuo mikki on tallaversio BB Prosta, siitä tuo teksti #2:
 
www.securicom.fi/files/instr/burstbucker_2.jpg
 
Kaulaversiossa lukee #1:
 
www.securicom.fi/files/instr/burstbucker_1.jpg

 
Voi vahvistaa yo. tekstin, sillä minäkin kaivoin luutustani (Gibson LP,2004) hiljattain mikit esille ja samat tekstit siellä oli, kuin noissa linkkien kuvissa. Oli vielä samat käämijän nimikirjaimet :)
 
Rokkia rennolla asenteella!
Stanley.Climbfall
29.09.2008 20:02:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oiskohan jossain kunnon sampleja noista mikeista kun googlella ei tunnu löytyvän mitään, mikä ei ois johdettu miljoonan laitteen läpi...lähinnä clean-soundi kiinnostaa erikseen ja yhessä...
 
Les Fender
29.09.2008 22:01:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oiskohan jossain kunnon sampleja
 
http://www.gibson.com/en-us/Divisio … %20Gear/Pickups/_Burstbucker%20Pro/
 
"Living is easy with eyes closed!"
Stanley.Climbfall
30.09.2008 01:00:03 (muokattu 30.09.2008 01:01:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.gibson.com/en-us/Divisio … %20Gear/Pickups/_Burstbucker%20Pro/
 
Kiitos, näköjään AdBlock Plus esti ton flashin. Mut onko noista muista mikeista kans sampleja? Humbuckereita lähinnä tarkoitan... Seymorilla on jotain mut onks muualla?
 
s8na
30.09.2008 18:46:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Burstbucker Pro:t mahonkikantisessa Gibson Studiossa ja täytyy sanoa etten ole ihan sujut noiden kanssa. Yläpää on erittäin kirkas ja alapää hiljainen. Vielä lisäksi kun nuo ovat melko kylmät mikit, niin nuorison rämppämusaan, jota harrastan, noista ei oikein ole. Koko ajan tulee sellanen fiilis, että keppiä pieksee liikaa kun se ei anna ulos mitä haluaa. Bluussiin/klasarirokkiin varmasti kyllä pelaa hienosti, bendit laulavat nätisti ja ääni on melko "heleä".
 
"All the stuff I need is here. I just have to invent how to use them" -MacGyver
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «