Aihe: Missä olet hyvä?
1 2 3 4 5 6
J.Hollström
31.01.2007 16:03:35
Primavista meinaa lennosta lappujen lukemista. Ehkä toi sun olis ennemminkin "vitun hyvä korva"?

No vaihetaan semmoseen.
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1
Karlsson
31.01.2007 16:05:26
No vaihetaan semmoseen.

Right on!

------------
"Oon vain KMT. Legenda jota yliarvostetaan liikaa" -KMT
"Kun emmä paskaa osta. Jätän kauppaan." -Niskamies
Karlsson
31.01.2007 16:06:48
Sitä just ajoin takaa.
Sori tää typerä pilkunnussinta.
Prima vista = ensi näkemältä

Varmaan jossakin päin galaksia on olemassa termi "ensi kuulemalta", mutta nyt ei tule kyllä mieleen.

Jään vielä itse miettimään muita itsekehujani, mutta ruksaan ton primavista-kohdan.
"Oon vain KMT. Legenda jota yliarvostetaan liikaa" -KMT
"Kun emmä paskaa osta. Jätän kauppaan." -Niskamies
J.Hollström
31.01.2007 16:06:51
Sitä just ajoin takaa.
Sori tää typerä pilkunnussinta.
Prima vista = ensi näkemältä

Mun prima vista on ensikuulemalta. Oon muuten vitun kova myös musiikin teoriassa, jos ette sattuneet tietämään.
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1
kartmaan
31.01.2007 16:07:29
sama ku jukilla. kestän vitusti viinaa. hyvä myös antamaan kitaristeille tilaa soitossaan
absqua
31.01.2007 16:11:47
Varmaan jossakin päin galaksia on olemassa termi "ensi kuulemalta", mutta nyt ei tule kyllä mieleen.

Ei ole havaintoja. Mikähän se olisi. Varmaan joku "prima udito" tms. Ei oikein ole toi italia hallussa, aina on riittänyt kun saa viinit ja jotain syötävää tilattua.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Pirkka
31.01.2007 16:16:50
Mä oon hemmetin hyvä lainaamaan kitaristilta plekua ja jättämään sen palauttamatta.
iron10
31.01.2007 16:21:13
kahen sormen tekniikka ja tablojen lukeminen.
TommiW.
31.01.2007 16:27:09
Oon viime aikoina oppinut soittamaan biisin ehdoilla.
Ja tarvittaessa soitan melko hyvin kaiken tukkoon, jos biisi/sen osa niin vaatii.
Soitan rokkia ronskilla otteella, ja mulla on maaginen kyky rämpiä biisi loppuun korvan avulla, jos oon täysin pihalla, mitä lapussa tapahtuu.
"Katsos, Wasara on vanha tanssija. Se on vetänyt ennen spagaattia parit voltit ilmassa ja johan on hihnalukkokin ihme asennossa maan suhteen." -Sam Other
Kallekorvola
31.01.2007 16:27:54
ylisoitossa. kämmäilyssä.
aziztcf
31.01.2007 16:31:15
Olen hyvä improvisoimaan ainakin kavereiden mukaan. Tosiasiassa kyse on siitä että en muista miten pitää soittaa ja rävellän jotain omaa.
lolwut
hemmo
31.01.2007 16:32:54

kahen sormen tekniikka ja tablojen lukeminen.

Tablat ovat intialainen lyömäsoitin.

Tarkoitit ehkä tabulaattoreita?
"40-vuotias pitkänlinjan pubitähti"
mr.bungle
31.01.2007 16:42:41

Tabulaattori on fingelskaa sarkainnäppäimelle/sarkaimelle. Tarkoittanet tabulatuuria?
bassolla hanuriin
Teijo K.
31.01.2007 16:44:27

Ei

Tablojen lukeminen = yhteispeli rytmisoittajan kanssa. Slangi-ilmaus nykynuorison keskuudessa. Mie tiijän nämä kun olen niin nuorekas.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona.
Nieby
31.01.2007 17:44:50
ite oon kyllä tyytyväinen tasaiseen kolmen sormen laukkaan.. vieläkun saisi tasaista tukutukua kolmella sormella korkealla temmolla ni hyvä ois..
leksi-B
31.01.2007 17:52:24 (muokattu 31.01.2007 17:53:36)
Ooon nopee sormistani ja opin yleensä uuden asian helv. nopeesti (monet tutut o sanonu sillai) ja ainii vielä toi blues solo tulee improna suhkot hyvi kitaralla ja bassolla
8v soitellu bassoa!
hollstro
31.01.2007 18:04:59

Mie oon hyvä soittamaan biisin kun biisin bändin mukana ilman lappuja vaikken ois koskaan soittanut tai kuullut koko biisiä. Tähän pääasiassa on kolme syytä:
- suurin osa musiikista on käänteiltään ennalta arvattavaa ja sävellajin tunteminen (kuuleminen, vaikkei sitä olisi edes mainittu) auttaa sointuvaihdoksien välikkeissä
- osaan lukea kitaristin otelaudalta soinnut
- hyvä korva
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Teijo K.
31.01.2007 18:11:52

Mie oon hyvä soittamaan biisin kun biisin bändin mukana ilman lappuja vaikken ois koskaan soittanut tai kuullut koko biisiä. Tähän pääasiassa on kolme syytä:
- suurin osa musiikista on käänteiltään ennalta arvattavaa ja sävellajin tunteminen (kuuleminen, vaikkei sitä olisi edes mainittu) auttaa sointuvaihdoksien välikkeissä
- osaan lukea kitaristin otelaudalta soinnut
- hyvä korva

Miulla on sellainen tunne, että kaikki vanhemmat ts. ennen tätä tabulatuuriaikaa soittamisen aloittaneet osaa ton. Kokemus ja erilainen treenitapa aloitellessa muokkaavat korvaa.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona.
Sampo-Ukko
31.01.2007 18:15:35
Itse olen verrattaen huono ja laiska basisti, mutta bändejä olisi enemmän, kuin ehtii soittamaan.... Luulen, että se johtuu siitä että olen "hyvä tyyppi". Sen lisäksi olen sovitusvaiheessa kova poika sotkemaan omaa lusikkaani soppaan. Joskus osuu, useimmiten ei osu.
Joo kyl toi menee! Oota, mä lisään vähän säröä.....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)