Wallesmanni88 30.01.2007 17:55:48 | |
---|
Kun porukka puhuu bassokitaroista niin välillä kuulee aina sanan "presari" tjsp. Mitä se tarkoittaa? |
mr.bungle 30.01.2007 17:56:46 | |
---|
Kun porukka puhuu bassokitaroista niin välillä kuulee aina sanan "presari" tjsp. Mitä se tarkoittaa? Fender Precision tai siitä kopioitu bassomalli bassolla hanuriin |
Johannes_t 30.01.2007 17:57:51 | |
---|
|
Wallesmanni88 30.01.2007 18:47:24 | |
---|
Minä kiitän. |
hemmo 30.01.2007 19:53:04 | |
---|
Passo ja Jasso. Jasso ja Passo. Työ kalut. "40-vuotias pitkänlinjan pubitähti" |
Wilkeson 30.01.2007 20:13:15 | |
---|
Minä kiitän. Moro. Menee sit hetki ku oppii tajuu ees puoliikaa näistä basistien sanoista ja väännöistä ja yleensäkkää keskusteluista. Mun mielestä jos ei tajuu ni rohkeesti vaa kysyy. Daddy went to the store for cigarrettes....And never came back |
Moro. Menee sit hetki ku oppii tajuu ees puoliikaa näistä basistien sanoista ja väännöistä ja yleensäkkää keskusteluista. Mun mielestä jos ei tajuu ni rohkeesti vaa kysyy. Indeed :D Alussa luulin "presarin" tarkoittavan vain 4-kielistä bassoa, mutta tänne rekisteröitymisen jälkeen sekin on valjennut :) Message in a bottle.. "weird, d'oh" |
Rocco_Longfella 31.01.2007 08:03:21 | |
---|
Minäkin kiitän. Pakkotoisto.comissa tulee joskus aika tyhmä olo, kun ei tajua termistöä juuri yhtään. Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa.
Bella Italia #21 |
Wilkeson 31.01.2007 10:07:48 | |
---|
Minäkin kiitän. Pakkotoisto.comissa tulee joskus aika tyhmä olo, kun ei tajua termistöä juuri yhtään. Sehän on sillälailla ku hengailet alan hyyppäreiden kanssa aikas ja treenaat ja roinaat ni johan alkaa tulee termit ja jutut selvix. Ei siin kauaa mee ni alkaa valkenee. Sama homma täälä. Daddy went to the store for cigarrettes....And never came back |
erben 31.01.2007 23:50:38 (muokattu 31.01.2007 23:53:50) | |
---|
Jos tää nyt enää ketään kiinnostaa, niin se nimi (Precision) tuli siitä, että nauhojen vuoksi basisti pystyi soittamaan sävelet tarkemmin kuin kontralla. Sitten kuitenkin mikkisuojan eli tuhkakupin sisään pistettiin dempparit, jotta saatiin Sam Otherin ja monen muunkin mielisoundi eli tumppu. Yllättävää kyllä mun 72-jatsissa oli uutena mutet paikallaan, vaikka niiden piti jäädä pois jo -63. MItä lie kokeiluja... Ja kunnon presarihan (jatsi myös) soitattaa sitten niin kuin se itse haluaa. Kaikki deadspotit yms. pistävät miettimään kuviot tarkkaan. Paskat ja kuluneet kielet ja a vot! Sitte yksi asia, mikä vituttaa. Kuka perkele näitä nimiä keksii: jasso ja passo esmes. |
rijopu 31.01.2007 23:54:07 | |
---|
Ihan vaan nippelitietona seuraavaa... Joissain piireissä "presari" voi tarkoittaa myös sanaa preservatiivi, joka tarkoittaa suojavälinettä tai suojakeinoa. Eli olkaa tarkaana! |
Karlsson 01.02.2007 08:44:12 | |
---|
Jos tää nyt enää ketään kiinnostaa, niin se nimi (Precision) tuli siitä, että nauhojen vuoksi basisti pystyi soittamaan sävelet tarkemmin kuin kontralla. Sitten kuitenkin mikkisuojan eli tuhkakupin sisään pistettiin dempparit, jotta saatiin Sam Otherin ja monen muunkin mielisoundi eli tumppu. Yllättävää kyllä mun 72-jatsissa oli uutena mutet paikallaan, vaikka niiden piti jäädä pois jo -63. MItä lie kokeiluja... Noh, noh, eipäs leimata, tumppu tai sustainer-henkinen ikuisuusdraama, kaikki menee. Ja kunnon presarihan (jatsi myös) soitattaa sitten niin kuin se itse haluaa. Kaikki deadspotit yms. pistävät miettimään kuviot tarkkaan. Paskat ja kuluneet kielet ja a vot! Sitte yksi asia, mikä vituttaa. Kuka perkele näitä nimiä keksii: jasso ja passo esmes. Sisäpiiri. "Oon vain KMT. Legenda jota yliarvostetaan liikaa" -KMT
"Kun emmä paskaa osta. Jätän kauppaan." -Niskamies |
Nieby 01.02.2007 10:29:42 | |
---|
Ihan vaan nippelitietona seuraavaa... Joissain piireissä "presari" voi tarkoittaa myös sanaa preservatiivi, joka tarkoittaa suojavälinettä tai suojakeinoa. Eli olkaa tarkaana! saat plussan. ja tässä tulee syy: kaksi kokonaista päivää mietin tuota sanaa, kun olin sen telkkarista kuullut ja kavereiden kanssa pähkäiltiin että mikä se hieno sana oli. koulussa kun ei muutakaan tekemistä ole :) |
hemmo 01.02.2007 12:36:56 | |
---|
Sitte yksi asia, mikä vituttaa. Kuka perkele näitä nimiä keksii: jasso ja passo esmes. Sisäpiiri! Bassosanastoa: - sbasso = sähköbasso - jasso = Jazz bass - passo = Presari - musso = Musari - fesso = Fender - hisso = hifi-basso - risso = ritsa-basso - sysso = synabasso - vasso = viulubasso - resso = Rickenbacker - nusso = Neuser - arsso = Aria - casso = Carvin - chasso = Charvel - desso = Dean - hasso = Hamer - hagsso = Hagström - hosso = Hofner - mosso = Modulus - esso = ESP - wasso = Warwick - jacsso = Jackson - isso = Ibanez - ysso = Yamaha - gisso = Gibson - epsso = Epiphone - mtsso = MTD - gesso = G&L - thusso = Thunderbird - misso = Miller-model - besso = Beck-model - phasso = Phank - osso = omatekemä - tesso = Tele-bass - pesso = Peavey - gusso = Guild - dasso = Danelectro - stesso = Steinberger - squsso = Squier - sasso = Sadowsky - nasso = nauhaton - pusso = puoliakustinen - lysso = lyhytskaalainen - tusso = 12-triplakielinen - kysso = 10-parikielinen - kasso = 8-parikielinen - sesso = 7-kielinen - kusso = 6-kielinen - visso = 5-kielinen - nesso = 4-kielinen - trisso = 3-kielinen - dusso = 2-kielinen - mosso = 1-kielinen - lasso = lavaton basso - asso = akustinen basso - kosso = kontrabasso "40-vuotias pitkänlinjan pubitähti" |
okabass 01.02.2007 13:02:15 (muokattu 01.02.2007 14:35:39) | |
---|
Kun porukka puhuu bassokitaroista niin välillä kuulee aina sanan "presari" tjsp. Mitä se tarkoittaa? tjsp = Tietysti Jazz Bassoa. Olin JÄÄHYLLÄ koska laitoin linkin Wikin "virtsa"sivulle(?). Heh. |
Rocco_Longfella 02.02.2007 13:04:35 | |
---|
- hisso = hifi-basso Mikä tämä on? Mikä vain hyvä basso vai joku tietty? Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa.
Bella Italia #21 |
hemmo 02.02.2007 13:20:10 (muokattu 02.02.2007 13:20:19) | |
---|
Mikä tämä on? Mikä vain hyvä basso vai joku tietty? Korreloiko hifi-basso aina hyvää bassoa? "40-vuotias pitkänlinjan pubitähti" |
Rocco_Longfella 02.02.2007 13:59:42 | |
---|
Korreloiko hifi-basso aina hyvää bassoa? Nöf nöf. Korjataan: yleisesti korkeafiilis-bassoa vai jotain tiettyä? Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa.
Bella Italia #21 |
A.l 02.02.2007 17:07:44 | |
---|
Hitsi, tuolle listalle sai nauraa hetkosen. Eipä siinä mitään. Kiitos! |