Aihe: Uutta bassoa..
1 2
thompsu
11.12.2003 21:21:11 (muokattu 13.12.2003 09:38:19)
oon soittanu ny 1,5 vuotta tollasella squierin broncho bassolla ja alkais pikku hiljaa tekemään uutta mieli. soitan bändis ja meillä on sellasta rauhallista ja sit raskaampaaki musaa.
oon vähä ajatellu tota Ibanezin EDB500GP. http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_ibanez_edb500gp_prodinfo.html
onko jollaki ollu tollanen jos vois kertoo vähä siitä tai jos on vaan kuullu tai tietää siitä jotaki niin olis kiva jos laittasitte tietoa.

suositelkaa ihmees mulle jotaki bassoja. hinta sais olla siinä 300-550 paikkeilla.

tai mitä sanotte tuosta ku siinä on aktiivi mikit mut kohtalaasen halpa? http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … banez_srx300ipt_ebass_prodinfo.html

kiitos jo etukäteen..
HC-Audio
11.12.2003 21:37:17

tuossa on tuo muovitaijokuerikoisvalmisteinenhiilikuitubody, josta ei ainakaan mun testaamien mukaan niin hyvä saundi lähde, mut kannattaa ite testata suomessa ennen ku menee tilaamaan. Ja suosittelen taas jotain vanhaa käytettyä, saat rahoilles enemmän vastinetta
"It's My duty to please that booty"
novo
12.12.2003 07:41:08
kyllä minä ainakin puubasson ottain ennemmin...ainakin epiphonen kitarat, joiden materiaali ei ole puu, ovat paskan kuulosia, saundi on jotenkin kuollut...
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
Vemmy
12.12.2003 09:15:12
Paha tähän on mitään yleispätevää taas sanoa kun en ole kyseistä bassoa kokeillut, mutta ei tuota Luthite-materiaalia ainakaan silloin pahemmin haukuttu, kun Ibanez sen markkinoille toi, joten kai se sentään vanerin voittaa. Joku tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, ja soitinosastolla suurin osa kallistuu isoäidin kannalle... ;) Joten ei muuta kun kauppaan kokeilemaan, mikäli vain mahdollista.
Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja.
magic
12.12.2003 10:30:31

Paha tähän on mitään yleispätevää taas sanoa kun en ole kyseistä bassoa kokeillut, mutta ei tuota Luthite-materiaalia ainakaan silloin pahemmin haukuttu, kun Ibanez sen markkinoille toi, joten kai se sentään vanerin voittaa.

Minulla on EDA905, eli 5-kielinen Luthite-Ergodyne ja olen ollut tyytyväinen, on kevyt, soundi on ihan OK, eroa Stingray5:een on tottakai jonkun verran, lähinnä B ja E-kieli murisee paremmin Stingrayssa, mutta on painoakin kaksi kertaa enemmän ja sehän vaikuttaa nimenomaan alempiin kieliin. Tokihan EDA900 on kalliimpi sarja kuin tuo.
Muuten on ihan hyvät kokemukset Luthite-bassoista, kestää käyttöä, ei naarmuunnu eikä kolhiinnu juuri mistään.
Ylläri
12.12.2003 13:46:15 (muokattu 12.12.2003 13:47:45)
Nämä keinotekoiset materiaalit ovat tosiaankin pitkälti makuasia. Luthite-vehkeitä en ole kokeillut, mutta soittamani hiilikuitukaulaiset ovat mielestäni olleet aikas hyviä - tosin hinnakkaitakin. Konservatiivisempi jengi ei suostu edes sylkemään "muovibassoihin " päin, mutta avarakatseisemman kannattaa ainakin kokeilla ja muodostaa oma mielipiteensä.

Totuushan on, että huono basso on huono basso, oli rakennusmateriaalina mikä tahansa. On sitä tullut soiteltua aika monella surkealla puubassolla, mutta en silti sanoisi että puu on perseestä. Luthite-bassoissakin on varmasti eroja.
Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä.
HC-Audio
12.12.2003 13:58:41

Joo, en oo varma oliko smaa Luthitea(jotain muovihommaa kumminki) mun yamaha rbx-370A:ssa. Olihan siinä hyvä saundi ja alapäätäki tuli mukavasti vaikka ei painava ollukkaan.. Mutta kyllä Oli aika suuri ero musarin saarnibodyyn sen jälkeen... mutta kyllä varmaan hyvä, jos hyvin istuu käteen
"It's My duty to please that booty"
Jesus Muerte
12.12.2003 19:04:51
Mulla on tässä parisen kuukautta ollu Ibanezin EDB600-basso. En kyllä ole vielä keksinyt yhtään huonoa puolta tuosta vehkeestä. Hintaa on kyllä vähän enemmän kuin mistä oli puhe, itse maksoin 648 euroa+vanha (uskomattoman paska) Washburn XB-120 vaihdossa.
Tutullani on EDB500 jossa taitaa olla kaikkea vähän vähemmän/halvempaa kuin tuossa omassani. Tuntui muistini mukaan tykkäävän.
ozmo
12.12.2003 20:27:29 (muokattu 21.09.2005 22:05:00)
Joo... Meitsillä on ollu pari vuotta just tommonen basso. Tosi hyvä sillä on soittaa: kaula istuu hyvin käteen ja silleen... Saundi ei ole maailman persoonallisin!! Tommonen "muovihuora" kun on. =) Siis siitä puuttuu se lämpö ja terävyys mikä HYVÄSTÄ puu-bassosta lähtee...
Ulle
13.12.2003 14:20:45

Osta MTD. Mulla on Tobiaksen Kingstoni ja olen ollut kyllä tyytyväinen vehkeeseen. Maksoin siitä jotain 600e+3/4 samick (voi varmaan saada helvemmallakin), joka oli mitä oli.

Soundeista en osaa sanoa hirveesti, kun vertailu pohjaa ei ole paljoa ja mun tän hetken styrkkarista lähtee paskasoundi, vaikka soittais millä, mutta tykkään kyllä. Beissi resonoi ihan kivasti akustisesti ja on kevyt. Tossa on vähän speksejä: http://www.mtdbass.com/products.html#kingston
Ylläri
13.12.2003 15:15:14
Kuule Ulle, mistä ostit MTD:n?
Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä.
käki
13.12.2003 15:26:14

MTD:ia saa ainakin Turun SoitinLaineelta. Hintoja en muista tarkkaan, mutta aika tuossa Ullen kertoman paikkeilla ovat.
"Olen saatanan ruma, mutta saan silti enemmän p***ua kuin maailman komein mies." -Gene Simmons
balzary
13.12.2003 18:14:13

mtd:tä oli ainakin ennen helsingissä dlx:ssä.
Str prd skrz prdel!
chief
13.12.2003 23:06:08 (muokattu 14.12.2003 03:16:28)
Helsingissä ainakin Soundatalla on MTD-bassoja.
Auer . Basso sanoo PUM!
Niskamies
14.12.2003 00:22:30
Helsingissä Soundatalla on ainakin MTD-bassoja.

Valaisisiko joku mua? Onko Soundatan liike Mannerheimintiellä, mutta varasto ja hulto siis hämeentiellä?
Hanki Presari ja ole tosimies!
Ylläri
14.12.2003 00:29:13 (muokattu 14.12.2003 00:31:13)
Valaisisiko joku mua? Onko Soundatan liike Mannerheimintiellä, mutta varasto ja hulto siis hämeentiellä?

Nykyään sekä liike että varasto/toimisto/huolto ovat Hämeentiellä, saman katon alla. Käy tsekkaamassa tarkka osoite täältä: http://www.soundata.fi
käki
14.12.2003 09:23:29 (muokattu 14.12.2003 09:27:58)
MTD:n kotisivuilla 4-kielisen Kingstonin hinta on 549 $(euroissa noin 460). Soundatassa 925 €.

Tuon voi tilata myös meren takaa. Postikulujen, tullien ja alv:in jälkeenkin siinä säästää n. 200 euroa.

Tosin itseä eniten miellyttävän soitinyksilön valinta on mahdotonta tuolla tavoin.

Ai niin, :

http://www.mtdbass.com/products.html#pl_kingston
"Olen saatanan ruma, mutta saan silti enemmän p***ua kuin maailman komein mies." -Gene Simmons
Ulle
14.12.2003 11:36:16

Onks noi hinnat tuolla soundatan sivuilla jämptejä vai lähteeks niistä vielä alennuksia? Perinteisestihän sitä saa tiputettua musaliikkeessä hintaa ihan kivasti.

Mietin vaan, kun oon hankkimassa Ashdownin mag sarjan 15" komboo ja tampereen soitinkeskuksesta se 250w malli lähtis n.700e ja soundatassa uudempi 307w malli olis 790e.
chief
16.12.2003 13:49:26
Ei kai noi hinnat ikinä jämptejä ole. Jos tuon hintaisesta tuotteesta maksaa ovh:n verran taalereita niin silloin ei ole osannut kyllä tinkiä ollenkaan. Itse en yleensä osaa...
Auer . Basso sanoo PUM!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)