Aphelion 29.01.2007 19:41:55 | |
---|
Iltaa. Nyt on vanhat kamat kulutettu loppuun ja olisi uuden kotisoitto/treenikämppävahvarin oston aika. Hakusessa olisi otsikon mukaan aika kirkasääninen vahvari. Kuitenkin pitäisi botnea löytyä ja tietynlainen rosoisuus ja repivä soundi ei olisi pahitteeksi vahvan ja puhtaan perusoundin lisäksi. Hintakattoa en vielä osaa tähän hätään sanoa, mutta mahdollisimman halvalla tietenkin. Se otettakoon huomioon, että olen kuitenkin soitellut jotakuinkin 6 vuotta ja vakituisesti bändissä (joka ei kuitenkaan toistaiseksi keikkaile). Kiitos jo etukäteen jos joku nyt vaivautuu auttamaan miestä ylämäjessä. Siitä mistä ei voi puhua, ei voi edes vaieta. |
Johannes_t 29.01.2007 20:56:05 | |
---|
Oon tykännyt EBS Fafnerista. Gallien-Krueger 1001 on myös mukava. Oisko jompikumpi noista? |
TommiW. 29.01.2007 20:57:37 | |
---|
GK:ta itekin suosittelisin, Fafnerista en osaa hirveesti sanoa, kun en ole ku muutaman tunnin moisella soitellut. Jos semmosesta yläpää-klangista tykkää, niin Hartke voisi olla oikea ratkaisu, muttei välttämättä mikään paras vaihtoehto, ottaen huomioon kuinka paljon täältäkin on lukenut "vahvarini hajosi"-tilityksiä. "Katsos, Wasara on vanha tanssija. Se on vetänyt ennen spagaattia parit voltit ilmassa ja johan on hihnalukkokin ihme asennossa maan suhteen."
-Sam Other |
seak 29.01.2007 22:40:28 (muokattu 29.01.2007 22:41:44) | |
---|
Meikän kirjoissa ykkös kirkasääniset vahvarit löytyy SWR:n valikoimasta, eivät vaan tunnu täällä Euroopassa olevan kovassa huudossa vaikka Ameriikoissa monet noilla tuntuvat vetävän. Kova hintahan noissa on, mutta jos kirkkautta hakisin takaa niin moisen hoitaisin kyllä itselleni. Soittelin kolmisen vuotta SWR:n 350X nupilla ja siitä ei oikeastaan ole huonoa sanottavaa, hyvä vehje kaikin puolin - potkua nyt ei tietty loputtomiin ollut mutta aivan paras puhdas bassosoundi, joka itselleni on kohdalle sattunut. Tuota rosoa vehkeestä ei kylläkään sitten lähtenyt. GK ja EBS voisivat ovat varmasti myös oivia vaihtoehtoja, etenkin jos myös räyhäkkäämpää soundia haluat irti. A veteran of a thousand psychic wars. |
Teijo K. 29.01.2007 22:48:46 | |
---|
Meikän kirjoissa ykkös kirkasääniset vahvarit löytyy SWR:n valikoimasta, eivät vaan tunnu täällä Euroopassa olevan kovassa huudossa vaikka Ameriikoissa monet noilla tuntuvat vetävän. Kova hintahan noissa on, mutta jos kirkkautta hakisin takaa niin moisen hoitaisin kyllä itselleni. Soittelin kolmisen vuotta SWR:n 350X nupilla ja siitä ei oikeastaan ole huonoa sanottavaa, hyvä vehje kaikin puolin - potkua nyt ei tietty loputtomiin ollut mutta aivan paras puhdas bassosoundi, joka itselleni on kohdalle sattunut. Tuota rosoa vehkeestä ei kylläkään sitten lähtenyt. GK ja EBS voisivat ovat varmasti myös oivia vaihtoehtoja, etenkin jos myös räyhäkkäämpää soundia haluat irti. Mie keksin juuri ennen kuin vaihdoin SWR ashdowniin, että miten siitä saa kohtuullista rähinääkin irti. Särkijä efektilenkkiin, ja sitten sillä efektilenkin säätönamiskalla vaan sopivasti rosoa meshiin. Hyvä peli. Minulla oli takavuosina 12" ja 15" Workingmans combot. Kevyitä ja mahtavia pöhisemään. Vähän hassu muotoilu vain ja se 15" oli aika iso. Kilinää miusta vähän liikaakin. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona. |
slapvete 29.01.2007 23:48:50 | |
---|
Galliano-freddyKrueger 1001RB-II pöhisemään, eikä yläkerta tai äänenpaine lopu. Maksaa sitä paitsi n. puolet EBS:ien hinnasta. Jos liulaa on, niin Fafner pirttiin, 8x10 alle ja kyselyjä ei tule. "You're not Jesus or Popeye the Sailor
You are Sigurd, an eminently capable purveyor of flava." |
seak 30.01.2007 09:23:13 | |
---|
Mie keksin juuri ennen kuin vaihdoin SWR ashdowniin, että miten siitä saa kohtuullista rähinääkin irti. Särkijä efektilenkkiin, ja sitten sillä efektilenkin säätönamiskalla vaan sopivasti rosoa meshiin. Hyvä peli. Minulla oli takavuosina 12" ja 15" Workingmans combot. Kevyitä ja mahtavia pöhisemään. Vähän hassu muotoilu vain ja se 15" oli aika iso. Kilinää miusta vähän liikaakin. No nyt kun asiasta mainitsit niin muistikuvat palaavat, että itse vedin SWR:stä säröä irti myös samalla systeemillä. Mulla oli tosi likaiseksi säädetty Ampeg SVP-PRO efektilenkissä ja efektiblendillä vääntelinkääntelin siitä rosoa soundiin tarpeen mukaan, toimi itseasiassa jopa melko hyvin tuo systeemi ja kivat särösoundit sain aikaan. A veteran of a thousand psychic wars. |
Teijo K. 30.01.2007 09:32:05 | |
---|
No nyt kun asiasta mainitsit niin muistikuvat palaavat, että itse vedin SWR:stä säröä irti myös samalla systeemillä. Mulla oli tosi likaiseksi säädetty Ampeg SVP-PRO efektilenkissä ja efektiblendillä vääntelinkääntelin siitä rosoa soundiin tarpeen mukaan, toimi itseasiassa jopa melko hyvin tuo systeemi ja kivat särösoundit sain aikaan. Oliskohan niitä Workingman's 12" kuinka paljon liikkeellä käytettynä... hmmmmm. Jossain vanhassa Bass Playerissä oli noitten pikkucombojen arvostelu ja se sai silloin ysärin puolivälissä parhaat pisteet sopivuudesta sekä kontralle että sähköbassolle. Ainoa "vika" tosiaan se ylikorostunut kihinä, mutta senkin sai kohtuullisesti kuriin vääntämällä nappuloista. Ei tosin ihan kokonaan, mutta siedettäväksi. Ja ne vanhat oli kestäviä pelejä, uusista en tiedä. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona. |
Karlsson 30.01.2007 09:33:08 | |
---|
Oliskohan niitä Workingman's 12" kuinka paljon liikkeellä käytettynä... hmmmmm. Jossain vanhassa Bass Playerissä oli noitten pikkucombojen arvostelu ja se sai silloin ysärin puolivälissä parhaat pisteet sopivuudesta sekä kontralle että sähköbassolle. Ainoa "vika" tosiaan se ylikorostunut kihinä, mutta senkin sai kohtuullisesti kuriin vääntämällä nappuloista. Ei tosin ihan kokonaan, mutta siedettäväksi. Ja ne vanhat oli kestäviä pelejä, uusista en tiedä. Muistuttaisin tässä välissä myös aika tuhdista painosta kyseisessä pelissä. "Oon vain KMT. Legenda jota yliarvostetaan liikaa" -KMT
"Kun emmä paskaa osta. Jätän kauppaan." -Niskamies |
Teijo K. 30.01.2007 09:36:38 | |
---|
Muistuttaisin tässä välissä myös aika tuhdista painosta kyseisessä pelissä. Siis Workingman's sarjahan ei paina mitään? Nehän on kevyimpiä laatikoita mitä olen kantanut. Avovaimokin aina tykkäsi sitä 15" kantaa kun se näytti niin isolta ja painavalta, mutta oli oikeasti kevyt kuin mikä. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Karlsson 30.01.2007 09:38:24 | |
---|
Siis Workingman's sarjahan ei paina mitään? Nehän on kevyimpiä laatikoita mitä olen kantanut. Avovaimokin aina tykkäsi sitä 15" kantaa kun se näytti niin isolta ja painavalta, mutta oli oikeasti kevyt kuin mikä. Täh? Oikeasti? Mulla meinas paukkua selkä sen kanssa. Hmm, kait sitten joku iski sinne betonia sisään... Voi olla kyllä, että se oli vaan jotenkin hankalan muotoinen roudattava sitten. Muistan vain tuskailleeni sen kanssa kovasti roudaushommissa. "Oon vain KMT. Legenda jota yliarvostetaan liikaa" -KMT
Teijo K. 30.01.2007 09:42:35 | |
---|
Täh? Oikeasti? Mulla meinas paukkua selkä sen kanssa. Hmm, kait sitten joku iski sinne betonia sisään... Voi olla kyllä, että se oli vaan jotenkin hankalan muotoinen roudattava sitten. Muistan vain tuskailleeni sen kanssa kovasti roudaushommissa. Muotoiluhan siinä oli ihan turska, etenkin se isompi, 12" oli siinä mielessä heti fiksumpi. Mutkun piti muka vetää kovaa ja korkeelta niin myin pienemmän pois. Mutta oikeasti avovaimo aina nimenomaan halusi kantaa sen WM 15" kompon keikoille kun sillä sai aikaan tiettyä shokkiefektiä. Nainen kantaa kauhean isoa laatikkoa joka vielä näyttää painavalta. Salaisuus oli siinä että se oli oikeasti kevyt. Tai sitten me ollaan vaan kumpikin salaa itseltämme tosi vahvoja. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Karlsson 30.01.2007 09:44:52 | |
---|
Muotoiluhan siinä oli ihan turska, etenkin se isompi, 12" oli siinä mielessä heti fiksumpi. Mutkun piti muka vetää kovaa ja korkeelta niin myin pienemmän pois. Mutta oikeasti avovaimo aina nimenomaan halusi kantaa sen WM 15" kompon keikoille kun sillä sai aikaan tiettyä shokkiefektiä. Nainen kantaa kauhean isoa laatikkoa joka vielä näyttää painavalta. Salaisuus oli siinä että se oli oikeasti kevyt. Tai sitten me ollaan vaan kumpikin salaa itseltämme tosi vahvoja. Njoo, voi olla, että toi yks-kahva-päällä yhdistettynä isoon lootaan on painosta huolimatta ikävä kiskoa ympäriinsä. Tai sitten kärsit unissaanbodaamisesta. "Oon vain KMT. Legenda jota yliarvostetaan liikaa" -KMT
pekezu 30.01.2007 11:59:34 | |
---|
Nojoo, nyt kun tässä on ketjuntynkää vahvareista ja kaapeista niin ajattelin huvikseni noista GK:n 8x10" kaapeista kysellä. Valmistaja ilmoittaa toistoalueeksi noilla kaapeilla 36-19000 Hz. Minua kiinnostaisi tietää mitenkähän todellinen tuo arvo on, kun Ampegin vastaava ei toista muistaakseni 53Hz alemmaksi. Siis tietojen mukaan. Kiinnostaisi vain, että onko noin alhaisilla taajuuksilla periaatteessa edes väliä, vai onko tuollainenkin ero soundin kannalta merkittävä? PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa |
onko noin alhaisilla taajuuksilla periaatteessa edes väliä, vai onko tuollainenkin ero soundin kannalta merkittävä? Todistettavasti Ampegillakin on pärjätty. Kyllä melkein oktaavin verran alemmas toistuva kaappi pakostakin erilaiselta kuulostaa, mutta kuulostaako se paremmalta vai huonommalta on toinen kysymys. Sitäkään ei tiedä kuinka mikäkin firma noita mittaa ja mitä ilmoittaa. Ite en tohtisi ostaa kuin ampegin 8x10". Siinä on varmasti jälleenmyyntiarvoa kun sitten tulevaisuudessa kuitenkin vaihtaa johonkin. Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
Johannes_t 30.01.2007 13:43:45 | |
---|
Ite en tohtisi ostaa kuin ampegin 8x10". Siinä on varmasti jälleenmyyntiarvoa kun sitten tulevaisuudessa kuitenkin vaihtaa johonkin. Ai sitten kun huomaat, että parempiakin löytyy? |
Totsku 30.01.2007 14:42:06 | |
---|
Multa ääni Gallien Kruegerille. Mulla on GT700RB-II. Soundi on kirkas mutta samalla aika pehmeä. |
steelmän 30.01.2007 14:53:31 | |
---|
Jokin aikaa sitten ostin käytetyn Trace Elliotin 7210 combon jostain -90 luvun puolvälistä ja yks kaveri kehui saundia raikkaan kirkkaaksi ;-) Ehkä kirkkaus tänään hieman kaikkoaa kun onnistuin saamaan tuolle saman ikäryhmän 'ständin' 15' kajarilla varustettuna ;-) |
Kallekorvola 30.01.2007 15:41:56 | |
---|
mun ääni menee g-k:lle kans... |
Basismi 30.01.2007 16:49:42 | |
---|
Ai sitten kun huomaat, että parempiakin löytyy? Niin, tai kun tajuaa ettei 8x10 kaappia ole mikään järki roudata. Siinä vaiheessa ampegin lodjulle löytänee paremmin ostajan. Tai no pirustako mä tiedän. Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |