käki 11.12.2003 22:06:01 | |
---|
The Crashin basisti Samuli Haataja on mielestäni tämän hetken mielenkiintoisin suomalaisbasisti. Yhtyeen musiikki svengaa hyvin noilla bassolinjoilla. Huomattavasti enemmän mukaansatempaavaa kuin tämän hetken muut suomalaisbändien bassolinjat. Vähän sellaista retrofiilistä, P-bassosoundia ja sellaista. Singahti meikäpojan suosikkibasistien joukkoon. "Olen saatanan ruma, mutta saan silti enemmän p***ua kuin maailman komein mies." -Gene Simmons |
Niskamies 11.12.2003 22:30:29 | |
---|
The Crashin basisti Samuli Haataja on mielestäni tämän hetken mielenkiintoisin suomalaisbasisti. Yhtyeen musiikki svengaa hyvin noilla bassolinjoilla. Huomattavasti enemmän mukaansatempaavaa kuin tämän hetken muut suomalaisbändien bassolinjat. Vähän sellaista retrofiilistä, P-bassosoundia ja sellaista. Singahti meikäpojan suosikkibasistien joukkoon. Hauska soittotyyli plekulla. Ja näin sillä musarin sabren, mikä on hauska vehje. |
käki 11.12.2003 22:35:22 (muokattu 11.12.2003 22:36:29) | |
---|
Hauska soittotyyli plekulla. Ja näin sillä musarin sabren, mikä on hauska vehje. Ai sillä on sellanenkin ? Valkosen GeeÄllän olen hällä useamminkin nähnyt ja viimeisellä tv-(popfinlandia?)keikalla vanhan presarin. Mutta noissa piireissä saa helposti soittimia myös lainaksi. Taitaa tyyppi joskus soittaa myös sormin, ehkä kylläkin harvemmin ? edit: vai olisko se sittenkin ollu Sabre, 2 humbuckeria kumminkin. "Olen saatanan ruma, mutta saan silti enemmän p***ua kuin maailman komein mies." -Gene Simmons |
Niskamies 12.12.2003 06:52:20 | |
---|
edit: vai olisko se sittenkin ollu Sabre, 2 humbuckeria kumminkin. Kaks humpparia oli ja lapa näytti musarilta. Tein johtopäätöksen että oli sabre, koska se näytti samalta. En voi olla aivan varma, mutta tällä tyypillä kyllä on aivan loistava saundi. Ihan uskomattoman siisti plekutekniikka. |
käki 12.12.2003 07:09:10 | |
---|
Ja linjoista päätellen aidon musikaalinen heppu. "Olen saatanan ruma, mutta saan silti enemmän p***ua kuin maailman komein mies." -Gene Simmons |
basspete 12.12.2003 09:34:11 | |
---|
Noh. Omasta mielestäni kaveri/bändi ei ole kyllä livenä kovin kummonen. Sanotaanko nyt sitten että ihan p"%ska.. Äijästä tulee mieleen kitaristi joka on joutunut basistin pallille eli DiipaDaapaRokkenroll. Ei svengaa. Komsii Kosmaa !! |
käki 12.12.2003 09:52:55 | |
---|
Noh. Omasta mielestäni kaveri/bändi ei ole kyllä livenä kovin kummonen. Sanotaanko nyt sitten että ihan p"%ska.. Äijästä tulee mieleen kitaristi joka on joutunut basistin pallille eli DiipaDaapaRokkenroll. Ei svengaa. Mutta tosiasiahan on se, että jos kaveri paukuttaisi suoraa kasia noihin biiseihin, niin aika köyhältä tuo kuulostaisi yhden kitaran ja kosketinmaton kera. Livenä olen nähnyt pariin otteeseen bändin telkkarista ja kyllä se ihan okeilta kuulosti, paikan päällä en ole bändiä vielä kokenut. "Olen saatanan ruma, mutta saan silti enemmän p***ua kuin maailman komein mies." -Gene Simmons |
vanttera 12.12.2003 10:08:13 | |
---|
Noh. Omasta mielestäni kaveri/bändi ei ole kyllä livenä kovin kummonen. Sanotaanko nyt sitten että ihan p"%ska.. Äijästä tulee mieleen kitaristi joka on joutunut basistin pallille eli DiipaDaapaRokkenroll. Ei svengaa. Se on siis bassokitaristi, ei basisti. Ostan 2x15" bassokaapin. kunhan se on hyvä ja kallis. |
Teijo K. 12.12.2003 10:11:48 | |
---|
Se on siis bassokitaristi, ei basisti. Basistithan soittaakin kontralla. Bassokitara on sitten ihan oma soittimensa, jota kai soitetaankin kuin, yllätys yllätys, bassokitaraa. Jiihaa.
-Teppo "Jiihaa" Nättilä. |
HC-Audio 12.12.2003 11:06:48 (muokattu 12.12.2003 13:40:25) | |
---|
Kaks humpparia oli ja lapa näytti musarilta. Tein johtopäätöksen että oli sabre, koska se näytti samalta. En voi olla aivan varma, mutta tällä tyypillä kyllä on aivan loistava saundi. Ihan uskomattoman siisti plekutekniikka. G&L:n bassoa käyttää, tunnen miehen henkilökohtasesti. VAlkonen L-2000. Pelattiin jopa lentopalloa viime kesänä meidän pihalla.. Hahh EDIT:ja sabrea sillä ei oo.. "It's My duty to please that booty" |
Antero 12.12.2003 13:25:33 (muokattu 12.12.2003 13:27:18) | |
---|
edit: vai olisko se sittenkin ollu Sabre, 2 humbuckeria kumminkin. Ainakin jossa videossa oli aivan varmasti G&L edit: tuli vähän myöhäs
|
Pallisti 12.12.2003 21:19:59 | |
---|
Mun mielestä aika paska livebändi. Ei potki.. |
sirdickyj 13.12.2003 10:27:28 | |
---|
Mun mielestä aika paska livebändi. Ei potki.. Niin onkin; ei potki, ei toimi, ei svengaa, eikä mitään muutakaan. Siitä huolimatta; hienoja biisejä, ja ne vissiin nykyään ratkaisee. Mun mielestä on kyllä noin yleismaailmallisestikkin surkeeta, että musahomma on menossa semmoseen suuntaan, että kunhan on studiossa saatu hyvä biisi tai pari väsättyä, niin niitä paria biisiä sitten revitetään joka paikassa kyllästymiseen saakka playbackinä TAI pahimmassa tapauksessa huonosti livenä. Tällaisista hyviä biisejä tehtailevasta, mutta niiden kelvolliseen esittämiseen kykenemättömistä artisteista mainittakoon HIM, Maija Vilkkumaa, The Crash, Killer...kai niitä on muitakin. Ulkomailla ainakin Gardigans. Vanha pieruhan minä onn, kun peräänkuulutan sitä, että musiikkia osattaisiin myös soittaa, kai se on vaan ajan henki että hitit ratkaisee, ja livekeikat on ne kaks hittiä jossain tv-gaalassa, kun ei nuoriso kumminkaan jaksa kuunnella enempää. Opetelkaa soittamaan vaikka covereita, urpot! Ne on yllättävän hyvä (ja loputon) korkeakoulu! Mutta bassoistahan täällä piti puhua; en mie ala tuota The Crashin basistia haukkumaan, soittakoon vaan niinkuin kitaraa, tai soittakoon plekulla tai vaikka varpaillaan, jos se edes jotenkin pitää sitä bändiä kasassa, niin eikös tuo asiansa aja? Meinaaan, ei se bändi svengais yhtään enempää vaikka siinä olis Darryl Jones bassossa! WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
chief 13.12.2003 14:21:53 | |
---|
Niin onkin; ei potki, ei toimi, ei svengaa, eikä mitään muutakaan. Siitä huolimatta; hienoja biisejä, ja ne vissiin nykyään ratkaisee. Mun mielestä on kyllä noin yleismaailmallisestikkin surkeeta, että musahomma on menossa semmoseen suuntaan, että kunhan on studiossa saatu hyvä biisi tai pari väsättyä, niin niitä paria biisiä sitten revitetään joka paikassa kyllästymiseen saakka playbackinä TAI pahimmassa tapauksessa huonosti livenä. Eikö tuollaisia ole ollut muka ennen? Itse olen niin nuori etten muista mitään 80-luvustakaan (onneksi ;) mutta eihän tuo ole uusi ilmiö vai onko? Oliko silloin "vanhoina hyvinä aikoina" toisin? Vanha pieruhan minä onn, kun peräänkuulutan sitä, että musiikkia osattaisiin myös soittaa, kai se on vaan ajan henki että hitit ratkaisee, ja livekeikat on ne kaks hittiä jossain tv-gaalassa, kun ei nuoriso kumminkaan jaksa kuunnella enempää. Onneksi siihen telkkuun on lisävarusteena yleensä laitettu se sulki-näppäin. Sen avulla välttää tuollaiset tarpeettomat hittigaalat. ho. Opetelkaa soittamaan vaikka covereita, urpot! Ne on yllättävän hyvä (ja loputon) korkeakoulu! Olen urpo ja niin teen. |
käki 13.12.2003 15:18:36 (muokattu 13.12.2003 15:32:15) | |
---|
En nyt oikein ymmärrä tota "niinkuin kitaraa" -meininkiä. Mistä se oikein tulee ? Soittaako S.H. barresointuja säröllä ? Kuulijan korvia on tietty tasan 2 kertaa niin paljon kuin kuulijoitakin. edit:Siitä huolimatta; hienoja biisejä, ja ne vissiin nykyään ratkaisee. Siinäpä viikon mietelause. Eikös musiikissa aina ole näin ollut ? Ja jokaisella on omat mieltymyksensä. "Olen saatanan ruma, mutta saan silti enemmän p***ua kuin maailman komein mies." -Gene Simmons |
Eikö tuollaisia ole ollut muka ennen? Itse olen niin nuori etten muista mitään 80-luvustakaan (onneksi ;) mutta eihän tuo ole uusi ilmiö vai onko? Oliko silloin "vanhoina hyvinä aikoina" toisin? Oli taatusti ennenkin, mutta kun katsos silloin ei kohuttu mun mielestä noista pyristelijöistä mitään vientiartikkeleita, ja se tuotteistaminenkin oli lapsen kengissä...onneksi! Esim. Hanoi Rocks oli paska, (ja on vieläkin, vaikkei ihan yhtä paska) eikä niitä nähty sitten jossain gaalassa esittämässä huonolla menestyksellä sitä ainoaa hitinpoikastaan, joka sekin oli coverbiisi, että huonoutta on aina ollut, muttei sen varaan ole ikinä laskettu mitään "suomen musiikkielämän tulevaisuutta"! Mutta kyllähän tosiasia on, että bändit ja biisit on nykyään pääosin parempia kuin "80, luvulla, josta et muista mitään (onneksi)" Olen urpo ja niin teen. Niin kannattaakin! Makee basso sulla, onko musarihenkeä soinnissa? By the way; en ole oikeesti yhtään katkera pieru, vaikka siltä kuulostaakin. Onnea vilpittömästi kaikille yrittäjille! Ei The Crash ole yhtään huonompi bändi kuin kollegansa ulkomaillakaan, eikä basisti ole yhtään huonompi kuin vaikkapa Manic Street Preachersin vastaavakaan! WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
chief 13.12.2003 21:12:54 | |
---|
Makee basso sulla, onko musarihenkeä soinnissa? On, ja vaikka mitä muuta! |
Maisteri 17.12.2003 15:48:15 (muokattu 17.12.2003 15:49:28) | |
---|
Mun mielestä aika paska livebändi. Ei potki.. No jaa-a. Livelivenä en oo nähny mutta raumanmeren teeveekeikka oli ihan uskomattoman hyvä. Jätkät vetää oman juttunsa mainiosti livenä. Etenkin Brunila. Enpä juuri oo Suomen ympyröissä kuullu kovinkaan montaa tasokkampaa ja tarkempaa livelaulajaa. Epäilijöille, että eihän Krässistä saa ass kickin'-musaa juuri tekemälläkään. Sehän on sitä suht seesteistä pop-fiilistelyä eikä siltä musiikilta voi muuta vaatiakaan, edes livenä. EDIT: Ja Maijan livekunnon parjausta en myöskään kykene ymmärtämään yhden paikanpäällä koetun keikan perusteella. |
Johannes_t 17.12.2003 15:59:55 | |
---|
Minäkin ihmettelen Vilkkumaan parjaamista live-vedoista puhuttaessa. Maijan ääni on tasan yhtä ihana/kamala kuin levylläkin ja bändi kuuluu ehdottomasti Suomen parhaimmistoon. Eli perusteluja peliin! |