Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Laadukas gigbag?
1 2
Jungleman
30.01.2007 00:08:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kyllästynyt käytössä hajoileviin kitarapusseihin. Haluan löytää tosielämää kestävän, aidosti laadukkaan pehmeän pussin sähkökitaralle. Mahdotontako?
 
Rockbag by Warwick -pussin ostin joskus 6-7 vuotta sitten - se näytti ihan hyvältä. Parin vuoden käytön jälkeen olin joutunut paikkailemaan sitä jeesusteipillä joka puolelta. Ei, minä en pahoinpitele kitaroita kuljettaessani niitä, ainoastaan soittaessani. Viimeinen niitti Rockbagin arkkuun iskeytyi silloin kun 25 asteen pakkasessa metallinen selkähihnan kiinnityslenkki katkesi kitaraa selkään nostaessani. Otin kopin, kitaran ei käynyt mitenkään ja sain uuden pussin vaikka takuuaika oli ummessa.
 
Kaces KLS-10 -pussi vaikutti erinomaiselta. Innostuin kun näin niitä kaupoissa, muistin näet erään vuosien takaisen testin Guitar Player -lehdessä, jossa ko. pusseja kehuttiin mainioiksi. Ostin sellaisen. Kolme vuotta käyttöä - pussin pohja on hajalla. Kitaran hihnanuppi kalvaa pikkuhiljaa mutta väjäämättä itsensä paksun toppauksen ja tukevan pinnoitteen läpi.
 
Custom Sounds myi ainakin aiemmin Incase -pusseja. Hinta vaikutti varsin kovalta, enkä ostanut. Olisikohan pitänyt?
 
Kertokaa omista kokemuksistanne, suositelkaa ja perustelkaa, jos vain viitsitte. Tahdon siis hyvän gigbagin. Jos se pitää tilata ulkomailta, so be it. Hinta ei ole este - mutta en kuitenkaan halua timanteilla ja lehtikullalla koristeltua, pythonin esinahasta käsin ommeltua custom shop -bägiä. Ok?
 
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Mattarn
30.01.2007 00:21:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei ole niin paljon kokemusta niinstä gigbägeistä kun on ollu vaan yks... tosin se on kestänyt 10 vuotta ja on vieläkin ihan hyvän näköinen. Se on se Gibsonin perus pussi.
 
"You see, most blokes will be playing at 10. You're on 10, all the way up, all the way up... Where can you go from there? Nowhere. What we do, is if we need that extra push over the cliff...Eleven. One louder."
absqua
30.01.2007 00:31:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Levy's.
Nahkaa. Hintava. Kestää.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Kitarasankari
30.01.2007 00:34:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fenderin deluxe gigbag on kyllä toiminut minulla hyvin, jämäkkä, kestävä ja hyvin tilaa oheistarvikkeille, sekä sitä saa tyylikkäänä ruskeanbeigenä tweedinä...jos tykkää :)
 
Vain munalla poskille läpyttely pyyhkii pois jazz-hölynpölyn...
buju
30.01.2007 01:01:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä sama ongelma. Pitäis löytää laadukas gigbag. Nahkaa sen kai pitäs olla. http://www.harvest-guitar.com/index.php
 
Damn right, I´ve got the blues
battery
30.01.2007 01:46:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

se kova laukku tulee kyllä pitemmän päälle halvemmaksi. suojaa kolhuilta, säältä ja voi roudata rauhassa. Hintakaan ei ole paha, ellei kitara ole erikoisen muotoinen.
 
You cant always get what ya want, youll get what you need like..
Juustonaksu
30.01.2007 07:03:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kova laukku voittaa pehmeät pussit. Aina sitä hirvittää katsoa kaupungilla liikkuessaan kun jotkut uhkarohkeat roudaa kitaraansa huonosti suojaavassa säkissä 20 asteen pakkasessa ja heittelee sitä miten sattuu. Itse olen yhden gigbagin omistanut ja sen jälkeen en ole muita ostanut kuin kovia ja laadukkaita laukkuja. Pidemmän päälle tulee halvemmaksi ja kitara on edes vähän suojattuna.
 
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
rainmaker
30.01.2007 07:48:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

se kova laukku tulee kyllä pitemmän päälle halvemmaksi. suojaa kolhuilta, säältä ja voi roudata rauhassa. Hintakaan ei ole paha, ellei kitara ole erikoisen muotoinen.
 
Onhan se kova laukku kaikin puolin parempi kuin pehmeä pussi, mutta tuota kovaa laukkua on melko hankala roudailla, jos joutuu menemään treeneihin jollain muulla pelillä kuin autolla. Esim. pyörällä/mopolla ajaminen kovan laukun kanssa lienee haastavaa. Tällaisissa tilanteissa pehmeä gigbag on ehdottomasti kätevämpi.
 
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
Kiinankeisari
30.01.2007 09:41:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan se kova laukku kaikin puolin parempi kuin pehmeä pussi, mutta tuota kovaa laukkua on melko hankala roudailla, jos joutuu menemään treeneihin jollain muulla pelillä kuin autolla. Esim. pyörällä/mopolla ajaminen kovan laukun kanssa lienee haastavaa. Tällaisissa tilanteissa pehmeä gigbag on ehdottomasti kätevämpi.
 
warwickilla on tähän tarpeeseen se välimalli, en nyt äkkiä muista mallia, mutta se on kuitenkin periaatteessa kova laukku jossa on kuitenkin hihnat siellä takana että sen saa selkään.
 
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
JuSu
30.01.2007 09:52:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

warwickilla on tähän tarpeeseen se välimalli
 
Soft light.
 
Tuossa esim. lespaulin case T-kaupan sivuilta:
 
http://www.thomann.de/fi/rockbag_soft_light_case_lp_premium_lin.htm
 
JuSu
 
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
kojones
30.01.2007 09:55:27 (muokattu 30.01.2007 09:58:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kova laukku voittaa pehmeät pussit. Aina sitä hirvittää katsoa kaupungilla liikkuessaan kun jotkut uhkarohkeat roudaa kitaraansa huonosti suojaavassa säkissä 20 asteen pakkasessa ja heittelee sitä miten sattuu.
 
Kitarat tykkää kun ne saa vähän runtua, lähtee materiaalijännitykset ; )
Kova laukku painaa enemmän ja vie enemmän tilaa, son ikävämpi roudata.
Itelläkin olisi käyttöä "välimallille", joka olis kuitenkin yhtä siro kuin gigbag ja kuitenkin kova. Ei taida tuommosia olla.
 
http://www.thomann.de/fi/rockbag_soft_light_case_lp_premium_lin.htm
 
Ei stratolle löydy näköjään vastaavaa...
 
Kiinankeisari
30.01.2007 11:36:07 (muokattu 30.01.2007 11:37:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soft light.
 
Tuossa esim. lespaulin case T-kaupan sivuilta:
 
http://www.thomann.de/fi/rockbag_soft_light_case_lp_premium_lin.htm
 
JuSu

 
mulla on just tommonen, mutta siinä on huonommat nuo kantohihnat. vissiin vanhempaa mallia.
 
EDIT: ja ei tuon selässä roudaaminen mitään herkkua oo, mutta kyllä se perässä tulee.
 
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
Jungleman
30.01.2007 14:06:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Levy's.
Nahkaa. Hintava. Kestää.

 
Ahaa. Mikä malli? Levy'sin sivuilla on tolkuton määrä erilaisia pusseja...
 
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Jungleman
30.01.2007 14:30:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fenderin deluxe gigbag on kyllä toiminut minulla hyvin, jämäkkä, kestävä ja hyvin tilaa oheistarvikkeille, sekä sitä saa tyylikkäänä ruskeanbeigenä tweedinä...jos tykkää :)
 
Fenderin bägi on ollut minullakin, ihan toimiva ja kestävän oloinen, mutta ikävä kantaa selässä. Luksusta kaipaan minä...
 
Täällä sama ongelma. Pitäis löytää laadukas gigbag. Nahkaa sen kai pitäs olla. http://www.harvest-guitar.com/index.php
 
Buju, eihän sinulla vain ole omakohtaista kokemusta noista Harvesteista? Näyttävät varsin kelvollisilta!
 
Ja muuten, en ole etsimässä kovaa laukkua. Tiedän kyllä sen hyvät ja huonot puolet, mutta nyt tarvitsen nimenomaan kestävän, tukevan ja laadukkaan pussin jota on miellyttävä kantaa selässä ja kädessä. Puolikovat Rockbagit ja vastaavat puolivälihalpismallit eivät kelpaa. Bägin pitäisi myös soveltua sekä Fender Jazzmasterille, Jaguarille että Telecasterille - kovat laukut joihin nuo kaksi ensimmäistä mahtuvat ovat aika harvassa.
 
Olen erittäin vaativa. Aion vakaasti sijoittaa tarvittavan määrän rahaa tarpeisiini soveltuvaan gigbägiin.
 
Kiitoksia vastanneille. Lisää ehdotuksia ja omia käyttökokemuksia?
 
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
buju
30.01.2007 16:15:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Buju, eihän sinulla vain ole omakohtaista kokemusta noista Harvesteista? Näyttävät varsin kelvollisilta!
 
Ei ole omakohtaista kokemusta, itsekin etsin hyvää gigbagiä. Noi Harvestit näyttää aika jämäkältä nahalta. Toinen mikä herätti kiinnostuksen oli: http://www.thomann.de/fi/rockbag_rb20885b_gig_bag_leder.htm
 
Ei ainakaan ihan hirveen hintanen.
 
Damn right, I´ve got the blues
Artist
24.10.2009 18:40:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanha aihe, mutta nostetaan, kun saumat ratkeilee ja koko pussin kestävyys arveluttaa.
 
Kellään siis hyviä vinkkejä kunnollisesta, hyvin topatusta gigbagista? Ei mielellään saisi maksaa mitään satasta, ellei oikeasti ole joku paras ja kestävin ikinä.
 
Kellään esim. kokemusta Kinsman Premium Electric Guitar Bagista, (custom-soundsilla myydään, muta en osaa linkittää suoraan)?
 
Entä Protection Racketin gigbag/case hybridistä?
 
Ja kyllä, kova laukkukin löytyisi, mutta ei ole kaikkiin tilanteisiin käytännöllinen.
 
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
h.e.k.a
24.10.2009 19:45:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikäläinen käyttää välillä Gigskinzin versiota aiheesta, mielestäni erittäin toimiva. Sopivasti toppauksia, riittävän jäykkä rakenne ja hyvin säilytystilaa (välillä olen saanut kaikki tarvittavat piuhat ja 4-5 pedaalia hyvin mahtumaan samaan pakettiin).
 
http://www.gigskinz.com/
 
Sivuilla näkyy uudempi versio, itse hommasin parisen vuotta sitten "hopeisen" mallin...
 
"isi, katso, tuo yksi kitara on ihan rikki!" - 3v. tytär DLX-musicin kitaraosastolla kommentoi Jacksonin RR3:sta...
Artist
24.10.2009 20:37:43 (muokattu 24.10.2009 20:37:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

h.e.k.a: Meikäläinen käyttää välillä Gigskinzin versiota aiheesta, mielestäni erittäin toimiva. Sopivasti toppauksia, riittävän jäykkä rakenne ja hyvin säilytystilaa (välillä olen saanut kaikki tarvittavat piuhat ja 4-5 pedaalia hyvin mahtumaan samaan pakettiin).
 
http://www.gigskinz.com/
 
Sivuilla näkyy uudempi versio, itse hommasin parisen vuotta sitten "hopeisen" mallin...

 
Kiitti vinkistä, ihan mielekkäältä vaihtoehdolta tuokin näyttää. Saako udella mistä olet hommannut, eli onko netistä tilaaminen ainoa vaihtoehto vai onko näitä tarjolla alan liikkeissä ihan kotimaassamme?
 
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
Jungleman
24.10.2009 21:36:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Upea nosto, Artist ;-)
 
Kuinka ollakaan, dilemma pysyy. Reunion Blues -pussit himottaisivat, mutta saatavuus Euroopassa vaikuttaa heikolta. Ja vaikka pari vuotta sitten lesoilinkin maksavani mitä tahansa, liki 500 dollaria kitarapussista tuntuu jokseenkin absurdilta. Pienemmällä rahalla voisi kuvitella pystyvänsä teettämään nahka-alan artesaanilla kotimaassa juuri omien tarpeiden mukaisen, käsintehdyn pussukan...
 
Hmm, tosiaan, mikseipä ole tuota tullut miettineeksi aiemmin...
 
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
buju
24.10.2009 21:43:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys. Mulla on nykyisin tommonen harvest.
Onhan se vähän kohlo selässä, mutta ainakin kulkee selässä ja suojaa.
Mietin mä tota suutarilla(kaveri sattuu olemaan) teettämistä, mutta kerkesin saada harvestin lahjaksi.
 
Damn right, I´ve got the blues
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «