Aihe: Uutta vahvistinta etsimässä..
1 2 3
spletnes
29.01.2007 17:21:30
http://www.thomann.de/fi/marshall_mg15cd.htm Oisko mitään? Ja toi "musiikki tyyli bodom" taitaa kuitenkin tarkottaa Bodom saundia?
Rakoni
29.01.2007 18:26:32
http://www.thomann.de/fi/marshall_mg15cd.htm Oisko mitään? Ja toi "musiikki tyyli bodom" taitaa kuitenkin tarkottaa Bodom saundia?

Välttäkää Marshall MG:tä viimeiseen hengenvetoon. Kokemusta on...
Makuasioista ei voi kiistellä mutta mä olen aina oikeassa.
Sir Zephyr
29.01.2007 18:29:39
Itse en ole oikein koskaan ymmärtänyt tuota cube 30:n ideaa.. Kotisoittoon se on mielestäni turhan kovaääninen ja kallis, koska microcube riittää tehojensa puolesta mukavasti kotisoitteluun. Bänditreeneihin tuo cube30 on taas auttamatta liian tehoton, soundi muuttuu erittäin rasittavaksi treblesurinaksi jo varsin alhaisillakin volumeilla. Cube60 on bändisoittoon kuin toisesta mailmasta, se on yllättävän äänekäs watteihin nähden, alapään toisto pysyy melko tiukkana lähes suljetun kotelon ansiosta. Silläkin on taipumusta yläpään terävyyteen kovaa luukuttaessa, mutta harvassa ovat ne transistorivahvistimet jotka "luukuttaessa" antaa parhaan soundinsa.

Soundiensa puolesta nuo kaikki sopivat mielestä varsin hyvin tuollaiseen bodom tyylisen hevinkin vääntöön, mutta koko kannattaa valita tarkkaan...
Iiphii
29.01.2007 18:36:01 (muokattu 29.01.2007 18:42:21)
HOHO!

Itse olen kolmella MG:llä soittanut, vaikkein itse yhtään omistakkaan ja mielestäni saundi on erittäin hyvä. Erityisesti Ibanezilla (mallia en muista. Hintaluokaa 200-300e kuitenkin) soitettuna 100w MG kuulosti erittäin hyvältä.

Sitten aloitusviestiin.
Olen kaupassa tollasta Rolandin CubeX30w:tä koittanut ja hyväksi senkin todennut. En nyt tuon tarkempaa arvostelua osaa antaa.

Bänditreeneihin tuo cube30 on taas auttamatta liian tehoton
Itselläni riitti 30w coxx ihan hyvin bänditreenikäyttöön, eikä rumpalimme mikään hissuttelija ole.
HOHO!
Sir Zephyr
29.01.2007 18:40:56
Kyllähän cube30 hyväsoundinen vehje onkin, se vaan ei yksinkertaisesti riitä riitä "keskivertohevibändin" treenisoitteluun... Tuota vahvistinta on siksi vaikea suositella microcuben ja cube 60:n järkevämpien tehojen takia kenellekkään..
Nacher
29.01.2007 18:42:14
Itse en ole oikein koskaan ymmärtänyt tuota cube 30:n ideaa.. Kotisoittoon se on mielestäni turhan kovaääninen ja kallis, koska microcube riittää tehojensa puolesta mukavasti kotisoitteluun. Bänditreeneihin tuo cube30 on taas auttamatta liian tehoton, soundi muuttuu erittäin rasittavaksi treblesurinaksi jo varsin alhaisillakin volumeilla. Cube60 on bändisoittoon kuin toisesta mailmasta, se on yllättävän äänekäs watteihin nähden, alapään toisto pysyy melko tiukkana lähes suljetun kotelon ansiosta. Silläkin on taipumusta yläpään terävyyteen kovaa luukuttaessa, mutta harvassa ovat ne transistorivahvistimet jotka "luukuttaessa" antaa parhaan soundinsa.

Soundiensa puolesta nuo kaikki sopivat mielestä varsin hyvin tuollaiseen bodom tyylisen hevinkin vääntöön, mutta koko kannattaa valita tarkkaan...

Tuntuu, että tuo on suunnattu niille, jotka eivät halua soittaa kotona ihan kuiskausvolumella, vaan asuvat esim omakotitalossa tai paksuseinäisessä rivi/kerrostalossa, ja haluavat vähän munaa siihen soundiin, vaikkeivät bändivolumeja tarvikaan. Kyllä Microcube nyt vaan oikeasti menee aika tukkoon, jos siitä haluaa kovemmat volumet irti, ei voi mitään.
marko.m
29.01.2007 18:47:39
No on tuo Marsun MG ihan ok vahvistin mutta samalla hinnalla saa paljon parempiakin. Olikohan kaverilla H&K Edition Silver, tms. Niin se on mielestani paljon paremman kuuloinen kuin MG. Cleani on mahtava ja särö kuullostaa paljon paremalta kuin MG:ssä. Itse ostin tuon MG:n aikoinaan kun se oli Marshall. :)
Wahi
29.01.2007 19:41:26
Jos Iban3z on sitten kokenut soittaja niin kannattaisi varmaan satsata vähän enemmän kuin parisataa euroa.

Miksi? Jos budjetti on pari sataa, niin ei siinä taidotkaan enää auta venyttämään.

Jos ostat samantien isomman vahvistimen, niin sitten on vahvistin valmiina jos bänditouhut alkaa. Ja isoilla trankkuvahvistimilla pystyy soittamaan myös hiljaisilla volumeilla.
Sir Zephyr
29.01.2007 20:12:58
Nacher puhuu täyttä asiaa. Meinasin kirjottaa että "omakotilavahvistimena" tuo cube 30 lienee passeli.. Kerrostaloon cubessa riittää mielestäni kyllä tehot, jos ei sitten asu kunnollisessa vanha-ajan jugend-kivitalossa, jossa seinät eristävät ääntä jo hieman mukavammin..
Kirk_Hammett
29.01.2007 20:17:39
Nacher puhuu täyttä asiaa. Meinasin kirjottaa että "omakotilavahvistimena" tuo cube 30 lienee passeli.. Kerrostaloon cubessa riittää mielestäni kyllä tehot, jos ei sitten asu kunnollisessa vanha-ajan jugend-kivitalossa, jossa seinät eristävät ääntä jo hieman mukavammin..

kyllä kerrostalossa siedetään soittoa aika hyvin. kokemusten perusteella ainakin, itse en asu (vielä) mutta tuttaviani asuu ja he soittavat aika kovaa kerrostaloissa eivätkä saa valituksia
You know it's sad but true...
Kasperi Tervonen
29.01.2007 20:21:49 (muokattu 29.01.2007 20:23:39)
HOHO!

Itse olen kolmella MG:llä soittanut, vaikkein itse yhtään omistakkaan ja mielestäni saundi on erittäin hyvä. Erityisesti Ibanezilla (mallia en muista. Hintaluokaa 200-300e kuitenkin) soitettuna 100w MG kuulosti erittäin hyvältä.

HOHO! vaan sullekin. Ainakin tompalla tuo MG100 maksaa 449 euroa+kulut: http://www.thomann.de/fi/marshall_mg100dfx.htm Ja muistaakseni ainakin Kaisaniemen F-musiikissa suurinpiirtein saman verran. Tuohon hintaan nyt saa jo tuhannesti paremman vahvistimen, varsinkin jos käytetyt kelpaavat. Ei sillä ettei 200 eurollakin parempaa vahvistinta saisi, esimerkiksi tuo Hughes%Kettner edition blue 60. Itse maksoin tuosta edition bluesta aikoinani 300 euroa ja pieksi ainakin mun korvissani MG100:sen musakauppatesteissa 6-muna.

Offtopiccii: Nyt sitten pitäisikin saada joku putkinuppi+kaappi -kombo, vaikka en vieläkään osaa edes soittaa Alexin sweeppejä kunnolla. :)

E: Oho luulin että puhuit tuon MG:n hintaluokasta vaikka puhuitkin tosta ibanezista. Noh, anyways MG on täysi paska ja samaan hintaan saa paremmankin vahvistimen. ;)
"Mä haluisin joululahjaks ittelleni oman kitaran jos on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa" -Pekka Poro
vmak
29.01.2007 20:23:00
kyllä kerrostalossa siedetään soittoa aika hyvin. kokemusten perusteella ainakin, itse en asu (vielä) mutta tuttaviani asuu ja he soittavat aika kovaa kerrostaloissa eivätkä saa valituksia

Eräs tuttuni soittelee kerrostalossa myös 50 watin putkivahvistimella :)

Ja asiaan, minulla on tuo Cube 60 ja se on ihan hyvä vahvistin bändisoittoon asti. Kuitenkin soundista häviää tiukkuutta isommilla voimakkuuksilla, valitettavasti.

Cube 30 voisi olla äänitys käyttöön parempi kuin mikrocube sen isomman elementin takia, mutta mitäs minäkin näistä tiedän. Viisaammat sanokoon enemmän.
ööh.. ..joo
Kasperi Tervonen
29.01.2007 20:33:12
Ja asiaan, minulla on tuo Cube 60 ja se on ihan hyvä vahvistin bändisoittoon asti. Kuitenkin soundista häviää tiukkuutta isommilla voimakkuuksilla, valitettavasti.

Voxin valvetronix 50 on suurinpiirtein saman hintainen mallintava, itse tykkään siitä vähän enemmän kun cubeista. Tuossa on tosin sellainen ongelma, että kierto käy aivan sietämättömäksi bändivoimakkuuksilla, pitäisi melkein joku erillinen noisegate olla. En sitten tiedä miten tuo cube käyttäytyy kun pistää nupit kaakkoon(?).
"Mä haluisin joululahjaks ittelleni oman kitaran jos on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa" -Pekka Poro
Iban3z
29.01.2007 20:53:55
Kiitos paljon, mutta, mulla olis jo tuo v-amp 2, niin mikä sopisi siihen "kaveriksi"?
Tosiaankin, asun omakoti talossa, ei se nyt niin se volume ole ongelma, saa olla ihan microcubecin, jos se tosiaan olisi sitten hyvä v-ampin kaveriksi.
Iban3z
29.01.2007 21:06:01 (muokattu 29.01.2007 21:21:50)
cruel_destiny
29.01.2007 21:13:18
kuutioista löytyy tuhottomasti juttua haulla, mutta et ole miettinyt yhtään voxin valvetronix sarjaa, siitä saa loistavat rokkisäröt pihalle cleaneja unohtamatta, hevit voisit ottaa sitten V-ampista.
kojones
29.01.2007 21:23:54
Elikkäs, kokosin tässä pari linkkiä kasaan, teidän antamista neuvoista..

Tuossa siis muutama...Kokemuksia näistä?

Eipä ole mistään noista kokemuksia, mutta itse suosittelisin että ostat isomman kombon käytettynä. Toimii kotonakin oikein mainiosti, myös kerrostalossa yöllä. Tuommoisella 60W ylöspäin soittaa bändin kanssa jo hienosti, jos tulee tarvetta.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=144716
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=147238
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=140997

Mulla on ollu kaksikin tuommoista, toisen kanssa tuli hevibändin kanssa vedettyä V-Amp efektiloopin paluuseen. Soittihan sillä, vaikka vähän jalkoihin välillä jäikin. Vähän hankala soittaa pienillä volilla, mutta V-Ampin kanssa onnistuu sekin.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=146923

Noitakin mulla on ollut niin ikään kaksi kappaletta, toimii hienosti V-Amp efektiloopin paluuseen myöskin. Eikä omakaan särö ole ollenkaan huono.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=145688

Kaveri soittaa tuommoisella, hyvin saa vedettyä sekä treeniksellä että olohuoneessa.

Itse valitsisin noista tolla budjetilla.
Iiphii
29.01.2007 21:25:33
E: Oho luulin että puhuit tuon MG:n hintaluokasta vaikka puhuitkin tosta ibanezista. Noh, anyways MG on täysi paska ja samaan hintaan saa paremmankin vahvistimen. ;)

Njoo, enpä tietänyt minkä hintaisia MG:t ovat, mutta mielestäni kyseinen vahvistin kuulosti erittäin hyvältä. Enkä muita saman hintaluokan vahvistimia ole kokeillut. (Itse en siis MG:tä omista, mutta soittanut olen.)
HOHO!
Kasperi Tervonen
29.01.2007 21:30:09
Njoo, enpä tietänyt minkä hintaisia MG:t ovat, mutta mielestäni kyseinen vahvistin kuulosti erittäin hyvältä. Enkä muita saman hintaluokan vahvistimia ole kokeillut. (Itse en siis MG:tä omista, mutta soittanut olen.)

Kyllä mä uskaltaisin väittää että kaikki muut muut tässä topicissa mainitut vahvistimet ownaavat tuon MG:n. :D Niin ja itsellänihän on tuo 10 wattinen MG, varsinkin särökanava aivan kamala. :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)