Aihe: Roland E-80 vai Tyros 2?
1 2 3
kariniki
13.01.2007 15:46:18 (muokattu 13.01.2007 19:45:45)
Nyt on tosi kyseessä. Uusi soitin pitäisi saada, mutta päätöksenteko on vaikeaa.. Molemmat ovat hyviä, suorastaan loistavia, mutta kumpi on parempi?

Nyt kaipaankin mielipiteitä näistä kahdesta soittimesta niiltä, jotka ovat molempia päässeet soittamaan. Sitten on vielä Rolandin vanhempi malli, G-70 mikä nähtävästi on pitkälti sama soitin teknisesti kuin E-80?

Myyjä ei paljoa osannut Rolandista sanoa ja itsekin olen soittanut tähän asti PSR-9000:lla viime vuodet, joten Tyros on käyttöliittymänsä osalta tutumpi. Toisaalta vaihtelu virkistää ja siksi haluaisin kuulla mielipiteitä, koska erityisesti Rolandista ei kokemusta ole.
apt1
13.01.2007 19:43:33
Nuo ovat hyvin pitkälti samanlaisia soittimia käytöltään minun mielestä. Rolandissa yllätyin sen kokoon:soitin on aika "korkea" takaosasta verratuna esim. tuohon yamahaan. Saundipuolet on aika pitkälti samanlaisia. Minusta ne on kyllä aika pitkälti samanlaisia mutta kuitenkin kallistuisin tuon rolandin puoleen ehkä. Olen soittanut molemilla..
sepsal
22.01.2007 13:49:16
Tämä nyt ei ehkä liity aiheeseen mutta, huvittaa kun tulin hankkineeksi tuon Rolandin lippulaivan!
Eli tää suomenkielinen manuaali joka siihen tulee mukaan on yhtä tyhjän kanssa koska siinä käsitellään vaan niitä asioita jotka jokainen näiden koneiden kanssa pelaava osaa käyttää ilman manuaaliakin!!!!!
Midistä eikä niiden asetuksista puhuta sanaakaan!
Täytys kai päivittää tota englannin kielen taitoo!!!!
lukkari
22.01.2007 14:13:36
Tämä nyt ei ehkä liity aiheeseen mutta, huvittaa kun tulin hankkineeksi tuon Rolandin lippulaivan!
Eli tää suomenkielinen manuaali joka siihen tulee mukaan on yhtä tyhjän kanssa koska siinä käsitellään vaan niitä asioita jotka jokainen näiden koneiden kanssa pelaava osaa käyttää ilman manuaaliakin!!!!!

Sama juttu psr3000 käyttiksen kanssa.Johtuu varmaan siitä että näitä suomentaa jotku jotka osaa enklantia, mutta heillä ei ole minkäänlaista hajua tekniikasta eikä muusta alaan liittyvästä.mulla meni aika pitkä aika kun kokeilemalla täyty homma hoitaa.Sitten meni kone jumiin ja taas meni aikaa että sain sen jumin pois.
sepsal
22.01.2007 15:41:03
Sama juttu psr3000 käyttiksen kanssa.Johtuu varmaan siitä että näitä suomentaa jotku jotka osaa enklantia, mutta heillä ei ole minkäänlaista hajua tekniikasta eikä muusta alaan liittyvästä.mulla meni aika pitkä aika kun kokeilemalla täyty homma hoitaa.Sitten meni kone jumiin ja taas meni aikaa että sain sen jumin pois.

Itselläni on myös tuo Ketronin XD3 midimoduli johon taas tuli tosi hyvät suomi manuaalit ! Siinä selitetään kaikki juurta jaksain, eli se on kait käännetty suoraan alkuperäisestä manuaalista!
Soitan itse enempi tuota haitaria ja olis mukava saada tuo roland soimaan myös haitarin perässä!!
Mikko T.
23.01.2007 18:13:33

Tyros 2 ilman muuta
Pieru naurattaa aina. www.viihdepianisti.com
carolus
23.01.2007 20:01:44
Jos minulta kysytään niin ehdottomasti Tyros 2.
Nyt ko. soittimela soitettu 3kk. on mahtava peli!
sepsal
24.01.2007 08:46:42
Jos minulta kysytään niin ehdottomasti Tyros 2.
Nyt ko. soittimela soitettu 3kk. on mahtava peli!

Kerroppa minulle Tyros 2 ja Roland E-80 olennaisimmat erot?
Mitä esim. Tyros 2 on ja Rolandissa ei?
Tyros 2 on kait jonkun verran kalliimpi kuin Roland ?
Mikko T.
24.01.2007 17:11:56

Kerroppa minulle Tyros 2 ja Roland E-80 olennaisimmat erot?

Olennaisin ero on se, että Tyros 2 soundaa hyvältä.
Titares
25.01.2007 09:34:20 (muokattu 26.01.2007 07:05:42)
Sen perusteella mitä olen muilta kuullut, on Tyros-2 todennäköisesti helppokäyttöisin (hyvin suunniteltu) säestyskiippari. Oman kokemukseni perusteella se pitää paikkansa. Olen kotistudiokäytössä ollut Tyros-2:een täysin tyytyväinen, eikä ole tullut mieleenkään vaihtaa sitä toiseen merkkiin. Itseasiassa myin pois sekä Motif Rack ES:n että Fantom XR:n, kun en tarvinnut niitä. Täydennykseksi - jota ei välttämättä tarvita, vaan huviksi ym. - olen aloittanut säästää Korg M3:een, joka on hyvin erityyppinen soitin mm. Karma II:n ansiosta. Se tulee puolen vuoden kuluttua markkinoille, mikä on juuri sopiva aika. Mielestäni kuitenkin Tyros kakkonen on ykkönen. Hinta on Thomannilla melkein sama kuin E-80. Ilmeisesti vähän aikaisempi Tyroksen kilpakumppani oli G-70, mutta Tyros on ollut ainakin siinä kamppailussa pidetympi joidenkin ulkomaisten keskustelusivujen perusteella. Huomaa, että Tyros-2:ssa ei ole sisäänrakennettuja kaiuttimia. Kallis soitin kaipaakin seurakseen äänentoistoltaan kunnolliset aktiivimonitorit.
Rampe_62
25.01.2007 20:45:02 (muokattu 25.01.2007 20:52:48)

Mua ei huvita ollenkaan ku ostin G-70 ja mulle sentään luvattiin myyjäliikkeessä
täydellinen suomenkielinen manuaali,jota ei tietenkää tullut(lue ei ole) Nyt myyjäliike sekä maahantuoja vetäytyy täysin vastuusta.Täytyis kaikkien pommittaa maahantuojaa samasta asiasta,niin voitais saada jotain aikaiseksi.Itse lähden viemään asiaa pidemmälle,mutta eihän sota yhtä miestä kaipaa.... mutta jos olis useampi???
Mikko T.
25.01.2007 23:43:13

Mua ei huvita ollenkaan ku ostin G-70 ja mulle sentään luvattiin myyjäliikkeessä
täydellinen suomenkielinen manuaali,jota ei tietenkää tullut(lue ei ole) Nyt myyjäliike sekä maahantuoja vetäytyy täysin vastuusta.Täytyis kaikkien pommittaa maahantuojaa samasta asiasta,niin voitais saada jotain aikaiseksi.Itse lähden viemään asiaa pidemmälle,mutta eihän sota yhtä miestä kaipaa.... mutta jos olis useampi???

Soita kuluttaja-asiamiehelle.
sepsal
26.01.2007 08:07:04 (muokattu 26.01.2007 13:46:42)
Nyt on tosi kyseessä. Uusi soitin pitäisi saada, mutta päätöksenteko on vaikeaa.. Molemmat ovat hyviä, suorastaan loistavia, mutta kumpi on parempi?

Nyt kaipaankin mielipiteitä näistä kahdesta soittimesta niiltä, jotka ovat molempia päässeet soittamaan. Sitten on vielä Rolandin vanhempi malli, G-70 mikä nähtävästi on pitkälti sama soitin teknisesti kuin E-80?

Myyjä ei paljoa osannut Rolandista sanoa ja itsekin olen soittanut tähän asti PSR-9000:lla viime vuodet, joten Tyros on käyttöliittymänsä osalta tutumpi. Toisaalta vaihtelu virkistää ja siksi haluaisin kuulla mielipiteitä, koska erityisesti Rolandista ei kokemusta ole.

Roland E-80 vai Tyros 2 , mutta onko kellään tietoo tästä KORG PA1X-HD joka lienee Korgin lippulaiva!
Ulkonäöltään muistuttaa Rolandia !?
Titares
26.01.2007 16:24:55 (muokattu 27.01.2007 13:44:59)
Kts. http://www.korgforums.com/forum/phpBB2/viewforum.php?f=35

Täydennän tähän vähän suomeksi:

Osoitteessa http://reviews.harmony-central.com/ … nd+MIDI/product/Korg/PA1X+Pro/100/1 PA1X Pro sai seuraavanlaiset arvostelut:

Helppokäyttöisyys 8.4 (10 vastausta)
Ominaisuudet 9.4 ( 9 vastausta)
Ilmaisuvoima/äänet 8.6 ( 8 vastausta)
Luotettavuus 9.4 ( 7 vastausta)
Asiakastuki 9.3 ( 7 vastausta)
Loppuarvosana 9.4 ( 9 vastausta)

Eli, ihan hyvät arvosanat. Ellei yksi vastaaja olisi laittanut arvosanoiksi 3-5, niin käyttäjien mukaan tämä Korg olisi ollut erinomainen! Helppokäytöisyydessä ei kuitenkaan saanut ihan huippuarvosanaa, muttei missään mielessä huonoakaan.
sepsal
26.01.2007 17:42:46
Kts. http://www.korgforums.com/forum/phpBB2/viewforum.php?f=35

Kun tuo englannin kieli on vähän hakusessa niin voisitko vähän suomentaa?
linkki aukes kyllä, mutta en tullut yhtään viisaammaksi :-((
Rampe_62
26.01.2007 18:38:58
Soita kuluttaja-asiamiehelle.

Kiitos vinkistä,mutta olin jo ehtinyt soittaa.
sepsal
30.01.2007 07:53:24
Mitenkäs tuo Tyros-2 soveltuu tanssimusiikin soittoon? Esim valssin komppi tökkii melkein joka laitteessa mitä itse olen kokeillut! Mulla on tuo Ketronin xd3 keikkakäytössä ja on toiminut tähän asti parhaiten , paitsi just tuo valssin komppi, se on muuten hyvä mutta tempoa ei saa laskettua alle 170, joka on jossain kohtaa liian nopea! Muuten tuo Ketronin moduli on paikkansa ansainnut ainakin meidän bändissä! On pienikokoinen ,kevyt roudata, ja soundit ,varsinkin komppikoneen ovat hyvin luonnolliset!
Toisaalta niitä omaan korvaan hyviä komppeja pystynee näillä nykylaitteilla tekemään itsekin, jos viitsii nähdä vähän vaivaa!!

Sen perusteella mitä olen muilta kuullut, on Tyros-2 todennäköisesti helppokäyttöisin (hyvin suunniteltu) säestyskiippari. Oman kokemukseni perusteella se pitää paikkansa. Olen kotistudiokäytössä ollut Tyros-2:een täysin tyytyväinen, eikä ole tullut mieleenkään vaihtaa sitä toiseen merkkiin. Itseasiassa myin pois sekä Motif Rack ES:n että Fantom XR:n, kun en tarvinnut niitä. Täydennykseksi - jota ei välttämättä tarvita, vaan huviksi ym. - olen aloittanut säästää Korg M3:een, joka on hyvin erityyppinen soitin mm. Karma II:n ansiosta. Se tulee puolen vuoden kuluttua markkinoille, mikä on juuri sopiva aika. Mielestäni kuitenkin Tyros kakkonen on ykkönen. Hinta on Thomannilla melkein sama kuin E-80. Ilmeisesti vähän aikaisempi Tyroksen kilpakumppani oli G-70, mutta Tyros on ollut ainakin siinä kamppailussa pidetympi joidenkin ulkomaisten keskustelusivujen perusteella. Huomaa, että Tyros-2:ssa ei ole sisäänrakennettuja kaiuttimia. Kallis soitin kaipaakin seurakseen äänentoistoltaan kunnolliset aktiivimonitorit.
Titares
31.01.2007 06:23:15
kariniki
07.02.2007 15:27:38
Kiitoksia mielipiteistä tähän asti!

Tyros 2 tuli ostettua ja täytyy kyllä myöntää, että eipä voisi kiippari enää paljon parempi olla. Erityisesti SA nylonkitara ja saksofoni on uskomattomat!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)