tiukkapipo 28.01.2007 17:36:54 | |
---|
Perjantaina aloin soittamaan Kuuleeko Yön taustoja väärin siten, että puhalsin oikeasta sävellajista, mutta sormitin yhtä askelta alempaa. Helvetin karun kuulosta. Kuuluisi ehkä euroviisukeskusteluun - mutta muistaisin, että joskus ammoin kun ev:ssa oli vielä iso live-bändi, niin jossakin biisissä olisi ollut soolo tai välisoitto orkesterin saksofonistin suoritettavana. Koko eurooppa katsoi kun tämä orkesterin fonisti puhalsi naama punaisena, eikä saanut tuotettua koko soolonsa aikana yhtään järkevää ääntä. Taisin olla tuolloin lapsi - että voihan olla niinkin, että soolo oli myös yllätyksellinen free-jazz-osuus muuten melko tavanomaisessa ev-biisissä, enkä tätä tuolloin lapsena vielä ymmärtänyt. |
jon lord 28.01.2007 18:24:25 | |
---|
No, kun sitten keikkapaikalla kasattiin kamoja, huomattiin ikäväksi yllätykseksi, ettei mun kitaraa näkynyt missään. Kuinka ollakaan, olin treenien jälkeen tuonut sen kotiin, vaikka muut kamat jäivät treenikämpälle. Eihän tuommoista voinut millään muistaa kun siitä oli jo useampi viikko, ja oli sellainen mielikuva että siellä treenikämpällähän se kitara on ollut kaiken aikaa, kun siellä olen sillä viimeksi soittanut. No, eipä sitten tällä kertaa väännetty rautalankamallia kahden kitaran voimin. Onneksi oli sentään kiipparit mukana. :) Minullesattui nuorena miehenä sellainen tapaus että oltiin keikalla jossain pienemmässä paikassa ja La. iltana kun veto loppui niin sovittiin ,kun rumpalin autoon ei mahtunut että eräs toinen bändi tulee hakemaan mun urut ,lepan ja synan. Mun pitää vaan odottaa niitä sitten siinä ulkona kun tämä meidän paikka meni aiemmin kiinni ja toisella bändillä oli jonkinverran matkaa tänne meidän mestaan. No ei siinä mitään lämmin loppukesän ilta. Sitten kumminkin illan aikana alkoi eräs tyttönen kiinnostaa ja kiinnostus tuntui olevan molemmin puoleista. Kun ilta loppui niin kamoista viis. Ne jäi siihen ravintolan pihalle ja minä lähdin tyttelin mukaan. Kun vit.... vie niin järki ja muu seisoo. Kamat tuli mieleen vasta seuraavana aamuna ja alkoi kauhea murehtiminen. Kun ei ollut oikein rahaakaan kotiin mennä ja kamoja ei näkynyt missään. Kävin kysymässä ravintolan tarjoilijalta että hakiko kukaan niitä mun soittokamoja? Hän vastasi että kyllä kai ne joku on hakenut kun ei niitä täällä näy,ei pihalla eikä sisällä. Kotiin tultuani joskus Su. iltana tämä kaveri joka oli hakenut kamani soitti ties monennenko kerran ja sanoi että täällä olis urku lepa ja yksi syna, tule hakemaan pois. Taisi se hieman ripittääkin nuorta soittajan alkua. Tämän jälkeen olen pitänyt huolen soittokamoistani. COVS jäsen N.o 3 |
korgie 28.01.2007 19:52:34 | |
---|
Kumpi lie pahempi? Kerran kesällä pari vuotta sitten meidän kitaristin soitin jäi keikkapaikalle No, ennenvanhaan kun tehtiin vielä keikkaa jalkiobassosysteemillä ja mulla kulki nuo Yamaha Electone urut sekä räkkisyna keikoilla mukana... Kerran kun oltiin Viking Rosellalta pois lähdössä, oli urkujen päätylevyt hautautuneet sisääntulevan bändin kamojen alle, ja jäivät sitten sinne autokannelle. Seuraava keikka oli onneksi Wanhan Kellarissa, ja siellä kun piti urkuja ruveta kasaamaan ja huomattiin "kriittisten osien puuttuminen", kello oli juuri sen verran että Rosella oli tullut Katajanokalle, ja oli lähdössä taas reilun tunnin päästä. Lähdin sitten Katajanokalle hakemaan palikoita, ja olihan siinä melkoinen souvi selitellä juttu check-in luukulla ja tullille; kun eihän mulla ollut mitään visitor-korttia eikä edes passia mukana niin en tietenkään voinut noin vaan kävellä laivaan sisään. No, loppujenlopuksi ne palikat sieltä löytyi ja saatiin ne laivasta ulos 15min ennen kuin laiva lähti. :) Menikö jakeluun vai väännetäänkö malli rautalangasta? |
korgie 28.01.2007 21:06:29 | |
---|
kun veto loppui niin sovittiin ,kun rumpalin autoon ei mahtunut että eräs toinen bändi tulee hakemaan mun urut ,lepan ja synan. Miten ihmeessä te saitte kaikki kamat sinne keikkapaikalle vietyä, jos ei ne sitten poislähtiessä enää mahtuneetkaan autoon? :) Menikö jakeluun vai väännetäänkö malli rautalangasta? |
mack the knife 28.01.2007 22:29:00 | |
---|
Perjantaina aloin soittamaan Kuuleeko Yön taustoja väärin siten, että puhalsin oikeasta sävellajista, mutta sormitin yhtä askelta alempaa. Helvetin karun kuulosta. HÄHHÄH! Tuo oikeuttais kyllä jäsenyyteen... COVS n:o 1. |
Mandoman 29.01.2007 09:40:37 | |
---|
Joskus ammoisina aikoina minä tiluttelin innostuneena kitaralla "Romanesca"-tangoon "Romanialaisen kitaran" alkusoiton... Olihan se ainakin edes samalla suunnalla... Sen kyllä ne huohmoo toesettii,
ja kyllä se tiijetään tok itekkii,
että Luoja, kul luati se parraentansa,
loe Savommuan ja Savommuan kansan. |
R.Syke 29.01.2007 09:53:30 (muokattu 29.01.2007 09:55:41) | |
---|
Joskus ammoisina aikoina minä tiluttelin innostuneena kitaralla "Romanesca"-tangoon "Romanialaisen kitaran" alkusoiton... Olihan se ainakin edes samalla suunnalla... Paitsi, että kitara on alunperin 'roomalainen' :D Muutaman kertaa olen uneksinut kultaisesta nuoruudesta yölinnun liihotellessa tummin siiveniskuin eetteriin. HOHO. |
baron 29.01.2007 12:53:59 | |
---|
Paitsi, että kitara on alunperin 'roomalainen' :D Muutaman kertaa olen uneksinut kultaisesta nuoruudesta yölinnun liihotellessa tummin siiveniskuin eetteriin. HOHO. Minähän en tee virheitä, mutta eräitä kertoja kun olisi pitänyt soittaa Meditation, trumpetisti alkaa vetää Corcovadoa. COB No 1 "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
veeka 29.01.2007 13:00:05 | |
---|
Kerran Pilvilän Samin kanssa jollain hääkeikalla vedettiin "When the man loves a woman"-biisi. Joku hiton oikosulku iski ja lähdettiin mun laskusta menemäään triolibiisiä suorana beatina. Jonkun aikaa siinä päät pyöri ku essonmittarit mutta periksi en antanut ja näin mentiin kipale loppuun. Olipa versio. Huvittavinta oli toisaalta seurata hompsulipariskunnan korvakorvassa hiihtämistä parketilla tuon nimisen biisin aikana. työtä työttömille, viinaa soittajille |
sonic77 29.01.2007 13:22:51 | |
---|
Kerran Pilvilän Samin kanssa jollain hääkeikalla vedettiin "When the man loves a woman"-biisi. Joku hiton oikosulku iski ja lähdettiin mun laskusta menemäään triolibiisiä suorana beatina. Jonkun aikaa siinä päät pyöri ku essonmittarit mutta periksi en antanut ja näin mentiin kipale loppuun. Olipa versio. Huvittavinta oli toisaalta seurata hompsulipariskunnan korvakorvassa hiihtämistä parketilla tuon nimisen biisin aikana. Nuissa trioli-biiseissä pitää muistaa olla sekkeillään (nimim. kokemusta on =) ) Nyt kyllä mulla meni vähän maku tuosta When the man loves a woman-biisistä, ku rupes miettimään sitä hiihtämistä. Huhhuh, kaikkea se humpanorja joutuu näkemään Ämpärit täyttyy ja mieli on iloinen... |
backwood 29.01.2007 13:25:34 | |
---|
laivalla levyjulkkarikeikalla odotettiin verhon aukeamista ja solistin sisään spiikkausta.minä olin lavalta katsottuna oikealla puolella ja kun oikeen kunnon hehkutusspiikkaus oli ohi ja jengi hurras salissa ja verho aukesi niin mun kitaravahvistin lähti verhon matkaan aivan helvetinmoisella ryminällä ja piuhat poikki ja aika kelekkeitä ääniä päästeli tuo masiina mennessään,ja kyllähän tuo äänenvoimakkuus hieman kertautui pa:n kautta....siinä sitten keräilemää vahvistinta takaseinältä ja etsimään ehjiä piuhoja...muu bändi soitti ekan biisin ja taisin jo toisessa päästä mukaan...hyvä meininki eikä hävettänyt. uni on vain kofeiinin korvike... |
M.i.k.key 29.01.2007 13:37:27 (muokattu 29.01.2007 13:47:48) | |
---|
Huvittavinta oli toisaalta seurata hompsulipariskunnan korvakorvassa hiihtämistä parketilla tuon nimisen biisin aikana. Jonka nimi on siis When a man loves a woman. (Ehdin ennen Baronia... ) möllisty |
v_m_kangas 29.01.2007 13:39:27 | |
---|
Jonka nimi on siis Whan a man loves a woman. (Ehdin ennen Baronia... ) Mitäs murretta tuo Whan on :) Humppaa tai soita humppaa |
M.i.k.key 29.01.2007 13:48:20 | |
---|
Mitäs murretta tuo Whan on :) hupsista... möllisty |
sonic77 29.01.2007 13:53:57 | |
---|
hupsista... Eikö ookki mukavaa porukkaa täällä =) Ämpärit täyttyy ja mieli on iloinen... |
jon lord 29.01.2007 14:06:19 | |
---|
Miten ihmeessä te saitte kaikki kamat sinne keikkapaikalle vietyä, jos ei ne sitten poislähtiessä enää mahtuneetkaan autoon? :) Tultiin pakulla, mutta viimeisenä päivänä kaverit joutu tulemaan omilla autoillaan kun paku oli remontissa ja mulla ei ollut korttia vielä tuolloin. Rummut meni just rumpalin autoon ja kitaristin/basistin kamat omaansa ja minä jäin ilman ( tai en jäänyt ) siis kyytiä. COVS jäsen N.o 3 |
mack the knife 29.01.2007 17:51:25 | |
---|
Paitsi, että kitara on alunperin 'roomalainen' :D Muutaman kertaa olen uneksinut kultaisesta nuoruudesta yölinnun liihotellessa tummin siiveniskuin eetteriin. HOHO. No niin mäkin. Se duuriosa lähtee oikeastikin vähän sinne päin ja tietysti basisti lauloi sen alussa mun korvaan kultaista nuoruutta. Sehän sieltä lähti tulemaan eikä voinu mitään. Prkl. Ei kun perkele. COVS n:o 1. |
half 29.01.2007 17:56:19 | |
---|
No niin mäkin. Se duuriosa lähtee oikeastikin vähän sinne päin ja tietysti basisti lauloi sen alussa mun korvaan kultaista nuoruutta. Sehän sieltä lähti tulemaan eikä voinu mitään. Prkl. Ei kun perkele. Bueno sera - Monalisa |
Mandoman 29.01.2007 18:24:06 | |
---|
Yksissä eläkeläisten tansseissa startattiin Näsijärvi-humppaa käyntiin useamman kerran. Mikä lie ollut syy, mutta ei sattunut lähtö samaan aikaan ei millään. Kyllä se siitä sitten lähti, mutta vähän samaan tyyliin kuin vanha Zetori. Onneksi osattiin lopettaa yhtä aikaisesti.. Sen kyllä ne huohmoo toesettii,
ja kyllä se tiijetään tok itekkii,
että Luoja, kul luati se parraentansa,
loe Savommuan ja Savommuan kansan. |
Bueno sera - Monalisa Buona sera! Bueno olisi espanjaa ja italiaa tässä haetaan. COB No 1 "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |