samueld 12.12.2003 13:13:49 | |
---|
On tästä ollut vähän aikaisemminkin puhetta, mutta kertokeepa, että minkälaisilla lentoyhtiö-laukku-kitarakombinaatioilla olette lentäneet ja saaneet rakkaanne ehjänä ruumasta? Kelailin, että kestäiskö toi fenderin standard molded case tätä kyytiä? saattaa olla, että ulkomaat kutsuu, ja pakko se on tyttöystävä ottaa mukaan. muija jää kotiin. Move over cold dog, 'cause the hot dog's movin' in... |
Fortune 12.12.2003 13:15:30 | |
---|
En tiedä ulkomaanlennoista, mutta Ibanez kulki Ibanezin SKB-tyylisessä laukussa Helsinki-Kajaani -väliä monta kertaa menestyksekkäästi. Pitkille lennoille kustantaisin kyllä flightcasen, 200 eurolla saa jo teetettyä moisen. Halpa vakuutus. "Look behind you, a three-headed guitar!" |
samueld 12.12.2003 13:25:17 | |
---|
En tiedä ulkomaanlennoista, mutta Ibanez kulki Ibanezin SKB-tyylisessä laukussa Helsinki-Kajaani -väliä monta kertaa menestyksekkäästi. Pitkille lennoille kustantaisin kyllä flightcasen, 200 eurolla saa jo teetettyä moisen. Halpa vakuutus. Eipä se lento sitä itsessään hajota. yleensä syy taitaa löytyä lentokenttähenkilökunnasta. 200 on vähän, jos laukkua tarvii useammin kuin kerran vuodessa. Move over cold dog, 'cause the hot dog's movin' in... |
Vilppu 12.12.2003 14:01:11 | |
---|
Kannattaa yrittää ottaa se kitara mukaan matkustamoon, ainakin, jos ei kuljeta useampaa kitaraa. Itselläni ainakin onnistui muutama vuosi sitten silloisen PRS:n kanssa ihan ongelmitta (tosin oli ennen WTC:tä, en tiedä minkä verran asiat ovat täällä Euroopassa muuttuneet sen jälkeen). Toinen mahdollisuus on sitten kuljettaa kitaraa pussissa, jolloin sen ottaminen matkustamoon pitäisi ainakin onnistua. Logiikka on siinä, että pussissa oleva kitara hajoaisi suht' varmasti rahtitilassa, joten se on pakko ottaa matkustamoon (ja lentoyhtiöt tietenkin haluavat välttää korvauksia, yms.). Itse en ole tuota uskaltanut kokeilla, mutta tiedän ihmisiä, joilla tuo on toiminut. Lisäksi pussissa olevan kitaran saa luultavasti helpommin matkustamoon, koska se vie vähemmän tilaa. Ole jazzkitaristi - osta PM100. |
tattis 12.12.2003 14:21:15 | |
---|
On tästä ollut vähän aikaisemminkin puhetta, mutta kertokeepa, että minkälaisilla lentoyhtiö-laukku-kitarakombinaatioilla olette lentäneet ja saaneet rakkaanne ehjänä ruumasta? Kelailin, että kestäiskö toi fenderin standard molded case tätä kyytiä? saattaa olla, että ulkomaat kutsuu, ja pakko se on tyttöystävä ottaa mukaan. muija jää kotiin. Mikäli annat kuljettaa kitarasi "ruumassa", niin muista että et lukitse kitaralaukkua. Murtavat lukot pomminvarmasti. Nimimerkillä "kokemusta on" Tanssiminen on turhaa pyörimistä hyvän "tavaran" ympärillä. |
Niskamies 12.12.2003 17:19:58 | |
---|
Mulla meni mun basso pussissa Leville ihan komeasti sisällä. Basso vaan bägiin ja sinne istuimien yläpuolella. Ens kesällä aion kyllä heittää kovaan keissiin ja ruumaan. Perhana kun keissi olis illut fasulla 295, niin saa kyllä luvan kestää. |
Fortune 12.12.2003 23:28:31 | |
---|
Perhana kun keissi olis illut fasulla 295, niin saa kyllä luvan kestää. Hulluutta on, jollet parin tonnin bassolle kovaa laukkua osta. Suomesta saat jo vanerisen flightcasen bassolle alta kolmensadan, käy hyvä mies joskus jossain muuallakin kuin tuossa Kaisaniemen "hinnoittelun ihmemaassa". "Look behind you, a three-headed guitar!" |
Niskamies 13.12.2003 11:15:24 | |
---|
Hulluutta on, jollet parin tonnin bassolle kovaa laukkua osta. Suomesta saat jo vanerisen flightcasen bassolle alta kolmensadan, käy hyvä mies joskus jossain muuallakin kuin tuossa Kaisaniemen "hinnoittelun ihmemaassa". Kova kotelo tuli mukana bassossa, emmä noin kallista olis ostanu. On se kolmesataa halpa vakuutus kahentuhannen soittimelle. |
Fortune 13.12.2003 11:29:16 | |
---|
On se kolmesataa halpa vakuutus kahentuhannen soittimelle. Kolmesataa laukusta on liikaa, jollei se ole flightcase, se oli pointti. "Look behind you, a three-headed guitar!" |
Niskamies 13.12.2003 13:03:54 | |
---|
Kolmesataa laukusta on liikaa, jollei se ole flightcase, se oli pointti. Mikä erottaa tavallisen keissin fligh-keissistiä? |
Mikä erottaa tavallisen keissin fligh-keissistiä? Flightcase on tehty alumiiniprofiilista ja vanerista ja kestää norsun. "Look behind you, a three-headed guitar!" |
pimp 13.12.2003 18:34:22 | |
---|
On tästä ollut vähän aikaisemminkin puhetta, mutta kertokeepa, että minkälaisilla lentoyhtiö-laukku-kitarakombinaatioilla olette lentäneet ja saaneet rakkaanne ehjänä ruumasta? Kelailin, että kestäiskö toi fenderin standard molded case tätä kyytiä? saattaa olla, että ulkomaat kutsuu, ja pakko se on tyttöystävä ottaa mukaan. muija jää kotiin.
Meitsillä on Bespecon (Weeper anyone?) muovinen laukku joka on lentänyt SASsilla, Lufthansalla, Varigilla ja Finnairilla. Eikä oo mitään käynynnä. Kikka on siinä että antaa sen käsin kannettavaks siinä check-inissä, niin menee kolistelematta perille. Tällä menetelmällä Berimbaut ja didgeridoot matkannu ilman mitään suojausta ilman vahinkoja. Plussana vielä se että ne ei punnitse sitä ja se ei kuulu siihen puoleen kiloon mitä saa olla tavaraa. Urheiluvälineitten kanssa sama juttu, eli ylimäärästä tavaraa sählymailakassiin niin säästyy kiloja. Kansainväliset firmat ei anna matkustamoon viedä varppina kitaraa, se on liian pitkä ja siinä on kuusi arabiterroristi-kuristusvaijeria. |
Lenoldinho 13.08.2007 17:50:59 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 1338 päivää vanhaan ketjuun! Aivan sama. No, minä olen nyt viikon päästä lähdössä Kuusamoon leirikouluun ja himottaisi kitara ottaa mukaan. Minulla on tuossa akustisessa kova kotelo, joka ei ole mihinkään lentokäyttöön tarkoitettu. Olen saanut tuollaisten vaahtomuovityynyjen avulla sähkökitarankin pysymään siinä ihan tukevasti. Nyt herää kysymys, että kestääkö se? Kyllähän niitä fragile-tarroja voisi siihen liimata, mutta riittävätkö ne vakuutukseksi? Kiitos jo etukäteen. When you kill a man, you're a murderer. Kill many, you're conqueror. Kill them all, ooh, oh, you're God! |
WinterMad 13.08.2007 19:00:47 | |
---|
Akkaria en kyllä koneeseen ottaisi ainakaan ruumaan. Mieti mitä kannelle ja kaulalle tapahtuu kun ilma pakastuu nopeasti? Ja sitten sulaa. Viinaa ja väkivaltaa! Myykää mulle "hevinuppi" hintaan 700-1000¤ Ks. tori-ilmoitukseni. Myydään Crate VC5212BW -putkicombo |
AH3 13.08.2007 19:02:18 | |
---|
No sen voin ainakin kertoa, että ei kukaan normaali järkinen kuormaaja telo sinun kitaraasi. Kitara laukku, kun paljastaa sisältönsä heti. Sitä kohdellaan siis sen mukaisesti (näin ainakin täällä Turussa). Helsinki on vähän ongelmallisempi paikka. Kuljetus matkat ovat pitkiä ja laukku voi silloin esim. tippua kuorma kärryn alle! No silloin on kyllä tosi huono tuuri ja maksaja on joku muu kuin sinä, jos se nyt jotain lohduttaa? Myös Helsingin ainainen henkilökunta pula ja siitä johtuva armoton kiire voi aiheuttaa ongelmia. Laukku ei välttämättä ole samaan aikaan määränpäässä kuin sinä? Eikä edes välttämättä samassa maassa. Minun "nuotio kitara" tuli pehmeässä pussissa ehjänä mm. Pariisista Helsinkiin, mutta laukun kylkeen olinkin kirjoittanut tussilla "raakile mutta silti fragile". Tätä nyt en kuitenkaan kenellekkään suosittele. Eli pidän tuota normaalia kovaa laukkua riittävänä, jos et sen kanssa jatkuvasti ole maailmaa kiertämässä. Tietenkin jos omistat todellisen arvokitaran, niin se on eri juttu. Kova laukku ja kakkos kitara on hyvä yhdistelmä. Ei kiitos...minulla on jo pingviini. |
AH3 13.08.2007 19:09:55 | |
---|
Akkaria en kyllä koneeseen ottaisi ainakaan ruumaan. Mieti mitä kannelle ja kaulalle tapahtuu kun ilma pakastuu nopeasti? Ja sitten sulaa. Matkustajakoneen ruumassa ei muuten pakkasta ole.Tää on tämmöinen vanha legenda. Ruuma on samassa ilmastointi järjestelmässä, kuin itse matkustamokin. Ajatteleppa missä kunnossa se meidän "pikku fifi" olisi mannertenvälisen lennon jälkeen? Aivan... aika huurteessa ja kuitenkin ruumassa kulkee monenlaista ötökkää. Ei kiitos...minulla on jo pingviini. |
Maiden01 13.08.2007 21:53:45 | |
---|
Voisko olla, että eläimille ja matkatavaroille olisi tehty ruumaan erilliset osastot? Luulisi tulevat halvemmaksikin. Eläinten tilathan toki pysyvät tasalämpöisinä ja niissä on oikeat paineistukset. Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni? |
JHL 13.08.2007 22:00:07 | |
---|
Mun vuodelta 1942 oleva Levin-akustinen on lennellyt ruumassa 4 tai 5 kertaa, pisin siivu taisi olla neljä tuntia, joka kerta Euroopassa. Lootana erinomainen Hiscox-laukku Liteflite, hinta muistaakseni 125€. Jollain kerralla löysäsin kielet ja otin tallan irti ja käsimatkatavaroihin, jollain reissulla annoin kitaran mennä sellaisenaan, standardivireessä. Kitara on tullut joka kerta ruumasta hyvissä sielun ja ruumiin voimissa, kerran oli aika viileä mutta annoin aklimatisoitua rauhassa ennenkuin rupesin virittelemään. Joka kerran kun ko. kitaraa olen lennättänyt, olen mennyt ajoissa terminaaliin ja pyytänyt että laittavat kitaran särkyvänä erikseen ruumaan, ei matkalaukkuhihnaa pitkin. Aina näin on tehty. Koskaan en ole laukkua lukinnut, ja ylivaroivaisena yleensä teipannut roudarilla saumat umpeen, sekä vetänyt pari siivua lukkojen yli. Koskaan laukkua ei ole avattu, ilmeisesti läpivalaisu on riittänyt. Hiscoxin pienemmät sähkislaukut on pitäneet rokkikitarat hienossa kunnossa pakettiautojen takatiloissa. Suosittelen. |
ReBeat 13.08.2007 22:01:31 | |
---|
|
Lenoldinho 16.08.2007 17:23:31 | |
---|
Toinen kysymys: Saako MicroCubea ottaa käsimatkatavaraksi? En viitsisi laittaa laukkuun, kun ei mitään kovaa laukkua oikein ole. When you kill a man, you're a murderer. Kill many, you're conqueror. Kill them all, ooh, oh, you're God! |