Radiation 29.01.2007 15:28:13 | |
---|
Viime aikoina olen ymmärtänyt pianon ynnä muiden kosketinsoitinten kurituksen hienouden. Olenkin suunnitellut jonkin sortin kosketin laitteiston hankkimista. Tulevaisuuden musiikkisysteemejä silmällä pitäen mellotroni- ja hammond-soundit olisi hyvä löytyä. Ongelmaksi muodostuu rahan puute, joihinkin oikeisiin hammondeihin ynnä muihin ei ole ikinä varaa. Olen tehnyt tutkimusta ja tullut siihen tulokseen, että Nord Electro II voisi olla aika ässä peli, ja siihen vielä penniä ankarasti venyttäen voisi varatkin löytyä. Mikäli olen oikein ymmärtänyt, tuossa nordissa ei ainakaan vakiona ole mello-soundeja..? Onko siihen mahdollista ympätä omia soundejaan, vai pitääkö mennä tiukasti piano & urku linjalla? Jos soundeja ei pysty laittamaan jälkikäteen, niin löytyykö jotain peliä jolla hoitaisi mellotronit ja hammond-osaston ilman, että korvat alkavat vuotaa verta? |
Eipä pysty Nord Electroon asentamaan muita soundeja kuin valmistajan toimittamia vaihtoehtoisia, ja niihin ei lukeudu mellotroneja. Rautapuolella hyviä mellotron-soundeja on aika harvassa. Tällä hetkellä ei taida olla tuotannossa yhtään hyvää vehjettä tuohon tarkoitukseen (toki motifeissa sun muissa on usein pari ihan ok presettiä, mutta ne tekee miljoonaa muutakin asiaa ja maksaa kolme miljoonaa). Rolandin ja EMU:n vintagekiipparimoduleissa on hyviä mellotron-soundeja, niitä kannattaa metsästää. Itsellä tosin ei torille laittamani ostoilmoitus ole tuottanut ollenkaan tulosta, eli saattaa joutua metsästämään jonkun aikaa. Omalla kohdalla ajattelin ratkaista ongelman ostamalla M-Tron -softan. "Se on toi taiteilija elämä. Viina, kosketin arrit ja naiset." -Sam Other Tellus: Pinnalla
Selitys - uusin teksti 16.1 |
M.i.k.key 29.01.2007 17:38:33 | |
---|
Omalla kohdalla ajattelin ratkaista ongelman ostamalla M-Tron -softan. Jep, toi on todella hyvä! Vielä ei vaan toimi AU Intelkoneissa, onneksi on toi toinen vanhempi kone tuossa myös... möllisty |
Radiation 29.01.2007 19:28:07 | |
---|
Eipä pysty Nord Electroon asentamaan muita soundeja kuin valmistajan toimittamia vaihtoehtoisia, ja niihin ei lukeudu mellotroneja. Valitettava takaisku.. Mitenkäs noi modulit toimii ja ovatko niin yksinkertaisia, että kitaristikin osaa niitä käyttää? |
JPQ 29.01.2007 20:56:19 | |
---|
Valitettava takaisku.. Mitenkäs noi modulit toimii ja ovatko niin yksinkertaisia, että kitaristikin osaa niitä käyttää? Riippuu moduulista ja kitaristista. Tiedän niissä molemmissa melkoisia eroja. Eli absoluuttista oikeaa vastausta ei ole. |
BaariMikko 29.01.2007 21:03:46 | |
---|
Valitettava takaisku.. Mitenkäs noi modulit toimii ja ovatko niin yksinkertaisia, että kitaristikin osaa niitä käyttää? Rolandin modulia, MVS-1 siis malliltaan, oon käyttänyt ja sanoisin, että melko idioottivarma laite. "Se on toi taiteilija elämä. Viina, kosketin arrit ja naiset." -Sam Other Tellus: Pinnalla
Radiation 29.01.2007 22:26:00 | |
---|
Okrapokra! Kiitokset tältä erää. Tulen todennäköisesti jauhamaan vielä enemmän kunhan saan sadan vuoden päästä rahat laitteisiin. |
maza 29.01.2007 22:27:56 | |
---|
Mitä niistä Mellosoundeista varsinaisesti kaipailet? Sangen tyydyttäviä emulaatioita saa aikaan monellakin syntikalla. Esim. mellostringsejä voi lähteä tekemään ajatuksella perus-viulusoundi, keskinopea attack ja seinään pysähtyvä release. Tuon kun ajaa sopivaan lofistimeen, kuulostaa homma aika käyttökelpoiselta Mellotronilta, ainakin livekäytössä. Parempi vaihtoehto olisi tietysti sampleri. Ja studiokäytössä softalla menisin varmaan itse oikean koneen puutteessa. |
BaariMikko 29.01.2007 22:35:28 | |
---|
Mitä niistä Mellosoundeista varsinaisesti kaipailet? Sangen tyydyttäviä emulaatioita saa aikaan monellakin syntikalla. Esim. mellostringsejä voi lähteä tekemään ajatuksella perus-viulusoundi, keskinopea attack ja seinään pysähtyvä release. Tuon kun ajaa sopivaan lofistimeen, kuulostaa homma aika käyttökelpoiselta Mellotronilta, ainakin livekäytössä. Parempi vaihtoehto olisi tietysti sampleri. Ja studiokäytössä softalla menisin varmaan itse oikean koneen puutteessa. Joskus kokeiln jousisoundien jäljittelyä Deluxe Memory Manin avulla. Viiveet minimiin eli käytännössä nollaan, ja vibratoa auki. Ei se ihan samalta kuulostanut, mutta fiilis oli samankaltainen. Sitä en tietenkään muista, mitä sen läpi meni... jotain tuosta Yamaha S80:stä. "Se on toi taiteilija elämä. Viina, kosketin arrit ja naiset." -Sam Other Tellus: Pinnalla
BaariMikko 29.01.2007 22:36:44 | |
---|
Okrapokra! Kiitokset tältä erää. Tulen todennäköisesti jauhamaan vielä enemmän kunhan saan sadan vuoden päästä rahat laitteisiin. Tuo mainittu Roland ei hirveitä maksane. Sekin on jo sen verran vanha laite, että monet muut tarjolla olevat soundit saa nykyään kehittyneemmistä vehkeistä parempina ja muokkausmahdollisuuden kera. "Se on toi taiteilija elämä. Viina, kosketin arrit ja naiset." -Sam Other Tellus: Pinnalla
Radiation 29.01.2007 22:36:58 | |
---|
Mitä niistä Mellosoundeista varsinaisesti kaipailet? Huilut ja stringit kutittelee kuulohermoja kovasti, stringit enemmän. Mites lofistimet, miten toimivat? Internetin syövereistä löytynee jotain infoa. Itse en vaan osannut googlettaa. Löytyisikö pistää jotain linkkiä?Idea olisi, että saisi kuulostaa juurikin vähän rosoisemmalta eikä niin sliipatulta. Sori, kyselen varmaan typeriä mutta kun en koskettimista juurikaan tiedä. |
Haipuma 30.01.2007 08:35:08 | |
---|
Mitä niistä Mellosoundeista varsinaisesti kaipailet? Sangen tyydyttäviä emulaatioita saa aikaan monellakin syntikalla. Esim. mellostringsejä voi lähteä tekemään ajatuksella perus-viulusoundi, keskinopea attack ja seinään pysähtyvä release. Tuon kun ajaa sopivaan lofistimeen, kuulostaa homma aika käyttökelpoiselta Mellotronilta, ainakin livekäytössä. Juuri näin tein itselleni Trinityyn ihan kelvon soundin. Pikkasen säröä ja chorusta. "Sain eka kerran tuossa -84 ja heti perään -96. Sen jälkeen on ollut hiljaista."
-Ravintelissa kuultuja |
maza 30.01.2007 10:28:42 | |
---|
Huilut ja stringit kutittelee kuulohermoja kovasti, stringit enemmän. Mites lofistimet, miten toimivat? Kevyttä säröä, sopivaa EQ:ta. Esim. joku halpis-putkietuaste voisi toimia säröttimenä (Behringer MIC-100) ja sitten vaan sopivasti EQ:sta ylä- ja alapäätä leikaten. Efektien eri järjestystä kannattaa myös kokeilla. Niin, ja tietysti synasta vähän huojuntaa ja värinää soundiin vielä. Onhan noita ulkoisia "soundinpaskantimia" ties mitä ihan valmiinakin, mutta näillä mä varmaan itse lähtisin liikkeelle. |
krushing 30.01.2007 12:37:44 | |
---|
|