Aihe: Tonnin bassokamat?
1 2 3
Johnny Buzz
24.02.2005 09:27:58

Eipä auttanut... Noi alumiinit kuulostaa aikasta kayheelt särön kaa... Kylla itse menisin ihan vx kaapin puolelle puhumaan...
Pitäis viel päästä tosin testaamaan tota warwikkia niin siinä alkais setti olla kasas... Siis tällä näkymin vx410a+vx410+profet4.

Onkosta kellään lähistöllä tommoista warwickin nuppia, että pääsiis kokeilemaan? (tääl eteläs)

Miks ihmeessä kaks 410 kaappia? Eikös fiksumpi kombinaatio olisi 115+410? Se 115 tuo mukavasti botnea lisää tohon 410:iin.
www.soulstab.com
Soulstab live @ Painobaari, Helsinki 2.4. w/ Acoustab duo
pardy
24.02.2005 10:50:00

Miks ihmeessä kaks 410 kaappia? Eikös fiksumpi kombinaatio olisi 115+410? Se 115 tuo mukavasti botnea lisää tohon 410:iin.

Kaks zipaletta 4x10":äki on myös munakas yhdistelmä, siinä ei vaan ole ihan sitä alinta botnea. Soundillisesti ero on kylläkin erittäinkin huomattava verrattuna yhteen 4x10", ja nimenomaan positiiviseen suuntaan.
Basisti.
Johnny Buzz
24.02.2005 11:01:46

Kaks zipaletta 4x10":äki on myös munakas yhdistelmä, siinä ei vaan ole ihan sitä alinta botnea. Soundillisesti ero on kylläkin erittäinkin huomattava verrattuna yhteen 4x10", ja nimenomaan positiiviseen suuntaan.

Juu, kyllähän se toinen 410 siihen lisää toki tuo. Onhan kaiutinpinta-alaa tuplaten yhteen verrattuna. 410 + 115 olisi kuitenkin paremmin muunneltavampi kokonaisuus. Jos itse olisin hommaamassa kaappeja, niin valitsisin 115 + 210 yhdistelmän. Siinä riittäisi muunneltavuutta pikku pubi-keikoista isoille lavoille.
www.soulstab.com
Soulstab live @ Painobaari, Helsinki 2.4. w/ Acoustab duo
minimies
24.02.2005 18:41:12

Juu, kyllähän se toinen 410 siihen lisää toki tuo. Onhan kaiutinpinta-alaa tuplaten yhteen verrattuna. 410 + 115 olisi kuitenkin paremmin muunneltavampi kokonaisuus. Jos itse olisin hommaamassa kaappeja, niin valitsisin 115 + 210 yhdistelmän. Siinä riittäisi muunneltavuutta pikku pubi-keikoista isoille lavoille.

Kun on pahoi kokemuksii tost 15 tuumasen nopeudest... Parii härvelii testannu ja molemmis jossain välis tuntu et elementti haluaisi mennä poikittain. ):
MIKSI tehdä kaikki selvinpäin...
hevisepe
24.02.2005 21:49:00
Olin itse ostamassa ProFet nelosta, mutta sen valmistus on lopetettu, eikä esim. Musamaailmasta saa sitä enää.

Jos olet ostamassa Profettia niin Saksassa niitä myydään nyt aika halvalla, n. 380€. Tosin, kun nuo saksan pojat ei kovin innokkaasti sivujaan käännä englanniksi, ja mun saksantaito on sitä mitä on, en tiedä onko toi veroton vai verollinen hinta. Jos on veroton niin tuohon 20 pinnaa lisää.

Noh, sain sitten musamaailmasta niin hyvän tarjouksen Warren X-tremestä ja 4*10 kaapista että ei paljon saksan hinnat kiinnostanu. Ostin tänään pois ja tuntuu hyvältä :-)
Kaikki on paskaa, paitsi kusi.
Hughes
24.02.2005 22:26:11
Katos vaan, muistin vain Pallistin, Sam Otherin ja parin muun Hartkeongelmat. Sam Otherhan puhui, että siellä liikkeessä mihin oman Hartkensa vei oli ollut niitä pitkä rivi odottamassa vuoroa.

Joo, semmosia ne on. Mutta kolvauksen jälkeen kuulema toimii pitkään ja hienosti.
MoParit on ihana asia.
mrp
24.02.2005 22:32:26
Testaapa huviksesi uusia Behringer kaappeja ja BX3000T nuppia. Merkki ei nimellään juhli, mutta esim. ko. nuppi (300W) ja kaksi kaappia lähtee alle 800 e:n. Soundi ei ainakaan Hartkelle häviä yhtään. Itelläni on 2x10" behringer kaappi 600W ampegin V4B:n jatkona ja toimii kympillä!
Keny
25.02.2005 08:23:55

Toi on aika hyvä systeemi kyllä.Mulla oli aikasemmin 4x10 ja 2x10 just ton takia ja isoilla keikoilla se 2x10 toimi hyvin monitorina kun sen nosti pinon päällimmäiseks.
Nykyään on 6x10 ja soundi on eri kun yllämainittu vaikka sama ämyrimäärä.6x10 on kyllä kivempi roudaa kun on hyvät pyörätkin alla.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
pardy
25.02.2005 09:37:44

6x10 on kyllä kivempi roudaa kun on hyvät pyörätkin alla.

Juu, mutta tuossa tarvitaankin myös sitten hyvätilaista autoa ja hyvää nostovoimaa. :)
Basisti.
Keny
25.02.2005 09:44:53
Juu, mutta tuossa tarvitaankin myös sitten hyvätilaista autoa ja hyvää nostovoimaa. :)

No oikeestaan melkein sama kun ois 4x10 koska siihenkin tarvitaan yleensä kaks kantamaan ellei nyt sitte yksin ihan ramboks rupee:)
Siin oot oikeessa et pikkasen enempi tilaa vie mutt selkeesti vähemmän kun 4x10+2x10 yhdistelmä.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
minimies
26.02.2005 15:45:27

Olin itse ostamassa ProFet nelosta, mutta sen valmistus on lopetettu, eikä esim. Musamaailmasta saa sitä enää.

Jos olet ostamassa Profettia niin Saksassa niitä myydään nyt aika halvalla, n. 380€. Tosin, kun nuo saksan pojat ei kovin innokkaasti sivujaan käännä englanniksi, ja mun saksantaito on sitä mitä on, en tiedä onko toi veroton vai verollinen hinta. Jos on veroton niin tuohon 20 pinnaa lisää.

Noh, sain sitten musamaailmasta niin hyvän tarjouksen Warren X-tremestä ja 4*10 kaapista että ei paljon saksan hinnat kiinnostanu. Ostin tänään pois ja tuntuu hyvältä :-)

JUU, nyt lähti tilaus saksaan tost profetist... (: Eippä suomest saanut yhtä kivaa tarjoust mistään... Kun kaupassa testatessa jäi behringerist potikan varsi käteen..... (eipä jääny hyvä kuva mieleen) Toisekseen eipä siitä saanu kivaa soundii ulos.... (tarvii kunnon eq:n) Pitänee viel katella tota kaappikavalkaadii
MUTTA silti tota 2x4x10.... BUHAHAA!
minimies
09.03.2005 21:55:32

No niin, nyt tuli toi profet iv...
Ihan pirun mahtava härveli, soundii saa muokattuu ihan pirusti... (voisin suositella muillekkin)
ONNEKSI en ostanut hartkea... (vaikuttaa ihan rimpulalta verrattuna tohon warkkuun)

Suurkiitokset Jannelle tosta profet 3:en testi sessiosta!
Sampo-Ukko
29.01.2007 13:55:45
690 wanha kirjotus, so what! en kehtaa uutta aloittaa...

Eli kamahankinta olisi piakkoin ajankohtainen.....

Taustoja.. Soitan vakituisesti kahdessa bändissä, mahdollisesti myös tovin kulttua kolmannessa bändissä. Käytössäni on ollut 120w hartken kickback 15" elementillä, joka on liian alitehoinen minun käyttööni, joten elementti on sanomassa sopimustaan irti aivan millähetkellä hyvänsä. Nyt jo särisee ikävästi ja pahenee kokoajan. Toinen tämänhetkisistä bändeistä on melodista death-thrashiä (http://www.mikseri.net/madnessco) ja toinen groovaavaa D/T:metallia (http://www.pickupband.com/ Nimi tosin nykyään Uprising). Melo-D/T bändi runnoo D-vireestä ja Groove-D/T bändi Milloin mistäkin droppi vireestä, mutta yleisesti ottaen Drop-A:n tietämillä mennään. Käytän huttusen&kettusen Warp-pedaalia boostina, jota suosittelen kovasti bassolle.
Tämä kolmas orkesteri, jossa olen tällähetkellä koesoittamassa, soittaa Drop-H/standardi Cis-vireillä ja musiikkityyli on sellaista hyvin groovaavaa Metallia. Vähän niinkuin laittaisi BLS:n, Black sabbathin ja Panteran tehosekoittimeen ja tämä bändi tulisi ulos.

En omista autoa, kuljen muiden kyydeillä, joten koko kama-läjää ei kehtaisi liikutella paikkojen välillä. Molemmat Groovebändit harjoittelee kyllä samassa rakennuksessa mutta eripuolilla joten ei liene käytännöllistä roudata kaappia kämppien välillä, koska reenataan usein. Selkähän siinä menee ynnä myös hermot.Melo-D/T-orkesteri harjoittelee n.15 km päässä toisesta bändikämpästä. Tämän takia olen miettinyt, että ratkaisuni olisi: ostan Kickbackiin uuden Elementin luultavasti tämänlaisen: http://www.thomann.de/fi/hartke_3_15tp8_lautsprecher.htm . (Eikös tämän pitäisi olla sama, joka siinä on kiinni?) Tämä menisi Melo-D/T orkesterin kämpille koska siellä tehot riittävät juuri ja juuri.

Groove-bändien kohdalle olen ajatellut, että hommaisin Full-stackin, jonka kaapit jakaisin kahteen reenikseen ja nuppia roudailisin reenisten väliä. Kaikkien orkestereiden keikat yms. soitot vetäisin sitten Full-stackillä aina, kun se on kuljetusteknisesti mahdollista/tila sitä vaatii...

Eli: minkälaiset kaapit suosittelisitte tähän läjään ja minkälainen nuppi olisi tähän käyttöön Tarpeeksi monipuolinen? Toisaalta äänimaailma saisi olla jossain Kholdin Phantom-levyn bassosoundissa, ja toisaalta taas pitäisi irrota Exoduksen Shovel headed killing machinen kaltainen tyly nasaali. ja kuten ylhäältä voi päätellä, alapäätä kaappien pitää kestää ja toistaa epäinhimillinen määrä... Budjetti olisi siellä tonnin pinnassa.
Joo kyl toi menee! Oota, mä lisään vähän säröä.....
leksi-B
29.01.2007 16:01:10 (muokattu 29.01.2007 16:08:55)
Sori.. oon parivuotta jäljes..! (vanha kirjotus)
8v soitellu bassoa!
Low Rider
29.01.2007 16:15:11
Its on!
absqua
29.01.2007 16:29:27
on näillä paljon eroa? muutakin kuin hinta.. kertokaa kokemuksia?

http://www.thomann.de/fi/gallien_krueger_410blx_backline_bassbox.htm

ja

http://www.thomann.de/fi/gallien_krueger_410sbx_bassbox.htm

Eiköhän niiden välillä jonkunlainen laatuero ole joka myös tuohon hintapolitiikkaan heijastelee. Noista kahdesta mä valitsisin ton kaalliimman. Sillä veteleekin ns. maailman tappiin asti. Hyvä kaappi.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Nieby
29.01.2007 16:39:27
Eiköhän niiden välillä jonkunlainen laatuero ole joka myös tuohon hintapolitiikkaan heijastelee. Noista kahdesta mä valitsisin ton kaalliimman. Sillä veteleekin ns. maailman tappiin asti. Hyvä kaappi.

sitä mä tässä ostamassa oonkin.. mutta kiinnostas tietää että minkä sortin eroja on noilla olemassa`?
absqua
29.01.2007 16:40:55 (muokattu 29.01.2007 16:42:13)
sitä mä tässä ostamassa oonkin.. mutta kiinnostas tietää että minkä sortin eroja on noilla olemassa`?

toisessa on kahvoja ja kulmavahvikkeita lukuuottamatta kaikki osat halvempia ja laaduntarkkailu löyhempää?

Edit: kuten näkyy, niin mullahan ei mitään faktaa ole tarjota vaan ihan rehellistä mutua. tota kalliimpaa kaappia olen testaillut, tai siis yhden keikan sellaisella soittanut, ja se on hyvä peli. voisin itsellenikin hankkia jos tarvetta olisi.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Nieby
29.01.2007 16:43:18
toisessa on kahvoja ja kulmavahvikkeita lukuuottamatta kaikki osat halvempia ja laaduntarkkailu löyhempää?

Edit: kuten näkyy, niin mullahan ei mitään faktaa ole tarjota vaan ihan rehellistä mutua. tota kalliimpaa kaappia olen testaillut, tai siis yhden keikan sellaisella soittanut, ja se on hyvä peli. voisin itsellenikin hankkia jos tarvetta olisi.

millasta musiikkia veditte?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)