Aihe: Idols 2007 ..
1 2 3 4 5 68 9 10 11 12
fifi
22.01.2007 19:29:44

Siihen laulutuntiin on turha turvautua.Se kestää n. puoltuntia kuulemma ja siinä käydään vaan biisi läpi ja annetaan siihen vinkkejä..
Ei siellä ruveta enään pohtimaan että mahtaako neidin äänihuulissa olla jotain vikaa..

Lähtökohtaisesti, jos ääni vuotaa, tarkistaisin oppilaalta ensin hengitysyhteyden. Ei minullekaan ensimmäisenä puhuttu mistään äänihuuliviasta, vaikka ääneni vuosi kuin seula, kun aloitin laulamaan. Ja tästä tytöstä kuului enemmän pihinää kuin ääntä... Eikä äänihuulissani todellakaan ollut vikaa, koska kyseessä oli täydellisen kropaton falsettiääni, ja sen kuuli opettajakin, joka ääniharjoituksilla ohjasi minua oikeaan suuntaan.

Jo parilla oikealla ääniharjoituksella vuotoisuus voi vähentyä kummasti. Mutta jos se ns. formaattilaulunopetus se on vain puolen tunnin juttu, niin siinä ei hirveästi ehdi mitään. Mielestäni kuitenkin edellisissä idolsseissa kokelaat ovat aina laulaneet sen laulutunnin jälkeen teknisesti paremmin kuin ennen sitä. Mistä sitten johtuneekaan, mutta jotenkin olen kiinnittänyt asiaan huomiota edellisillä kerroilla, joten ilman muuta ajattelin, että siellä laulutunnilla on ehditty käymään vähän enemmänkin asioita läpi.

Uskon silti, että jos käheys jatkuu ja jos tyttö pääsee jatkoon, hänelle tullaan vähintäänkin huomauttamaan siitä.
Ad surdas auras canere
ap78
22.01.2007 20:42:54

Taas on pakko kirjoittaa.
Laulutunti on siinä vaiheessa kun semifinaalit alkavat,eli pienryhmät.Sitä ennen kilpailijat eivät laula mikkiin kuin viimeisessä pudotuksessa ja sekin on sitten omaa luokkaansa koska he ovat joutuneet yön aikana pänttämään biisin takaraivoonsa ja sitten show pystyyn..

Eli siksi myös ääni on kuulostanut osittain paremmalta koska se on miksattu parhaimmaksi mahdolliseksi ja nauhoitus tehdään pienemmässä tv-studiossa.(helpompi hallita sounditkin siis..)

No sit siihen neitokaisen käheyteen,että korvaani pisti myöskin se mahdoton käheys ja mä en oikein usko siihen flunssaankaan koska sen ei pitäis vaikuttaa noin,tai mistä minä tiedän,en ole mikään flunssaekspertti.

Oli miten oli,selviää varmaan piakkoin miten jatkossa menee.Toivottavasti hyvin ja terveesti.
mannerheim666
22.01.2007 20:44:31 (muokattu 22.01.2007 20:53:49)
fifi
22.01.2007 21:00:22

Ad surdas auras canere
insight
23.01.2007 09:39:31 (muokattu 23.01.2007 09:42:10)
Ok ehkä vähän offtopic, mutta petyin hieman, kun you tubesta kuuntelin Emmi Pakkasen Wuthering heightsin. Muistin, että se olis ollut paljon parempi. Hyvähän se ehdottomasti oli, mutta taas nähtiin, miten muistot kaunistuvat ajan myötä. Tässäpä onkin yksi hyvää syy lisää luoda se katse sinne tulevaisuuteen :p hih
Edittinä vielä, että sitä vaan, että Emmi kyllä erottui jo silloin edukseen erilaisuudella. Harmi vaan kun Idoli tunnutaan valittavan niin saman muotin mukaisesti. Ehkä se kertoo vain ihmisten ahdasmielisyydestä. Musiikki on kyllä viimeinen asia, missä kannattaa tai edes tarvii olla ahdasmielinen. Musiikki ei todellakaan tunne rajoja tai ei ainakaan pitäisi.
Tän sanottuani, vaihdan sigun.
Erilaisuus on nykyisin mainstreamiä. Tahdon olla tavis. Olenko siis erilainen vai mainstreamiä?
mannerheim666
24.01.2007 14:46:57
Oisko siitä anna abreysta vai mikä lie, videonpätkää netissä??? en ole vielä löytänyt, olisi hauska kuulla se uusiks, että mitä mieltä sitä on...
Rokkimamma75
25.01.2007 14:03:01
Edittinä vielä, että sitä vaan, että Emmi kyllä erottui jo silloin edukseen erilaisuudella. Harmi vaan kun Idoli tunnutaan valittavan niin saman muotin mukaisesti. Ehkä se kertoo vain ihmisten ahdasmielisyydestä.

Juu eroittuihan se Emmi juu, mutta ei tytöstä löytynyt mitään omaa, ja sen vuoksi tippuikin. Kun tuo KAte Bush on jo olemassa ja vetää omat biisinsä paremmin kuin tämä emmi - ei tarvita halpakopoita...
Life is a Bitch and so am I!
himmee
25.01.2007 16:18:08
En ole tuota suomen kate bushia nähnyt, mut jos flikalla on ääntä niin miksei tästä voitaisi lähteä muokkaamaan eri suuntaan kuin Kate Bush? Lauloiko vain yhden biisin? Eivät toista ilmeisesti edes pyytäneet?
ap78
26.01.2007 00:21:51

voi mä muistan sen tytön!
Se oli tosi nuori siihen aikoihin..mitähän se nykyään mahtaa puuhata,toivottavasti ainakin laulaa.Oli kyllä potentiaalia vaikkei ihan omaa tyyliään ollutkaan löytänyt.
insight
26.01.2007 09:19:40
Kyllä tuntuu, että kaikki kopioi jotakuta. Ero syntyykin siinä, miten hyvältä se kuulostaa.
Allekirjoitus: Työn alla.
jogo3000
26.01.2007 20:46:58

Kyllä tuntuu, että kaikki kopioi jotakuta. Ero syntyykin siinä, miten hyvältä se kuulostaa.

Taitaa olla aika vaikea lähteä ihan omalta pohjalta liikenteeseen. Kyllähän nuo vaikutteet tarttuu tosi nopeasti niistä lähteistä mitä kuuntelee paljon.
Biisintykää:
Nails in the neck
ap78
28.01.2007 22:31:08

no niin,nyt ollaan sitten taas semifinaaleissa..Se tais olla taas ihan korvattomien ihmisten hypetystä että tänä vuonna olis ollu yhtään sen kovempi taso kuin viime vuonna.
Ihan samanlainen kuin ennenkin.
Eikä missään mainita että siellä on tyttö ja poika kiintiöt.12 tyttöö ja 12 poikaa..tasosta riippumatta.

Huoh,niin meitä katsojia huijataan..
kimurantti1
28.01.2007 22:52:00
Mikäs sen mimmin nimi oli, joka pelkäsi vetäneensä överiksi homman ja vähän väliä meinasi itku tulla? Siis se kelle tuomaritkin sanoi, että lauloi kaikki suohon. Veti musta älyttömän hyvin!
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
ap78
29.01.2007 01:15:27

oisko se ollu joku mia..

Aika varma finalisti ainakin minusta ;)
Jeweli
29.01.2007 03:19:54
Mua kyllä otti päähän ku jengi ei ollu viittiny sanoja opetella! Jos oisin tuomaristossa niin oisin heti rankannu kaikki ne ulos, jotka ei edes yhtä säkeistöö osaa biisistä.. Liian helpolla pääsi muutamat semifinaaleihin!
Oot melkein kuin naispuolinen Captain Planet juttujes perusteella.. :) -pira
insight
29.01.2007 09:21:20
Mä veikkaisin/toivoisin Idoliksi sitä Annaa.
Allekirjoitus: Katso selain ikkunan takaa.
ap78
29.01.2007 09:52:57

no niin no..
aika harvalla harrastelijalla(ammattilaisellakaan) pää kestää parin tunnin yö unien jälkeen valtavassa paineessa muistaa yhtään mitään.

Sitä voi testata. Ensin pidä karaoke-karonkka aamu 10-04 ja sen jälkeen nuku kaks tuntia ja opettele itsellesi tuntematon biisi ja mene esittämään se klo 9 aamulla mummoille pankkijonoon tai johonki yhtä hektiseen paikkaan ;)

ai mikä mun pointti..?
Jeweli
29.01.2007 11:01:49 (muokattu 29.01.2007 11:03:32)
no niin no..
aika harvalla harrastelijalla(ammattilaisellakaan) pää kestää parin tunnin yö unien jälkeen valtavassa paineessa muistaa yhtään mitään.

ai mikä mun pointti..?

Tiesin et joku kommentoi näin..
Tottahan se on et paineet on kovat ja paljon ei varmasti tuu nukuttua, mutta juuri teatteriviikonloppuna pitää erotella jyvät akanoista ja katsoa keillä kantti kestää. Laulajan työssä joutuu opetteleen ja valvomaan ja kestämään paineita aina.

Niin ja biisit muuten eivät olleet mitään tuntemattomia vaan suht' uusia hittejä, jotka varmasti olivat tuttuja kaikille ainakin melodian puolesta, joten olisi tarvittu vain pientä panostusta sanojen suhteen.
Oot melkein kuin naispuolinen Captain Planet juttujes perusteella.. :) -pira
ap78
29.01.2007 17:04:28

joo..ei riitä porukka suomessa.Juuri katsoin amerikan ihmettä ja siellä oli yksissä koelauluissa 10000 ihmistä kun meillä saadaan kasaan just ja just 2000

mä luulen ettei meikälaiset pahemmin pärjäis niiden idolsissa,ainakaan kovin pitkälle.

idols on kuitenkin televisio-ohjelma ja kykyjenetsintä kilpailu jossa haetaan uusia nuoria lupauksia.

En mä lähtis piiskaa antamaan jos unohtaa tuossa tilassa jotain sanoja.eihän se ole edes kyseisen vaiheen pointti,vaan se miten pokka pitää ja saako shown pystyyn vaikkei muistais ainuttakaan sanaa..

Ja aina saa mennä itse näyttämään mallia jos kokee olevansa parempi ;)

idols rules,,hahahahahaaaaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)