Aihe: Fernandes bassot
1
Incarnation
06.02.2004 10:35:49
Onko kellään kokemusta Fernandes nimisen kielisoitinvalmistajan bassoista? Olisi kiva saada tietää kyseisen valmistajan Tremor 4 Deluxe ja Gravity 4 Deluxe bassoista hieman enemmän niiltä jotka ovat niitä kokeilleet.
Smi-Music näitä näyttää myyvän ja vielä kohtuulliseen hintaan (880€) ainakin spekseihin nähden. Tässä kuvia kyseisistä bassoista:
GRAVITY-sarja:
http://www.fernandesguitars.com/basses/gravity.html

TREMOR-sarja:
http://www.fernandesguitars.com/basses/tremor.html
"Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla." -Jaristoteles
PasiB
06.02.2004 13:06:49
Mulla oli n.10 vuotta sitten tuommoinen Gravityn näköinen 5-kielinen basso, tosin siinä oli J-mikitys. Basso oli kyllä hyvä soitettavuudeltaan, mutta mikit ei oikein vakuuttaneet. Kun vaihdoin siihen EMG:n J-setin, niin sitten soundikin muuttui jo paremmaksi. Ei siitä oikein muuta huonoa sanottavaa ole, puutkin tuntuivat olevan aivan kohtuullista tavaraa.
Tosin täytyy kyllä sanoa, että kun sain sitten hankittua Jussi Ala-Kuhan tekemän basson, niin ero Fernandesiin on aika iso, eikä ainakaan Fernandesin hyväksi. Suosittelen kysäisemään Jussilta hintoja, ne ovat mielestäni aivan kilpailukykyisiä. (Hups, tulipa mainostettua!!! :-)
Kitarassa on liikaa kieliä
balzary
06.02.2004 13:10:53 (muokattu 06.02.2004 13:49:11)

edit:

prkl ja saattansfittan. en mä ees puhunu samasta bassomerkistä. unohtakaa.
Str prd skrz prdel!
Incarnation
06.02.2004 16:16:35
Suosittelen kysäisemään Jussilta hintoja, ne ovat mielestäni aivan kilpailukykyisiä. (Hups, tulipa mainostettua!!! :-)

Tuskin alle 1000€ lähtee Jussilta niitä bassoja, joten taidan ihan katsella näitä "perusmerkkejä".
"Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla." -Jaristoteles
pekezu
24.01.2007 13:01:24

Elvytellään ikivanhaa aihetta. Niin, eksyin tuossa joskus kajaanissa vieraillessani lukinmaanmusiikkiin, joka myy fernandesin bassoja. Mielenkiintoni heräsi kyseisen valmistajan sivuja tutkiessani tuohon Tremor Deluxe 5 malliin. Äkkiseltään en löytänyt vain yhtäkään suomalaista firmaa mikä noita olisi myynyt. Lukinmaanmusiikkiin tietysti voisi soittaa ja kysäistä.

Osaako joku kertoa myös mahdollisista ulkomaisista fernandesia myyvistä liikkeistä ja myös bassojen laadusta?
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
Zarmo
24.01.2007 14:04:59

Miulla on viisikielinen jassokopio. Ihan hyvä miunsta, mutta haluaisin vaihtaa nelikieliseen.
Likainen kokolattiamatto.
Vapinamonologeja
Meegs86
25.01.2007 09:29:19 (muokattu 26.01.2007 11:16:02)

Taitaa Tampereelle avattu uusi liike, Rocktori, myydä Fernandes-soittimia, jos en täysin väärin muista. Ja tämän saatan muistaa pahasti väärin, mutta aivan kuin siellä olisi nimenomaan ollut pelkästään kyseistä merkkiä. Oli meinaan aika yksipuolinen valikoima...
"Live slow, die young anyway"
Midian89
29.01.2007 10:39:26
Mulla sattuu olla tuo gravity 4 sarjalainen kotona.
Soitettavuudeltaan hyvä basso ja ei soundissakaan mitään isoa miinusta ole riippuen siitä millaisesta soundista tykkää.

Mutta ihan menevä peli
Ei paskin mutta heikoimmasta päästä
Thule
29.01.2007 12:04:14
Taitaa Tampereelle avattu uusi liike, Rocktori, myydä Fernandes-soittimia, jos en täysin väärin muista. Ja tämän saatan muistaa pahasti väärin, mutta aivan kuin siellä olisi nimenomaan ollut pelkästään kyseistä merkkiä. Oli meinaan aika yksipuolinen valikoima...

Rocktorissa en ole sisällä asti käynyt, mutta ikkunalla oli ainakin montaa eri halpismerkkiä - yhtään Fernandesia en huomannut. Voipi olla että sisältä tietty löytyy. Vertikaalissa kyseistä merkkiä ainakin myydään.
Nasu
07.04.2008 12:15:52
Mulle tarjottiin tällaista 80-luvun sarvipäätä:

http://mako.1g.fi/kuvat/bass/fernandes1.jpg/full
http://mako.1g.fi/kuvat/bass/fernandes2.jpg/full
http://mako.1g.fi/kuvat/bass/fernandes3.jpg/full

Fernandes "The Function". Made in Japan ja #5120194. Miten vanha Fernandes pärjää vanhalle Tokaille tai muille Japseille laadussa ym.?

Mahtaako olla hintapyynnön (550e) arvoinen kapistus?
J.Hollström
07.04.2008 12:39:52
Fernandes "The Function". Made in Japan ja #5120194. Miten vanha Fernandes pärjää vanhalle Tokaille tai muille Japseille laadussa ym.?

Minun kokemuksen mukaan on ihan samalla tasolla ikäluokkansa muiden japanilaisten kanssa. 2 kpl ko. valmistajan soitinta olen omistanut, molemmat 80-luvun puolenvälin vehkeitä. Silloin Suomessa taisi olla aktiivinen maahantuoja ko. merkille. Ainakin kaveripiirissä Fernandes oli tuolloin aika suosittu valmistaja joka suosli uskollisia kopiota eri klassikkomalleista.

Hintaan voisin kommentoida, että on snadisti yläkanttiin musta (itse maksoin Fernandes The Function kitarasta 100 eur, mutta se oli ns. muilutus bändikaverilta, joka ei ymmärrä hintojen päälle mitään).
Point-to-point ripuliranne
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)