Aihe: Marshall JCM800 -soundin salat?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Härski
28.01.2007 23:21:25
Eiköhän tää ollu taas tässä. Sitten kun vitsit loppuu ja jollain on oikein rahaakin tarjota niin saa laittaa privaviästiä.

Taitaa privalla tulla vielä huonommat jutut... notta sitä mukaa.
Lancelot
28.01.2007 23:23:26
Panokset kovenee

Mulla on Chrysler Le baron 2,2tbo -90. Tuut sen nupin kanssa bussilla tänne, annat nupin+1800€ käteen ja ajat aidolla amerikkalaisella kotiin!

Ei taida pari tankillista menovettä riittää kotimatkaan kun sladittellee sillä fiiliksissä..
bliikki
28.01.2007 23:23:51
Taitaa privalla tulla vielä huonommat jutut... notta sitä mukaa.

Jos oman nokkeluuden esittely privaviestein tuottaa suunnatonta mielihyvää, niin sittenhän sitä pitää harjoittaa. Who doesn't want to be happy.
"Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?"
Manicci
28.01.2007 23:25:37
Ei taida pari tankillista menovettä riittää kotimatkaan kun sladittellee sillä fiiliksissä..

Etuveto ja jalkakäkkäri nii ei paljon sladitella :D ja kulutus matka-ajossa n. 7l/100km

;)
How blue can you get?
battery
28.01.2007 23:57:51
Onko noita etuasteputkia vaihdettu myös vai onko jäänyt pelkkään päätteen vaihtoon?
You cant always get what ya want, youll get what you need like..
bliikki
29.01.2007 00:07:29
Onko noita etuasteputkia vaihdettu myös vai onko jäänyt pelkkään päätteen vaihtoon?

Kaikki vaihdettu.
"Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?"
bliikki
29.01.2007 00:16:55 (muokattu 29.01.2007 00:21:02)
Tuli muuten semmonen mieleen, että tänään kun kokeilin vielä että miten se murisee, niin masteri tais olla klo 3:ssa, boosti jossain klo 2 ja gain jossain klo 2 ja oli aika passeli vola. Eli ei tosta hirveästi kyllä mölyä lähde. Pitäiskö sen soida lujempaa nuilla setupeilla kun puhutaan, että on hirmuisen äänekäs vehje? "Clean"-kanava oli sen sijaan jo kakkosella (jotain klo 8) liian lujalla.

EDIT: Siis passeli vola = reeniksellä tulpat päässä rokkia.

EDIT2: Teho tossa on tosin puolitettu kun on tällä hetkellä 2 putkea. Mutta eipä tuo juurikaan soundiin vaikuttanut siihen verrattuna mitä ne oli aikoinaan 4:llä kohtuu tuoreilla golden dragoneilla.
ejhfi
29.01.2007 07:35:52

Tässä kohden ketjua lisäisin oman mielipiteeni, että ei edes alkupään tuotannon JMC-koneista saa sitä oikeaa Marshall soundia mikä on JMP-sarjan styrkkareissa. Itselläni on ollut 20 vuotta luottopelinä JMP Super Lead 100W MKII Marsun 1935 kaapilla ja siitä lähtee juuri "se" soundi. Varhaismmissakin JMC 2203 & 2204 malliessa oli jo jotain sellaista, mikä plexeistä vielä puuttui ja tästä syystä JMC:llä ei pääse koskaan siihen mikä plexeissä synnyttää soundin. Nimittäin JMP-sarjan Marsuissa ei ole master volumea. On vain kaksi kanavaa, joilla molemmilla oma volumesäätönsä. Molemmissa kanavissa on kaksi inputia ja idea on se, että kanavat loopitetaan yhteen ylimääräisistä inputeistaan. Näin styrkkaria ajetaan ikään kuin kahteen kanavaan ja volumeilla säädetään paljonko tarvitaan HI-kanavaa ja paljonko LOW:ta. Sitten vain annetaan styrkkarille hanaa ja paskempikin kepukka kuulostaa hyvältä.
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
svilo
29.01.2007 09:17:51 (muokattu 29.01.2007 09:21:34)
Tässä kohden ketjua lisäisin oman mielipiteeni, että ei edes alkupään tuotannon JMC-koneista saa sitä oikeaa Marshall soundia mikä on JMP-sarjan styrkkareissa. Itselläni on ollut 20 vuotta luottopelinä JMP Super Lead 100W MKII Marsun 1935 kaapilla ja siitä lähtee juuri "se" soundi. Varhaismmissakin JMC 2203 & 2204 malliessa oli jo jotain sellaista, mikä plexeistä vielä puuttui ja tästä syystä JMC:llä ei pääse koskaan siihen mikä plexeissä synnyttää soundin. Nimittäin JMP-sarjan Marsuissa ei ole master volumea. On vain kaksi kanavaa, joilla molemmilla oma volumesäätönsä. Molemmissa kanavissa on kaksi inputia ja idea on se, että kanavat loopitetaan yhteen ylimääräisistä inputeistaan. Näin styrkkaria ajetaan ikään kuin kahteen kanavaan ja volumeilla säädetään paljonko tarvitaan HI-kanavaa ja paljonko LOW:ta. Sitten vain annetaan styrkkarille hanaa ja paskempikin kepukka kuulostaa hyvältä.

Tuohan on tietenkin jokaisen tiedossa, mutta aloittajalla on käsittääkseni ongelmia Marshallinsa (800) kanssa, yritämme parhain päin selvittää asiaa... NMV ja MV Marshalleja ei pidä nyt sekoittaa keskenään.

/sv
- tone is everything -
Q: Is solid-state really as evil as you say? A: Yes (R.Aiken)
ejhfi
29.01.2007 09:37:42

Tuohan on tietenkin jokaisen tiedossa, mutta aloittajalla on käsittääkseni ongelmia Marshallinsa (800) kanssa, yritämme parhain päin selvittää asiaa... NMV ja MV Marshalleja ei pidä nyt sekoittaa keskenään.

Ei niin ja mainitsinkin sen siksi, että monet otaksuvat JCM:n rokkaavan kuten Plexi. Näillä todellakin on eronsa siinä kuin JCM-sarjan styrkkareissakin, jos sitä Marshallin soundia hakee.
ejhfi
29.01.2007 09:51:00

Suurin osahan ei koskaan ole soittanut plexillä, eli ei tiedä paremmasta.

Mutta on taatusti kuullut sitä useammaltakin levyltä :)
SininenIII
29.01.2007 10:49:10 (muokattu 29.01.2007 14:51:50)

Kaikki putket on vaihdettu ammattilaisen toimesta eikä auttanut asiaan.

.

Uteliaisuudesta: Mitkäs putket sinne laitettiin? En huomannu viestiketjussa mainintaa niiden tyypistä, tai sit vaan hukkui noiden turhien ostotarjouksien ym sekaan...
marko.m
29.01.2007 13:34:08 (muokattu 29.01.2007 13:34:46)
Muuten tuli vain vain mieleen kun meilla oli treenikämpällä joskun seurakunnan omistama marsun JCM800 100W combo. Se oli muistaakseni joku 90-luvun alun malli. Mikahän malli mahtoi olla kyseessä? En googlettamalla oikein löytäny siitä selvää kuvaa. Se on kaks kanavainen ja siinä oli high ja low inputit vierekkäin, ei päällekkäin. Muistaakseni 5 putkea hehkui takana. Olisin silloin saanu sen halvalla (n.400€) mutta kun ei ollu ylimääräistä rahaa niin seurakunta vaihtoi sillä sitten elektroakustisen kitaran. Silkka tuhlausta sanon minä!
tommiot
29.01.2007 13:50:21
Muuten tuli vain vain mieleen kun meilla oli treenikämpällä joskun seurakunnan omistama marsun JCM800 100W combo. Se oli muistaakseni joku 90-luvun alun malli. Mikahän malli mahtoi olla kyseessä? En googlettamalla oikein löytäny siitä selvää kuvaa. Se on kaks kanavainen ja siinä oli high ja low inputit vierekkäin, ei päällekkäin. Muistaakseni 5 putkea hehkui takana. Olisin silloin saanu sen halvalla (n.400€) mutta kun ei ollu ylimääräistä rahaa niin seurakunta vaihtoi sillä sitten elektroakustisen kitaran. Silkka tuhlausta sanon minä!

Ei oikein sun tiedot täsmää. 5 putkea -> 50 wattia. Muistelisin myös että noiden valmistus olisi loppunut 1989. Sen lisäksi yksikanavaisissa on hi ja lo sensitivity inputit, kaksikanavaisissa ei :)
marko.m
29.01.2007 14:15:46 (muokattu 29.01.2007 14:20:56)
No tuota... Ainakin siinä oli cleani ja särö kanava ja polkimella pysty vaihtamaan. Niin ja tais muuten olla että siinä oli 5 putkea paikallaan mutta 8 putkinen se oliki. 2x12" elementit oli. Vuosimallista en ole varma saattaa olla vanhempiki kuin 90-l.

http://www.sirlasvegas.com/instruments/jcm800combo.jpg

Tuommonen se oli mutta kun tuossa ei ole kuin yks inputti ja minulla on vahva käsitys että siinä oli kaks.
tommiot
29.01.2007 14:23:19 (muokattu 29.01.2007 14:24:07)
No tuota... Ainakin siinä oli cleani ja särö kanava ja polkimella pysty vaihtamaan. Niin ja tais muuten olla että siinä oli 5 putkea paikallaan mutta 8 putkinen se oliki. 2x12" elementit oli. Vuosimallista en ole varma saattaa olla vanhempiki kuin 90-l.

http://www.sirlasvegas.com/instruments/jcm800combo.jpg

Tuommonen se oli mutta kun tuossa ei ole kuin yks inputti ja minulla on vahva käsitys että siinä oli kaks.

Varmaan siinä oli kuitenkin kuusi putkea paikalla. Saattaa olla että se oli vanhempi kuin 90-luvulta, koska niitä ei todella tehty silloin. Kaksikanavaisessa ei ole kahta inputtia.
bliikki
29.01.2007 15:15:18
Alkoihan se hitusen potkimaan. Sain sm57:lla mikserin läpi suoraan mp3:lle jotain nauhalle. Tosin volatasojen kanssa oli hitusen ongelmia ja tuokin pätkä huonolaatuisuutensa lisäksi haukkaa vähän yli. Mutta kyllä siitä ihan riittävän kuvan saa. Alapää on hieman tukossa vieläkin, mutta kai sen kuuluukin olla.

Taitaa olla peli ihan kunnossa joka tapauksessa :)

http://koti.mbnet.fi/mika_j/music/marssali.mp3

Mutta kyllä se myyntiin mänöö kuitenkin. Tarvihtoo vähän erilaisen cleanin soundin.
bliikki
29.01.2007 15:15:52
Uteliaisuudesta: Mitkäs putket sinne laitettiin? En huomannu viestiketjussa mainintaa niiden tyypistä, tai sit vaan hukkui noiden turhien ostotarjouksien ym sekaan...

Kyllä mää ne jossain mainitsin, mutta en muista itekään että missä :) Mutta siis JJ:t siellä on. Ennen oli golden dragonit.
J.Hollström
29.01.2007 15:32:29
Alkoihan se hitusen potkimaan. Sain sm57:lla mikserin läpi suoraan mp3:lle jotain nauhalle. Tosin volatasojen kanssa oli hitusen ongelmia ja tuokin pätkä huonolaatuisuutensa lisäksi haukkaa vähän yli. Mutta kyllä siitä ihan riittävän kuvan saa. Alapää on hieman tukossa vieläkin, mutta kai sen kuuluukin olla.

Taitaa olla peli ihan kunnossa joka tapauksessa :)

http://koti.mbnet.fi/mika_j/music/marssali.mp3

Mutta kyllä se myyntiin mänöö kuitenkin. Tarvihtoo vähän erilaisen cleanin soundin.

Sun äiti vois sanoo jotain myös tohon vahvistimen vaihtoon. Ainakin näiden näytteiden perusteella.
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)