Aihe: Selittäkää minulle ulostuloimpedanssi
1
Insane Kane
11.12.2003 13:53:08
Eli kun puhutaan kitaramikeistä:

Ulostulo impedanssi??

Höh.
"And that's the bottom line.."
poppamies
11.12.2003 19:43:04

Eli kun puhutaan kitaramikeistä:

Ulostulo impedanssi??

Höh.

No minun mielestä on väärin puhua "ulostulo impedassista".
Kitaran mikeillä on oma sisäinen impedanssinsa joka tarkoittaa lyhyesti sanottuna vaihovirtavastusta.
Sitten eri mikki yhdistelmät (sarjaan tai rinnan) määrittelevät sen kitaran mikkien kokonaisimpedanssin. Ei se impedanssi koskaan missään vaiheesa "tule ulos" sieltä. Se vastustelee vaihtovirtoja siellä kitarassa ja riippuen impedanssista niin joko kitaran signaali on korkeampi jännitteinen ja matalampi virtainen tai päinvastoin jos kyseessä on matala impedanssiset mikit.
Sitten on eri asia että vahvistimessa taas kyllä puhutaan sisääntulo impedanssista.
"G-strings are for strippers"
poppamies
11.12.2003 19:43:04 (muokattu 11.12.2003 19:43:55)

Meinas korkeasta impedassistani johtuen tulla kahteen kertaan...
Da Make
11.12.2003 21:45:48
Meinas korkeasta impedassistani johtuen tulla kahteen kertaan...

Lämpeneminen=> sisäinen resistanssi kasvaa=> suosittelen synapsien vaihtamista suprajohteisiin. (Muista mainita pääsi merkki ja vuosimalli!)
heh eh eh joo...
Cräx, Change, Ötöm!?
poppamies
11.12.2003 22:09:23

Lämpeneminen=> sisäinen resistanssi kasvaa=> suosittelen synapsien vaihtamista suprajohteisiin. (Muista mainita pääsi merkki ja vuosimalli!)
heh eh eh joo...

No olen jo moneen kertaan ollut yhteydessä useammankin liikkeen päämyymälään mutta niin se vaan on ettei tätä mallia oo, ei tuu eikä tilata.
Insane Kane
12.12.2003 10:52:20
D.C resistanssi on selevä homma, mutta kun nyt puhutaan output impedanssissta, jonka Esim. EMG ilmoittaa olevan 10Kohm humbukkereissaan. Jotain tekemistä sillä on vissiin tuon preampin kanssa??
Neroja? Kankaanpää?
"And that's the bottom line.."
Da Make
12.12.2003 12:19:19
No olen jo moneen kertaan ollut yhteydessä useammankin liikkeen päämyymälään mutta niin se vaan on ettei tätä mallia oo, ei tuu eikä tilata.

Kannattaa kysyä suoraan tehtaalta, sillälailla mä sain omani... Ajatus kulkee nyt tosi nopeasti verrattuna normaaleihin. Tyytyväinen olen ollu.
ps. Omani tilasin Tuomas-cyberstoresta.
Cräx, Change, Ötöm!?
J-R
13.12.2003 03:23:40

passiivimikin impedanssi on taajuusriippuva

...niinkuin tietysti aktiivimikinkin, mutta noille ilmoitettuna se taitaa tosiaan tarkoittaa preampin ulostuloimpedanssia. Sehän on vaan sitä että aktiivielektroniikalla ei ole niin kriittistä millaista kuormaa piuhan päässä on vastassa, sensijaan passiivimikki kytkettynä liian pieneen sisääntuloimpedanssiin saa aikaan huonon ja tuhnun saundin.
JulGubbe
14.12.2003 00:30:40
No minun mielestä on väärin puhua "ulostulo impedassista".

Kitaramikrofonin tapauksessa ulostuloimpedanssi on sama kuin mikrofonin 'sisäinen impedanssi'. Eli ne siis tässä yhteydessä tarkoittaa samaa asiaa. Ja niinkuin J-R sanoi, se impedanssi on taajuusriippuvainen.
I would've gotten away with it too, if it hadn't been for those pescy kids and that dog!
J-R
14.12.2003 01:01:35

nyt puhutaan output impedanssissta, jonka Esim. EMG ilmoittaa olevan 10Kohm humbukkereissaan

Hiukka kyllä mietityttää mitä tuo arvo voisi ilmaista. Se kyllä suuruusluokaltaan voisi olla mikin sisäinen DC-resistanssi. Kävin vilkasemassa noita EMG:n datoja ja siellä ei mitään taajuusinformaatiota tuosta impedanssiarvosta ollut. Tietty tuo voisi olla impedanssi mikrofonin resonanssitaajuudella, mutta suuruusluokka olisi siinä tapauksessa väärä. Resonanssitaajuudella puhutaan ennemmin impedanssin suuruusluokasta 10^2 - 10^3 Kohmia, noin yleisesti.
Taas jonkun bufferin ulostuloimpedanssina 10Kohm on aika paljon.
Mun veikkaus on että tuo arvo olisi mikin DC-resistanssi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)