Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall JCM800 -soundin salat?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
bliikki
28.01.2007 18:26:44 (muokattu 28.01.2007 18:34:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeiles tällälailla, eq:sta kaikki nollille paitsi middle täysille, keini vaikka klo 12 tai enemmän ,masteria auki, siinä on hyvä lähtökohta. Yleensä useat vääntää liikaa bassoa, pidä bass max klo 10, siitä eteenpäin menee vain tukkoon, koskee aikaa monta Marsallia, plexit mukaanlukien. Alenna lesteristä mikkejä, ei mene tukkoon niiin helposti ja erottelevuus lisääntyy....
 
Kyllä terve kasisatanen kuullostaa hyvältä myös 75:lla, ja itseasiassa luukutetut seiskavitoset on ihan ok elementit, vanhemmat tosin.
 
/sv

 
Kokeilin toisellakin kaapilla, ei ollut kaapeista kiinni. Bassoa ei voi pitää kuin ehkä ykkösellä (siis ei kello yhdessä). Alkaa kuulostamaan jo bassolta sen jälkeen. Tuota middle-juttua en kokeillut mutta kaikki mahdolliset presence-kikat, masterit täysille, boosti täysille jne. Joka nuppia joka suuntaan, ei irtoa. Sain nauhotetua jotain pätkää mp3:lle sm57:n ja mikserin kautta, mutta jätin soittimen onnettomasti reenikselle eikä sinne tänään enää voi mennä ettei tule isot sedät pamputtamaan hälytyksen johdosta. Pitää huomenna aamulla hakea se pois sieltä ja pistää nettiin, niin kuulette millaista se noin about hönkii. Oli se sitten sitä itseään tai jotain aivan muuta.
 
EDIT: Olen kokeillut tuota myös Yamaha Pacificalla ja Epiluurin lespalla, mutta eivät ainakaan paranna soundia.
 
"Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?"
Artist
28.01.2007 18:26:54 (muokattu 28.01.2007 18:37:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä luin jotain sellasta että jcm 900:sesta oli tarkoitus luoda sellainen että hevikitaristitkin voisivat soittaa sillä ilman modauksia tai mitään erillisiä speduja tms. Aivan nappiin tämä yritys ei tainnut kuitenkaan mennä?
 
Ysisatasessa on aika paljon puolijohteita signaalitiessä, muistan lukeneeni. Ei vissiin kaikissa malleissa, mutta ainakin siinä hi gain dual reverbissä.
 
"Oh, baby I'm born to lose"
Torniojaws
28.01.2007 18:28:26 (muokattu 28.01.2007 18:31:35)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä luin jotain sellasta että jcm 900:sesta oli tarkoitus luoda sellainen että hevikitaristitkin voisivat soittaa sillä ilman modauksia tai mitään erillisiä speduja tms. Aivan nappiin tämä yritys ei tainnut kuitenkaan mennä?
 
No, mitä itse soitin tuolla yhdellä keikalla JCM 900 Hi Gain Dual Reverbillä Marsun 1960B-kaapin kera, niin kyllä siitä irtosi oikein maukas mättösoundi ilman mitään pedaaleita. Keppi vain kiinni ja menoksi. Asetukset olivat talon puolesta vahvistimessa valmiina, mutta muistaakseni oli jotain tämänsuuntaista: kolmoskanava, Gain 5, Bass 6, Mid 6, Treble 6, Presence taisi olla jotain 4.
 
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
timppa67
28.01.2007 18:36:57 (muokattu 28.01.2007 18:39:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensviikon lopulla saan sen kasisataseni korjaajalta jolloin siihen on vaihdettu putket ja konkat.. palaan asiaan kun saan pelistä "savut".. vielä en tiedä muuta kuin kustannusarvion joka on kaikkineen 220e, putket on jotkut JJ;t.. odotukset ainakin on kovat kun härveli on suht rakas.. Korjaaja mielestään oli löytäny siitä jotain vikaakin.. omat fiilikset oli että "potku" oli kadonnut.. toivottavasti homma on hintansa väärtti..
 
Volle
28.01.2007 18:39:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ysisatasessa on aika paljon puolijohteita signaalitiessä, muistan lukeneeni.
 
Ysisatasiakin on eri malleja. Kaikissa ei muistaakseni ollut. Eikä niistä kai haittaa välttämättä ole, jos saundi toimii omaan korvaan.
 
Piis
Artist
28.01.2007 18:41:29 (muokattu 28.01.2007 18:41:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ysisatasiakin on eri malleja. Kaikissa ei muistaakseni ollut. Eikä niistä kai haittaa välttämättä ole, jos saundi toimii omaan korvaan.
 
Joo. Mutta vastasin tuolla lähinnä kysymykseen kasisatasen ja ysisatasen eroista, mulla on itsellänikin omassa vahvistimessani puolijohdetta signaalitiessä, enkä ainakaan vielä modauttanut täysputkeksi, makuasioita nämä.
 
"Oh, baby I'm born to lose"
HS
28.01.2007 19:45:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve
 
Itselläni oli jonkin aikaa 2-kanavainen JCM-800 nuppi. Taisi olla 50 wattinen (olen koittanut ja onnistunutkin aktiivisesti unohtaa :) Kaikenlaista kokeiltiin putkien vaihdosta alkaen, mutta ei siitä oikein hyvää soundia saatu ulos. Aivan eri soundimaailmassa liikuskeltiin kuin perinteisemmässä 1-kanavaisessa veljessään. Noissa 2-kanavaisissa on ilmeisesti vuosikerroissa suuriakin eroja. Näin muistan Wahvarikellarin Mönkkösen kertoilleen.
 
Jokaisella on oikeus mielipiteeseeni.
msormune
28.01.2007 20:00:41 (muokattu 28.01.2007 20:02:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.cs.cmu.edu/~ehn/ax84/sounds/Jtm45_2.mp3
Yllä olevasta pätkästä kuulee hyvin, miten tasuriputki menee kyykkyyn bassosävelissä. Siitä sitten tykkää tai ei. Tiukassa hevidemppauksessa tuo tuskin on toivottu efekti, mutta köykäisemmässä menossa kuulostaa varsin hauskalta.

 
Hyvältä kuulosti. Aika mielenkiintoinen juttu. Rakentelin Runoffgrooven sivulta Eighteen-säröpedaalin, joka yrittää kovasti kuulostaa 18 watin Marshallilta joita tehtiin joskus 1960 luvulla. Niissä oli myös putkisatasuuntaus. Joka tapauksessa tuollainen matalien kielien soundin "murtuminen" on myös havaittavissa tässä pedaalissa, vaikka pedaali tietysti on toteutettu puolijohteilla...
 
EDIT: taiskin olla 1960-luvulla kun noita tehtiin.
 
bliikki
28.01.2007 20:18:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marsuni kuulostaa about tämmöiseltä:
http://koti.mbnet.fi/mika_j/music/marsuntapaista.mp3
 
Koitin hakea samantyyppistä soundia Sansampista ja aika lähellä ollaan. Varsinkin tuon muhkuisen alapään osalta. Yläkielillä riffittely kuulostaa varsin hyvältä. Mutta jos tuon Marsun kuuluukin kuulostaa about tuolta, niin sittenhän kaikki on kunnossa. On vaan mun makuun väärä soundi ja pitää pistää karvapallo myyntiin :)
 
"Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?"
svilo
28.01.2007 20:55:37 (muokattu 28.01.2007 21:00:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marsuni kuulostaa about tämmöiseltä:
http://koti.mbnet.fi/mika_j/music/marsuntapaista.mp3
 
Koitin hakea samantyyppistä soundia Sansampista ja aika lähellä ollaan. Varsinkin tuon muhkuisen alapään osalta. Yläkielillä riffittely kuulostaa varsin hyvältä. Mutta jos tuon Marsun kuuluukin kuulostaa about tuolta, niin sittenhän kaikki on kunnossa. On vaan mun makuun väärä soundi ja pitää pistää karvapallo myyntiin :)

 
Jos saa sanoa....kauheeta :) Kyllä GT2:n pitäisi paremmalta kuullostaa ???
 
/sv
 
- tone is everything -
Q: Is solid-state really as evil as you say? A: Yes (R.Aiken)
bliikki
28.01.2007 21:03:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos saa sanoa....kauheeta :) Kyllä GT2:n pitäisi paremmalta kuullostaa ???
 
/sv

 
Kyse olikin siitä, että miltä se Marsu kuulostaa, ei se kovin kaukana tuosta pörinästä ole. GT2 kuulostaa paremmalta suoraan linjaan ilman DI-boksia tai muuta vastaavaa kuin Marsu reeniksellä.
 
"Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?"
bliikki
28.01.2007 21:07:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tai jos joku on sitä mieltä, että on soittajassa vikaa niin voi ostaa tuon Marsun multa pois ;)
 
"Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?"
Härski
28.01.2007 21:09:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tai jos joku on sitä mieltä, että on soittajassa vikaa niin voi ostaa tuon Marsun multa pois ;)
 
Jos tarviit 200 € heti, voit kiikuttaa sen tohon mun ovelle, kiitos.
 
bliikki
28.01.2007 21:11:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tarviit 200 € heti, voit kiikuttaa sen tohon mun ovelle, kiitos.
 
Ei mitään osamaksua ;)
 
"Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?"
Härski
28.01.2007 21:24:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei mitään osamaksua ;)
 
Eiei, aattelin, että jos satut kaljarahoja tarttee, voisin tolla ostaa.
 
bliikki
28.01.2007 21:26:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiei, aattelin, että jos satut kaljarahoja tarttee, voisin tolla ostaa.
 
Ei kai nyt toimivaa peliä kaljapalkalla lunasteta.
 
"Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?"
Härski
28.01.2007 21:28:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kai nyt toimivaa peliä kaljapalkalla lunasteta.
 
No saat pari kybää bensarahoja päälle. Ja meidän demon. Sekä parit näppylähanskat. Et voi kieltäytyä?
 
bliikki
28.01.2007 21:32:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No saat pari kybää bensarahoja päälle. Ja meidän demon. Sekä parit näppylähanskat. Et voi kieltäytyä?
 
"Sitten joku tyyppi tulee valittamaan, että ei saa kunnon soundia noin ziljoonan maksavilla kamoilla."
 
Niin, tuo maksaa about sen ziljoonan.
 
"Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?"
Härski
28.01.2007 21:32:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Sitten joku tyyppi tulee valittamaan, että ei saa kunnon soundia noin ziljoonan maksavilla kamoilla."
 
Niin, tuo maksaa about sen ziljoonan.

 
No mut jos mä maksan sulle siitä 200 €, ni se ei oo enää kallis, joten siitä ei voi edes hinnan perusteella saada hyvää soundia. Joko alat taipumaan?
 
bliikki
28.01.2007 21:34:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mut jos mä maksan sulle siitä 200 €, ni se ei oo enää kallis, joten siitä ei voi edes hinnan perusteella saada hyvää soundia. Joko alat taipumaan?
 
Voin mä sen takapleksin lahjottaa sulle tuolla hinnalla. Sitä voi kilkutella vaikka pöydän kulmaan ja lähtee vielä huonompi soundi :)
 
"Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «