Phiiter 24.01.2007 15:43:39 | |
---|
Tsekkaa Balbex Hornbeam 7A. Hornbeami ei kyl ainakaan omassa käytössä kestä yhtään. Aika kevyt keppi tuo. Kun nyt kestävää haluu ni kannattaa Balbexilta enemmän noihin Hickoryihin sijottaa. Kuuntelee, niin kuulee. |
Progressor 26.01.2007 10:54:23 | |
---|
Tsekkaa Balbex Hornbeam 7A. Tilasin kokeeksi kaksi paria noita. Tuntuma on kyllä aika lähellä Gaddeja. Katsotaan nyt sitten, miten ne kestävät käytössä. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
Magiz 26.01.2007 18:25:46 | |
---|
Tilasin kokeeksi kaksi paria noita. Tuntuma on kyllä aika lähellä Gaddeja. Katsotaan nyt sitten, miten ne kestävät käytössä. kestävät huonosti. ainakin minulla. mulla ei ole mikään kapula kestänyt niin hyvin kuin regaltipin rock, enkä niitä voi muuta kuin suositella. Keep it Fresh |
Progressor 26.01.2007 19:43:04 | |
---|
mulla ei ole mikään kapula kestänyt niin hyvin kuin regaltipin rock, enkä niitä voi muuta kuin suositella. Mutta kun kestävyys ei ole se ainoa juttu. Pitäisi sopia käteenkin. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
Magiz 27.01.2007 08:24:16 | |
---|
Mutta kun kestävyys ei ole se ainoa juttu. Pitäisi sopia käteenkin. kyllä ne käteenkin sopivat. Keep it Fresh |
Legenda 27.01.2007 12:10:08 | |
---|
Jes! Siinäpä olisikin oiva keppi silloin. Oletko testannut Vater Fusion keppejä? Minulle ainakin toimii hyvin. Tippi on kyllä pyöreämpi kuin noissa Gaddeissä. legenda on hyvä juoma! |
Nolte 27.01.2007 12:34:00 | |
---|
Oletko testannut Vater Fusion keppejä? Minulle ainakin toimii hyvin. Tippi on kyllä pyöreämpi kuin noissa Gaddeissä. Enpä ole. Pyöreys tipissä on vaan plussaa. Onko nuo siis kestäneetkin kunnolla? Tipit nimenomaan... Hyvät kamat - huono soittaja! |
Legenda 27.01.2007 21:31:01 | |
---|
Enpä ole. Pyöreys tipissä on vaan plussaa. Onko nuo siis kestäneetkin kunnolla? Tipit nimenomaan... Viime heinäkuussa ostin lomareissulla ja vieläkin ovat melkein alkuperäisessä kunnossa. Olen kyllä säästeliäästi käyttänyt koska täältäpäin ei niitä saa, ovat ns. "pyhäkapulat" legenda on hyvä juoma! |
Mä olen käyttänyt Taman 7A Japanese Oak -kapuloita. Eli näitä paremmin tunnettuja ka-shaisseja. Kertakaikkiaan loistavat kapulat, kestoa löytyy kovempaankin mättöön ja ei niitä hajalle saa juuri mitenkään. Aikaisemmin käytin Pro Markin ed shaughnessy japan oak -kapuloita - hieman tuhdimpaa oli kun piti heviä soittaa. Sitten humppakeikalle valitsin pienemmät halot pienemmällä tipillä. Siitä lähtien jäi Taman 7A käteen kaikessa soitannassa. hickoryt menee polttopuuksi aivan liian nopeasti. palikka
http://grandecohones.net |
Mikko/DE 29.01.2007 11:19:50 (muokattu 29.01.2007 11:24:14) | |
---|
Tietääkö kukaan mistä voisi ostaa kapuloille sopivan humidorin? Kesällä tai rundilla ei ole ongelmia, mutta nyt kun pakkaset paukku ja patterit homottaa, alkaa kapuloita mennä kuivuuden takia ennätysvauhtia. Kotitekoinen humidorini homehtui kun oli kahden päivän tauko treeneissä. VASTAAN ITSELLENI: Märkä ruokasuola tuottaa noin 75% kosteuden, eli seuraavaksi menee muovipussiin suolaa ja vettä :) |
Acryl 29.01.2007 21:32:50 (muokattu 29.01.2007 21:34:25) | |
---|
Tietääkö kukaan mistä voisi ostaa kapuloille sopivan humidorin? Sikarien sekaan vaan =) jos on siis sikarimies. Ihme hifistelyä välillä tuntuu joillekin olevan tää soittaminen. Itse en ole huomannut mitään eroa kapuloissa kesällä tai talvella. palikka
http://grandecohones.net |
Mikko/DE 30.01.2007 10:46:27 | |
---|
Sikarien sekaan vaan =) jos on siis sikarimies. Ihme hifistelyä välillä tuntuu joillekin olevan tää soittaminen. Itse en ole huomannut mitään eroa kapuloissa kesällä tai talvella. Soita 4 tuntia päivässä joka päivä, kaikki nauhalle, täysillä. Mulla menee yleensä 0-1 kapula per keikka, ja nyt esim. eilen meni 3 puolikulunutta kapulaa ennen kuin pääsin ekaa kertaa yhen biisin kertsiin, kyllä siinä väkisinkin alkaa miettiä, että mistäs tämä nyt. No nyt on humidori :) Mikkisalkku ja cd-kakun kansi, missä suolaa ja vettä. Raportoin tänään. |
rm_wispila 30.01.2007 12:45:14 | |
---|
Tammi-Tamat on itselläkin osoittautuneet kaikkein kestävimmiksi. Niitä pyörii kapulasalkussa, osa hyvinkin vanhoja... Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
Youni 30.01.2007 13:41:06 | |
---|
Emt. Balbexit on mukavat soittaa mutta noi tipit ei tosiaan ole ne kestävimmät, mutta ei ole muissakaan kapuloissa. Aina ne ekana rikki menee kuitenkin ennen vartta, ellei ole gorilla. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
Tracer 30.01.2007 13:50:10 | |
---|
Tammi-Tamoista täälläkin hyviä kokemuksia. Mutta onko empiiristä tutkimustietoa, kumpi tippi kestää paremmin: P=puikula vai B=ballo? Ainoa heikkouteni on äärimmäinen nopeus |
Zoso 30.01.2007 13:59:03 | |
---|
Millä tavalla te sit oikein soitatte, jos kapulat menee niin helposti paskaks? |
Youni 30.01.2007 14:00:25 | |
---|
Tammi-Tamoista täälläkin hyviä kokemuksia. Mutta onko empiiristä tutkimustietoa, kumpi tippi kestää paremmin: P=puikula vai B=ballo? Ballo on B2sissa joilla traanaan tekniikkaa vläillä kestänyt todella kauan, ei saa rikki. Muita Taman Oakkeja en ole kokeillutkaan lukuunottamatta nylontippisiä. Elämäni toiset kapulat, Taman hikkoriset B2set puikulatipillä, nekin ovat edelleen kasassa. Luulisi ettei sillä paljoa ole eroa, Taman puikula on kuitenkin aika sulavalinjainen. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |