Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall JCM800 -soundin salat?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
bliikki
28.01.2007 09:37:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löysimpä taannoiset clipit jotka tein 800:lla, 100w ja 1ch, kaappina rähjäinen 4x12 12H elementeillä. Kitarana strato tietysti ja joissain clipeissä oli mukana sd1 tai od1, en muista.
 
Ei siitä huonoa soundia kyllä saanut.....minun soittooni.
 
www.vilo.net/mp3/ampsamples/Marshall/jcm800/
 
/sv

 
Tuo on kyllä ihan tajuttoman kovaa paskaa. Tuo selkeys ja napakkuus on kyllä jotain ihan erilaista kun mitä mun marsusta irtoaa. Pitää vielä kokeilla vielä ruuvailla, tesmiä toisella kaapilla, jollain muulla kitaralla, heittää equuta väliin. Joku nyt kyllä kusee ja pahasti.
 
"Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?"
drlecter
28.01.2007 09:48:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löysimpä taannoiset clipit jotka tein 800:lla, 100w ja 1ch, kaappina rähjäinen 4x12 12H elementeillä. Kitarana strato tietysti ja joissain clipeissä oli mukana sd1 tai od1, en muista.
 
Ei siitä huonoa soundia kyllä saanut.....minun soittooni.
 
www.vilo.net/mp3/ampsamples/Marshall/jcm800/
 
/sv

 
On kyllä perhanan hyvä soundi.
Walrus
28.01.2007 10:00:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löysimpä taannoiset clipit jotka tein 800:lla, 100w ja 1ch, kaappina rähjäinen 4x12 12H elementeillä. Kitarana strato tietysti ja joissain clipeissä oli mukana sd1 tai od1, en muista.
 
Ei siitä huonoa soundia kyllä saanut.....minun soittooni.
 
www.vilo.net/mp3/ampsamples/Marshall/jcm800/
 
/sv

 
Ei saatana, mulla oli aikoinaan JCM800 2205 eikä siitä ollu toivoakaan saada tuollaisia soundeja vaikka kuinka veivasi nappuloita. Ei noi uudemmat monikanavaiset JCM:mät ole mitään 2203:seen verrattuna.
 
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
timppa67
28.01.2007 10:08:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos Marsusta on hävinnyt dynamiikka ja botne niin pelkkä putkiremontti ei välttämättä riitä.. myös kondensaattorit pitää vaihtaa kuulemma.. JCM800 on juuri nyt korjattavana ja olenkin miettinyt että voisko tohon tehdä jonkun katkaisijasysteemin millä sais tehon puolitettua (100w /yksi kanava) mallia en tiedä, olisko 2203? Mielestäni härveli toimii tai toimi paremmin viiskyt vattisena.. neuvokaa oi tietäjät
 
bliikki
28.01.2007 10:18:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://fin.mp3lizard.com/download.cfm?id=9361
 
Geez...
 
"Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?"
svilo
28.01.2007 10:21:32 (muokattu 28.01.2007 10:24:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos Marsusta on hävinnyt dynamiikka ja botne niin pelkkä putkiremontti ei välttämättä riitä.. myös kondensaattorit pitää vaihtaa kuulemma.. JCM800 on juuri nyt korjattavana ja olenkin miettinyt että voisko tohon tehdä jonkun katkaisijasysteemin millä sais tehon puolitettua (100w /yksi kanava) mallia en tiedä, olisko 2203? Mielestäni härveli toimii tai toimi paremmin viiskyt vattisena.. neuvokaa oi tietäjät
 
Heedruumi kyl kärsii kun puolitat putkien poistolla, ja ei se hyvää tee muutenkaan vaikka mahdollista onkin, se ei vaan soundaa samanlaiselta kuin nelikolla, jos sen teet MUISTA puolitta myös ohmit. Terve 800:n on loistava peli, se ei anna vaan anteeksi, eli soitat paskasti -> kuullostat paskalta. Hyvän vahvistimen luonne vaan on sellainen ;)
 
Masteria vaan isommalle, vähän keiniä auki ja loput ranteesta. Paras boosteri siihen on joku lowgain od. Ei isolla säröllä sisään.
 
/sv
 
- tone is everything -
Q: Is solid-state really as evil as you say? A: Yes (R.Aiken)
jo_tu
28.01.2007 10:27:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jatketaanpas tähän ketjuun... mulla on vaakainputti 2203 jossa on uudet putket(puolitettu) sekä vaihdettu potikat ja inputit. vahvistimessa on sellainen ongelma että se suhisee. jos nuppiin ei ole liitetty kitarapiuhaa niin suhinat ei kuulu. jos taas kitara on kiinni vahvistimessa, ja kitarasta volat nollissa niin sit suhisee, ja gain ja master kumpikin vaikuttaa suhinaan. ja low inputissa suhisee selkeästi vähemmän kuin high inputissa. viittaisiko tämä konkkaremonttiin vai johonkin muuhun?
 
timppa67
28.01.2007 10:41:51 (muokattu 28.01.2007 10:42:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jatketaanpas tähän ketjuun... mulla on vaakainputti 2203 jossa on uudet putket(puolitettu) sekä vaihdettu potikat ja inputit. vahvistimessa on sellainen ongelma että se suhisee. jos nuppiin ei ole liitetty kitarapiuhaa niin suhinat ei kuulu. jos taas kitara on kiinni vahvistimessa, ja kitarasta volat nollissa niin sit suhisee, ja gain ja master kumpikin vaikuttaa suhinaan. ja low inputissa suhisee selkeästi vähemmän kuin high inputissa. viittaisiko tämä konkkaremonttiin vai johonkin muuhun?
 
Käsittääkseni styrkkari pitää melko selkeetä "Brummia" jos konkat on paskana.. eli pärisee..
 
jo_tu
28.01.2007 10:48:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo allekkirjoitan, mölyä voi kuvailla myös noin... pitäiskös marsuun sit ostaa niitä lcr:n konkkia? vai käykö muutkin? hintaeroa nimittäin tulee lcr ja muiden välille...
 
tommiot
28.01.2007 11:40:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Välillä tulee vähän ikävä omaa 2203:a, siinä oli tosi kivat saundit Van Haleniin ja vastaavaan kamaan. Hevisaundeja ei oo ikävä, siihen on niin paljon parempiakin laitteita. Mutta oli varmaan huono yksilö mulla.
 
trih
28.01.2007 11:48:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites tuo rektifaieri ku se on käsittääkseni diodilla JCM800:ssa niin onko se kovin olennainen osa hommaa jos vertaa putkitasasuuntaukseen? Ja sitten sellainenkin tuli mieleen, että onko Plexi kovinkin ylivertainen kasisataseen verrattuna? Jos vaikka rakennussarjasta kyhäis. Halut olis sellaiseen hyvään putkimööpeliin jonka eteen voisi pistää purkkeja ja kehitellä inspiroivia soundeja.
 
Kitara basson tontille ja basso naapurin tontille.
Panzerwag
28.01.2007 11:53:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lespa mulla on vähän vanhempaa kaliiperiä, joten siinä on 490R 498T -humpparit. Mutta noiden vaikutusta on luonnollisesti vaikea mennä sanomaan.
---
Ei, vaan päin vastoin päivän selvää. Lespassa noin kuumat mikit on sama, kuin työntäisi toffeepötköä perseeseen.
 
Ei nyt ehkä ihan noinkaan. Eipä tuo niin kovin kuuma setti vielä ole ainakaan verrattuna vaikka LP Classicin settiin. 490R:ien outputit on siellä 7 kOhmin paikkeilla ja 498T-tallamikinkin vain 8,5 kOhmin tietämillä, eli aika perus PAFfi-kamaa siltä osin. Ihan vaan tämmöinen välikommentti.
 
Härski
28.01.2007 11:58:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

---
 
Ei nyt ehkä ihan noinkaan. Eipä tuo niin kovin kuuma setti vielä ole ainakaan verrattuna vaikka LP Classicin settiin. 490R:ien outputit on siellä 7 kOhmin paikkeilla ja 498T-tallamikinkin vain 8,5 kOhmin tietämillä, eli aika perus PAFfi-kamaa siltä osin. Ihan vaan tämmöinen välikommentti.

 
Eiku pärkele, sekoitin. Niinhän se onkin, 500T tallassa on se atomipommi, ei suinkaan 498T.
 
cruel_destiny
28.01.2007 12:28:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oletko testannu laittaa marsua tälleen: et käytä ns. särökanavaa, vaan vedät kliinin särön täysille ja master sopivasti. Ite sain parhaat marsusaundit 2210 tällä. :)
 
Surreal life
tommiot
28.01.2007 12:40:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

---
 
Ei nyt ehkä ihan noinkaan. Eipä tuo niin kovin kuuma setti vielä ole ainakaan verrattuna vaikka LP Classicin settiin. 490R:ien outputit on siellä 7 kOhmin paikkeilla ja 498T-tallamikinkin vain 8,5 kOhmin tietämillä, eli aika perus PAFfi-kamaa siltä osin. Ihan vaan tämmöinen välikommentti.

 
Niin, noihan on sitten DC resistansseja, ei mitään ulostuloja :) Magneetit yms vaikuttaa myös, tuo resistanssi kertoo vaan kuinka se on käämitty se mikki. Jos ihan tehoa vertaillaan, millivoltit olis varmaan parempia? Kyllähän tuo resistanssikin jotain kertoo silti.
 
Tämmönen välikommentti vaan :)
 
Nacher
28.01.2007 12:40:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://fin.mp3lizard.com/download.cfm?id=9361
 
Geez...

 
Millä taikatempulla joku ottaa jcm800:sesta boostaamatta tuollaisen särömäärän?
 
Härski
28.01.2007 12:57:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millä taikatempulla joku ottaa jcm800:sesta boostaamatta tuollaisen särömäärän?
 
Sama tuli mieleen. Tai sitten tuo nimi on vain jostain syystä väärä.
 
timppa67
28.01.2007 13:24:30 (muokattu 28.01.2007 13:28:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millä taikatempulla joku ottaa jcm800:sesta boostaamatta tuollaisen särömäärän?
 
ei lähde ainakaan mun pelistä.. eikä pidäkkään lähteä.. jotenkin ei ollu "se" Marsu soundi muutenkaan. no, ainoastaan mielipiteenä..
 
moikki
28.01.2007 13:27:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkä vois kaksi kanavaisesta lähtee jos säröt ja volymit täysillä.
 
Jees jees
mvirta
28.01.2007 13:29:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ja EMG:ssä uudet durasellit
 
Shut Up 'n Play Yer Guitar
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «