Aihe: JAZZ/JB vai Humbucker from hell/Super distortion 1 2 | |
---|---|
![]() 27.01.2007 23:42:23 | |
Onkohan toi JB ollenkaan sopiva semmoseen Zeppelin-Gnr tyyliseen shittiin? Zeppeliniä en lupailisi, mutta GNR taittuu melko varmasti, koska Slash itse käyttää Alnico II Pro -mikkejä, jotka nekin ovat aika kuumat ja - luvallanne - suht kireäsoundiset. Jotain yhteistä niiden soundissa selvästi on. Zeppeliniin etsisin vähän perinteikkäämpää mikkiä: '59, Gibsonin 57 Classic tai jokin Burstbucker taikka Lindy Fralinin PAF muutamia mainitakseni. | |
![]() 27.01.2007 23:45:32 | |
Mut eikö Page käyttäny jossain välis super distortionia tallas? Sekin varmaan aika kuuma. | |
![]() 27.01.2007 23:45:48 (muokattu 27.01.2007 23:46:53) | |
JB on kyllä rock.. ei mikään mieto mikki. Komppailua nro 1. Yllättävän paljon alapäätäkin siinä on.. enemmän kuin emg85:ssa / yhtä paljon kuin seymour duncan customissa mitä omia kokemuksia on. Alakertaa tosiaan on, vaikka SD:n sivujen mukaan EQ olisi enempi kallellaan treble-osastolle. Mahonkirunkoisessa soittimessa olen kyllä diggaillut... ja sitä alamöyryä piisaa. Ylämiddlepiikkiä löytyy joten kirkuu kivasti. Niin, tai minä koen sen erottelevuutena ja selkeytenä. En niinkään "kirkumisena". Se mikki vain ampaisee läpi sankasta äänimössöstä ihan minä sunnuntaina tahansa. JB käyttäytyy erilaisesti joka kitarassa, joko toimii tai ei, se on love it or hate it tyylinen mikki. Komppailua nro 2. Yleensä hyvät kamat ovat juuri niitä joiden kohdalla ei kuule JooJoo-miesten luovintaa kieli ruskeana suuntaan tai pariin toiseenkin. Fuck HiFi, Bring In The HiGain - Brassknuckles To The Teeth! | |
![]() 27.01.2007 23:49:20 | |
Mut eikö Page käyttäny jossain välis super distortionia tallas? Sekin varmaan aika kuuma. Ei se nykymittapuussa oo mitenkään erityisen kuuma mikki, päinvastoin se on ihan hyväsoundinen mikki vanhan liiton rokkimeininkiin. Mittasuhteet on muuttunu 30 vuodessa melkosesti. Luulis vaan, ettei nykyään varsinkaan tarvitse kuumia mikkejä mihinkään, kun vahvistimen etuasteista on mahdollista ruuvata ihan älyttömästi hönkää. | |
![]() 28.01.2007 00:02:01 | |
Ei se nykymittapuussa oo mitenkään erityisen kuuma mikki, päinvastoin se on ihan hyväsoundinen mikki vanhan liiton rokkimeininkiin. Mittasuhteet on muuttunu 30 vuodessa melkosesti. Luulis vaan, ettei nykyään varsinkaan tarvitse kuumia mikkejä mihinkään, kun vahvistimen etuasteista on mahdollista ruuvata ihan älyttömästi hönkää. Super Distortionin ulostulo on vissiin samaa luokkaa kuin DM Evolutionin. Mutta totta tuo mitä sanot. Monesti se miedompi mikki toimii hienosti hi-gain etusten kanssa. Soundi ei mene tukkoon ja se miedompi mikki säilyttää hyvät tonaaliset ominaisuudet. Esim. Gibsonin HB-L mikillä on tullut soiteltua mennentullen death metallista kevyeen jazz-komppailuun. Toimii! Fuck HiFi, Bring In The HiGain - Brassknuckles To The Teeth! | |
![]() 28.01.2007 00:16:29 | |
Super Distortion on nyt Straton tallassa, aiemmin siinä oli JB jr (joka toki on eri mikki kuin JB.). Soundi on "isompi" ja vähemmän middlekäs. Sopii miun tarpeisiin kuin nenä päähän. Lespassa en taas sen soundista digannut, oli "munaton". | |
![]() 28.01.2007 00:21:07 | |
Jeesh.. pitää katsoa jos laittais tohon epiluuriin duncanin 59:t. Josko sitten erottelevuus paranis. | |
![]() 28.01.2007 00:22:32 | |
Jeesh.. pitää katsoa jos laittais tohon epiluuriin duncanin 59:t. Josko sitten erottelevuus paranis. Jos laitat stock-mikkien tilalle, niin aivan taatusti paranee. | |
![]() 28.01.2007 00:27:25 | |
Jos laitat stock-mikkien tilalle, niin aivan taatusti paranee. Hyvä kuulla. Eniten täs se on tosiaan mietityttäny se että vaikuttaako vaihto merkittävästi. Mut uskotaan. | |
![]() 28.01.2007 02:23:39 | |
Hyvä kuulla. Eniten täs se on tosiaan mietityttäny se että vaikuttaako vaihto merkittävästi. Mut uskotaan. No kyllä mä omiin epiphoneihin/vastaaviin vaihdoin heti kättelyssä mikit. Yleensä SD:llä pärjää, koska en ole niin ronkeli mikkien suhteen että väkisin jotain 100% käsinpunottuja kevytsoramikkejä tarttisi noissa olla. Ja joskus, kun kysyy myyjältä mahdollisuutta ostaa kitaraa ilman mikkejä, saa se luutun jokusen kympin halvemmalla... niitä tehdasmikkejä kun ei saa eteen päin myytyä sitten millään ;) | |
![]() 28.01.2007 04:47:14 | |
Eikös Mark Mortonin(Jumalan Karitsa) kepissä ole nykyään Duncanin '59 setti? Aikamoista high-gain meininkiä vedellään kevyemmillä mikeillä.. Mutta jos yleisesti katsotaan hevibändien kamoja ni kyllä sieltä skebasta löytyy aivan muuta kuin mietoa mikkiä.. | |
![]() 28.01.2007 16:26:08 | |
mites 59' tallamikki? itse kelasin laittaa sen mahonkirunkoiseen Head like a hole | |
![]() 28.01.2007 20:53:32 | |
Jumaleishön! Täällähän on hyvänlaista kommentointia, kiitos vaan. Oon ollut pari päivää vähän niinkuin offline, korvessa ilman nettimahdollisuuksia. Ihan alkuun todettakoon Ristiysille että en kyllä ihan vielä trademarkista luovu kun olen sen vasta reilu viikon omistanut ;). Joopa joo, tällä erää näyttää siltä, että JAZZ/JB tulee sitten hankittua, hintakin on kohtuullinen tällaiselle satunnaiselle keikkailijalle. Olkoonkin sitten kuinka (yli?)hypetetty kombinaatio tahansa... Toki pitää yrittää johonkin päästä kokeilemaan. Mutta tuo mökkireissu herätteli ajatuksia eräästä toisesta jutusta... Nimittäin, omistan myös Kasuga -merkkisen Gibson es-335 kopion, jossa molemmat mikit ilmeisesti erillisillä kytkimillä puolitettavissa, nyt siinä on jotkin Shadow -merkkiset mikit. Tää kitara on ollut vähän niinkuin telakalla/puoliunohtuneena mökillä... Mitäs kokemuksia tuollaiseen olis immeisillä mikkien suhteen? Nyt raahaan sen kyllä kokeiltavaksi tuon trademarkin kanssa... | |
![]() 28.01.2007 23:52:41 | |
Zeppeliniä en lupailisi, mutta GNR taittuu melko varmasti, koska Slash itse käyttää Alnico II Pro -mikkejä, jotka nekin ovat aika kuumat ja - luvallanne - suht kireäsoundiset. Jotain yhteistä niiden soundissa selvästi on. Zeppeliniin etsisin vähän perinteikkäämpää mikkiä: '59, Gibsonin 57 Classic tai jokin Burstbucker taikka Lindy Fralinin PAF muutamia mainitakseni. Tota alnico II pro-mikkiä ei mitenkään hirveen kuumaksi mikiksi voi sanoa. Itsellä tommonen on ollut varmaan kymmenisen vuotta oman kitaran tallamikkinä ja mulla toimii kaikenlaisessa menossa. Ei ole tarvinnut tallamikin päivitystä miettiä. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)