Moro!
Mä oon kanssa ihan pohjalta alottamassa tätä basson soittoa, kokemusta ei ole juurikaan yhtään mistään soittimista. Olen päätymässä ostamaan ESP:n b-50-mallia http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/136/201/202/b50.phtml .
Onko mielipiteitä tuosta vehkeestä? Tuota Ibanezin GSR200:sta voisin myös käydä kokeilemassa, sekin vaikuttaa hyvältä. Päädyn luultavasti hankkiman jomman kumman noista, kumpikohan olisi kannattavampi? Nuo ovat molemmat speksiensä suhteen melko samanlaisia ja tuntuvat laadukkailta peleiltä. Sellaisen eron tosin googlettamalla huomasin, että ESP:ssä on 24 nauhaa tuon Ibanezin 22:n sijasta, mutta tällä ei ole käytännön merkitystä, mikäli et pahempia tiluttele. ESP:stä ei valitettavasti itsellänikään ole kokemusta, mutta ESP on merkkinä kuitenkin sellainen, että uskaltaisin kyllä ostaa. Ibanezin basson omistan, eikä siitä ole pahaa sanottavaa.
Parashan olisi, jos pääsisit molempia testaamaan. Näin voisit valita sen, jonka kaula miellyttäisi enemmän. Suosittelen ainakin tuota Ibaa kokeilemaan, mikäli siihen on mahdollisuus.
Luulisin, että kumpikin noista on bassonsoiton aloitteluun aivan mainio ja käypä soitin. Ei muuta kuin iloisia soittohetkiä!