Aihe: Erittäin helppo soolo.
1 2
Ibanez_90
26.01.2007 14:25:58 (muokattu 26.01.2007 14:26:54)
Nirvanan Smells Like Teen Spirit on kyllä yksinkertaisuudessaan loistava. Tosin ei edes se ole "erittäin" helppo: jos olet aloittelija et saa kumminkaan niitä bendejä kohdalleen :)
Olen Stratocaster_90
h.e.k.a
09.02.2007 20:38:55
Don't Cryn soolo on periaatteessa helppo... Mutta ei ihan "erittäin".

Kyllähän myös esimerkiksi Gary Mooren "The Loner" kokonaisuudessaan menee samaan kategoriaan, ts. melodista fiilistelyä ilman teknisesti vaativia "tilutuskohtia", mutta itse en henkilökohtaisesti pidä näitä todellakaan helppoina. No, jos pidetään kriteerinä sitä, että soittaa oikeat nuotit oikeaan aikaan näitä voisi pitää kovinkin helppoina, mutta eipä se silloin vielä kovin hyvältä kuulosta. Kovin usein tälläkin palstalla törmää porukkaan, joka hehkuttaa soittavansa esim. Nothing Else Mattersin puolen vuoden soittamisen jälkeen. Eipä siinä mitään, kyllä varmasti joku se hanskaakin, mutta olisi kiva kuulla kuinka rennolta ja luontevalta soitto kuulostaa, vaikka periaatteessa biisin osaisikin.

Tuo "The Loner" oli esimerkkinä sen vuoksi, että kokeilin äskettäin itse nauhoitella sitä taustan päälle suht kuivalla skittasoundilla, ja vaikka reilut 17 vuotta on tullut vinguteltua, niin silti tuossakin (kohtuullisen yksinkertaisessa kipaleessa) hiomista riittää...
"I don't want you to play me a riff that's going to impress Joe Satriani; give me a riff that makes a kid want to go out and buy a guitar and learn to play" -Ozzy Osborne
Karipiirto
09.02.2007 22:51:01 (muokattu 09.02.2007 22:52:09)

Erittäin helppo soolo on ainakin Nirvanan "Smells like teen spirit" -kipaleessa. Mukailee vain laulumelodiaa. Rollareiden(Rolling Stones) kappale Painted Black sisältää myös introsoolon, joka on todella helppo(tällä ite aloitin).

Edit. oho toi nirvana olikin jo sanottu. Pitääs kait joskus ottaa silmä käteen ja kattoa:-)
NEIN!!! MEIN PANZERWAGEN!!!!
Bald Anus
10.02.2007 09:39:31

Nirvana - Smells Like Teen Spirit
Nirvana - Come As You Are
KISS - Detroit Rock City
"Remember, Sully when I promised kill you last? I LIED!" ~John Matrix
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)