Aihe: Sooloskabojen jälkipyykki
1 2 3 4 5122 123 124 125 126
Hank Hill
26.01.2007 13:39:15

Purplemasiin - Aika Slayer tyylinen veto, eli räpellystä. Kuulostiko tämä susta hyvältä?

Ei,kuulostiko tuo sinusta siltä,että sen pitäisi kuulostaa tarkasti ja huolellisesti soitetulta?Se tuntui hyvältä soittaa
Soittovirheet luovat mukavaa vaihtelua muuten niin tylsään soittooni
mammukka
26.01.2007 13:48:19
Saatuaan soolon valmiiksi sitä usein luulee että tulipa hyvä. Kunnes sen jälkeen alkaa kuunnella muiden sooloja. Palautuu nopeasti maan pinnalle.
Mazah
26.01.2007 13:51:41

Ei,kuulostiko tuo sinusta siltä,että sen pitäisi kuulostaa tarkasti ja huolellisesti soitetulta?Se tuntui hyvältä soittaa

Ei tarkkuus ja huolellisuus ole aina tärkeää, joskus ei edes tyylin mukaista (kuten mielestäni esim. Krice todisti tässä skabassa), mutta jos se ei sinustakaan kuulostanut hyvältä, miksi osallistuit?
www.farmakonband.com www.myspace.com/avenie www.myspace.com/screamchain www.crimsonlotus.org http://www.farmakonband.com/media/ReconditeFinal.mp3
tinde
26.01.2007 13:51:50

Ja mäkin voisin ostaa samoilta jätkiltä vähän pikkaustekniikkaa, melko homoja pikkaamaan... Häättänäääh...

Komp. YK:n asetuksista pitäis kyllä löytyä jokin säännös kuinka nopeesti ja tarkasti saa pikata prkl! Oikeesti kyllä tosi hienoo ja motivoivaa kuunnella, kun joku on ottanut asiat tolla tasolla haltuun

Tulee sellaisia "ei juma, tähän olisi voinut vetää noinkin" ilmiöitä, se on hienoa ja valaisevaa!

Kompati komp. Esim jengin taito vaihtaa pikkauksesta täppingiin ja sweeppeihin jouhevasti ja lennosta on kyllä rok... noista sooloista saa hyviä ideoita omaan soittoon, ja kummasti tulee treenattuakin enemmän
Hank Hill
26.01.2007 14:02:25

mutta jos se ei sinustakaan kuulostanut hyvältä, miksi osallistuit?

Ajattelin,että jos noissa kommenteissa noteerattaisiin,että tuo oli soitettu ensimmäisellä sisään?
Urmas Potkuri
26.01.2007 14:28:30

Ai niin mä unohdin, sä olitkin persoonallinen (Enkä nyt tarkoita että koko soolosi oli virhe) =)
E: äh... !talpuT

Oli se virhe. Osallistuin sen vuoksi, että pääsen haukkumaan halutessani ne soolot, jotka haluan tarvitsematta kirjoittaa noista kaikista. Tämä on sitä genreä, etten todellakaan osaa noin monesta löytää sanottavaa. Soon se uusi sääntö nääs. Osallistu ja äänestä tai kommentoi kaikkia. Tässä se nähdään, että hyvilläkin säännöillä on varjopuolensa. Nyt moon vakavissani. Ei hymiöitä....no jos nyt yksi. Hym.
Teen paljon virheitä. Olen siis persoonallinen.
Krice
26.01.2007 16:10:55

Ei tarkkuus ja huolellisuus ole aina tärkeää, joskus ei edes tyylin mukaista (kuten mielestäni esim. Krice todisti tässä skabassa)

Huolellinen röytäminen on tärkeää. Olin oikeasti ihan jumissa kun tulin töistä.. ja tietysti tuon nauhoittamisen jälkeen heti raajoihin alkoi tulla eloa.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
ravensoul
26.01.2007 16:31:15 (muokattu 26.01.2007 16:32:19)
Kimurantille plussa tuon rytmin selvittämisestä. Olin ihan ulalla sen kans, kuten nyt muutenkin "hieman" out-of-my-league tässä seurassa, mutta tulipahan repäistyä. :D

Ravensoul - Aika heikko tatsi, skaalat paikoin hukassa. Lisää treeniä ja blokkailua!

Joo, oli itelleki järkytys kun tuota purkitin, että ei helv, kuulostaapa aika perseeltä, ei kai mun tatsi aina noin paska ole!? Huomaa ettei ole paljo soitellu "oikeita" sooloja, koska heti ku joutu keskittymään (tai ainaki yrittämään sitä) taustaan, kaikki rentous hävis soitosta. Silläki saattoi olla marginaalinen vaikutus, että sormet oli vereslihalla intouduttuani männäpäivinä reenailemaan bendejä.. ja *seliseli*. :) Eiku joo, reeniä ja aivan fidusti sittenki.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
-AjA-
26.01.2007 16:40:36

muutenkin "hieman" out-of-my-league tässä seurassa, mutta tulipahan repäistyä.
Tiedän tunteen :)

Eiku joo, reeniä ja aivan fidusti sittenki.
Juuri näin. Taidanpa ottaa kitaran samantien kouraan ja veivata non-stoppina sunnuntai iltaan.

Jännää oli taas nauhotella omaa sooloa ennen muiden kuuntelemista.. kuulosti jo jossain vaiheessa siltä, että tuli pari ihan siistiäkin juttua mukaan. Tämä tunne hävis hyvin nopeasti muiden soolojen kuuntelun jälkeen :) Koin hyvin monta ahaa-elämystä, kiitos kaikille osallistujille siitä! Ja älkää sit suuttuko ku ens soolossa kuulette omat lickinne meikän varastamina ;)
BigPapa
27.01.2007 10:47:41

Ei tarkkuus ja huolellisuus ole aina tärkeää, joskus ei edes tyylin mukaista (kuten mielestäni esim. Krice todisti tässä skabassa), mutta jos se ei sinustakaan kuulostanut hyvältä, miksi osallistuit?

Tarkkuus ja huolellisuus on äärettömän tärkeää, ainakin joidenkin osalta..8)
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers.
WanhaWetäjä
27.01.2007 12:18:42 (muokattu 27.01.2007 12:20:42)

HOHO!

Nää on hauskoja ketjuja nämä kootut selitykset....

No, jospa minäkin sitten....kas kun olen n. 50v itseoppinut humppamuusikko, en tiedä wittujakaan lickeista, pendeista,tabulatuureista,arpeggioista ja tappingeista, Mallsteneista tiedän vain Jorin, Eugenin ja Ragnin,Satriaaanoista, Vaista ja muista tiluheikeistä en ole juuri edes never heard....niin mä mietin että JOS mä haluaisin vielä oppia tiluttaan(MIKSI ???)niin tarvinko siihen jonkun erikoiskitaran joka soi n. kolme päivää kun siihen vähän koskee???Vastatkaapas ny, tilueinarit tähän....kielet matalalle, hirveet sustainerit kehiin ja antaa palaa....?
Kun ei tuolla prkleen pakasta vedetyllä perusstratolla voi tiluttaa, kieletkin on niiiin korkeella että ei tuu mitään ;-/

Ja riittääkö pari päivää, viikkoa, kuukautta tai peräti vuotta että oppii tilueinariksi, mä luulen että mulle vois riittää ehkä toi pari kuukautta, mä olen niiiiiin lahjakas "nuorimies"....HOHO!
Ja kuinka paljon pitää apinoida toisten soittoa vai voiko ns omasta päästä käsin päästä hyviin tuloksiin=edes hieman omaperäiseen ilmaisuun...?
Kun en millään jaksais alkaan kuunteleen tuota jonninjoutavaa kitara-akrobatiaa ja opetteleen jotain tabulatuureja...onko minulla mitään toivoa ?????
Ostan Casion kun täytän 50v...
Hank Hill
27.01.2007 14:01:52

...onko minulla mitään toivoa ?????

Tilutuksessa on tärkeintä käyttää oikeanlaisia käsineitä,siinä se tatsin salaisuus
oiva tumpeloinen
27.01.2007 14:06:49
onko minulla mitään toivoa ?????

Nyt käyt ihan ensimmäisen ostamassa jonkin suunnikkaan, ja lasket sen polvien alapuolelle. Sitten unohdat noi humpat sun muut hutut ja keskityt olennaiseen. Pelkästään skaalan poraamista ylösalas parin kuukauden ajan. E-mollista, luonnollisesti. Kyllä se siitä lähtee.
Krice
27.01.2007 14:10:37

niin mä mietin että JOS mä haluaisin vielä oppia tiluttaan(MIKSI ???)niin tarvinko siihen jonkun erikoiskitaran joka soi n. kolme päivää kun siihen vähän koskee???

Mielestäni suurin merkitys on kielillä, niiden pitää olla sellaiset että soittaminen on joustavaa, eli käytännössä ohuet kielet. Varmaan melkein kaikilla tilukitaristeilla on suht ohuet kielet käytössä. Kitaroissa on pieniä eroja, mutta en usko, että mitään ratkaisevaa. Eron huomaa silloin kun soittaa nopeasti. Joillakin kitaroilla se on vain helpompaa.
Plektran valinnallakin on merkitystä. Kannattaa kokeilla kaikenlaisia ja näissäkin pätee se, että vain nopeassa soitossa erot tulevat esille. Muutenhan se on melko sama minkälaisella läpyskällä kieliä rämpyttää.
Osittain nopea soittaminen on siis välineurheilua, eli se viimeinen nopeus saadaan välineistä eikä soittajasta. Jos kitara on kankea, kielet korkealla ja kauhean jäykät niin ei sellaisella soiteta nopeasti.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
JS
27.01.2007 14:31:37
Jos kitara on kankea, kielet korkealla ja kauhean jäykät niin ei sellaisella soiteta nopeasti.

Ja höpöhöpö. Voi voi Krice näitä sun iänikuisia selityksiäsi. Ei se ole kielten paksuudesta tai äksönistä kiinni, vaan soittajasta. Case closed.
Do you the Devil's work >-)))> #20
Harvestman
27.01.2007 14:45:16
Ja höpöhöpö. Voi voi Krice näitä sun iänikuisia selityksiäsi. Ei se ole kielten paksuudesta tai äksönistä kiinni, vaan soittajasta. Case closed.

Tämä ei toivottavasti ollut tosissaan sanottu.
Dave Mustaine ei tykkää pissiksistä.
BigPapa
27.01.2007 16:14:32

BigPapa - Alku oli lupaava, mutta sitten kuitenkin muuttui pentatonisen skaalan raiskaukseksi. Ehkä minun vastaanotin ei taaskaan ollut viritetty oikealle taajuudelle.

Tässä on positiivinen pohjavire..8)
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers.
Krice
27.01.2007 16:24:57

Jostain "kumman syystä" nopeat kitaristit ei hirveän usein käytä kovin paksuja kieliä. Enemmänkin ohuempaa settiä näkee. Haeskelin muutamia esimerkkejä:

Marty Friedman 10-52
Steve Vai 9-42/10-52
Yngwie Malmsteen 8-46
Joe Satriani 9-42
John Petrucci 9-46
Ritchie Blackmore 10-42
Eddie Van Halen 9-40
Zakk Wylde 10-60/11-70

Wyldellä on paksut punotut kielet, mutta on se sellainen kaveri että varmasti jaksaa vääntää.
PoLFus
27.01.2007 16:37:21

BigPapa: miksi osallistuit tähän skabaan :D? Kauheeta räpellystä, kauhea soundi. Kuka on muuten kirjoittanut kotisivusi imartelevat lauseet?
"I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |AKKK#11
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)