deequ 26.01.2007 21:34:44 | |
---|
Löytyy elixiriltä 10-52 ja paksumpia on 11-49, 12-52 punotulla g:llä ja 12-68 |
pekurides 26.01.2007 21:38:03 | |
---|
Hyviä kokoja ja siisti lpaketti, mutta heikko saundi.Valitettavasti. Rotosound uusin tuttavuus ja aika jännä saundi:) ...muuten DR. Tunteella päin vittua. |
oiva tumpeloinen 26.01.2007 21:50:51 | |
---|
Onko elixirillä mitään 10-52 (tai paksumpi) settejä? Niiden sivuilta löytyy kaikki paksuudet. |
mailbag 26.01.2007 21:54:39 | |
---|
elixir kun valmistaisi 10 settejä paksulla E:llä alavire menoon, olisin ihan myyty |
Kylläpäs on taas idioottimaisia paksuuksia noissa kielissä. Tai no kuka mitäkin musaa soittaa, mutta esim. 11-49 on jotenkin epäsuhtainen mun mielestä. Ei voi hirveän kovaa tuota E-kieltä paukauttaa, kun kuuluupi *BAAAAUUUWWW* -It's always better to be out of tune than out of feeling- |
Werde 27.01.2007 15:07:28 | |
---|
elixir kun valmistaisi 10 settejä paksulla E:llä alavire menoon, olisin ihan myyty Elixirin punomattomat kielet on aivan sikajäykkiä. 10-setti Eb-vireessä on vähintään yhtä jäykkä kuin esim GHS:n vastaava E-vireessä. Tuo Elixirin 10-52 menee vaikka D-vireeseen, vaikka itse pidän melko jäykästä tatsista. 'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä |
Juustonaksu 27.01.2007 17:32:48 (muokattu 27.01.2007 17:35:05) | |
---|
Elixirin punomattomat kielet on aivan sikajäykkiä. 10-setti Eb-vireessä on vähintään yhtä jäykkä kuin esim GHS:n vastaava E-vireessä. Tuo Elixirin 10-52 menee vaikka D-vireeseen, vaikka itse pidän melko jäykästä tatsista. Riippuu skaalasta. Meikällä on nyt 11-49 Elixirejä kiinni Lespassa ja tuo soittotatsi on melkeinpä liian löysä. Sormistaminasta tuskin kannattaa puhua, kun minulla ei sitä ole. Silti kymppisetti stratossani on melkein tuplasti jäykempi. Bendailuun varmasti vaikuttaa sekin, että Straton nauhat on vissiin kokoa Medium ja nämä Lespan Large. En voisi ikipäivänä soittaa tällä setillä edes Eb-vireessä, sillä se olisi aivan liian spagettia jo. Toisaalta nämä on melkolailla juuri sopivat. Ei liian jäykät = letkeää soitella, ei liian löysät = ei rämise. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
Werde 27.01.2007 17:42:38 (muokattu 27.01.2007 17:43:57) | |
---|
Riippuu skaalasta. Ei se riipu skaalasta kuinka jäykät ne muihin verrattuna ovat. edit: Eli siis jos samaan keppiin kokeilet erimerkkisiä samanpaksuisia kieliä, niin Elixirit ovat saletisti jäykimmät. 'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä |
Juustonaksu 27.01.2007 20:24:47 | |
---|
Ei se riipu skaalasta kuinka jäykät ne muihin verrattuna ovat. edit: Eli siis jos samaan keppiin kokeilet erimerkkisiä samanpaksuisia kieliä, niin Elixirit ovat saletisti jäykimmät. Jännä juttu. En voisi ilmeisesti ikinä kuvitella soittavani muilla. ;) Enpä ole stratoilla kielisettejä koetellessa huomannut muuta eroa Elixirin hyväksi kuin parempi sointi, pidempi kesto ja mukavampi liukkaus. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
pekurides 28.01.2007 14:24:24 | |
---|
Jännä juttu. En voisi ilmeisesti ikinä kuvitella soittavani muilla. ;) Enpä ole stratoilla kielisettejä koetellessa huomannut muuta eroa Elixirin hyväksi kuin parempi sointi, pidempi kesto ja mukavampi liukkaus. hmm.mihkäs muihin setteihin vertasit? minä taas yhden setin elixiriä kokeilin ja ihan hyvät kielet oli mutta kuitenkin DR tuntui "dynaamisemmalta" edelleenkin ja en nähnyt tarvetta maksaa tuplahintaa kun vaihtuu kielet kerran kuussa vähintään. (vaikka elixirissä varmaankin säilyy sointi pidempään niin fyysisesti kuluivat kuitenkin mielestäni samaan tahtiin) ps.tuo tosin oli paksu 12-68 setti, niin pitäisi varmaan kokeilla vielä 10-52 elixirit niin saisi paremman kuvan saundista.... ...ja skullit edelleen huonot:) Tunteella päin vittua. |
Werde 28.01.2007 17:17:06 | |
---|
ps.tuo tosin oli paksu 12-68 setti, niin pitäisi varmaan kokeilla vielä 10-52 elixirit niin saisi paremman kuvan saundista.... Mulla oli yksi tuollainen baritonisetti, ja ne oli jotain susierää kanssa. Ne nimittäin tummuivat ja ruostuivat kuin mitkä tahansa peruskielet, eli olikohan pinnoite jäänyt uupumaan kokonaan. Kaikki muut Elixir-setit ovatkin sitten olleet ruostumattomia. 'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä |
Terrorwrist300 28.01.2007 19:40:58 | |
---|
Mä ainaskin tykkään näistä kielistä, lähtee mukavan vihainen soundi.... tietty se varmaan riippuu vähän siitä millaset pelit ja vehkeet on.... Ostin joskus aikoinaan drop-c setin, soittelin siinä vireessä ehkä kuukauden kunnes huomasin että pystys vieläkin tiputtaan b:hen asti.... ja jännitys pitää.... |
ministeri 28.01.2007 20:43:14 | |
---|
Luen kokoajan tosta otsikosta että skull rings ja ihmettelen...ei muuta. jatkakaa. hilipati hippan |
Juustonaksu 28.01.2007 23:00:30 | |
---|
hmm.mihkäs muihin setteihin vertasit? Mainitsin aiemmin. D'Addario, GHS, DR, Ernie Ball ja Skullsit. Noita olen testaillut eri paksuuksilla. minä taas yhden setin elixiriä kokeilin ja ihan hyvät kielet oli mutta kuitenkin DR tuntui "dynaamisemmalta" Se on varmasti sitten makuasia, kuten lähes kaikki taas vaihteeksi. :) edelleenkin ja en nähnyt tarvetta maksaa tuplahintaa kun vaihtuu kielet kerran kuussa vähintään. Mielestäni 2 euroa lisää hintaan ei ole aivan sama kuin tuplahinta. Ja 2 euroa tuplasti pidemmästä kestosta ja paremmasta soinnista on ainakin omasta mielestäni varsin kannattava sijoitus. Niin ja jos ihmettelet hintoja niin Helsingistä karkeasti: DR 10€ @ Musamaailma, Elixir 12€ @ Kitarapaja. (vaikka elixirissä varmaankin säilyy sointi pidempään niin fyysisesti kuluivat kuitenkin mielestäni samaan tahtiin) Muista pestä kädet... :) ps.tuo tosin oli paksu 12-68 setti, niin pitäisi varmaan kokeilla vielä 10-52 elixirit niin saisi paremman kuvan saundista.... Kokeile ihan sillä, mihin olet itse tottunut parhaiten niin varmasti erot ovat selkeimmät sinulle. :) ...ja skullit edelleen huonot:) Amen, brother... Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. |
pekurides 29.01.2007 21:48:11 | |
---|
Mielestäni 2 euroa lisää hintaan ei ole aivan sama kuin tuplahinta. Ja 2 euroa tuplasti pidemmästä kestosta ja paremmasta soinnista on ainakin omasta mielestäni varsin kannattava sijoitus. Niin ja jos ihmettelet hintoja niin Helsingistä karkeasti: DR 10€ @ Musamaailma, Elixir 12€ @ Kitarapaja. Ei tuo kyllä mikään paha hinta enään ole jos sattuu pajan ohi pöristelemään.. Täs kulmakaupassa (dlx) jotain parikybää tahtoivat ja en kehtaa alkaa kielistä tinkimään ...pihi kun luonteeltaan vielä niin ei tuu mitään:) No pitänee vielä koklaa uudestaan... ps. eikä käsien pesu auta kun kuola valuu suupielistä! :o)
Tunteella päin vittua. |
JR 29.01.2007 23:48:11 (muokattu 29.01.2007 23:48:52) | |
---|
Kylläpäs on taas idioottimaisia paksuuksia noissa kielissä. Tai no kuka mitäkin musaa soittaa, mutta esim. 11-49 on jotenkin epäsuhtainen mun mielestä. Ei voi hirveän kovaa tuota E-kieltä paukauttaa, kun kuuluupi *BAAAAUUUWWW* itse asiassa 9-42, 10-46, 11-49 on hyvinkin sopusuhtaisia kielisettejä. Epäsopusuhtaisia settejä (bassokielet ylipaksuja ja soi liian lujaa) on tullut markkinoille vasta droppi+numetal+muitten muoti-ilmiöiden luoman kysynnän takia :) "God speaks trough Dr.Phil & Ted Nugent" |
Neponen 16.08.2009 14:29:40 | |
---|
Itselläni Skullin 009-046 setti ollut testissä. Aivan kammottavan huonot kielet. Ernie Ball pesee nämä kielet kyllä aivan 6-0. Ja jopa D'addario menee näistä ohi. Skullin kielet ovat perhanan jäykät ja ilman styrkkaria soitettaessa huomaa, että kielet soivat akustisesti todella heikosti. Muutaman viikon jo näillä kuitenkin soittanut, silti yhtä heikkoa tulosta antavat. Kielet vaihtoon. |
superveksi 16.08.2009 14:48:07 | |
---|
Eikö ole aika kova hinta maksaa Skull-kielistä 10 tai enemmän? Strings.fi myy Everly Rockers NPS kieliä 5-set bulk 19.40 ja ne ovat hyvät kielet! |
McNulty 16.08.2009 15:45:35 (muokattu 16.08.2009 15:46:15) | |
---|
superveksi: Eikö ole aika kova hinta maksaa Skull-kielistä 10 tai enemmän? Strings.fi myy Everly Rockers NPS kieliä 5-set bulk 19.40 ja ne ovat hyvät kielet! Meikäläisen käyttämät Dean Markley Vintage Re-Issue 11-52 (mukana sekä punomaton että punottu G-kieli) taitavat kustantaa kokonaista 3,90€ per setti. Siitä huolimatta nuo ovat eräät parhaimmista kielistä joilla olen soittanut. Jokainen setti on tasalaatuinen, kestävät käytössä pitkään, pyöreällä ydinlangalla jolloin soundi on miellyttävän lämmin sekä tatsi on aavistuksen löysempi/joustavampi/helpompi mitä kuusikulmaisella ydinlangalla. Nykyään kun melkein kaikki kielet ovat tuolla hexcorella "pilattuja"... ainakin jos havittelee rootsimpaa soundia ja tatsia. Hevitouhuihin hexcore on varsin passeli. You have the music in your head and the tools on your hands... let the guitar do the talking! |
Henkka370 16.08.2009 16:57:56 | |
---|
bonecrusher: Meikäläisen käyttämät Dean Markley Vintage Re-Issue 11-52 (mukana sekä punomaton että punottu G-kieli) taitavat kustantaa kokonaista 3,90€ per setti. Siitä huolimatta nuo ovat eräät parhaimmista kielistä joilla olen soittanut. Jokainen setti on tasalaatuinen, kestävät käytössä pitkään, pyöreällä ydinlangalla jolloin soundi on miellyttävän lämmin sekä tatsi on aavistuksen löysempi/joustavampi/helpompi mitä kuusikulmaisella ydinlangalla. Nykyään kun melkein kaikki kielet ovat tuolla hexcorella "pilattuja"... ainakin jos havittelee rootsimpaa soundia ja tatsia. Hevitouhuihin hexcore on varsin passeli. Saako noita myös Suomesta tohon hintaan? Kerra oli joku markleyn setti missä punottu ja punomaton G. Oli hinta/laatu suhteeltaan parasta Detroit sucks! Lyökää mua plussappa päähän! |