TheWickerMan 12.12.2003 17:01:25 (muokattu 12.12.2003 17:02:02) | |
---|
Siis rahaa on käytössä vaan 200€ ja jokun hyvän säröpedaalin haluisin. Suositelkaa jotain tämmössii. PS. Olis vaan tämmönen ongelma mun Behringerin kanssa, että kun sillä demppaa (jos tiiätte mitä tarkottaa) soundi on sama ku demppais cleanilla, vaikka gain on täysillä bassoa tarpeeks. Sitä vaan aattelin ku muilla vahvistimilla tulee semmonen heavy ääni ni auttaako se pedaalin hankkiminen siihen mitenkään. (Suurin osa ei varmaan tajuu yhtään mitä mä selitän, mut jos ei ymmärrä niin ei tarvii kommentoida tosta alemmasta tekstistä ollenkaan, vaan suositella muina miehinä jotain hyvää pedaalia.) "Rokkariksi synnytään, ei kasveta" |
superfly 12.12.2003 17:17:38 | |
---|
Bossin säröt ovat halpoja ja hyväksi havaittuja. Minä ainakin saan OS-2:sta kaikki mitä tällä hetkellä tarvitsen. Harppu on alaston piano |
Härski 12.12.2003 20:43:43 | |
---|
Jos hevisäröä haet, osta Ibanezin Smashbox. Multa saat halvalla, kts. tori. Todella hyvä hevisärö. Jos rocksäröä haet, osta Ibanezin TS-7, Bossin SD-1 tai DS-1. Halpoja ovat ja hyviä. Jos haet bluessäröä, osta Tubescreamer tai Big muff. TS hieman kalliimpi, kuin Muff. Mutta sopivat tuohon budjettiin hyvin. |
Jabe 12.12.2003 20:50:14 (muokattu 12.12.2003 20:51:16) | |
---|
Älä missään nimessä laita 200 euroa säröpedaaliin tässä vaiheessa (kun vilkaisin profiiliasi). Härskin ehdottamat BOSSin spedut on hyviä ja edullisiakin. DS-1 on hyvä distortion -tyyppinen särö. Löytyy minunkin valikoimistani. edit kirj virh |
Sammakko 12.12.2003 20:50:18 | |
---|
ryssä muffi Oral-B –
Suuhoitoa ammattilaisilta |
Jabe 12.12.2003 20:58:12 | |
---|
ryssä muffi Mulle on jäänyt nuo Muffit vieraaksi - pitäisi joskus päästä testaamaan, ihan mielenkiinnosta. Pitäis joskus järkätä m.netin oma säröfestivaali, jossa olis käytössä pari laadukasta putkivahvistinta, yksi Strato ja yksi Les Paul. Sitten kaikki toisivat omat säröpurnukkansa paikalle. Soiteltaisiin ja testailtaisiin vaan säröjä. Vaihdettais mielipiteitä .. vähän niinkuin jossain viininmaistajaisissa. "Vahva, aromikas overdrive. Miellyttävästi viipyvä feedback." Ja seuraavana aamuna ei oliskaan krapulaa - vaan tinnitus. |
migeboy 12.12.2003 21:51:13 (muokattu 12.12.2003 21:55:07) | |
---|
Pitäis joskus järkätä m.netin oma säröfestivaali, jossa olis käytössä pari laadukasta putkivahvistinta, yksi Strato ja yksi Les Paul. Sitten kaikki toisivat omat säröpurnukkansa paikalle. Soiteltaisiin ja testailtaisiin vaan säröjä. Vaihdettais mielipiteitä .. vähän niinkuin jossain viininmaistajaisissa. "Vahva, aromikas overdrive. Miellyttävästi viipyvä feedback. Mä lisäisin ton listan kitarakamoihin vielä telecasterin. Strato, tele ja lespa, niin pitäs irrota jos on läjä säröpedaaleita ja pari putkistygee. Tai sit siellä on paljon säröpedaaleita, pari hyvää putkistygee ja jokainen tuo oman kitaransa. Paljonko muuten toi big muffi maksaa? Uutena, ja paljonko käytetystä uskaltaa maksaa? Jos joku ettii itellensä hyvää ja halpaa säröpedaalia, niin nyt on ihan pakko mainostaa Boss SD-1 (super overdrive) säröä. On hyvä, ja eikä maksa uutena paljoakaan. Käytettynä saa vieläkin halvemmalla. |
hemmo 12.12.2003 21:55:24 | |
---|
Pitäis joskus järkätä m.netin oma säröfestivaali, jossa olis käytössä pari laadukasta putkivahvistinta, yksi Strato ja yksi Les Paul. Sitten kaikki toisivat omat säröpurnukkansa paikalle. Soiteltaisiin ja testailtaisiin vaan säröjä. Vaihdettais mielipiteitä .. vähän niinkuin jossain viininmaistajaisissa. "Vahva, aromikas overdrive. Miellyttävästi viipyvä feedback." Loistava idea. Olen mukana muutamalla säröllä. Ja selvin päin sitte. Säröä beibi! |
hemmo 12.12.2003 21:57:18 | |
---|
Paljonko muuten toi big muffi maksaa? Uutena, ja paljonko käytetystä uskaltaa maksaa? Venäjämalli: - uutena 70-80 - käytettynä 30-50 USA-malli - uutena 100-120 - käytettynä 40-70 Aidot vintakemallit eri hintaluokassa. Säröä beibi! |
Loistava idea. Olen mukana muutamalla säröllä. Ja selvin päin sitte. Joo, mä voin olla mukana parilla säröllä. Pitäiskö ihan listata johonkin, että mitä särökä kukin tuo? Viimestään sitten kun tää säröfestari on. Tietäis ainakin tarkemmin, että mitä herkkuja on tarjolla festareilla. |
Härski 12.12.2003 22:05:42 | |
---|
Jos toi säröfestari joskus tapahtuu, niin otan ehdottomasti oman H&K Tubemanin mukaan. Ei varsinainen pedaali, mutta saapahan hyvät etuastesäröt. |
hemmo 12.12.2003 22:34:58 | |
---|
Joo, mä voin olla mukana parilla säröllä. Pitäiskö ihan listata johonkin, että mitä särökä kukin tuo? Eikun kaikki ottaa kaikki mukaan. Viimeistään siinä vaiheessa vertaillaan eri DS-1:siä keskenään. "Kylä tää Korea-versio on parempi." Säröä beibi! |
Hannu H. 12.12.2003 22:36:19 | |
---|
kelpaako iban fat cat karkeloihin mukaan huumoriosioksi? "Niin paljon on aihetta lauluun." R. Helismaa |
hemmo 12.12.2003 22:41:10 | |
---|
kelpaako iban fat cat karkeloihin mukaan huumoriosioksi? Tottakai. Mitä hassumpi ja tyylittömämpi, sen parempi. Pitääkö jaotella? 1. overdrivet 2. distortionit 3. fuzzit 4. muut omituiset asiaan liittyvät Vai kaikki sekaisin? Säröä beibi! |
Härski 12.12.2003 23:09:18 | |
---|
Eikun kaikki ottaa kaikki mukaan. Viimeistään siinä vaiheessa vertaillaan eri DS-1:siä keskenään. "Kylä tää Korea-versio on parempi." Ahaa.. eli mulla on Ibanezin Smashbox, Ibanezin TS-9DX (Tänään tuli postista! Jiihhaaa!!!) ja toi H&K etuaste. Distiä ja yks od. Hienoa. |
Härski 12.12.2003 23:11:59 (muokattu 12.12.2003 23:12:23) | |
---|
Tottakai. Mitä hassumpi ja tyylittömämpi, sen parempi. Pitääkö jaotella? 1. overdrivet 2. distortionit 3. fuzzit 4. muut omituiset asiaan liittyvät Vai kaikki sekaisin? Tottakai jaotellaan. Sitten saadaan kategoriat: Paras Ovardrive Paras Distortion Paras Fuzz Paras Muu omituinen asiaan liittyvä |
TheWickerMan 13.12.2003 10:26:14 | |
---|
Mutta riippuuko se särön laatu, vaikka pedaali onkin siinä edessä, siitä vahvistimesta, jolla soitetaan? "Rokkariksi synnytään, ei kasveta" |
PoLFus 13.12.2003 10:31:37 | |
---|
Mutta riippuuko se särön laatu, vaikka pedaali onkin siinä edessä, siitä vahvistimesta, jolla soitetaan? Aika Helvetisti ! ~ 7ender $tratocaster ~ |
battery 13.12.2003 10:33:27 | |
---|
Pitäis joskus järkätä m.netin oma säröfestivaali, jossa olis käytössä pari laadukasta putkivahvistinta, yksi Strato ja yksi Les Paul. Sitten kaikki toisivat omat säröpurnukkansa paikalle. Soiteltaisiin ja testailtaisiin vaan säröjä. Vaihdettais mielipiteitä .. vähän niinkuin jossain viininmaistajaisissa. "Vahva, aromikas overdrive. Miellyttävästi viipyvä feedback." Tuossa ideaa.. M.netin säröfestarit pystyyn vaan...;) to the eyes blue |
migeboy 13.12.2003 10:39:31 (muokattu 13.12.2003 10:43:09) | |
---|
Pitääkö jaotella? 1. overdrivet 2. distortionit 3. fuzzit 4. muut omituiset asiaan liittyvät Tietty mä ainakin jaottelisin ne säröpedaalit omiin kategorioihin. Ainakin sillon jos kaikki tuo mukanansa kaikki tai osan kotoa löytyvistä säröpurkeista. Pannaan sitten tänne lista noi kategoriat voittaneista säröpedaaleista. Jos niiitä purkkeja valmistetaan kahdessa tai useammassa maassa, niin varmaan voi listata sen maan missä valmistetaan ne parhaat purkit. |