Aihe: Gibson ja minä - kysely?
1 2 3 4 5 6
Exhausted
23.01.2007 06:47:37 (muokattu 23.01.2007 10:37:39)

1. Mikä Gibson sulla on & kuva kitarasta jos löytyy?

vuoden 1978 Gibson SG Standard

http://muusikoiden.net/dyn/artikkelit/649.jpg

2. Mitä mieltä olet soittimen laadusta suhteessa kilpailijoihin?

En ole kamalasti verrannut vuoden 1978 kitaroita. Tosin minun käyttämäni uudemmat Epiphone-kopiot eivät millään olisi yltäneet samalle tasolle

3. Miksi olet päätynyt soittamaan Gibsonilla, etkä esim. Tokailla, Epiphonella tai Jack&Dannyllä?

Ostin SG:n kun halvalla sai. Nyt jos Les Paulia mieli tekisi niin varmaan Tokain puoleen kääntyisin.

4. Kannattaako sinusta sijoittaa rahaa "arvokitaraan" jos samalla rahalla saisi 3-4 kopiosoitinta ja miksi?

Tämä on aika tapauskohtaista, en osaa sanoa yleispätevää vastausta. Arvokas soitin on aina arvokas esine.

5. Lohdutuksen sanoja niille joilla ei ole varaa ostaa aitoa Gibsonia?

No öö...kukin tyylillään.

Mod.huom. Ketju siivottu, "Gibson on kallis plaa plaa plaa" -keskustelu on käyty jo 34534 kertaa, jatkakaa hyvin alkanutta asiakeskustelua tässä
J.Hollström
23.01.2007 14:50:44
Gibson ja minä, ei ihan heti tämä kitara kuitenkaan...
http://www.gbase.com/Stores/Gear/GearDetails.aspx?Item=1531375
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1
Pnctocn
23.01.2007 15:52:12

4. Kannattaako sinusta sijoittaa rahaa "arvokitaraan" jos samalla rahalla saisi 3-400 erinomaista kopiosoitinta ja miksi?
Lapland - the land of lap-dancers Vesa-Matti Lordi
J.Hollström
23.01.2007 16:24:43
3-400 erinomaista

Tuntuis kannattavan. Noiden hinta on lähes tuplaantunut viimeisen parin vuoden aikana. Parin sadan tonnin tili lämmittäis kummasti. Miten lie kopioiden hinta...
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1
Wespa
23.01.2007 19:42:22

Vm. -91 SG Special, huono kuva profiilissa.

Kyseinen keppihän on Gibsonin budjettituotantoa, ja ostaessani sen siihen oli jo vaihdettu alkuperäisten viritinten tilalle Kluson Deluxet. Muuten olin kitaraan erittäin tyytyväinen, mutta alkuperäiset mikit eivät miellyttäneet soundillisesti, eivätkä varsinkaan ulkonäöllisesti (avohumbuckerit). Hetken haeskelulla tilalle edukkaasti hienot & hyvät kuorelliset mikit, ja SG oli juuri mieleiseni! Vanhoista mikeistäkin sain ihan hyvän hinnan Torilla.

En kiistä, etteikö SG Spessuni häviäisi laadussa vaikkapa kärkipään Tokain kitaroille, mutta toisaalta ne ovat myöskin kalliimpia, joten mielestäni tämän SG:n hinta oli, varsinkin käytettynä, ihan hyvässä suhteessa laatuun.

3. Miksi olet päätynyt soittamaan Gibsonilla, etkä esim. Tokailla, Epiphonella tai Jack&Dannyllä?

Muilta valmistajilta en löytänyt täysin haluamani laista mallia, joka olisi myös riittävän laadukas. En ole koskaan perustanut reunalistoista sun muista krumeluureista, ja niitä löytyy lähes jokaisesta kopiovalmistajien vähänkään paremmasta mallista. Päätymistä nimenomaan Gibsonin "budjettimalliin" ei tarvinnut kauan miettiä, varsinkin kun kohdalle osui vähän harvinaisemman värinen, edullinen käytetty keppi.

4. Kannattaako sinusta sijoittaa rahaa "arvokitaraan" jos samalla rahalla saisi 3-4 kopiosoitinta ja miksi?

Omalla kohdallani voin vain vastata että kyllä, koska samanlaisilla spekseillä olevaa yhtä laadukasta mallia ei kopiomerkeillä ole. Jos ei ole yhtä pinnallinen kitaransa suhteen kuin minä, niin vastaus voi toki olla toinen. Tosin koska kyseessä on Gibsonin budjettimalli, ei samaan hintaan taida edes saada kolmea hyvää kopiosoitinta, varsinkin, kun tämän ostin edullisesti käytettynä.

Hehe, eivät nämä nyt NIIN kalliita ole, ettei jokaisella joka tällaisen haluaa, olisi pienellä säästämisellä & vaivannäöllä mahdollisuutta itselleen hyvää käytettyä yksilöä ostaa.
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
rheinone
23.01.2007 20:18:26

Ei oo mulla Gibsonii, mut mieli on tehny SG:tä siitä asti ku kaverin Standardia pääsin kokeilemaan oman styrkkarin läpi.

Nyt kuiteski olis toi Marsdenin lespa tarjolla, ni pitäskö se nyt sitte hankkia ku osu kohdalle...
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
ministeri
24.01.2007 21:23:11 (muokattu 24.01.2007 21:25:13)
Kysely ihmisille joilla on Gibsonin kitara:

HUOM! Ihmisten joilla ei ole Gibsonin kitaraa ei tarvitse kirjoittaa tähän threadiin. Suunaukomiseen riittää muitakin ketjuja!

1. Faded DC. Kuva vastaavasta:
http://www.umenaka.com/syasin/syasin/Gib%20LP%20FADED%20DC%20WY.50.jpg

2. Monenmoista on ollut ja kyllä tämä on yksi parhaista kitaroista joita olen omistanut.

3. En ole gibson fani mutta tätä kitaraa ei ole muiden valmistamana olemassa ja tästä nimenomaan kiinnostuin tästä mallista. Sekä Epistä että Tokaista ihan hyviä kokemuksia (joskin myös huonompiakin kokemuksia etenkin Tokaista)

4. Kyllä mun mielestä kannattaa jonkin verran sijoittaa soittimeen jos soittaminen on vakava harrastus tai ammatti. Statuksen takia en sitä tekisi. Toi mun kitara onkin noita halvempia Gibsoneita...

5. Kitaroita nekin vaan on..
hilipati hippan
fox
24.01.2007 22:26:03

1. Faded DC.
... mutta tätä kitaraa ei ole muiden valmistamana olemassa ja tästä nimenomaan kiinnostuin tästä mallista.

Sen verran tuohon täytyy lisätä, että kyllä doublecuttia on ollu ihan 1:1 kopiona mm. Ibanezilla 1976 asti, ja sen jälkeen kun "The King of the Kopies", niinkuin Ibanezia nimitettiin, lopetti, on noita näkyny parilla muullakin kopiofirmalla mallistossa.
Myöskään ei saa unohtaa 1970-luvun lopun jenkki-Hamer Sunburstia joka on niinkuin Giban DC mutta hienolla loimuvaahterakannella, reunalistoilla ja toki erilaisella lavalla.
DC-variaatioista ehkä se hienoin on kuitenkin tuolta sivustolta löytyvä..
http://www.ivc.ca/misc/artist/index.htm
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
terry
26.01.2007 21:05:11
Missä vaiheessa kevynnysporaukset tulivat kuvioihin mukaan. Mitä mahonkibody tykkää, kun noin isoja osia on pois - vai vaikuttaako mitenkään?

http://www.lespaulforum.com/forum/showthread.php?t=93208
ministeri
26.01.2007 22:32:33 (muokattu 26.01.2007 22:33:51)
Sen verran tuohon täytyy lisätä, että kyllä doublecuttia on ollu ihan 1:1 kopiona mm. Ibanezilla 1976 asti, ja sen jälkeen kun "The King of the Kopies", niinkuin Ibanezia nimitettiin, lopetti, on noita näkyny parilla muullakin kopiofirmalla mallistossa.
Myöskään ei saa unohtaa 1970-luvun lopun jenkki-Hamer Sunburstia joka on niinkuin Giban DC mutta hienolla loimuvaahterakannella, reunalistoilla ja toki erilaisella lavalla.
DC-variaatioista ehkä se hienoin on kuitenkin tuolta sivustolta löytyvä..
http://www.ivc.ca/misc/artist/index.htm

No joo. Artist on kyllä mielenkiintoinen ja olen sellaista joskus harkinnutkin. Mutta mulla oli nuo p-90 mikit tossa se juttu ja myöskin yhtäläisyys specialin kanssa, vintagemainen ulkoasu... Junior versioita löytyis kyllä ja sellainenkin kiinnostaisi joskus saada joltain valmistajalta. sitähän on sekä double cuttina että yhdellä lovella.
hilipati hippan
terry
27.01.2007 17:21:27 (muokattu 27.01.2007 19:10:37)
Lyhyt kirjoitus....
hyppar-1
27.01.2007 21:18:07
Kysely ihmisille joilla on Gibsonin kitara

Gibson LP-54 custom ( oma kuva )
Ei ole vielä moittimista löytynyt. omasta mielestä omat tarpeet täyttävä Kitara.
Tokai ym. ollut mutta tämä oli se joka istui isoonkin hanskaan.
4. Kannattaako sinusta sijoittaa rahaa \"arvokitaraan\" jos samalla rahalla saisi 3-4 kopiosoitinta ja miksi?
Jos sijoitat ja pidät niin aina siitä omat pois saa.
5. Lohdutuksen sanoja niille joilla ei ole varaa ostaa aitoa Gibsonia?Köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa.
HUOM! Ihmisten joilla ei ole Gibsonin kitaraa ei tarvitse kirjoittaa tähän threadiin. Suunaukomiseen riittää muitakin ketjuja!
Kaikki mikä soi niin rokkaa!
Numb
28.01.2007 08:16:53

Les Paul studio

Laadun vuoksi ostin.

Olen testaillut monien eri valmistajien Les Pauleja, myös useampia Gibsonin valmisteita. Tämä oli paras.

Kukin tyylillään. Jos haluaa mieluummin kolme Tokaita kuin yhden Gibsonin, niin siitä vaan.

Tämähän tietenkin tarkoittaa niitä, jotka oikeasti haluaisivat Gibsonin. Kaikki eivät halua... Jos haluaa Gibsonin, ennen pitkää on varaa siihen. Ja sitten se palkitsee odotuksen. :)
Gattubi ö skugi, bing bang bong -Remu Aaltonen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)