Aihe: Kitarakaapit
1
föödel
26.01.2007 21:49:15
Noniin, vahvistinta on tullut mietittyä. Olen aika vahvasti miettinyt vox ad30vt. Hyvä kotikäyttöön, mutta ymmärtääkseni koska on hybridicombo, ytyä riittää jonkun verran muuallekkin. Mutta mitä mieltä olette kotikäyttöön sopivista halfstakeista? tarkotus oli hankkia pienempi kuin 100w että sillä voi kotona soittaa, trankku headi varmaankin. Niin kattelin lähes ainoo vaihtoehtoa eli line6 spider III hd75. Onko väliä millaisen kaapin tuohon ostaa? Pitääkö olla line6?
tommiot
26.01.2007 21:53:21 (muokattu 26.01.2007 21:55:13)
Mitä helvettiä sä teet halfstackilla kotona?

EDIT: Ihmettelen nimittäin vaan, kun bändisoitosta ei puhuttu sanaakaan.

Osta Voxi kotisoitteluun ja säästä sitten rahaa johonkin oikeesti hyvään halfstackiin? Ja 50W halfstack ei sovi kotisoittoon sen paremmin kuin 100W. Mulla oli 100W halfstack himassa, ja sillä ei kyllä tehnyt yhtään mitään. Se oli tosin putkinuppi, eli olisi pitänyt enemmän luukuttaa, mutta silti...
föödel
26.01.2007 21:55:25
Oho, sori:D Siis joo, kotisoittoon soveltuva eli alle 100w mutta sit sellanen että bändisoittoonki soveltuu. eli toi line6 varmaan ainoo mitä on, ainakaan en muita löytäny. joku 30w putkicombokin on kyllä liikaa kotiin.
meitu
26.01.2007 21:55:43

Nuita line6:n Spidereitä on haukuttu näillä sivuilla tosi paljon. Kannattaa varmaan hommata mielummin hyvä combo. Nuita Voxin Valvetronixeja voin suositella, itselläni on av50vt, jolla kyllä soittelee hyvin bändivolumeillakin.
Ne jotka soittaa ne tietää.
mailbag
26.01.2007 22:05:48
mulla o tollanen lanikan trankkunuppi ja makeita säröjä saa metal zonella ja kevyempiä tube screamerilla. aika kovaa tulee kyllä luukutettua kotonakin kun ei ole naapureita lähistöllä ja reeniksellä sitten vielä kovempaa.. hienosti murisee etenkin alavire menossa :)
pekurides
26.01.2007 22:11:33

ööööh.... oletkos nyt yhtä vai kahta vehjettä hommaamassa?

Mun neuvo osta yksi hyvä äläkä kahta paskaa:)

Oikeastaan kaikki vahvarit on liian "isoja" kotisoittoon mutta hyvä 100w(+keinokuorama) putkarikin soi paremmin himassa kun keskinkertainen 30w. (kts.omakuva:)

...liikatehoista sen verran että se soi vaan reeniksellä sitten vieläkin paremmin:)

ps.trankkupelillä ihan yksi lysti onko se 10w vai 400w ihan samalta ne kummatkin soundaa kotona pikkuvolyymillä!!!

Kaapin kanssa ei myöskään kannatta pihistellä, 50% saundista melkein.
Tunteella päin vittua.
Chieftain
26.01.2007 22:13:46

Vaikka tässä haettiinkin vain yhtä vahvistinta, niin ehdotan silti, että osta se MicroCube, Cube15 tai joku vastaava. Ja sitten bändikäyttöön joku putkicombo tai nuppi + kaappi., esim käytettynä Peavey Classic 50.

Tosin huono vaihtoehto mikäli rahaa ei ole tarpeeksi käytettävissä.
Ite katoin eilen sitä ja siinä luki HZ joten repikää siitä! -M4ss3 m/ elikkä tarkotus ois löytää värtykseltään keltapunertava lespo. hintakatto siinä 400-500e -Pagey, tori
Juustonaksu
26.01.2007 22:14:12
Musatyylistä riippuen suosittelen tsekkaamaan Hughes & Kettner Edition Tube -combon. 20 putkiwattia, soittelee kivasti kotosalla ainakin minä teen ja ilman keinokuormaa tällä hetkellä. Bändin kanssa en ole vielä kokeillut, mutta kyllä tosta senverran mökää lähtee, että pärjännee enemmän kuin mainiosti.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
oiva tumpeloinen
26.01.2007 22:22:27 (muokattu 26.01.2007 22:22:56)
Musatyylistä riippuen suosittelen tsekkaamaan Hughes & Kettner Edition Tube -combon. 20 putkiwattia, soittelee kivasti kotosalla ainakin minä teen ja ilman keinokuormaa tällä hetkellä. Bändin kanssa en ole vielä kokeillut, mutta kyllä tosta senverran mökää lähtee, että pärjännee enemmän kuin mainiosti.

Eipä taida tuosta Kettusesta puhtaita irrota enään tarpeeks raivokkaassa menossa.

Mun neuvo olisi nyt ensimmäisenä tässä kaikkien erilaisten neuvojen keskellä unohtaa kaikki ja käydä kokeilemassa itse. Unohda ne wattimäärät ja kokeile, miten mikäkin vahvari kuiskaa. Putkia ja trankkuja sekaisin. Olipa taas viisas kommentti, mutta tulipahan sanottua.

Cheers.
rainmaker
26.01.2007 22:23:03 (muokattu 26.01.2007 22:25:15)

Tämä on hyvä ratkaisu. Tuolla soittelee mainiosti bändinkin kanssa. Itse en koe tarvitsevani yhtään tuon enempää tehoa, treeneissä ja pienemmillä keikoilla on kuulunut ja erottunut ilman mikitystä. Niillä harvoilla kerroilla, kun on isommille areenoille soittamaan päässyt, on kuuluminen ja erottuminen varmistettu mikityksen avulla.

edittiä:
Eipä taida tuosta Kettusesta puhtaita irrota enään tarpeeks raivokkaassa menossa.

No joo, tavallaan. Humppareilla tuo clean -kanava ei kestä kovalla volalla erityisen puhtaana, mutta single-coileilla ei itselläni ole ollut ongelmia.
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
föödel
26.01.2007 22:29:20
Mutta mitä ootte mieltä noista voxeista? että 30w vai sitten se 50w? hybridicomboja molemmat elikkä äänekkyydeltään siinä putken ja trankun välillä, mutta jos haluaa sellasen sopivan kotiin ja treenille niin onko väliä kumman ostaa? että 30 liian pieni treenille/ 50 liian iso kotiin?
Panzerwag
26.01.2007 22:42:43

Mitä helvettiä sä teet halfstackilla kotona?

No niinpä, ihme amatööritouhua.

http://mentalhouse.net/~panzerwag/fullstack.jpg
Juustonaksu
26.01.2007 22:43:08
Mutta mitä ootte mieltä noista voxeista? että 30w vai sitten se 50w?

Hyviä ja monipuolisia vehkeitä ja 50w versio pärjäsi bändin kanssa hyvin. Ad120VT ja Marsun 4x12'' kaappi suorastaan määräsi.

hybridicomboja molemmat elikkä äänekkyydeltään siinä putken ja trankun välillä

Mihin tämä oikein perustuu? Voxeissa on käsittääkseni ihan standardi transistoripääte. Ja näistä äänekkyyksistä voidaan vääntää kättä taas miljoona vuotta, mutta lopputulos on about sama: Yhtä äänekkäitä, toiset vain aukeaa aikaisemmin kuin toiset.

mutta jos haluaa sellasen sopivan kotiin ja treenille niin onko väliä kumman ostaa? että 30 liian pieni treenille/ 50 liian iso kotiin?

30 on aika niukka kyllä tässä tapauksessa. 50W on hyvä kotiin sekä muualle.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
Räkkipeli
26.01.2007 23:20:56
Minusta kotisoitossa combo ku combo, mutta kannattaa ottaa myös huomioon se, että combo olisi saman tyylinen kuin se tehokone, millä treeniksellä paukutat. Sillä itse olen todistanut sen, että Laneyn combolla (ei edes täysputkivehje) on ihan eri tuntuma soittaa ja eri soundimaailma kuin JCM-täysputkinupilla treeniksellä. Dynamiikat ovat niin erilaiset, että soittotuntuma täytyy olla aivan eri kummallakin, kun soittaa. Vehkeet reagoi täysin omalla tavallaan tatsiin. Pikku seikka sinänsä, vahvistin kuin vahvistin, mutta se oli vaan pointtina, että jos sinulla on jokin väsynyt trankkuvehje himassa, jolla saat soiteltua puhtaasti jotain biisejä, sillä putkinupilla treeniksellä se saattaa kuulostaa täysin erilaiselta (yleensä huonommalta) samalla tatsilla jos vedät. Minusta kannattaa totutella putkivahvistimien dynamiikkaan. Ovatpahan kuitenki niin hienoja pelejä että! =)
Jonain päivänä ihmiskunta kuolee, ja musiikkia ei enää soiteta.
Spike
27.01.2007 00:11:21
Mutta mitä ootte mieltä noista voxeista? että 30w vai sitten se 50w? hybridicomboja molemmat elikkä äänekkyydeltään siinä putken ja trankun välillä, mutta jos haluaa sellasen sopivan kotiin ja treenille niin onko väliä kumman ostaa? että 30 liian pieni treenille/ 50 liian iso kotiin?

30 wattinen ainakin vaan kuulosti loppupeleissä aika yksiulotteiselta, ei ollut tarpeeksi elävä saundi. 50 wattisesta en tiedä. Hyvältä ne kuitenkin kuulostaa, ja käyttökelpoiset saundit.
Look! I can play E5! I must be a fucking Mozart!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)