Koivulahti 26.01.2007 17:27:08 | |
---|
Mitä Juicen Yö:lle väsäämiä onnistuneita siivuja sinulle sitten "Ihmisen pojan" lisäksi tulee mieleen? täähän ei ollu mulle suunnattu, mutta tia maria, vaikkaonkin melko tavanomainen siipale Juiceksi. http://www.sanoittajat.fi/Sanoittaja_Samuli_Koivulahti.html
www.sanoittajat.fi |
Nylon Beatin teksteistä ainakin osa on muuten Ilkka Vainion tekemiä. Ei sillä, että se niitä muutamia tökeryyksiä yhtään paremmaksi muuttais. Mä en kyllä oikeen ymmärrä, mistä Armin ja Dannyn aikaisista käännöksistä sä puhut. Armi ja Danny tuli pinnalle 70-luvun lopulla, ei silloin mitään Beatlesia ja Elvistä kai juuri enää käännetty. Eikä sitä paitsi ainakaan tunnetuimpien Armi ja Danny -biisien joukossa niin kauheesti käännöksiä oo. Tahdon olla sulle hyvin hellä? Eikö se olekkaan käännös? Mä olen aina pitäny Dannya melkoisena Elvis-kopiona, muttasaatnpa olla väärässä. http://www.sanoittajat.fi/Sanoittaja_Samuli_Koivulahti.html
www.sanoittajat.fi |
NHR 26.01.2007 18:55:21 | |
---|
Tahdon olla sulle hyvin hellä? Eikö se olekkaan käännös? Junnu Vainion sanat ja Veikko Samulin sävellys (vaik se alun kitaramelodia on kyllä NIIN pöllitty jostain...), eli ihan kotimaista tuotantoa on se. Tai onhan siitä käännöskin olemassa, nimittäin suomesta englantiin, Pertsa Reponen oli asialla. Videokin on muuten jotain melko sanoinkuvaamatonta: http://www.youtube.com/watch?v=2IV6rQxfk48 I have as much authority as the Pope. I just don't have as many people who believe it. ~ George Carlin |
Epämuusikko 01.02.2007 15:06:50 | |
---|
Jollakin parin hitin ihmeellähän oli kappaleessaan tämä melko hämmentävä riimi "Yhteen yöhön tää romanssi saada jää". Mikäs porukka tämä on? Allekirjoittanut-bändin kappaleessa "Tosi tarttuva täytebiisi" ollaan asian ytimessä: "Tää biisi soi kohta päässä ihmisten, ainakin niin tohtia mä epäilen." "No riimit parempia toki olla voisivat sen tietävät myöskin - silakat." It's sounds good!
Bustard #1 |
Oan 02.02.2007 00:27:48 | |
---|
"What the hell is going on, skijumpers making music that sells gold" Stratovarious - Reign Of Terror Täähän on ihan parhautta :) Stratovariuksella on kyllä älytön läjä karseeta lyriikkaa, Paradise nyt ensimmäisenä tulee mieleen. Tökerö kuin mikä. "Hei, tää on ihan leikkiä vaan, ei pure. Ei irtoa taulusta ja kipitä sinne puremaan teitä."
- Armo Pohjavirta |
Tombi 02.02.2007 21:07:42 | |
---|
Sunrise Avenue - Forever Yours.. se "shame on you baby"-kohta on jotenkin niin nolon kuuloinen :D Runkutan (kitaraa) päivittäin. |
Fender Stratocaster 03.02.2007 23:39:43 | |
---|
Stratovariukselta ainakin Speed Of Light ja Mystery on aika kamalia, 4000 Rainy Nights ja Black Diamond on taas niin parhaita! |
Kyrie Eleison 18.03.2007 22:57:19 (muokattu 24.03.2007 21:47:26) | |
---|
jos aletaan laskeskelemaan huonoja lyriikoita, niitä sitä vasta riittääkin! :D Innostuin tuolta "parhaat sanoitukset" alueelta etsimään sitten tämän topikin, ja tuo lainaus onkin sieltä, en halunnut lähteä sivuraiteille =) Eli samaa mieltä olen yllekirjoittaneen kanssa ja kovasti ihmetyttääkin sellainen juttu, että jos joku piisi on tunnetun ja arvostetun tekijän kipale, niin sitä arvostetaan lähes varauksetta. Itse en esim. tykännyt piisistä "Rakkauden haudalla" yhtään eikä tulkintakaan minua miellyttänyt!? Mutta annas olla, tänään kuulin SuomiPopilta herra Lehden tulkinnan samasta kappaleesta ja oikein ällistyin; tuo kappale voi oikean ihmisen tulkitsemana kuulostaa aivan loistavalta. Hänen esittämänään annan sen tökerön sanankin anteeksi: "Rakkaus on kuollut, elämän virtaan - pelasta mut, jos se sopii sinun pirtaan". Oliko kenties jutun juju siinä, että käyttää niinkin "rohkeaa" sanaa kuin pirta. Tökerö. |
4roth 19.03.2007 18:15:58 | |
---|
Ainakin K. Randelinin esittämä Kop kop kop avaa rakas oli aivan kamalaa kuultavaa. Jos pelkäät pimeää, pysy valossa. |
W.Waters 24.03.2007 13:42:53 | |
---|
En tiedä onko tämä tullut jo aikaisemmin, mutta vielä kerran: Miljoonasade (nimi on jo sinäänsä surkuhupaisa) "Eilen torin laitaan kasvoi mandoliinipuu, Marraskuu. Nyt sen kuoreen on kirjoitettu beibi I love you" Vaikka en yleensä kyylää sanoja kauhean tiukkaan ja eksyin ensikertaa mnetin lyyriikkaosioon, mutta tämä mandoliinipuu - baby i love you -riimipari on jotain aivan luokatonta pskaa. Se on tullut vainoamaan mua mun painajaisiin ja kriisipuhelinta on käytetty aktiivisesti ensikuulemisen jälkeen. Paino on voimaa -> ylipaino on ylivoimaa |
oo-p 25.03.2007 22:14:45 | |
---|
En tiedä onko tämä tullut jo aikaisemmin, mutta vielä kerran: Miljoonasade (nimi on jo sinäänsä surkuhupaisa) "Eilen torin laitaan kasvoi mandoliinipuu, Marraskuu. Nyt sen kuoreen on kirjoitettu beibi I love you" Vaikka en yleensä kyylää sanoja kauhean tiukkaan ja eksyin ensikertaa mnetin lyyriikkaosioon, mutta tämä mandoliinipuu - baby i love you -riimipari on jotain aivan luokatonta pskaa. Se on tullut vainoamaan mua mun painajaisiin ja kriisipuhelinta on käytetty aktiivisesti ensikuulemisen jälkeen. No jopas, mielestäni marraskuu on yksi miljoonasateen parhaita biisejä, tekstejä myöten. Terve, ja kiitos kaloista! |
Sergei Fallinen 28.03.2007 22:29:55 | |
---|
esim. nämä metallimusiikissa turhan usein toistuvat riimiparit: part - heart (jazz-stankut saavat tämän anteeksi) my pain - in vain - insane |
Pitkavirta 08.04.2007 19:21:02 | |
---|
Meil on asiat hyvässä jamassa ja pupukuvioita pyjamassa. kenen lyriikkaa toi on? sopis törkeen hyvin jollekin oikeesti naiiville laulajalle, vaik tv-resistorille "EI TÄÄL OO KYSE LENTO KONEISTA PESU KONEISTA TAI MUUSTKAA YHTEEN KIRJOTUKSEST VAA RÖÖKI ASKI TYTÖIST" -Detektiv-Plok a.k.a Järvihirviö |
oo-p 08.04.2007 21:52:03 | |
---|
kenen lyriikkaa toi on? sopis törkeen hyvin jollekin oikeesti naiiville laulajalle, vaik tv-resistorille Eppu Normaali- Jee, jee,jee! Yksi kaikkien aikoijen parhaimmista rokkibiiseistä. "ja viisituhatta fania huutaa eput on ihania!" Terve, ja kiitos kaloista! |
Prophet 01.05.2007 23:04:58 | |
---|
|
Modest Murskaaja 02.05.2007 10:05:14 | |
---|
Suosittelen ehdottomasti kuuntelemaan Popedan uusimman luomuksen, "Häkää". Se on kertakaikkiaan niin kokonaisvaltainen teos, etten ollut millään uskoa korviani. Jouduin kuuntelemaan levyn monta kertaa läpi ennen kuin ymmärsin, että kyllä näistä sanoituksista jok ikinen on joko seksistinen, tai vaihtoehtoisesti käsittelee autojen tuunailua tai varastamista. En ole koskaan kuullut juuri muuta Popedan tuotantoa, mutta tämä oli kyllä todellakin kaikkein äijintä musiikkia mitä tähän astisen elämäni varrella olen saanut kuunnella. Esimerkki: EI LASTEN KÄSIIN Mulla on nauhoja ronskiin menoon Niissä on huonoa elämää Tädit nostaa haloon Jos ne lasten käsiin jää Mulla on puntissa aitoo vibaa Sitä mun naiseni ihailee Se on raakaa lihaa Eikä lasten käsiin mee Jos on aitoo kamaa Siitä täytyy varoittaa Se ei oo lasten käsiin Jos alkaa pappia pelottaa Se ei oo lasten käsiin Jos esileikkiin laukeaa Se ei lasten käsiin, lasten käsiin oo Kossu on lääkettä tautiin moneen Olo on herkkää kun sitä juo Mut se kaataa koneen Jos sen lasten käsiin suo Mun päiväkirjaani ei voi lukee Siinä on vain sensuroitavaa Skidit kirkuis tukee Jos sen lapset käsiin saa Peiliin katsominen maailman parasta huumoria |
Lapsi_ajassa 02.05.2007 11:28:36 | |
---|
No Popedan biisit ovat aina ihan karmeita, tässä yksi jonka sanat on tarkoituksellisesti paskat, ja siten juuri melko hassut: voi olla, ainakin luulen niin että tarkoituksella naimisiin menin kai koska vaimoni miehen sai ja voi olla, ainakin luulen niin että asiat vois olla huonommin tai ainakin melkein tai ainakin luulen niin voi olla, ainakin luulen niin on täysi syy olla tyytyväinen olenhan minä tai ainakin melkein kai ja voi olla myös, että luulen niin että olla voi että luulenkin etten rakkautta kaipaa ja annat sä kuitenkin voi olla, ainakin luulen niin että aatami kirkossa kastettiin minut myös, mutta siitä mä veisaan viis ja voi olla, ainakin luulen niin siitä riippumatta mutta kuitenkin kanssasi kaksin lähteä tahtoisin Ja kertsi: jos pillua saan niin mä lähden mukaan pillua saan ei mua estä kukaan odota hetki ostan kondomin vaikka antaisin sulle kyllä ilmankin jos pillua saan niin mä lähden mukaan pillua saan ei mua estä kukaan otetaan taksi vaikka hervantaan tammelasta kyllä helmaa saan jos pillua saan antaisit beibe jos pillua saan Sinutkin on Kutsuttu |
cadabra 02.05.2007 14:10:14 | |
---|
Voih kauheeta kuonaa, niin ja kuraa! Mun mielestä huonoimmat sanotukset on siinä Petri "Rasva" Munkin pilabiisissä nimeltä Munaton pirssi. www.mikseri.net/insidefear |
oo-p 02.05.2007 16:44:18 | |
---|
Voih kauheeta kuonaa, niin ja kuraa! Mun mielestä huonoimmat sanotukset on siinä Petri "Rasva" Munkin pilabiisissä nimeltä Munaton pirssi. Sekä alkuperäisessä Petri Muncin Levoton Prinssi -kappaleessa. Terve, ja kiitos kaloista! |
Melkore 02.05.2007 18:43:09 | |
---|
Yleisesti ottaen minua ketuttavat Risto Asikaisen sanoittamat biisit. Kaikista pahimpia hänen tuotoksistaan lienevät Katran lyriikat, joista paistaa läpi keinotekoisuus, väkinäisyys ja Asikaisen osaamattomuus tehdä yhtään mitään jee jee jeetä syvällisempää. No eipä sen puolen, että kukaan niistä lyriikoista mitään selvääkään saisi Katran tulkitsemana... Kestoinhokeista löytynevät myös Pikku G:n lyriikat. Onhan se toki hienoa, jos jätkä osaa arvostaa vanhempiaan ja on oikeasti sellainen sinisilmäinen unelmakersa, mutta sitä shaissea kuunnellessa tulee mieleen, että joku sosiaalitantta on keksinyt uuden trendikkään tavan välittää aivopesuprojektiaan räpin avulla. Bow before a war, call it religion. |