Aihe: Vasenkätisten sähkökitarat
1
Napataata
09.01.2007 18:57:51
Monet vasenkätiset kitaransoittajat ovat varmasti monesti kironneet kitarafirmat suohon surkean vasenkätisten kitaroiden valikoiman johdosta. Tänään itseänikin pisti hatuttamaan melko huolella, kun kaverini kanssa kiertelin kitarakauppoja. Maukkaan näköisiä keppejä on joka lähtöön, mutta arvatkaapahan vaan, millainen on vasenkätisten kitaroiden tarjonta? Lähes olematon! Tiedetään tiedetään, vasureita on vähän ja plää plää, mutta kyllä se siltikin tuntuu kohtuuttomalta rankaisulta.

Teinivuodattelut sikseen ja itse asiaan. Olen harkinnut uuden kitaran ostoa nyt jonkun aikaan ja varsinkin v-malliset kitarat kuten Rhoadsin ja Laihon kitarat miellyttävät silmiäni. Joten onko kellään hajua, tehdäänkö edes tämäntapaisia kitaroita vasureille, vai joudunko riutumaan loppu elämäni ilman tämänlaista helmeä? Onko tämänlaisen kitaran saaminen mahdollista muuten kuin itse tilaamalla ja suunnittelemalla sellaisen? Musamaailmassa käydessäni huomasin yhden, jolla oli hintaa noin 2200€, joka on vielä tällä hetkellä hieman yli budjettini (ja hinta suhteutettuna taitotasooni). Joten siis, löytyisikö jostai liikeestä 500-1200€ tämän mallisia kitaroita vasenkätisille? En niinkään pidä flying-v kitaroista, joissa molemmat sakarat ovat yhtä pitkät, vaan nimenomaan Rhoadsin ja Laihon kitaroiden mallisista kepeistä.

Kiitos avusta, jos joku osaa tarjota auttavan kätensä!
Quu
09.01.2007 20:29:00

Käytettyä Jaskan Rhoadsia... En kyl tiedä onko muita kuin Usa malleja vasureille tehty... Taitaa noiden erikoisempien muotojen saanti vasurina olla työn takana.

Nimim. hyvät perusmuotoiset vasurikeppinsä löytänyt :)
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
Napataata
09.01.2007 20:46:53
Käytettyä Jaskan Rhoadsia... En kyl tiedä onko muita kuin Usa malleja vasureille tehty... Taitaa noiden erikoisempien muotojen saanti vasurina olla työn takana.

Nimim. hyvät perusmuotoiset vasurikeppinsä löytänyt :)

Toki itsellänikin on jo todella hyvä kepuppa (Ibanez RG-1570L), johon olen erittäin tyytyväinen ja joka sopii käteeni loistavasti. En olisi sitä edes myymässä, vaan ostamassa toista kitaraa tämän lisäksi :)
Quu
09.01.2007 20:58:17 (muokattu 09.01.2007 21:05:36)

Toki itsellänikin on jo todella hyvä kepuppa (Ibanez RG-1570L), johon olen erittäin tyytyväinen ja joka sopii käteeni loistavasti. En olisi sitä edes myymässä, vaan ostamassa toista kitaraa tämän lisäksi :)
Joo, kunhan vaan totesin, että olen omani löytänyt...

Veikkaan vahvasti että tuolla budjetilla sun kannattaa etsiskellä kaikenmerkkisiä laatukeppejä käytettynä... Mutta tämähän on vaan mun mielipide :)

E: Kattelin noita USA-mallien hintoja guitar24.de:stä ja ei ihan osu sun budjettiin, ne
ovat siellä melkein kahden ja puolen kiloeuron hintaluokassa...
http://66.249.93.104/translate_c?&a … w.guitar24.de/en/kat.php%3Fk%3D1457
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
Lefa
09.01.2007 21:04:06
Itsekin etsikelin noita Jacksonin V-malleja jonkin aika sitten ja sain huomata että eihän niitä keskihintaisia vasureita saa mistään .
Käytettynä varmaan kannattaa kattella jos tärppäis.
J.RA
09.01.2007 21:56:23
Yleensäkään keskihintaisia vasureita ei saa. Saatikka jos rr-mallista mielii... Miten olisi Explorer? Yksi olisi Englannissa haahuilemassa.. Osta se ennen kuin mä ehdin :)
-Sellasta se vaan on-
Ziggy Bubba
09.01.2007 22:04:43

Yleensäkään keskihintaisia vasureita ei saa.

Näinhän se ikävä kyllä usein on. Esimerkiksi ESP/LTD tarjontaa on juuri sieltä "ääripäistä", eli 50-sarjaa ja sitten muutama ESP:n Standard.

Joskus mulle yritettiin Musamaailmassa väkisin saada myytyä joku halvin mahdollinen vasuri RR, vaikka olinkin aika tietämätön tuohon aikaan kitaroista, en onneksi mennyt halpaan... Toisena vaihtoehtona tarjottiin (kun raskaampaan musaan kitaraa hain) Tokain Stratoa, josta kuulemma saisi ihan hyvän hevikepin jos sorvaisi siihen humpparin mentävän aukon (!). "Apinaa koijataan..."

En siis ikävä kyllä osaa auttaa.
www.mikseri.net/sigkk My musique
Topa
10.01.2007 09:55:29
Samanlaisia kokemuksia mullakin. Vasureissa vaihtoehdot on ollut joko halpamalli tai sitten semmonen, mistä saa pulittaa 2k euroa vähintään.

Itse katselin myös noita v-malleja (eri pituisilla sakaroilla) ja yhtään vasurimallia en löytänyt.

Valikoima vasurille on kutakuinkin tämä: Strato, tele, normi v-malli, lespa.

Tosin Deanilta löytyy kyllä se 79-malli ja B.C. Richiltäkin löytyi joku hevikirves.
Napataata
10.01.2007 11:27:56
No eipä taida olla sitten muuta vaihtoehtoa, mun säästää kunnon rahat kasaan. Sittenpähän on ainakin jotain millä ylpeillä :D Nykyinen kitarani on noin tonnin luokkaa, että vähän päälle puolet kalliimpi paukku tulee sitten. Mahtaakohan olla sitten edes kaiken rahan arvoista? Mikä edes tekee kitarasta kalliin? Voisiko joku selventää? Että miksi joku kitara maksaa 1000€ ja toinen 2000€?
Topa
10.01.2007 13:39:43
Tommonen sivu löytyi netistä:

http://www.southpawguitars.com/

Firma on jenkeissä ja ilmeisesti toimittaa tavaraa myös Suomeen?

Jakcsoneita oli ainakin montaa mallia.
Quu
26.01.2007 13:30:20

Tommonen sivu löytyi netistä:
http://www.southpawguitars.com/
Firma on jenkeissä ja ilmeisesti toimittaa tavaraa myös Suomeen?
Jakcsoneita oli ainakin montaa mallia.

Eri asia on se että kuka lähtee tilaamaan yli kiloeuron kitaraa sieltä... Some might tho.
Antroid
26.01.2007 16:46:58
Että miksi joku kitara maksaa 1000€ ja toinen 2000€?

Miksi toinen olut maksaa 2€ pullo ja toinen 4€? Miksi joku Nissan maksaa 20k€ ja joku Biimeri 60k€? Paremmat osat ja materiaalit, laadukkaammin valmistettu, parempi viimeistely, tunnetumpi merkki/valmistaja, myyjällä suurempi kate, pienempi valmistusmäärä yms.
SH1THEAD
26.01.2007 17:36:44
Miten olisi RAN?
äsh :/
Antroid
26.01.2007 18:11:04
Miten olisi RAN?

Amfisoundistakin saa suhteellisen edukkaasti tollasta Rhoads-tyyppistä kepukkaa. Tietysti RAN on halvempi, mutta kommunikaatio voi sujua helpommin Amfisoundin kanssa, jos ei ole ihan varma lopullisista spekseistä.
Jaqqi1991
26.01.2007 18:16:26
Miten olisi RAN?

Ranit maksaa nykyään melkein 2tonttua.. Vähän hinnat nousseet kun on tullut mainetta
SH1THEAD
27.01.2007 17:24:38
Ranit maksaa nykyään melkein 2tonttua.. Vähän hinnat nousseet kun on tullut mainetta

No perkeles, jäi sekin sitten haaveeksi.

Toisaalta, tää vasenkätisyys innottaa soitinrakennukseen.
äsh :/
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)